Akcja ta była świetną okazją, by uświadomić uczniom jakie korzyści przynosi głośne czytanie i dlaczego warto czytać. Głośne czytanie najmłodszym stymuluje ich rozwój, pobudza wyobraźnię, ćwiczy pamięć i koncentracje, wzbogaca słownictwo i jest najlepszą inwestycją w pomyślną przyszłość dziecka. Do przeprowadzenia akcji nasza szkoła otrzymała książki oraz najbardziej pożądane przez dzieci maskotki GANGU SŁODZIAKÓW, które znajdują się w bibliotece szkolnej, a uczniowie dostali albumy. Do osobistych albumów zbierali naklejki ze Słodziakami, w nagrodę za potwierdzone przez rodzica codzienne czytanie w domu. Jak dowodzą psychologowie, nowy nawyk wyrabia się w ciągu 21 dni, jeśli jest on stale praktykowany, dlatego też na albumie zostało umieszczonych 21 miejsc na podpisy rodzica, a następnie na naklejki Do konkursu przystąpiła klasa I i II naszej szkoły. W jego ramach było zorganizowanie Dnia Głośnego Czytania oraz wykonanie prac plastycznych,
- klasa I – w formie rysunku
- klasa II – w formie komiksu
Dzień Głośnego Czytania odbył się w naszej szkole 12 października 2018 r. Akcja ta objęła swym zasięgiem uczniów naszej szkoły i przedszkola. Już od rana z niecierpliwością klasy przychodziły, aby wysłuchać książki pt. ,,Co się stanie na leśnej polanie czyli Wesołe przygody Gangu Słodziaków” autorstwa Renaty Piątkowskiej czytanych przez nauczycieli, bibliotekarkę i uczniów. Uczniowie zaciekawieni opowieściami o leśnych bohaterach raz po raz wybuchali śmiechem. Słuchali również piosenek o ,,SŁODZIAKACH ”. Dzieci bardzo polubiły ich przygody. Następnie uczniowie odpowiadali na pytania dotyczące wysłuchanego tekstu, rozwiązywali krzyżówki i rebusy, odgrywały scenki w teatrzyku wykorzystując maskotki Gangu Słodziaków. Przez kolejne dni uczniowie wykonywali prace plastyczne, plakaty, a wychowawcy czytali dalsze przygody. Tę ciekawą akcję z pewnością będziemy kontynuować w przyszłym roku, natomiast już teraz zachęcamy do codziennego, głośnego czytania dzieciom!
Czekamy na ogłoszenie wyników konkursu.
Autor: Agnieszka K.
Gallery with ID 264 doesn't exist.