LAPBOOKOWA NAUKA W KLASIE I

W bieżącym roku szkolnym w klasie I realizujemy innowację pedagogiczną „LAPBOOKOWA NAUKA – CZTERY PORY ROKU”. Lapbook to  rodzaj teczki tematycznej i obrazkowej mapy myśli, w której  umieszcza się informacje, ciekawostki, zadania i zagadki na wybrany temat. To wszystko jest przedstawione w ciekawej formie graficznej: przegródek, kieszonek, zakładek, harmonijek czy mini-książeczek. Głównym celem wprowadzanej innowacji jest uporządkowanie, systematyzowanie i utrwalanie wiadomości o porach roku.

W tym tygodniu udało się wykonać pierwszy lapbook. Pomoże nam utrwalić najważniejsze informacje dotyczące jesieni. Zrobienie takiej książeczki jest pracochłonne i zajęło kilka lekcji, ale cieszymy się bardzo, bo każdemu udało się dokończyć pracę. Efekt nas zaskoczył bardzo pozytywnie.

Żeby było ciekawiej, zajęcia urozmaicaliśmy innymi aktywnościami związanymi z jesienią. Wykonaliśmy zbiorową pracę plastyczną „Kapelusz Pani Jesieni”, graliśmy w gry dydaktyczne, typu: memo, „Ja mam… kto ma…”, jesienne dobble. Bardzo spodobała się wszystkim zabawa z latarkami. Dostaliśmy karty i latarki. Wydawało się, że każda karta jest taka sama. Kiedy ją podświetliliśmy, okazało się, że ukryły się na nich różne jesienne obrazki. Odkrywanie ich sprawiło nam wielka frajdę.

Kolejny lapbook będzie dotyczył… zimy. Czekamy!

Autor: Monika C.

Gallery with ID 1244 doesn't exist.

zdjęcia…

Ten wpis został opublikowany w kategorii Bez kategorii. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.