PONIEDZIAŁEK
RELIGIA
Temat 52 – Więzienna cela – moc modlitwy.
Cele:
– Poznasz fragment Pisma św. o uwięzieniu i uwolnieniu św. Piotra.
– Będziesz się modlił za swoich bliskich.
Zadanie:
Przeczytaj temat z podręcznika.
Wykonaj polecenia z zeszytu ćw.
Prace proszę przesłać na maila: biedor@op.pl
JĘZYK POLSKI
Temat: Jak zapisać rozmowę?
Cel: Potrafimy wyróżnić w tekście dialog i wiemy jak go zapisać
- Otwórzcie podręcznik na str. 271 i zapoznajcie się z umieszczonymi tam wiadomościami i zróbcie notatkę na temat: Jak zapisać dialog?
- Przeczytajcie przykładowy dialog, zwracając szczególną uwagę na wyróżnione elementy (str.272)
- Wejdźcie na stronę https://epodreczniki.pl/a/rozmowa-czyli-jak-wymieniac-mysli-za-pomoca-slow/DKzAnb9ly Obejrzyjcie film z recytacją i wykonajcie ćwiczenia ustnie
- W zeszycie wykonajcie ćwiczenie 1, 3 i 5 str. 272- 273
HISTORIA
Temat: ,,Solidarność” i jej bohaterowie.
Cel lekcji: poznajemy kim byli bohaterowie ,,Solidarności” i o co walczyli.
Wykonaj w zeszycie ćwiczeń zadania 1,2,3,4,5,6,7,8,9,10 str. 87-89.
Proszę o zapoznanie się z filmem zamieszczonym pod linkiem:
https://www.youtube.com/watch?v=mVK0zS7hTgQ
Wykonaj zdjęcie zeszytu z zawartością wykonanych zadań i ćwiczeń np. telefonem komórkowym i prześlij na adres mailowy: sopris2000@interia.pl Zadane ćwiczenia będą podlegać ocenie. W razie pytań i konsultacji proszę o kontakt przez Edziennik lub maila: sopris2000@interia.pl
TECHNIKA
Temat: Rozwiązywanie testów na kartę rowerową.
Cel – Utrwalenie wiadomości z zakresu ruchu drogowego dla rowerzystów.
Zajęcia online, karta pracy.
MATEMATYKA
TEMAT LEKCJI: Pola figur płaskich – zadania. (zapisz w zeszycie)
Cel lekcji: Na tej lekcji utrwalę:
˗ porównywanie wielkości różnych figur za pomocą kwadratów jednostkowych,
˗ rysowanie za pomocą szablonu figury o polu będącym wielokrotnością pola danej figury.
Lekcja on-line za pośrednictwem Skype o godz. 11.30
1. Wykonamy wspólnie zadania z podręcznika:
– zadanie 6,7 str. 150
2. Praca w zeszycie ćwiczeń:
– ćwicz. 5,6,7 str. 138-139
Kontakt z nauczycielem (email: i_modrzew@wp.pl, Skype, Messenger)
JĘZYK ANGIELSKI
Lekcja on-line. Spotykamy się o godzinie 9:00 na Messengerze. Proszę przygotować podręcznik, ćwiczeniówkę i ołówek. Zadbaj o wygodne miejsce pracy.
Temat: Czas teraźniejszy Present Simple – ćwiczenia gramatyczne.
Cele lekcji:
– utrwalisz wiadomości dotyczące czasu Present Simple.
- Wspólnie wykonamy ćwiczenia 8 i 9 na stronie 73 w ćwiczeniówce.
- Spróbujecie samodzielnie ułożyć zdania twierdzące i przeczące w czasie Present Simple, opowiadając o ty, co robicie każdego dnia.
W razie pytań proszę kontaktować się, pisząc na e-mail na m.willow@wp.pl lub poprzez Messenger.
ZAJĘCIA KOREKCYJNO – KOMPENSACYJNE
WTOREK
JĘZYK ANGIELSKI
Lekcja on-line. Spotykamy się o godzinie 9:00 na Messengerze. Proszę przygotować podręcznik, zeszyt, długopis. Zadbaj o wygodne miejsce pracy.
Temat: Rozmowy o zainteresowaniach. Praca z tekstem.
Cele lekcji:
– udoskonalisz umiejętność czytania i wypowiadania się w języku obcym,
– poznasz wyrażenia, dzięki którym będziesz mógł porozmawiać o swoi hobby.
- Przeczytacie dialog na stronie 76 podręcznika. Wytłumaczymy nieznane słówka, a następnie będziecie odpowiadali na pytania dotyczące przeczytanego tekstu.
- Zapoznacie się ze zwrotami z tabelki „Phrase book” i przeprowadzicie w parach prostą rozmowę dotyczącą waszych zainteresowań.
W razie pytań proszę kontaktować się, pisząc na e-mail na m.willow@wp.pl lub poprzez Messenger.
PRZYRODA
Lekcja on-line we wtorek o godzinie 10:00
Temat: Sprawdzian wiadomości i umiejętności z działu „ Poznajmy krajobraz najbliższej okolicy”
Cele lekcji: Badanie stopnia opanowania treści nauczania ujętych w podstawie programowej.
Proszę przygotować się do ustnego sprawdzianu z zakresu materiału z podręcznika ze stron 138 – 160
Zachęcam do kontaktu przez grupę na Messengerze i mail paniwiosna606@wp.pl
INFORMATYKA
Temat: Poznajemy funkcje: Style, Numerowanie i Lista wielopoziomowa. (zapisz w zeszycie)
Cel: Na tej lekcji nauczysz się jak szybko sformatować tekst, jak wykorzystać funkcje Numerowanie oraz co to jest lista wielopoziomowa i jak ją zastosować w swoim dokumencie tekstowym.
- Przeczytaj temat „Kolejno odlicz!” str. 112 – 116podręcznik.
- Wykonaj ćw. 2 str. 117 podręcznik. Gotowy dokument prześlij na adres edypawlik@gmail.com
W razie jakichkolwiek problemów proszę o kontakt: edypawlik@gmail.com, lub przez Messenger.
MUZYKA
Temat: Dla Ciebie, mamo, dla Ciebie, tato. Śpiewamy i gramy
Cel: Uczymy się szacunku dla rodziców, pamiętamy o ich świętach
Zapoznaj się z tematem- podręcznik , lekcja 28: „Dla ciebie, mamo, dla ciebie, tato”, a następnie zrób notatkę do zeszytu.
Naucz się piosenki dla mamy:
https://www.youtube.com/watch?v=S8wjPm8wv-w
JĘZYK POLSKI
Temat: Uczymy się pisać dialogi.
Cel: Doskonalimy umiejętności zapisywania dialogów.
Uzupełnijcie dialog i zapisz go w zeszycie.
Tego dnia pogoda była naprawdę okropna. Wiatr, deszcz, za oknem szaro i ponuro.
Pewnie spędziłabym całe popołudnie w domu, gdyby nagle nie zadzwonił telefon.
-………………….! – usłyszałam w słuchawce.
-…………………? – zapytałam z niedowierzaniem.
-………………..- oznajmił z radością w głosie.
Bardzo się ucieszyłam, wiec wesoło odparłam: ……………………..!
Na pracę domową zróbcie ćwiczenie 1, 2,3,4 i 6 str.129-132 (Zeszyt ćwiczeń)
Kontakt z nauczycielem na maila.
WYCHOWANIE FIZYCZNE
Temat: Zabawy i gry skocznościowe z wykorzystaniem przyborów.
Cel. Wyzwalanie i przygotowanie do radosnych, spontanicznych zachowań poprzez zabawy.
Zajęcia on-line messenger (video-rozmowa). Godzina – 12.00
ŚRODA
MATEMATYKA
TEMAT LEKCJI: Jednostki pola. (zapisz w zeszycie)
Cel lekcji: Na tej lekcji nauczę się:
˗ wymieniać podstawowe jednostki pola,
˗ mierzyć figury za pomocą kwadratów jednostkowych,
˗ rysować figury o danym polu,
˗ dobierania odpowiedniego rodzaju jednostki pola do podanej powierzchni,
˗ szacowania powierzchni konkretnych przedmiotów i dobierania odpowiedniej jednostki.
Lekcja on-line za pośrednictwem Skype o godz. 11.00
1. Wykonamy wspólnie ćwiczenia w zeszycie ćwiczeń:
– ćwicz. 1,2,3 str. 140
2. Wykonamy wspólnie zadania z podręcznika:
– zadanie 2,4,5 str. 152-153
3. Pr. domowa:
˗ Obejrzyj film https://docwiczenia.pl/ (KOD M4MXX)
˗ Wykonaj pracę w zeszycie ćwiczeń:
Jednostki pola: ćwicz. 4,5 str. 141
Kontakt z nauczycielem (email: i_modrzew@wp.pl, Skype, Messenger)
JĘZYK ANGIELSKI
Lekcja on-line. Spotykamy się o godzinie 9:00 na Messengerze. Proszę przygotować podręcznik, zeszyt i długopis. Zadbaj o wygodne miejsce do pracy.
Temat: Jak tworzyć pytania w czasie Present Simple?
Cele lekcji:
– dowiesz się, jak prawidłowo budować pytania w czasie teraźniejszym Present Simple,
– udoskonalisz umiejętność słuchania ze zrozumieniem.
- Na początku lekcji przeczytacie przykładowe pytania w czasie Present Simple i spróbujecie określić, w jaki sposób są one utworzone. Zapiszecie schemat budowy pytań w zeszycie.
- Posłuchacie nagrania, w których dzieci opowiadają o swoich zainteresowaniach i odpowiecie na pytania z ćwiczenia 4 na stronie 77 podręcznika
- Wspólnie wykonamy ćwiczenia 5 i 6 na stronie 72 w ćwiczeniówce.
Praca domowa: Wykonaj zadanie 7 ze strony 61 w ćwiczeniówce. Zdjęcie wykonanej pracy prześlij mi przez aplikację Messenger.
W razie pytań proszę kontaktować się, pisząc na e-mail na m.willow@wp.pl lub poprzez Messenger.
RELIGIA
Temat: „ Modlitwa Pańska”- film biblijny.
Cele: Pogłębisz wiadomości o wytrwałej modlitwie.
Zadanie:
Obejrzyj film ze strony:
https://www.youtube.com/watch?v=2ssaohwjsP8&feature=related
W razie pytań proszę się kontaktować: biedor@op.pl
JĘZYK POLSKI
Temat: O pisowni nazw geograficznych.
Cel: Znamy zasady pisowni małą i wielką literą.
- Zapoznajcie się z zasadami pisowni małą i wielką literą –nowa wiadomość w podręczniku str. 274. Zróbcie notatkę w zeszycie zapisując w czytelny sposób reguły pisowni wyrazów wielką i małą literą, w celu jej zapamiętania.
- Wykonaj w zeszycie tabelkę i wpisz do niej po 5 przykładów nazw państw, nazw miejscowości, nazw wsi, nazw regionów i nazw mieszkańców.
Skorzystaj z wiadomości umieszczonych w podręczniku oraz w słowniczku ortograficznym.
państwa | miasta | Wsie | regiony | mieszkańcy |
Kontakt z nauczycielem na maila
WYCHOWANIE FIZYCZNE
Temat: Gimnastyka – skoki wolne i mieszane przez przeszkody.
Cel. Rozwijanie piękna i estetyki ruchu.
Zajęcia on-line messenger (video-rozmowa). Godzina – 12.00
CZWARTEK
MATEMATYKA
TEMAT LEKCJI: Jednostki pola – ćwiczenia. (zapisz w zeszycie)
Cel lekcji: Na tej lekcji utrwalę:
˗ podstawowe jednostki pola,
˗ mierzenie figur za pomocą kwadratów jednostkowych,
˗ rysowanie figury o danym polu,
˗ dobieranie odpowiedniego rodzaju jednostki pola do podanej powierzchni,
˗ szacowanie powierzchni konkretnych przedmiotów i dobieranie odpowiedniej jednostki.
Lekcja on-line za pośrednictwem Skype o godz. 11.00
1. Wykonamy wspólnie zadania z podręcznika:
– zadanie 7,9 str. 154
– zadanie I, II, III str. 154 (Czy już umiem?)
2. Pr. domowa: Wykonaj pracę w zeszycie ćwiczeń:
Jednostki pola: ćwicz. 6,7 str. 141-142
Kontakt z nauczycielem (email: i_modrzew@wp.pl, Skype, Messenger)
WYCHOWANIE FIZYCZNE
Temat: Ćwiczenia indywidualne z przyborami.
Cel. Praca nad koordynacją ciała.
Zajęcia on-line messenger (video-rozmowa). Godzina 08.50
PRZYRODA
Lekcja on-line w czwartek o godzinie 10:00
Temat: Warunki życia w wodzie
Cele lekcji: Poznasz czynniki warunkujące życie w wodzie oraz przystosowanie organizmów do środowiska wodnego.
Bardzo proszę o zapoznanie się z informacjami w podręczniku ze stron 162—165.
Pomocne materiały:
- https://epodreczniki.pl/a/co-pomaga-rybom-plywac/DCfP5vibj
- https://view.genial.ly/5ea1f5121c50690d796450f5?fbclid=IwAR10TZMgfTYkXThaozt25M5zf0kr_kz8f5uYRyjqG8k-K-j2fBQmOunUIUE
Dla chętnych:
Praca domowa: Proszę przerysować do zeszytu zamieszczaną pod linkiem tabelkę i uzupełnić. Termin oddana 25 maja
https://drive.google.com/file/d/1pttp5TTdR-EDyDj2LgiYJWABeSWr_JxG/view
Zachęcam do kontaktu przez grupę na Messengerze i mail paniwiosna606@wp.pl
JĘZYK POLSKI
Temat: Utrwalamy zasady pisowni nazw geograficznych- ćwiczenia.
Cel: Utrwalamy poznane wiadomości na temat pisowni wielką i małą literą.
- Wykonaj podane ćwiczenia w zeszycie.
Ćw.1
Przepisz podane zdania, uzupełniając je przymiotnikami utworzonymi od nazw państw.
Astrid Lindgren to znana …………………pisarka.(Szwecja)
Język………….uważany jest za jeden z trudniejszych do nauki.(Chiny)
Słyszałem ,że ………..bazary słyną z orientalnych przypraw.(Tunezja)
Niektórzy twierdzą ,że ……………………..czekolada ma najlepszy smak. (Belgia)
Ćw2.
Zapisz w zeszycie nazwy państw, regionów i miast oraz ich mieszkańców.
..…..czecin – ………..czecinanin
……iszpania – ……iszpan
…..ydgoszcz – ….…..ydgoszczanin
….omorze – ……omorzanin
Ćw.3
Uzupełnij w zeszycie podane zdania.
Mieszkam w Polsce-jestem………………………
Mój dom znajduje się w miejscowości o nazwie………………………..
Stolicą mojego województwa jest……………………
Na pracę domową wykonajcie ćwiczenia 1,2,4 i 5 str.75-77 ( Zeszyt ćwiczeń).
Kontakt z nauczycielem na maila
PIĄTEK
ZAJĘCIA WYRÓWNAWCZE Z JĘZYKA POLSKIEGO
WYCHOWANIE FIZYCZNE
Temat: Ćwiczenia rytmiczne w miejscu i w ruchu.
Cel. Ćwiczenia i utrwalenie właściwej sylwetki i sprawności.
Zajęcia on-line messenger (video-rozmowa) Godzina 09.20
JĘZYK POLSKI
Temat: Jakie są pożytki z posiadania kota? Poznajemy antonimy.
Cel: Wiemy co to są antonimy, potrafimy je rozpoznać i nazywać
– Odpowiedzcie sobie na następujące pytania:
- Pomyślcie czy warto mieć kota?
- Co daje nam obecność zwierzaka w domu?
- Jak posiadanie zwierząt wpływa na człowieka?
– Przeczytajcie tekst R. Jędrzejewskiej- Wróbel pt: ,,Praktyczny pan’’
– Ułóżcie i zapiszcie plan wydarzeń do poznanego tekstu.
– Zapoznajcie się z pojęciem antonim, zapiszcie jego definicję na kolorowo w zeszycie i zapamiętajcie
Na pracę domową przepiszcie wyrazy w słupku do zeszytu, a następnie dopasujcie do nich wyrazy podane poniżej.
płytko, wypoczęta, wyprostowany, słabość, kolorowy, wczesny, długi, zdenerwowany
siła-
krótki-
bury-
późny-
spokojny-
zmęczona-
zgięty-
głęboko-
Kontakt z nauczycielem na maila
PLASTYKA
Temat: Tworzę przez cały rok – Prezent dla mamy.
Cel: Stosujemy w praktyce elementy plastyczne: linię, plamę, barwę, kształt, wykorzystujemy techniki rysunkowe, malarskie i mieszane
Moi kochani wychowankowie wkrótce jedno z najpiękniejszych dni – Dzień Matki. Nie możemy o tym zapomnieć, dlatego już dziś zrobimy pracę plastyczną dla mamy według własnego pomysłu, dbając oczywiście o estetykę wykonania. Oto moje podpowiedzi:
- https://www.youtube.com/watch?v=bzojIGZxcCc
- https://www.youtube.com/watch?v=bzojIGZxcCc
- https://www.youtube.com/watch?v=hL3LuX1xmDM
- https://www.youtube.com/watch?v=7s9QgtA1x2U
- https://www.youtube.com/watch?v=t6UUdhluon8
MATEMATYKA
TEMAT LEKCJI: Pole prostokąta. (zapisz w zeszycie)
Cel lekcji: Na tej lekcji nauczę się:
˗ obliczać pole prostokąta,
˗ obliczać pole kwadratu,
˗ rozwiązywać elementarne zadania tekstowe z zastosowaniem obliczania pola i obwodu prostokąta,
˗ obliczać pole prostokąta, którego wymiary podano w różnych jednostkach.
Lekcja on-line za pośrednictwem Skype o godz. 11.00
1. Wykonamy wspólnie zadania z podręcznika:
– zadanie 1 (poziom A, B, C, D) str. 158
2. Pr. domowa: Wykonaj pracę w zeszycie ćwiczeń:
Pole prostokąta: ćwicz. 1,2,3 str. 144 – 145
3. Dla sprawdzenia swoich umiejętności zaloguj się na stronie learningapps.org
Kontakt z nauczycielem (email: i_modrzew@wp.pl, Skype, Messenger)