MATEMATYKA W LESIE? CZEMU NIE!

W ramach realizacji projektu „OTOCZENI MATEMATYKĄ”, dofinansowanego przez Fundację mBanku, w sobotnie popołudnie uczniowie klasy IV, V i VI wraz z rodzicami pojawili się w pobliskim lesie, aby wspólnie rywalizować podczas podchodów matematycznych. I to był pierwszy etap zabawy: „Znaleźć się w odpowiednim miejscu dzięki wskazówkom przekazanym wcześniej przez nauczyciela” 🙂 Wszyscy pokonali ten etap wzorowo.

Następnie uczniowie i ich rodzice podzieleni zostali na trzy grupy, którym odpowiadały określone kolory. Każda z grup musiała szukać zadań w kolorze swojej drużyny i rozwiązać je. Każdej odpowiedzi przypisana była wskazówka, w którą iść stronę, aby dojść do kolejnego zadania. Tutaj oczywiście za błędnie rozwiązanie uczestnicy mogli pójść w niewłaściwą stronę, gdyby tak się stało  – nie mogliby znaleźć kolejnego zadania. Pierwsze zadanie dostali od nauczyciela i rozpoczęła się rywalizacja. Z uśmiechem na twarzach pokonywali drogę wśród drzew, liści i krzaczków szukając karteczek. Prowadziły ich strzałki i wskazówki z rozwiązań. Szukali symetrycznych liści, zbierali kamienie, które wymieniali na kolejne zadania i wskazówki. Zabawy przy tym było co niemiara. Układali liście i kamienie w odpowiedniej ilości i kolejności podanej w instrukcji.

Bardzo mocno byli zaangażowani nie tylko uczniowie, ale również ich rodzice. Drużyny kolejno dobiegały do mety, uzyskując tym samym pierwsze, drugie i trzecie miejsce. Każdy uczestnik dostał nagrodę zgodnie ze zdobytym miejscem.

Ale przecież tak naprawdę nie chodzi o to, kto był pierwszy a kto ostatni, tylko o dobrą zabawę i mile spędzony czas… 🙂

Autor: Edyta S.

zdjęcia…

Ten wpis został opublikowany w kategorii Bez kategorii. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.