„PYSZNA MATEMATYKA”

W ramach projektu „OTOCZENI MATEMATYKĄ”, dofinansowanego przez Fundację mBanku, uczniowie klas IV – VI wraz z rodzicami wzięli udział w warsztatach „Praktyczne ułamki”. Podczas zajęć dzieci i ich rodzice przygotowywali pizzę. Przeliczali proporcje według przepisu, ważyli produkty, dzielili na części, a także ugniatali ciasto i układali na nim składniki. Wszystko po to, aby pokazać, że pieczenie to też matematyka, a ułamki są łatwiejsze do zrozumienia wtedy, gdy posługujemy się konkretami (w tym wypadku składnikami i kawałkami pizzy).

Kiedy pizza trafiła do piekarnika wszyscy z niecierpliwością czekali aż się upiecze. A gdy była gotowa, „znikała w oka mgnieniu”… i tutaj też „obecna” była matematyka, gdyż uczniowie przeliczali jaką część pizzy zjedli, posługując się ułamkami.

Podczas warsztatów okazało się, że ułamki wcale nie są takie trudne.

Autor: Edyta S.

Gallery with ID 970 doesn't exist.

zdjęcia…

Ten wpis został opublikowany w kategorii Bez kategorii. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.