Kompetencje osobiste, społeczne i w zakresie umiejętności uczenia się – to kolejny dział umiejętności kluczowych, o których rozmawialiśmy na dzisiejszych zajęciach organizowanych w ramach realizacji projektu Fundacji PZU.
Obejmują one zdolność określania swoich możliwości, koncentracji, radzenia sobie z problemami i krytycznej refleksji. Mieszczą się w tym zdolność uczenia się i pracy w grupie i indywidualnie, a także organizacji swojej nauki, wytrwałości w nauce, jej oceny i dzielenia się nią, poszukiwania wsparcia, o ile to potrzebne, oraz skutecznego zarządzania własną karierą zawodową i interakcjami społecznymi. Ważna jest odporność oraz umiejętność radzenia sobie z niepewnością i stresem.
Zajęcia rozpoczęliśmy od miłego akcentu – otrzymaliśmy karty pracy z wesołym słonkiem, naszym zadaniem było wypisać, co sprawia nam radość, przyjemność, pozwoli się zrelaksować. Następnie wypełniliśmy kartę kodami i bawiliśmy się z wykorzystaniem Ozobota. Mówiliśmy sobie miłe rzeczy za każdym razem, gdy robot zatrzymał się przy kolejnym promyczku.
Następnie rozpoczęliśmy pracę w grupach. Rozmawialiśmy o racjonalnym planowaniu naszego dnia, tak, byśmy nie czuli przeciążenia i znużenia. Sprawdziliśmy naszą wiedzę dotyczącą znajomości pojęcia czasu, posługiwania się zegarem i opowiadaliśmy, jakie czynności wykonujemy w poszczególnych porach dnia, które z nich są nam miłe i bliskie, jakie są nasze mocne strony.
Na koniec zastanawialiśmy się, jakie czynniki mają wpływ na nasze zdrowie i dobre samopoczucie. Stworzyliśmy kod, który zaprowadzi nas na pole ze zdrowym i szczęśliwym dzieckiem, po drodze przechodząc przez wszystkie pola, na których znajdują się grafiki przedstawiające sytuacje korzystnie wpływające na zdrowie, a omijając pola z grafikami przedstawiającymi produkty i sytuacje niekorzystne dla naszego zdrowia. To zadanie sprawiło nam trochę trudności, ale przecież o to chodzi, by z uśmiechem i optymizmem pokonywać wszystkie przeszkody. Poza tym wsparcie osób z grupy sprawiło, że zabawa była miła i przyjemna.
Autor: Monika C.
Gallery with ID 857 doesn't exist.