PONIEDZIAŁEK
RELIGIA
Temat 53 – Po krańce ziemi – apostolska misja.
Cele:
-Poznasz zasięg głoszenia Ewangelii przez św. Pawła .
– Poznasz pracę misjonarzy oraz podejmiesz modlitwę w ich intencji.
Zadanie:
Przeczytaj temat z podręcznika.
Wykonaj polecenia z zeszytu ćw.
Prace proszę przesłać na maila: biedor@op.pl
JĘZYK POLSKI
Temat Lubię czytać komiksy. Na zawsze razem.
Cel: Poznamy cechy komiksu i potrafimy wymienić jego cechy
https://www.youtube.com/watch?v=OX3qmx7BSFg
- Przeczytaj komiks Calvin i Hobbes str. 277
- Wykonaj pisemnie w zeszycie ćw. 1,2 str. 277.
- Na pracę domową zróbcie komiks na temat wędrującego koronawirusa. Swoje komiksy prześlijcie na mojego maila
HISTORIA
Temat: Podsumowanie wiadomości z rozdziału IV.
Cel lekcji: utrwalenie wiadomości z rozdziału IV ,,Ku współczesnej Polsce”.
Wykonaj w zeszycie ćwiczeń zadania 1,2,3,4,5,6,7 str. 90-91 (należy przesłać do 25 maja).
Wykonaj zdjęcie zeszytu z zawartością wykonanych zadań i ćwiczeń np. telefonem komórkowym i prześlij na adres mailowy: sopris2000@interia.pl Zadane ćwiczenia będą podlegać ocenie. W razie pytań i konsultacji proszę o kontakt przez Edziennik lub maila: sopris2000@interia.pl
TECHNIKA
MATEMATYKA
TEMAT LEKCJI: Pole prostokąta – ćwiczenia (zapisz w zeszycie)
Cel lekcji: Na tej lekcji utrwalę:
˗ obliczanie pola prostokąta,
˗ obliczanie pola kwadratu,
˗ rozwiązywanie zadań tekstowych z zastosowaniem obliczania pola i obwodu prostokąta,
˗ obliczanie pola prostokąta, którego wymiary podano w różnych jednostkach,
˗ obliczanie obwodu kwadratu przy danym polu.
Lekcja on-line za pośrednictwem Skype o godz. 11.30
1. Wykonamy wspólnie zadania z podręcznika:
– zadanie 3, 4, 6, 7 str. 159
2. Pr. domowa: Wykonaj pracę w zeszycie ćwiczeń:
Pole prostokąta: ćwicz. 4,5 str. 145
Kontakt z nauczycielem (email: i_modrzew@wp.pl, Skype, Messenger)
JĘZYK ANGIELSKI
Lekcja on-line. Proszę przygotować podręcznik, zeszyt i długopis. Zadbaj o wygodne miejsce do pracy.
Spotykamy się o godzinie 12:30 na Messengerze.
Temat: Jak tworzyć pytania w czasie Present Simple?
Cele lekcji:
- dowiesz się, jak prawidłowo budować pytania w czasie teraźniejszym Present Simple,
- udoskonalisz umiejętność słuchania ze zrozumieniem.
– Na początku lekcji przeczytacie przykładowe pytania w czasie Present Simple i spróbujecie określić, w jaki sposób są one utworzone. Zapiszecie schemat budowy pytań w zeszycie.
– Posłuchacie nagrania, w których dzieci opowiadają o swoich zainteresowaniach i odpowiecie na pytania z ćwiczenia 4 na stronie 77 podręcznika
– Wspólnie wykonamy ćwiczenia 6 na stronie 75 w ćwiczeniówce.
Praca domowa: Wykonaj zadanie 7 ze strony 75 w ćwiczeniówce. Zdjęcie wykonanej pracy prześlij mi przez aplikację Messenger.
W razie pytań proszę kontaktować się, pisząc na e-mail na m.willow@wp.pl lub poprzez Messenger.
ZAJĘCIA KOREKCYJNO – KOMPENSACYJNE
WTOREK
JĘZYK ANGIELSKI
Lekcja on-line. Proszę przygotować podręcznik, zeszyt, długopis. Zadbaj o wygodne miejsce pracy.
Spotykamy się o godzinie 8:00 na Messengerze.
Temat: Piszemy e-mail o sobie.
Cele lekcji:
- napiszesz e-mail,
- utrwalisz zasady tworzenia zdań w czasie Present Simple.
Przeczytacie przykładowy e-mail na stronie 77 podręcznika, następnie napiszecie podobny tekst, pisząc o sobie i swoich zainteresowaniach.
W razie pytań proszę kontaktować się, pisząc na e-mail na m.willow@wp.pl lub poprzez Messenger.
PRZYRODA
Lekcja on-line we wtorek, godz. 8:50 – 9:20
Temat: Z biegiem rzeki.
Cele lekcji: Poznasz elementy rzeki oraz organizmy żyjące w wodzie
Bardzo proszę o zapoznanie się z informacjami w podręczniku ze stron 166—170
oraz proszę zapoznać się z materiałami i obejrzeć filmiki:
- https://epodreczniki.pl/a/z-biegiem-rzeki/DlsVYsVa2
- https://epodreczniki.pl/a/nad-brzegiem-rzeki/D190KFLX2
- https://www.youtube.com/watch?v=5fDRCIvaI9s
Pomocne materiały i filmy dla chcących wiedzieć więcej:
- https://www.youtube.com/watch?v=_KPeCEsrMGQ
- https://www.youtube.com/watch?v=8a3r-cG8Wic (w tym filmie nastawcie sobie w ustawieniach napisy w języku polskim)
Zachęcam do kontaktu przez grupę na Messengerze i mail paniwiosna606@wp.pl
INFORMATYKA
Temat: Przygotowujemy się do stworzenia projektu w programie MS Word.(zapisz w zeszycie)
Cel: Na tej lekcji utrwalisz i uporządkujesz wiadomości dotyczące formatowania tekstu, numerowania, dodawania listy wielopoziomowej w edytorze tekstu.
- Przeczytaj temat 118 – 119 podręcznik.
- Zastanów się jaki projekt wykonasz oraz wykonaj schemat Twojego projektu na kartce.
W razie jakichkolwiek problemów proszę o kontakt: edypawlik@gmail.com, lub przez Messenger.
MUZYKA
Temat: Dla ciebie mamo.
Cel: Uczymy się piosenki „A ja wolę moją mamę”, rozwijamy aktywność muzyczną.
Dzień Matki to wyjątkowe święto, którego celem jest uhonorowanie wszystkich mam. Zgodnie ze zwyczajem tego dnia dzieci obdarowują swoje mamy kwiatami, słodyczami, prezentami czy laurkami.
Na lekcji plastyki wykonaliśmy piękną laurkę, na lekcji muzyki zaśpiewamy piosenkę „ A ja wole moją mamę”.
Tekst piosenki „ A ja wolę moją mamę”.
- Pewnego razu Kinga, spotkała Wikinga
Mieszkał na obrazku,
zrywał się o brzasku
I zwiedzał wielkie morza
I Kindze było go żal
Ref.: A ja wolę moją mamę
Co ma włosy jak atrament
Złote oczy jak mój miś
I płakała rano dziś
- Pewnego dnia Dorota,
znalazła w lesie kota
Wzięła więc go do domu,
zamiast go dać byle komu
I świetnie się bawili
I w zgodzie sobie żyli
Ref :A ja wolę moją mamę
Wysłuchaj wersji oryginalnej w wykonaniu Majki Jeżowskiej.
https://www.youtube.com/watch?v=ga3QwPYq2Q0
Do samodzielnego śpiewania wersja instrumentalna z tekstem.
https://www.youtube.com/watch?v=7B9s2cqrY8c
JĘZYK POLSKI
Temat: Podmiot orzeczenie bez tajemnic.
Cel: Poznajemy podmiot i orzeczenie
- Dziś na lekcji poznacie dwie najważniejsze części zdania, czyli podmiot i orzeczenie. Wszystkich części zdania jest pięć.
- Obejrzyjcie bardzo krótki film na stronie https://www.youtube.com/watch?v=OlkAcjmJ7i8
- Wejdźcie na stronę https://www.youtube.com/watch?v=G-l1qpf9Tgs i wysłuchajcie objaśnienia lekcji w sposób bardzo zrozumiały.
- Przepiszcie kolorem do zeszytu nową wiadomość ze str. 281 w podręczniku i zapamiętajcie
Czas na ćwiczenie na początek z podpowiedzią:
Rodzice zorganizowali festyn.
kto? Rodzice – podkreślamy jedną linią i podpisujemy podmiot
co zrobili? Zorganizowali – podkreślamy dwoma liniami i podpisujemy orzeczenie
Uczniowie zbierają do puszek pieniądze.
kto? uczniowie – podkreślamy jedną linią i podpisujemy podmiot
co robią? zbierają – podkreślamy dwoma liniami i podpisujemy orzeczenie
Dziewczynka śpiewa na scenie.
kto? dziewczynka – podkreślamy jedną linią i podpisujemy podmiot
co robi? śpiewa – podkreślamy dwoma liniami i podpisujemy orzeczenie
Wykonajcie zad. 2 str. 281 z podręcznika.
Na pracę domową wykonajcie ćw. 1,2,3 str.40 ( Zeszyt ćwiczeń). Chętni uczniowie mogą wykonać ćw. 5 Kontakt z nauczycielem na maila.
WYCHOWANIE FIZYCZNE
Temat: Ćwiczenia siłowe, indywidualne.
Cel. Wyzwalanie i przygotowanie do radosnych, spontanicznych zachowań poprzez zabawy.
Zajęcia on-line messenger (video-rozmowa). Godzina – 12.30
ŚRODA
MATEMATYKA
TEMAT LEKCJI: : Pole prostokąta – zadania. (zapisz w zeszycie)
Cel lekcji: Na tej lekcji utrwalę:
˗ obliczanie pola prostokąta,
˗ obliczanie pola kwadratu,
˗ rozwiązywanie zadań tekstowych z zastosowaniem obliczania pola i obwodu prostokąta,
˗ obliczanie pola prostokąta, którego wymiary podano w różnych jednostkach,
˗ obliczanie obwodu kwadratu przy danym polu.
Lekcja on-line za pośrednictwem Skype o godz. 8.00
3. Wykonamy wspólnie zadania z podręcznika:
– zadanie 8, 9, 10, 12, 13 str. 159
4. Pr. domowa:
Podręcznik: Czy już umiem? Zad. I, II, III str. 160
Kontakt z nauczycielem (email: i_modrzew@wp.pl, Skype, Messenger)
JĘZYK ANGIELSKI
Lekcja on-line. Proszę przygotować podręcznik, zeszyt i długopis. Zadbaj o wygodne miejsce do pracy.
Spotykamy się o godzinie 8:50 na Messengerze.
Temat: Powtórzenie wiadomości z rozdziału „Co robisz w wolnym czasie” – słownictwo.
Cele lekcji:
- utrwalisz i powtórzysz słownictwo z rozdziału 6.
W trakcie lekcji będziecie wykonywali ćwiczenia, które sprawdzą w jaki stopniu opanowaliście słownictwo, które pojawiło się w rozdziale.
W razie pytań proszę kontaktować się, pisząc na e-mail na m.willow@wp.pl lub poprzez Messenger.
RELIGIA
Temat: Misja św. Pawła – film biblijny.
Cele:
– Pogłębisz wiadomości o misji św. Pawła.
Zadanie:
Proszę obejrzeć film ze strony: https://www.youtube.com/watch?v=vdJTdpYVtCc
W razie pytań proszę o kontakt: biedor@op.pl
JĘZYK POLSKI
Temat: Jak rozpoznać orzeczenie i podmiot – czas na ćwiczenia.
Cel: Doskonalimy umiejętności w rozpoznawaniu podmiotu i orzeczenia w zdaniu.
Czas na ćwiczenia:
- Podkreśl podmioty jedną linią, a orzeczenie dwiema.
Marysia przygotowała prezentację.
Pogoda dzisiaj nie zachęcała do spacerów.
Karol odwiedził wczoraj Tomka.
Od samego rana padał deszcz.
Śniegi dawno stopniały.
- Czym zajmowały się te osoby? (skorzystaj z pomocy) Podkreśl podmioty jedną linią, orzeczenie – dwiema.
Bartnik – …
Zdun – …
Kołodziej – …
Kaletnik – …
Kuśnierz – …
Na pracę domową wykonajcie pisemnie ćwiczenie 1 i 2 str.281. Kontakt z nauczycielem na maila
WYCHOWANIE FIZYCZNE
Temat: Ćwiczenia koordynacyjne z akcentem na gibkość.
Cel. Rozwijanie piękna i estetyki ruchu.
Zajęcia on-line messenger (video-rozmowa). Godzina – 12.30
CZWARTEK
MATEMATYKA
TEMAT LEKCJI: Poznajemy prostopadłościan i sześcian. (zapisz w zeszycie)
Cel lekcji: Na tej lekcji nauczę się:
˗ wskazywać lub wymieniać przedmioty, które mają kształt prostopadłościanu lub sześcianu,
˗ wskazywać wierzchołki, krawędzie i ściany w prostopadłościanie i sześcianie,
˗ wyznaczać liczbę ścian, krawędzi i wierzchołków w prostopadłościanie,
˗ rysować rzut sześcianu i rzut prostopadłościanu.
Lekcja on-line za pośrednictwem Skype o godzinie 8:00
1. Wykonamy wspólnie ćwiczenia w zeszycie ćwiczeń:
– ćwicz. 1,2 str. 146
2. Jak rysujemy prostopadłościan?
Obejrzyj film: https://www.youtube.com/watch?v=RjWOHZo5ac4
3. Wykonamy wspólnie zadania z podręcznika:
– zadanie 1,2,3,4 str. 164
4. Pr. domowa: Wykonaj pracę w zeszycie ćwiczeń:
Jednostki pola: ćwicz. 3 str. 147
Kontakt z nauczycielem (email: i_modrzew@wp.pl, Skype, Messenger)
WYCHOWANIE FIZYCZNE
Temat: Ćwiczenia siłowe w formie zabawowej, ćwiczenia skocznościowe.
Cel. Praca nad własną sylwetką ciała.
Zajęcia on-line messenger (video-rozmowa) Godzina 08.50
PRZYRODA
Lekcja on-line w czwartek godz. 9:50 – 10:10
Temat: Życie w jeziorze
Cele lekcji: Poznasz strefy życia w jeziorze i czynniki warunkujące życie w poszczególnych strefach i typowe organizmy dla poszczególnych stref.
Bardzo proszę o zapoznanie się z informacjami w podręczniku ze stron 171—176.
Pomocne materiały:
prezentacje multimedialną – wyślę na Messengera
Dla chętnych:
https://www.youtube.com/watch?v=tXL4iANIQ6g
Zachęcam do kontaktu przez grupę na Messengerze i mail paniwiosna606@wp.pl
JĘZYK POLSKI
Temat: Wiem, co mówię! Równoważnik zdania i zdanie
Cel: Uczymy się odróżniać zdanie od równoważników zdań
Otwórzcie podręcznik na stronę 282 . Zapoznajcie się z nową wiadomością: czym jest wypowiedzenie i co wyróżniamy wśród wypowiedzeń? Zróbcie notatkę na ten temat i zapamiętajcie nową wiadomość.
Wypowiedzenia dzielimy na: zdania, np. Autobus odjeżdża o godzinie10.00, co robi? odjeżdża – orzeczenie
równoważniki zdań , np. Odjazd autobusu o godzinie 10.00, nie ma wyrazu, który odpowie na pytanie co robi?, a więc nie ma orzeczenia, ale można je wprowadzić.
Zapiszcie w zeszycie ćwiczenie 1 ze strony 282
PIĄTEK
ZAJĘCIA WYRÓWNAWCZE Z JĘZYKA POLSKIEGO
Drodzy moi czwartoklasiści! W ramach zajęć wyrównawczych z języka polskiego powtórzcie zasady pisowni z ó, u, rz, ż h, ch, a następnie wykonajcie poniższe dyktanda w ramach utrwalenia stosowania tych zasad. Powodzenia.
- https://www.dyktanda.net/zasady-pisowni/pisownia-rz.php
- https://www.dyktanda.net/zasady-pisowni/pisownia-u.php
- https://www.dyktanda.net/zasady-pisowni/pisownia-ch.php
- https://www.dyktanda.net/ortografia-18.php
- https://www.dyktanda.net/ortografia-07.php
- https://www.dyktanda.net/ortografia-10.php
WYCHOWANIE FIZYCZNE
Temat: Szybkie zmiany pozycji w różnych ustawieniach – gimnastyka podstawowa.
Cel. Ćwiczenia i utrwalenie właściwej sylwetki i sprawności.
Zajęcia on-line messenger (video-rozmowa) Godzina 08.50
JĘZYK POLSKI
Temat: Czym różni się zdanie od równoważnika zdania- czas na ćwiczenia
Cel: Potrafimy odróżniać zdanie od równoważników zdań
Wykonajcie ćwiczenie 1,2,3,4,6 str. 45-46 ( Zeszyt ćwiczeń).
Przeczytaj lekturę Janko Muzykant” H. Sienkiewicza
https://wolnelektury.pl/media/book/pdf/janko-muzykant.pdf
PLASTYKA
Temat: Tworzę przez cały rok. Laurka na dzień mamy
Cel: rozwijanie kreatywności i wyobraźni plastycznej uczniów.
26 maja obchodzimy „Dzień Matki”.
Za co kochamy nasze mamy?. Każdy ma swoją odpowiedź, na pewno w każdej znajdą się ciepłe, pełne miłości słowa.
To niewątpliwie najważniejsza osoba w naszym życiu.
W tym tygodniu wykonamy laurkę dla mamy.
W poniższym linku znajdziecie instrukcję wykonania pięknej świątecznej laurki
https://www.youtube.com/watch?v=3a03HJs8J8w
Wykonaną laurkę wręczcie z najserdeczniejszymi życzeniami mamie.
Efektami swojej pracy proszę się ze mną podzielić robiąc zdjęcie i przesyłając na mojego maila
MATEMATYKA
TEMAT LEKCJI: Prostopadłościan i sześcian – zadania. (zapisz w zeszycie)
Cel lekcji: Na tej lekcji utrwalę:
˗ wskazywanie wierzchołków, krawędzi i ścian w prostopadłościanie i sześcianie,
˗ wyznaczanie liczby ścian, krawędzi i wierzchołków w prostopadłościanie,
˗ rysowanie rzutu sześcianu,
˗ rysowanie rzutu prostopadłościanu w różnych położeniach.
Lekcja on-line za pośrednictwem Skype o godz. 11.30
1. Wykonamy wspólnie zadania z podręcznika:
– zadanie 5,6,8,9 str. 164
2. Pr. domowa: Wykonaj pracę w zeszycie ćwiczeń:
Pole prostokąta: ćwicz. 4,5 str. 147 – 148
Kontakt z nauczycielem (email: i_modrzew@wp.pl, Skype, Messenger)