Tradycyjnie, zachęcamy Was do korzystania ze stron edukacyjnych, które podaliśmy w poprzednich tygodniach.
W tym tygodniu będziemy rozmawiać o zwierzętach hodowlanych. Edukację proponuję rozpocząć od dwóch filmów edukacyjnych, które przybliżą nam tę tematykę. Odpowiecie sobie napytanie, dlaczego hodujemy zwierzęta? Utrwalicie nazwy zwierząt hodowlanych i ich młodych, nazwy zabudowań w gospodarstwie wiejskim, dowiecie się też, czym te zwierzęta się odżywiają.
ZWIERZĘTA HODOWLANE – 1 ZWIERZĘTA HODOWLANE – 2
Pamiętajcie też o ruchu – oto kilka propozycji:
Zapraszam Was do słuchania i śpiewania wesołej i melodyjnej piosenki „GDACZE KURA: KO KO KO”. Utrwalicie również wiedzę o wartościach rytmicznych w oparciu o bardzo ciekawy filmik, który jasno i przejrzyście wyjaśnia to zagadnienie – zobaczcie! WARTOŚCI RYTMICZNE
Dla utrwalenia nazw zwierząt hodowlanych i domowych proponuję łatwą i przyjemną grę edukacyjną ZWIERZAKI. Dla ambitnych – możecie również spróbować ułożyć niełatwe PUZZLE ze zwierzakami.
A może wykonasz bardzo prostą pracę – KURKA Z PLASTIKOWEJ ŁYŻKI?
KOCHANI! PODAM JESZCZE LINK DO ZAJĘĆ KOREKCYJNO – KOMPENSACYJNYCH. TO ZADANIE NA BIEŻĄCY TYDZIEŃ PRZYGOTOWAŁA DLA WAS PANI IZA! ZADANIE
Bieżące zadania i ćwiczenia nauczyciele ustalają z rodzicami i uczniami przez Messengera, telefonicznie, bądź na adres e-mail:
wychowawca klasy I e-mail: tomcug@poczta.fm
wychowawca klasy II e-mail: agroaga@o2.pl
wychowawca klasy III e-mail: renata.basag@gmail.com
nauczyciel języka angielskiego e-mail: m.willow@wp.pl
nauczyciel religii e-mail: biedor@op.pl
Poniżej przedstawiamy zadania z języka angielskiego i religii na nadchodzące dni
KLASA I
PONIEDZIAŁEK
RELIGIA
Temat 39 – W Wielką Sobotę odwiedzamy Jezusa.
Cele:
– Poznasz prawdę, że w Wielka Sobotę Pan Jezus spoczywał w grobie.
– Podziękujesz Bogu za zmartwychwstanie Jezusa.
- Zadanie: Wykonaj polecenia z zeszytu ćwiczeń.
- Porozmawiaj z rodzicami o zwyczajach Wielkiej Soboty.
Prace proszę przesłać na maila: biedor@op.pl
WTOREK
JĘZYK ANGIELSKI
Cele lekcji:
- powtórzysz nazwy części ciała, kolory i liczebniki,
- nauczysz się, jak mówić, że coś masz.
Otwórz ćwiczeniówkę na stronie 84 i wykonaj ćwiczenie 2. Przyjrzyj się ilustracji klauna i zakreśl, właściwy wyraz.
I’ve got….. – Ja mam……. (w miejscu kropek wpisujemy nazwę rzeczy, którą mamy. Tego zdania możemy użyć również do opisania części ciała).
Przykładowe zdania:
I’ve got small hands – Ja mam małe ręce.
I’ve got a kite. – Ja mam latawiec.
Wykonaj ćwiczenie 4 na stronie 84. Przypomnij sobie jak liczymy do 10. Policz części ciała potworków i napisz właściwą liczbę. Napisz wyrazy po śladzie.
W razie pytań proszę się ze mną kontaktować przez Messenger lub pisząc na e-mail: m.willow@wp.pl
PIĄTEK
JĘZYK ANGIELSKI
Cele lekcji:
- powtórzysz nazwy kolorów i części ciała,
- nauczysz się tworzyć proste wypowiedzi.
Wykonaj ćwiczenie 3 ze strony 85 ćwiczeniówki.
Znajdź na końcu ćwiczeniówki obrazki z kartami pokazanymi w ćwiczeniu i je wytnij. Ułóż karty obrazkami do dołu. Obracaj obrazki i mów, co wylosowałeś, korzystając ze zdania I’ve got ….. – ja mam…..
W razie pytań proszę się ze mną kontaktować przez Messenger lub pisząc na e-mail: m.willow@wp.pl
RELIGIA
Temat 40 – Świętujemy zmartwychwstanie Jezusa.
Cele:
– Poznasz prawdę, że święta wielkanocne i każda niedziela są pamiątką zmartwychwstania Jezusa.
– Potrafisz wymienić znaki zmartwychwstałego Jezusa.
- Zadanie: Wykonaj polecenia z zeszytu ćwiczeń.
- Dla chętnych: Naucz się wierszyka:
Dzwonią dzwony w całym mieście,
Pan Jezus zmartwychwstał.
Śmierć zwyciężył już na wieki,
z Ojcem nas pojednał.
Prace proszę przesłać na maila: biedor@op.pl
KLASA II
PONIEDZIAŁEK
JĘZYK ANGIELSKI
Cele lekcji:
– udoskonalisz umiejętność czytania i słuchania.
Otwórz podręcznik na stornie 72.
Włącz nagranie 2/24, korzystając z kodu QR na tytułowej stronie podręcznika, wchodząc na podaną stronę internetową lub korzystając z linku:
https://drive.google.com/file/d/1L7K0fFzV55mM2u9noWatWB2IToSgnqGb/view?usp=sharing
Słuchaj nagrania, śledząc tekst dialogu – możesz powtórzyć tę czynność kilka razy.
Spróbuj przeczytać fragmenty dialogu zamieszczone w podręczniku na głos.
Transkrypcja i tłumaczenie dialogu:
https://drive.google.com/file/d/1U-NtFRGnmGr9vF4X_qKhz3yoEJ4L7Cau/view?usp=sharing
Uwaga! Nagrania są własnością Wydawnictwa Nowa Era i są objęte ochroną prawno- autorską,. Wydawnictwo umożliwiło udostępnienie ich dla uczniom i rodzicom, by mogli pracować zdalnie.
Zabronione jest pobieranie materiałów w celu ich sprzedaży, rozprowadzania wśród osób trzecich, publicznego prezentowania, udostępnianie materiałów na innych portalach internetowych.
W razie pytań proszę się ze mną kontaktować przez Messenger lub pisząc na e-mail: m.willow@wp.pl
RELIGIA
Temat 36 – Wielkanoc- Niedziela Zmartwychwstania.
Cele:
– Potrafisz wymienić znaki i symbole wielkanocne i ich znaczenie.
– Będziesz wyrażał wdzięczność Jezusowi za Jego zmartwychwstanie i otwartą drogę do nieba.
- Zadanie: Wykonaj polecenia z zeszytu ćwiczeń.
Prace proszę przesłać na maila: biedor@op.pl
ŚRODA
RELIGIA
Temat 37 – W każdą niedzielę cieszymy się zmartwychwstaniem Jezusa.
Cele: – Poznasz prawdę, że niedziela jest pamiątką zmartwychwstania Jezusa.
– Będziesz systematycznie uczestniczył w niedzielnej Mszy św.
- Zadanie: Wykonaj polecenia z zeszytu ćwiczeń.
- Porozmawiaj z rodzicami „Co w niedzielę powinno być najważniejsze dla dziecka Bożego?”
Prace proszę przesłać na maila: biedor@op.pl
CZWARTEK
JĘZYK ANGIELSKI
Cele:
- utrwalisz słownictwo związane ze spędzaniem czasu wolnego,
- udoskonalisz umiejętność czytania ze zrozumieniem.
Przypomnij sobie słownictwo ze strony 72. Wykonaj ćwiczenia 1, 2, i 3 na stronach 88-89. Praca zostanie oceniona.
Nagranie 2.25 znajdziesz tutaj:
https://drive.google.com/file/d/1L7K0fFzV55mM2u9noWatWB2IToSgnqGb/view?usp=sharing
Uwaga! Nagrania są własnością Wydawnictwa Nowa Era i są objęte ochroną prawno- autorską,. Wydawnictwo umożliwiło udostępnienie ich dla uczniom i rodzicom, by mogli pracować zdalnie.
Zabronione jest pobieranie materiałów w celu ich sprzedaży, rozprowadzania wśród osób trzecich, publicznego prezentowania, udostępnianie materiałów na innych portalach internetowych.
Zdjęcie wykonanych ćwiczeń proszę wysłać na e-mail: m.willow@wp.pl do końca tygodnia.
KLASA III
PONIEDZIAŁEK
JĘZYK ANGIELSKI
Cele lekcji:
– nauczysz się piosenki.
Odtwórz nagranie 2/24 i naucz się piosenki:
https://drive.google.com/file/d/1hCovs3nhUWAxbFMFrNfI_bQxPryp2mRQ/view?usp=sharing
Tekst i tłumaczenie piosenki:
https://drive.google.com/file/d/1obJ2jxfxjV9FXEEb1ppYFwrJBNmgi4cJ/view?usp=sharing
W razie pytań proszę się ze mną kontaktować przez Messenger lub pisząc na e-mail: m.willow@wp.pl
ŚRODA
JĘZYK ANGIELSKI
Cele lekcji:
- nauczysz się układać pytania typy Would you like…? – Czy chciałbyś…?,
- utrwalisz poznane słownictwo.
Przypomnij sobie piosenkę z ostatniej lekcji, następnie wykonaj ćwiczenie 4 na stronie 75 ćwiczeniówki.
Zapisz w zeszycie zdania:
- Would you like………… in the morning? – Czy chciałbyś …………rano?
- Would you like……….. in the evening? – Czy chciałbyś…………… wieczorem?
- Yes, I wolud. – Tak, chciałbym
- No, I wouldn’t. – Nie, nie chciałbym.
W miejscu kropek wpisz dowolną nazwę czynności, które poznałeś w tym rozdziale. Poćwicz układanie pytań i odpowiadanie na nie.
Proszę o wysłanie zdjęć wykonanego ćwiczenia przez Messenger lub pisząc na e-mail: m.willow@wp.pl
RELIGIA
Temat 39 – Mój czynny i świadomy udział we Mszy św.
Cele:
– Potrafisz wymienić części Mszy św.
– Będziesz aktywnie uczestniczył we Mszy św.
- Zadanie: Przeczytaj temat książki.
- Wykonaj polecenia z zeszytu ćwiczeń.
Prace proszę przesłać na maila: biedor@op.pl
PIĄTEK
RELIGIA
Temat 40 – We wspólnocie Kościoła przepraszamy Boga i ludzi.
Cele:
– Zrozumiesz istotę spowiedzi powszechnej we Mszy św.
– Będziesz chętnie przepraszał Boga i ludzi.
- Zadanie: Przeczytaj temat z książki.
- Wykonaj polecenia z zeszytu ćwiczeń.
Prace proszę przesłać na maila: biedor@op.pl