NAUCZANIE PRZEZ DZIAŁANIE

Na zajęciach technicznych w wykorzystano model pracy STEAM (Science, Technology, Engineering, Art, Math) bardzo popularny w Stanach Zjednoczonych, ale coraz częściej goszczący w polskiej szkole. Uczniowie działali projektowo, ucząc się przez działanie. Odkrywali w sobie różne talenty poprzez pobudzanie wielu zmysłów, rozwijanie różnorodnych zainteresowań, łączenie ich ze sobą i przeplatanie. Podczas zajęć wykorzystano układ mechatroniczny, w skład którego wchodzi płytka drukowana oraz zestaw przewodów, trochę odpadów i kawałki folii aluminiowej. W ten sposób uczniowie stworzyli interaktywne pianino, perkusję, labirynty, stoper, klawiaturę czy joystick.

Zajęcia techniczne miały więc charakter praktyczny i użyteczny, mający odniesienie do życia codziennego– bez zbędnych regułek i definicji. Czyste działanie, a przy tym niesamowita dawka wiedzy i umiejętności.

Autor: Agnieszka P.

Ten wpis został opublikowany w kategorii Bez kategorii. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.