PONIEDZIAŁEK
RELIGIA
Temat 48 – Pusty grób – największe zwycięstwo. – c. d.
Cele:
– Pogłębisz wiadomości o zmartwychwstaniu Jezusa.
– Będziesz wyrażał radość ze zmartwychwstania Jezusa.
Zadanie:
Przeczytaj temat z podręcznika.
Wykonaj polecenia z zeszytu ćw.
Prace proszę przesłać na maila: biedor@op.pl
JĘZYK POLSKI
Temat: Baśń o królu Dardanelu.
Cel: Wyodrębniamy wydarzenia i porządkujemy je w czasie
Lekcję rozpoczęliśmy od gimnastyki mózgu, podając jak najwięcej skojarzeń do słowa król. Zastanawiamy się, jakie są plusy i minusy władania krajem. Stwierdziliśmy, że rządzenie ma swoje plusy, jak również minusy? Wypiszmy dwa plusy i dwa minusy rządzenia krajem do zeszytu Poznajmy „Baśń o królu Dardanelu” . Słuchaj, śledząc tekst w podręczniku (strona 235 – 237).
https://www.youtube.com/watch?v=pt6SVbUFkrk
Napisz, skąd wrócił król Dardanel i jak go powitano.
Narysujcie i uzupełnijcie tabelę, dowiadując się jednocześnie, na czym polega humor i gdzie się objawia.
Tu wpisz zabawnych bohaterów | Tu swoje uzasadnienie |
Tu zabawne sytuacje | Tu swoje uzasadnienie |
A tu zabawne wypowiedzi | Tu swoje uzasadnienie |
Nauczyć się pięknie czytać baśń.
Kontakt z nauczycielem email: grazyna_kupis@wp.pl
HISTORIA
Temat: Zośka, Alek i Rudy- bohaterscy harcerze.
Cel lekcji: poznajemy kim byli Zośka, Alek i Rudy, w jaki sposób okupanci postępowali wobec Polaków w czasie II wojny światowej, czym były Szare Szeregi, kiedy wybuchło powstanie warszawskie.
Wykonaj w zeszycie ćwiczeń zadania 1,2,3,4 str. 78-79.
Proszę o zapoznanie się z filmem zamieszczonym pod linkiem:
https://www.youtube.com/watch?v=ecNGUglRcFg
Dotyczy historii: wykonaj zdjęcie zeszytu z zawartością wykonanych zadań i ćwiczeń np. telefonem komórkowym i prześlij na adres mailowy: sopris2000@interia.pl Zadane ćwiczenia będą podlegać ocenie.W razie pytań i konsultacji proszę o kontakt przez Edziennik lub maila: sopris2000@interia.pl
TECHNIKA
Temat: Skrzyżowania równorzędne. – spotkanie na skaypie wg planu lekcji.
Cel: – zapoznanie się z przepisami ruchu drogowego
– nabycie umiejętności radzenia sobie jako rowerzysta na skrzyżowaniach drogowych równorzędnych
– przygotowanie ucznia do jazdy po drodze.
Przepisz temat i notatkę do zeszytu.
Skrzyżowanie czyli przecięcie się dróg na jednym poziomie to miejsce, gdzie łatwo o wypadek. Na skrzyżowaniu dróg równorzędnych (tak samo ważnych) o pierwszeństwie decyduje zasada prawej strony:
Jeżeli masz po swojej prawej stronie jakiś pojazd i wasze tory jazdy się przecinają, to musisz go przepuścić!
Skrzyżowania takie albo są oznakowane znakami „skrzyżowanie dróg”, albo też nie posiadają żadnego oznakowania pionowego. Zbliżając się do takiego skrzyżowania, jesteś obowiązany zachować szczególną ostrożność i ustąpić pierwszeństwa przejazdu.
Polecenie:
1. Wejdź na stronę www.brd.edu.pl
2. Kliknij ikonę „skrzyżowanie równorzędne” i poćwicz.
3. Wypełnij test i odeślij odpowiedzi dziennikiem. Przy odpowiedzi traktuj pierwszą odpowiedź jako A, drugą – B, trzecią –C. Odpowiedź przyślij w formie: 1- D, 2 –G itp.
MATEMATYKA
TEMAT LEKCJI: Zamiana ułamków – ćwiczenia. (zapisz w zeszycie)
Cel lekcji: Na tej lekcji utrwalę zamianę ułamka zwykłego (liczby mieszanej) na ułamek dziesiętny metodą rozszerzania, zamianę ułamka dziesiętnego na ułamek zwykły i zapisywanie go w postaci nieskracalnej.
Lekcja on-line za pośrednictwem Skype o godz. 11.00
1. Wykonamy wspólnie zadania z podręcznika:
– zadanie 3, 4 str. 123
– zadanie 6, 7, 8 str. 124
2. Pr. domowa: Wykonaj pracę w zeszycie ćwiczeń:
Zamiana ułamków: ćwicz. 5,6 str. 128.
3. Dla sprawdzenia swoich umiejętności zaloguj się na stronie learningapps.org.
Kontakt z nauczycielem (email: i_modrzew@wp.pl, Skype, Messenger)
JĘZYK ANGIELSKI
Lekcja on-line. Spotykamy się o godzinie 9:00 na Messengerze. Proszę przygotować podręcznik, ćwiczeniówkę i ołówek. Zadbaj o wygodne miejsce pracy.
Temat: Unusual food – niezwykłe jedzenie. Praca z tekstem.
Cele lekcji:
– udoskonalisz umiejętność czytania i wypowiadania się w języku obcym,
– dowiesz się, jakie nietypowe dania jedzą ludzie w Azji i Ameryce Południowej,
– poznasz nowe słowa związane z jedzeniem.
- Wspólnie przeczytamy tekst o nietypowym jedzeniu ze strony 68 podręcznika, przetłumaczymy niezrozumiałe słówka. Następnie każdy będzie odpowiadał na pytania dotyczące przeczytanej czytanki.
- Wykonamy ćwiczenia ze strony 66 ćwiczeniówki.
Praca domowa. Przygotuj się do sprawdzianu z języka angielskiego. Powtórz słownictwo oraz zagadnienia gramatyczne i językowe, które pojawiły się w rozdziale 5
W razie pytań proszę kontaktować się, pisząc na e-mail na m.willow@wp.pl lub poprzez Messenger.
ZAJĘCIA KOREKCYJNO – KOMPENSACYJNE
WTOREK
JĘZYK ANGIELSKI
Lekcja on-line. Spotykamy się o godzinie 9:00 na Messengerze. Proszę przygotować kartkę i długopis. Zadbaj o wygodne miejsce pracy.
Temat: Piszemy sprawdzian z rozdziału 5 „Jedzenie”.
Cele lekcji:
– sprawdzisz w jakim stopniu opanowałeś materiał prezentowany w rozdziale piątym.
W razie pytań proszę kontaktować się, pisząc na e-mail na m.willow@wp.pl lub poprzez Messenger.
PRZYRODA
Lekcja on-line we wtorek o godzinie 10:00
Temat: Co to jest krajobraz ?
Cele lekcji: Dowiesz się, czym jest krajobraz z czego się składa i jak go dzielimy oraz jakie zmiany zachodzą w krajobrazie twojej okolicy.
Bardzo proszę o zapoznanie się z informacjami w podręczniku ze stron 138—140.
Pomocne materiały i filmy:
https://www.youtube.com/watch?v=RnxPLJXD17Q
https://epodreczniki.pl/a/jak-ludzie-zmieniaja-krajobraz/Dnvuuigme
Dla chętnych:
https://epodreczniki.pl/a/co-nas-otacza/D1BZK62i0
Zachęcam do kontaktu przez grupę na Messengerze i mail paniwiosna606@wp.pl
INFORMATYKA
Temat: Poznajemy skróty klawiszowe w programie MS Word. (zapisz w zeszycie)
Cel: Na tej lekcji poznasz skróty klawiszowe w programie MS Word.
- Przeczytaj temat „Na skróty” str. 98 – 99
- Zapamiętaj najważniejsze skróty.
- 3. Wykonaj Ćw. „Oko w Oko z monitorem” str. 99 podręcznik.
W razie jakichkolwiek problemów proszę o kontakt: edypawlik@gmail.com, lub przez Messenger.
MUZYKA
Temat: Majowe święta Polaków.
Uczymy się patriotyzmu
Zapoznaj się z tematem z podręcznika – lekcja 26: „Majowe święta Polaków”
Zrób na ten temat notatkę do zeszytu i naucz się piosenki Polska flaga
https://www.youtube.com/watch?v=-WNmqfiHVO0
JĘZYK POLSKI
Temat: O niesłychanych decyzjach pewnego króla.
Cel Potrafimy wyrazić opinię o nietypowych decyzjach bohatera i jego cechach
Wymieńcie decyzje, które podjął władca po powrocie z wyprawy (zapiszcie je w punktach, na przykład: Zdjęcie płaszcza i założenie fraka).
Następnie przepiszcie i uzupełnijcie tekst notatki pamiętając o prawidłowej pisowni ortograficznej. W razie wątpliwości sięgnijcie do słowniczka ortograficznego.
…istoria o kr…lu Dardanelu jest pełna …umoru.
Śmiech wzb…dza postać kr…la, ale też jego dwo…an.
Niesły…ane decyzje władcy wprowadzają na jego
dwo…e zamęt i sieją zgorszenie. Ostatnia decyzja
Dardanela to pozbycie się karocy, kt…ra była
niewygodna i okropnie …ałasowała. Kr…l przesiadł
się na rower i odje…ał w siną dal.
Wypiszcie z tekstu pary rymujących się wyrazów, następnie podajcie własne rymy do słowa „król”. Na prace domową wykonajcie ćwiczenie 6 str.238
WYCHOWANIE FIZYCZNE
Temat: Mini piłka nożna – nauka podań oraz przyjęć piłki – przyjęcie piłki podeszwą , zagranie wewnętrzną częścią stopy.
Cel. Współdziałanie w zespole, nabywanie umiejętności techniki podania piłki.
Zajęcia on-line messenger (video-rozmowa) – godz. 12.00
ŚRODA
MATEMATYKA
TEMAT LEKCJI: Dodawanie ułamków dziesiętnych. (zapisz w zeszycie)
Cel lekcji: Na tej lekcji nauczę się dodawać w pamięci ułamki dziesiętne − proste przypadki oraz dodawać pisemnie ułamki dziesiętne.
Lekcja on-line za pośrednictwem Skype o godz. 11.00
- Wykonamy wspólnie zadania z podręcznika:
– zadanie 1 str. 128 (poziom A, B, C, D)
– zadanie 2 str. 128
2. Pr. domowa: Wykonaj pracę w zeszycie ćwiczeń:
Dodawanie ułamków dziesiętnych: ćwicz. 2,3,4 str. 129.
3. Dla sprawdzenia swoich umiejętności zaloguj się na stronie learningapps.org
Kontakt z nauczycielem (email: i_modrzew@wp.pl, Skype, Messenger)
JĘZYK ANGIELSKI
Lekcja on-line. Spotykamy się o godzinie 9:00 na Messengerze. Proszę przygotować podręcznik, zeszyt i długopis. Zadbaj o wygodne miejsce do pracy.
Temat: Co robisz w wolnym czasie? Wprowadzenie do rozdziału 6.
Cele lekcji:
– poznasz słownictwo związane ze spędzaniem czasu wolnego,
– nauczysz się mówić o swoich umiejętnościach i o tym czego nie umiesz robić,
– udoskonalisz umiejętność komunikowania się w języku obcym oraz słuchania ze zrozumieniem.
- Na początku lekcji zapiszecie w zeszycie słówka związane ze spędzeniem czasu wolnego oraz ich tłumaczenie. Następnie wykonamy ćwiczenie 1 na stornie 70 podręcznika – porozmawiamy po angielsku o tym co potrafi, a czego nie potrafi robić kot.
- Wykonamy ćwiczenie 2. Posłuchacie nagrania, a następnie będziecie odpowiadali na pytania dotyczące wysłuchanego tekstu.
- Na końcu lekcji każdy ułoży krótką wypowiedź o tym co potrafi, a czego nie potrafi robić, wykorzystując słownictwo poznane na lekcji.
Praca domowa. Naucz się słownictwa z dzisiejszej lekcji.
W razie pytań proszę kontaktować się, pisząc na e-mail na m.willow@wp.pl lub poprzez Messenger.
RELIGIA
Temat – Zmartwychwstanie Jezusa film biblijny.
Cele:
– Pogłębisz wiadomości o zmartwychwstaniu Jezusa.
– Będziesz odważniej wyznawał swoją wiarę w zmartwychwstałego Jezusa.
Zadanie:
Obejrzyj film ze strony internetowej: https://youtu.be/sC4o9AuysWw
Pomyśl i odpowiedz sobie w sercu: Dlaczego warto w każdą niedzielę być na Mszy św?
W razie pytań proszę się kontaktować: biedor@op.pl
JĘZYK POLSKI
Temat: Krainę baśni opuszczamy, lecz nie na zawsze z baśniami się żegnamy.
Cel: Znamy cechy baśni, rozróżniamy dialog i monolog, wiemy które to spójniki, przyimki i wyrażenia przyimkowe, znamy tez zasady pisowni wyrazów z ch i h.
Przygotowujemy się do sprawdzianu z rozdziału V (Baśniowe krainy)
Oto zagadnienia, które należy sobie przypomnieć przed sprawdzianem:
- baśń ( cechy gatunkowe, „ojcowie”baśni, tytuły)
- przyimek
- spójnik
- morał (przesłanie)
- opowiadanie
- zaproszenie
- komizm (sytuacyjny, słowny i postaci)
- teksty : „Kopciuszek”, „Kryształowa kula”, „Bajka o rybaku i rybce” , etc.
- zasady pisowni ch i h
- przecinek
Przerysujcie do zeszytu poniższą tabelkę i uzupełnijcie ją, odwołując się do zdobytych na lekcjach wiadomości.
KARTA PRACY
Uzupełnij tabelę, wpisując odpowiednie przykłady:
CECHA BAŚNI |
PRZYKŁADY |
1. Czas i miejsce zdarzeń | |
2. Charakterystyczne postaci realistyczne | |
Charakterystyczne postaci fantastyczne. | |
4. Fantastyczne przedmioty
i zdarzenia. |
|
5. Charakterystyczne baśniowe motywy. | |
6. Zakończenie. |
Napisz w zeszycie tytuł swojej ulubionej baśni oraz wyjaśnij dlaczego najbardziej ci się spodobała. Powodzenia
WYCHOWANIE FIZYCZNE
Temat: Gimnastyka podstawowa – zajęcia gimnastyczne z wykorzystaniem różnych przyrządów domowych.
Cel. Praca nad sylwetką ciała.
Zajęcia on-line messenger (video-rozmowa) – godz. 12.00.
CZWARTEK
MATEMATYKA
TEMAT LEKCJI: Dodawanie ułamków dziesiętnych – zadania. (zapisz w zeszycie)
Cel lekcji: Na tej lekcji utrwalę umiejętność dodawania w pamięci ułamków dziesiętnych − proste przypadki oraz dodawania pisemnego ułamków dziesiętnych.
Na tej lekcji nauczę się rozwiązywać proste zadania tekstowe z zastosowaniem dodawania ułamków dziesiętnych.
Lekcja on-line za pośrednictwem Skype o godz. 11.00
1.Wykonamy wspólnie zadania z podręcznika:
– zadanie 3,4 str. 128
– zadanie 6, 7, 8, 9, 10 str. 129
2.Pr. domowa: Wykonaj pracę w zeszycie ćwiczeń:
Dodawanie ułamków dziesiętnych: ćwicz. 5,6,7 str. 130.
3.Dla sprawdzenia swoich umiejętności zaloguj się na stronie learningapps.org
Kontakt z nauczycielem (email: i_modrzew@wp.pl, Skype, Messenger)
WYCHOWANIE FIZYCZNE
Temat: Gimnastyka podstawowa – drabinka koordynacyjna, wykorzystanie do zasobu ćwiczeń przyborów domowych.
Cel. Praca nad własną sylwetką ciała.
Zajęcia on-line messenger (video-rozmowa)- godz. 8.50.
PRZYRODA
Lekcja on-line w czwartek o godzinie 10:00
Temat: Poznajemy formy terenu.
Cele lekcji: Poznasz główne rodzaje form terenu oaz ich elementy.
Bardzo proszę o zapoznanie się z informacjami w podręczniku ze stron 141—143
Oraz proszę obejrzeć;
https://www.youtube.com/watch?v=8NdIMJ6QEh8
Pomocne materiały i filmy dla chcących wiedzieć więcej:
https://www.youtube.com/watch?v=Vwao5TiliW8
Praca domowa: Proszę wykonać po jednym przykładzie formy wklęsłej i wypukłej (uwzględniając podnóże, stoki, wierzchołek i szczyt) i odpowiednio je podpisując. Modele wykonać z dostępnych w domu materiałów plastycznych. Zdjęcia prac należy wysłać do 4 maja.
Zachęcam do kontaktu przez grupę na Messengerze i mail paniwiosna606@wp.pl
JĘZYK POLSKI
Temat: Podsumowanie wiadomości
Cel: Utrwalenie wiadomości z działu V
Wykonaj test i prześlij go do oceny . Testy prześlę na wasze skrzynki. Powodzenia.