ZAJĘCIA W RAMACH PROJEKTU MATEMATYCZNEGO

W sobotę w ramach projektu OTOCZENI MATEMATYKĄ, dofinansowanego przez Fundację mBanku, uczniowie klas IV – VI w podziale na dwie grupy, przyszli do szkoły aby wziąć udział w warsztatach „Bryły w naszym otoczeniu”.

Po krótkim przypomnieniu różnych rodzajów brył rozpoczęły się „poszukiwania”. Na początku szukaliśmy brył w naszej szkole i okazało się, że są praktycznie wszędzie, nie tylko w sali matematycznej. Dostrzegliśmy m.in., że: doniczka, ręcznik papierowy i bojler to walec. Pudełko i gąbka to prostopadłościan, a globus to kula. Później wyszliśmy na zewnątrz i tutaj też znaleźliśmy bardzo dużo brył. Nasza szkoła to prostopadłościany, kosz to walec. Kontener na śmieci i domy to prostopadłościany z graniastosłupami na górze, nawet krzaczki „ukazały” nam się jako stożki, walce i kule, schody zbudowane są z różnych graniastosłupów, a krawężniki to prostopadłościany.

Gdzie tylko spojrzeliśmy widzieliśmy same bryły.

Wróciliśmy do szkoły, zmontowaliśmy filmy, wydrukowaliśmy zdjęcia i zrobiliśmy z nich kolaże.

Świat naprawdę jest pełen brył.

Autor: Edyta S.

zdjęcia…

Ten wpis został opublikowany w kategorii Bez kategorii. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.