Dzisiejszego dnia uczniowie klasy III wzięli udział w wielu zabawach i grach związanych z Andrzejkami, większość w nich realizowana była w ramach programu edukacyjnego „Uczymy Dzieci Programować”
Nasze spotkanie rozpoczęliśmy od wróżb on-line. Obejrzeliśmy prezentację multimedialną, która wprowadziła nas w temat, po czym przystąpiliśmy do aktywności „zaklętych” w różnych aplikacjach. Było bardzo wesoło: dowiedzieliśmy się, jak będzie miała na imię nasza przyszła sympatia, gdzie będziemy mieszkać, czym zajmować się w przyszłości. Wyszukiwaliśmy wyrazy ukryte na planszach, układaliśmy tekst z rozsypanek literowych. Mieliśmy też okazję wrócić do tematu kodów binarnych i wykonać zadanie zgodnie z kodem zero-jedynkowym.
Następne zadanie to było prawdziwe wyzwanie: uzupełniliśmy wielką planszę będącą utrwaleniem zasad ortograficznych i pokolorowaliśmy ją zgodnie z kodem. Utrwalanka Andrzejkowa bardzo przypadła nam do gustu – stwierdziliśmy, że jest to świetna metoda na zdobywanie nowych wiadomości w ciekawej i atrakcyjnej formie.
Potem przystąpiliśmy do gier andrzejkowych typu: memo, bingo, „Ja mam… kto ma…” i rozwiązywania kart pracy tematycznie związanych z wróżbami andrzejkowymi. Zadania były bardzo urozmaicone, szczególnie spodobały nam się zakodowane karty, do rozwiązania których wykorzystaliśmy aplikację do odczytywania kodów QR. Były też wróżby z przebijaniem serca z imionami, „wychodzącymi” butami. Losowaliśmy przepowiednie na bliższy i dłuższy okres. Oczywiście na wszystkie wróżby patrzyliśmy z przymrużeniem oka, w końcu to tylko zabawa.
Nie zabrakło też poczęstunku, w końcu taki dzień nie zdarza się często. Na zakończenie zostaliśmy obdarowani pięknymi dyplomami, które będą nam przypominać chwile spędzone na wspólnej zabawie.
Autor: Monika C.
Gallery with ID 1002 doesn't exist.