CO TO ZNACZY, ŻE ROŚLINY ŻYJĄ?

Dzisiaj w ramach projektu „Uniwersytet Dzieci” uczniowie klasy I podjęli trudny, ale interesujący temat – zastanawialiśmy się bowiem nad tym, co jest częścią przyrody, a co nie.

Po obejrzeniu filmu i przeprowadzeniu kilku ćwiczeń doszliśmy do wniosku, że to co nas otacza, może być częścią przyrody, bądź efektem działalności człowieka. Dowiedzieliśmy się również, że człowiek jest taką samą częścią natury, jak powietrze, kamień, jeż itd.

Potem przyszedł czas na rozróżnianie istot żywych od przyrody nieożywionej. Na początku było nam trudno to określić, ale porozmawialiśmy o życiowych procesach i wszystko stało się jasne. Teraz potrafimy powiedzieć, czym są organizmy żywe i jakie są ich charakterystyczne cechy. Wiemy też, co należy zaliczyć do przyrody nieożywionej oraz jaką rolę pełnią nieożywione składniki przyrody.

Dowiedzieliśmy się również wiele na temat wzrostu i wieku roślin. Podczas projekcji filmu pracownik ogrodu botanicznego  opowiedział, że niektóre drzewa żyją 150-200 lat i szybko rosną (przykładem jest topola), ale są i takie, które rosną wolno, ale są niezwykle długowieczne – potrafią żyć nawet 1000 lat – np. dęby. To, w jakim tempie rosną drzewa zależy między innymi od ich wieku, gatunku,  ale też od środowiska, w którym wzrastają. Dzięki udziałowi w projekcie nasza wiedza niezwykle się bogaci!

Na koniec czekała na nas wspaniała niespodzianka. Otrzymaliśmy od organizatora pakiet pomocy dydaktycznych, które pomogą nam zgłębić tajemnice otaczającej nas przyrody. Mało tego, każdy z nas  został obdarowany indeksem ucznia służącym do notowania naszych spostrzeżenia i potwierdzania udziału w zajęciach. Teraz czujemy się jak prawdziwi studenci! 😉

Autor: Monika C.

Gallery with ID 575 doesn't exist.

Ten wpis został opublikowany w kategorii Bez kategorii. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.