KODOWANIE NA DYWANIE…

W bieżącym tygodniu uczniowie klas I-III brali udział w zajęciach z kodowania, ale tym razem skupiliśmy się głównie na grach i zadaniach zespołowych. Korzystając z propozycji pani Ani Świć  i własnych pomysłów zorganizowaliśmy sporo ciekawych zabaw.

Wszystkim bardzo przypadła do gustu  gra w „Kółko i krzyżyk”, ale na macie i z większą ilości pól niż tradycyjnie. Szybko przekonaliśmy się, że w tym wypadku trzeba bardzo logicznie myśleć i być naprawdę czujnym, bo przeciwnik mógł łatwo nas przechytrzyć. Starszym uczniom gra tak się spodobała, że postanowili sprawdzić się „każdy z każdym”.

Świetną zabawą kształcącą koordynację wzrokowo-ruchową było układanie wieży z kolorowych kubeczków, ale za pomocą kredek. Najpierw układaliśmy według wzoru, a potem sami wymyślaliśmy własne konstrukcje. Śmiechu przy tym było niemało.

Doskonaliliśmy też pamięć podczas gry z kostkami i kubkami. Nie należała ona do łatwych, trzeba było bowiem zapamiętać ilość oczek wyrzuconej kilkukrotnie kostki i ułożyć sekwencje kubeczków zgodnie z przyjętym kodem.

Zagraliśmy w znaną już niektórym strategiczną grę  matematyczną na macie, podczas której trzeba było się wykazać umiejętnością liczenia, planowania, przewidywania i współpracy  w zespole. Momentami było bardzo „gorąco”, mieliśmy podzielone zdania, co do przyjętej strategii, ale ostatecznie daliśmy radę 😉

Bardzo prostym zadaniem wydawało nam się zbudowanie wspólnie jak największej i najciekawszej wieży z kubków. Powstały świetne budowle, lecz sami doszliśmy do wniosku, że musimy jeszcze sporo popracować nad umiejętnością współpracy w zespole i odpowiednim podziałem ról. Nie jest wcale łatwo przedłożyć własne chęci i dążenia nad dobro całej klasy…

Bardzo lubimy zajęcia z kodowania, bo to taka nauka przebiegająca w bardzo przyjemnej formie i wesołej atmosferze 🙂

Autor: Monika C.

Gallery with ID 1309 doesn't exist.

zdjęcia…

Ten wpis został opublikowany w kategorii Bez kategorii. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.