PONIEDZIAŁEK
RELIGIA
Temat 57 – Łagiewniki – iskra Miłosierdzia.
Cele:
– Dowiesz się, że Łagiewniki wiążą się z siostrą Faustyną oraz przesłaniem Bożego Miłosierdzia.
– Poznasz sposób odmawiania koronki do Bożego Miłosierdzia.
Zadanie:
Przeczytaj temat z podręcznika.
Wykonaj polecenia z zeszytu ćwiczeń.
Prace można przesłać na maila: biedor@op.pl
JĘZYK POLSKI
Temat: Jaki piękny byłby świat! – Julian Tuwim „Dyzio marzyciel”
Cel: Potrafimy omówić sytuację przedstawioną w wierszu i wyjaśnić tytuł utworu, wyszukujemy porównania , stosujemy związki frazeologiczne
Zanim zapoznacie się z wierszem J. Tuwima, zapiszcie w zeszycie wyjaśnienia wymienionych sformułowań:
– zatopić się w marzeniach – zapomnieć o rzeczywistości, w której się żyje;
– uciekać w świat marzeń – ucieczka od rzeczywistości;
– marzyć na jawie – utrata poczucia realności, stan pośredni między jawą a snem.
Przeczytaj i wysłuchaj: https://www.youtube.com/watch?v=Jih1cjr5CkY wiersz Juliana Tuwima „Dyzio marzyciel” ze str. 295
Odpowiedzcie na pytanie- Dlaczego poeta nazwał bohatera wiersza marzycielem? (podpowiedź: chłopiec leżał na łące i patrząc w niebo, wyobrażał sobie różne rzeczy).
Do czego Dyzio porównuje obłoki? Odpowiedź zapiszcie w zeszycie.
Nauczcie się czytać wiersz „Dyzio marzyciel”.
HISTORIA
Temat: Omówienie i poprawa sprawdzianów.
Cel lekcji: Omówienie i poprawa sprawdzianów z rozdziału IV ,,Ku współczesnej Polsce”.
TECHNIKA
MATEMATYKA
TEMAT LEKCJI: Praca klasowa nr 7 – figury geometryczne (zapisz w zeszycie)
Cel lekcji: Na tej lekcji sprawdzę swoje wiadomości i umiejętności z figur geometrycznych: pola figur płaskich, pole i obwód prostokąta, jednostki pola, figury przestrzenne, objętość.
Lekcja on-line za pośrednictwem Skype o godz. 11.30
Kontakt z nauczycielem (email: i_modrzew@wp.pl, Skype, Messenger)
JĘZYK ANGIELSKI
Lekcja on-line. Proszę przygotować podręcznik, zeszyt, ćwiczeniówkę, długopis. Zadbaj o wygodne miejsce pracy.
Spotykamy się o godzinie 12:30 na Messengerze.
Temat: Czas Present Simple – poznajemy przyimki czasu.
Cele lekcji:
– dowiedz się, jak prawidłowo stosować przyimki czasu w zdaniach,
– utrwalisz wiadomości o czasie teraźniejszym Present Simple,
– rozwiniesz sprawność mówienia w języku angielskim.
Poznacie charakterystyczne dla czasu Present Simple określenia czasu oraz dowiecie się, jak prawidłowo stosować przyimki czasu w zdaniu. Zapoznacie się z informacjami zawartymi na 87 stronie podręcznika, następnie będziecie układali zdania, w których będziecie stosowali poznane na lekcji określenia czasu.
W razie pytań proszę kontaktować się, pisząc na e-mail na m.willow@wp.pl lub poprzez Messenger.
ZAJĘCIA KOREKCYJNO – KOMPENSACYJNE
PIĄTEK
ZAJĘCIA WYRÓWNAWCZE Z JĘZYKA POLSKIEGO
WYCHOWANIE FIZYCZNE
Temat: Ćwiczenia koordynacyjne na wszystkie partie mięśni.
Cel. Ćwiczenia i utrwalenie właściwej sylwetki i sprawności.
Zajęcia on-line messenger (video-rozmowa) Godzina 08.50
JĘZYK POLSKI
Temat: Ogłaszam, że…
Cel: Wiemy w jakich sytuacjach potrzebna jest umiejętność redagowania ogłoszeń, potrafimy wymienić elementy składowe ogłoszenia.
Zapoznajcie się z informacjami dotyczącymi ogłoszenia na str. 296
Zapiszcie w zeszycie:
Elementy ogłoszenia:
1) Nagłówek;
2) Konkretne informacje o przedmiocie ogłoszenia;
3) Określenie miejsca i czasu;
4) Informacje kontaktowe.
https://drive.google.com/file/d/1eVXBFsi-uLKta6fXGTYuSEOBaTw0fS3c/view?usp=sharing
Powtórzcie razem z prezentacją formy użytkowe, których nauczyliśmy się w tym roku: https://slideplayer.pl/slide/831593/
Wykonajcie w zeszycie ćwiczenie 4 ze str. 297
PLASTYKA
Temat. Barwy w plastyce, utrwalenie wiadomości.
Cel: Powtarzamy i utrwalamy wiadomości na temat podziału barw w plastyce.
Zapisz w zeszycie:
W plastyce graficzne uporządkowanie kolorów wokół środka koła, zgodnie z układem barw widma światła białego nazywamy kołem barw.
Kolory dzielimy na:
Kolory podstawowe (kolory, których nie da się uzyskać poprzez mieszanie innych kolorów, są to: żółty, czerwony i niebieski).
Kolory pochodne (kolory, które powstają poprzez zmieszanie dwóch kolorów podstawowych. zmieszanie żółtego z niebieskim daje zielony, czerwonego z żółtym pomarańczowy, a niebieskiego z czerwonym fioletowy).
Kolory dopełniające (kolory leżące naprzeciw siebie na kole barw. Dla czerwonego kolorem dopełniającym będzie zielony, dla żółtego fioletowy, a dla niebieskiego pomarańczowy).
Kolory zimne (kolory, które na kole barw są blisko niebieskiego i fioletowego).
Kolory ciepłe (kolory, które na kole barw są blisko czerwonego i żółtego).
Kolory czyste (wszystkie kolory koła barw, zarówno podstawowe: żółty, czerwony, niebieski, jak i pochodne: pomarańczowy, zielony, fioletowy).
Korzystając z tematu w epodręczniku, który znajduje się w poniższym linku obejrzyj film edukacyjny Koło barw, a następnie spróbuj wykonać ćwiczenie 2 i 3
https://epodreczniki.pl/a/paleta-malarza—wszystko-na-temat-barwy/D18E2h0gk
MATEMATYKA
TEMAT LEKCJI: Omówienie i poprawa pracy klasowej nr 7. (zapisz w zeszycie)
Cel lekcji: Na tej lekcji zweryfikuję/ sprawdzę swoje wiadomości i umiejętności z figur geometrycznych – dowiem się nad czym jeszcze muszę popracować, co powtórzyć i poćwiczyć.
Lekcja on-line za pośrednictwem Skype o godz. 11.30
Kontakt z nauczycielem (email: i_modrzew@wp.pl, Skype, Messenger)