W marcu uczniowie klasy II przystąpili do realizacji kolejnego modułu projektu matematycznego MAC „Natalka i Antek w świecie wielkiej matematyki”. Tym razem omawialiśmy „MATEMATYKĘ W POGODZIE”.
Na początku zastanawialiśmy się nad tym, co mają wspólnego matematyka i pogoda. Swoje przemyślenia zobrazowaliśmy na wspólnie wykonanej mapie myśli, po czym obejrzeliśmy film edukacyjny dotyczący tego tematu. Okazało się, że nasze spostrzeżenia były bardzo trafne.
Potem postanowiliśmy wyjść na powietrze i „na żywo” przeprowadzić obserwacje pogody i dokonać pomiaru temperatury dzisiejszego dnia. Stwierdziliśmy, że takie bezpośrednie działania są bardzo ciekawe.
Po powrocie do sali zajęć wykonaliśmy zadania na kartach pracy, tym razem były one bardzo ciekawe i nie sprawiły większych kłopotów.
Na koniec czekało na nas zadanie finałowe. Otrzymaliśmy tygodniowe karty obserwacji pogody i każdy z nas wprowadził swoje notatki dotyczące dzisiejszego dnia. Teraz musimy przez 7 dni prowadzić systematyczne obserwacje i zapisywać je na karcie… Bardzo nam się to spodobało, oby więcej takich zajęć i zadań.
Autor: Monika C.