PRZEZ PARK, SAD I W LESIE, CHODZI SOBIE JESIEŃ… Z „UCZYMY DZIECI PROGRAMOWAĆ”

Za nami kolejny cykl zajęć z kodowania w klasach I-III. Omawiana tematyka była bardzo ciekawa, dotyczyła bowiem wczesnej jesieni i wszelkich zmian w przyrodzie z nią związanych.

Po czym poznać, że już blisko jesień… jakie sygnały wysyła do nas przyroda, jak zmienia się park, las i ogród u progu jesieni? Odpowiedzi na te pytania szukaliśmy podczas  zajęć tego tygodnia.

Zabawy rozpoczęły się od posegregowania grafik i odnalezienia tych, które kojarzą się z jesienią. Następnie grupowaliśmy pozostałe grafiki przypisując je do odpowiednich pór roku, a w kolejnym kroku układaliśmy jesienne sudoku. To zadanie okazało się trudne, ale my się nie załamujemy, tylko trenujemy dalej!

Ozobot to robot, który lubi kolory, ale… czy spodobają mu się też barwy jesieni? O tym przekonaliśmy się w dalszej części zajęć. Stworzyliśmy bardzo kolorowe trasy, ozdobiliśmy wieloma kodami, po czym sprawdziliśmy, jak zachowuje się nasz robot. Okazało się, że im trasa bardziej urozmaicona, tym Ozobot „szczęśliwszy”.

Czekamy na kolejne, równie ciekawe zajęcia!

Autor: Monika C.

Gallery with ID 719 doesn't exist.

zdjęcia…

Ten wpis został opublikowany w kategorii Bez kategorii. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.