WIOSENNE LAPBOOKI W KLASIE I

W bieżącym tygodniu uczniowie klasy I pracowali nad kolejnym lapbookiem w ramach realizacji  innowacji pedagogicznej „LAPBOOKOWA NAUKA – CZTERY PORY ROKU”.  Przypomnijmy, że lapbook to  rodzaj teczki tematycznej i obrazkowej mapy myśli, w której  umieszcza się informacje, ciekawostki, zadania i zagadki na wybrany temat. To wszystko jest przedstawione w ciekawej formie graficznej: przegródek, kieszonek, zakładek, harmonijek czy mini-książeczek. Głównym celem wprowadzanej innowacji jest uporządkowanie, systematyzowanie i utrwalanie wiadomości o porach roku.

Wiosenny lapbook wymagał od nas  dużo więcej pracy niż poprzednie. Przy okazji wiele się dowiedzieliśmy, a także utrwaliliśmy wcześniej zdobytą wiedzę. Wiemy, kiedy rozpoczyna się wiosna i jak długo trwa, znamy cykl rozwojowy żaby i motyla. Poznaliśmy budowę rośliny i przypomnieliśmy sobie, które kwiaty zakwitają jako pierwsze. Porozmawialiśmy  też o wiosennych pracach w ogrodzie i przysłowiach związanych z wiosennymi miesiącami.

Wykonany przez nas lapbook pozwala nam jeszcze do niego wrócić i uzupełnić jego brakujące fragmenty. Kiedy poznamy ciekawostki z życia pszczół i bocianów uzupełnimy brakujące karty i zabierzemy nasze piękne książeczki do domu. Bardzo lubimy lapbookowe zajęcia!

Autor: Monika C.

Gallery with ID 1429 doesn't exist.

Ten wpis został opublikowany w kategorii Bez kategorii. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.