WIOSENNE I ŚWIĄTECZNE KODOWANIE Z „UCZYMY DZIECI PROGRAMOWAĆ”

W ostatnim tygodniu nauki uczniowie klas I-III podjęli mnóstwo różnorodnych aktywności w ramach programu edukacyjnego „Uczymy Dzieci Programować”. Tak naprawdę każda klasa wykonywała inne, równie atrakcyjne zadania.

Uczniowie klasy I rozmawiali o tym, jak rozpoznać, że zbliża się dana pora roku, jakie sygnały wysyła nam natura i kiedy dokładnie rozpoczynają się kolejne pory. W ramach wykonywanych zadań udało nam się ułożyć piękne drzewo w czterech porach roku, utrwalaliśmy nazwy i cechy charakterystyczne kolejnych pór, ze szczególnym uwzględnieniem wiosny. Na koniec uzupełniliśmy krążkami matę w taki sposób, aby dany obrazek spełniał podane warunki. Zadanie to powtórzyliśmy w formie pracy indywidualnej.

Uczniowie klasy II skupili się na tematyce wielkanocnej. Na początku wspólnie ułożyliśmy puzzle, po czym zakodowaliśmy świąteczną trasę dla Ozobotów. Utrwaliliśmy też umiejętności dotyczące liczb rzymskich i części mowy, wykonując zadania z kolorowymi kubeczkami i Robotami – Elektrobotami.

Uczniowie klasy III wykonali szereg świątecznych zadań na tablicy interaktywnej, utrwalając między innymi pojęcie kodów binarnych, tworząc obrazy w odbiciu lustrzanym, kolorując obraz zgodnie z podanymi koordynatami i puszczając wodze fantazji podczas ozdabiania wirtualnych pisanek. Ćwiczyliśmy też umiejętności matematyczne: mnożenie i dzielenie w zakresie 100, liczby parzyste i nieparzyste. Bardzo nam się to spodobało, ponieważ odbywało się podczas ciekawych zabaw z kubeczkami i gry „Ja mam… kto ma…”. Musimy przyznać, że kodowanie to naprawdę fajna sprawa!

A dla wszystkich, którzy mają ochotę pobawić się i wykonać kilka łatwiejszych oraz trudniejszych zadań związanych z Wielkanocą, zapraszamy tu: ZADANIA WIELKANOCNE1   i  tu:  ZADANIA WIELKANOCNE2 .

Autor: Monika C.

zdjęcia…

Ten wpis został opublikowany w kategorii Bez kategorii. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.