PONIEDZIAŁEK
JĘZYK POLSKI
Temat: Julian Tuwim – czarodziej słowa w utworze Czereśnie.
Cel: Umiemy opisać sytuację, nastrój przedstawiony w wierszu; dowiemy się, czym są neologizmy.
Odczytajcie wiersz J. Tuwima pt. Czereśnie – str. 318 w podręczniku.
Ustnie wykonajcie ćw. 1, 2, 3 str. 318
Neologizm – to wyraz, zwrot, forma, znaczenie nowo utworzone, nowo powstałe w języku. Wzbogacają system językowy, tworzone są głównie w celach użytkowych, praktycznych, np. dla nazwania nowych przedmiotów, miejsc, pojęć, mogą mieć również charakter zabawy. Często używane w poezji. Na ich powstawanie wpływa przede konieczność nazywania nowych zjawisk i przedmiotów.
Czytaj więcej na https://www.bryk.pl/wypracowania/jezyk-polski/materialy-do-matury/25518-neologizmy-pojecie-podzial-przyklady.html#utm_source=paste&utm_medium=paste&utm_campaign=firefox
Wypiszcie z utworu epitety i uosobienia.
HISTORIA
Temat: Prelekcja nt. Narodowego Dnia Pamięci Ofiar Niemieckich Nazistowskich Obozów Koncentracyjnych i Obozów Zagłady obchodzonego 14 czerwca.
Cel lekcji: poznajemy genezę i znaczenie obchodzonych wydarzeń związanych z ofiarami niemieckich nazistowskich obozów koncentracyjnych i obozów zagłady.
Proszę o zapoznanie się z filmami zamieszczonymi pod linkami:
PLASTYKA
Temat: Architektura – dawna i nowoczesna.
Cel: znamy etapy rozwoju architektury, znamy rodzaje budowli, pogłębiamy wrażliwość estetyczną poprzez kontakt z reprodukcjami dzieł sztuki.
Zapoznajcie się dokładnie z częścią tematu zatytułowaną “Ikony sztuki – architektura” (str. 91, 92 i 93 podręcznika).
Zapiszcie temat w zeszycie i przepiszcie notatkę.
Już od młodszej epoki kamiennej ludzie wznosili pierwsze domy i osady. Nasi przodkowie początkowo budowali proste chaty ze skór zwierzęcych czy drewna, potem, w starożytności z kamienia. Dzisiaj potrafimy wznosić ogromne wieżowce i przedziwne zagadkowe obiekty w coraz to nowszych, lepszych technologiach.
Wspominając ważniejsze etapy rozwoju ludzkości w dziedzinie architektury wymienić należy:
-Starożytną Grecję
-Starożytny Rzym
-Średniowiecze z dwoma zasadniczymi stylami: romańskim i gotyckim
-Styl renesansowy
-Styl barokowy
-Klasycyzm, który był już ostatnim ze stylów architektonicznych.
Od wieku XIX powracano do różnych stylów, lecz nie stworzono odrębnego nowego stylu. Dzisiaj budowane są ogromne wieżowce i drapacze chmur w coraz to doskonalszych, nowszych technologiach.
Praca do wykonania: Zaprojektujcie dom marzeń
JĘZYK ANGIELSKI
Lekcja on-line przez aplikację Teams. Przygotuj zeszyt, ćwiczeniówkę i długopis. Zadbaj o wygodne miejsce do pracy.
Godzina 10:30
Temat: Czy to słońce, czy deszcz. Praca z tekstem
Cele lekcji:
– udoskonalisz umiejętność czytania i wypowiadania się w języku obcym,
– powtórzysz słownictwo związane z pogodą.
Na początku lekcji powtórzycie określenia pogody, następnie odczytacie rozmowy dzieci dotyczące pogody na stornie 108. Odpowiecie na pytanie dotyczące tekstu.
Przeczytacie zdania z tabelki „Phrase book”, by poznać nowe wyrażenia opisujące pogodę. Wykonacie ćwiczenia językowe i komunikacyjne wykorzystując wyrażenia poznane na lekcji (będziecie uzupełniali dialogi , wybierając odpowiednią opcję odpowiedzi na przedstawioną reakcję, uzupełnicie luki w zdaniach).
W razie pytań proszę kontaktować się, pisząc na e-mail na m.willow@wp.pl lub poprzez Messenger.
MATEMATYKA
Temat: Obliczamy wartość energetyczną i odżywczą produktów żywnościowych. (zapisz w zeszycie)
Cele: Na tej lekcji nauczysz się obliczać wartość energetyczną i odżywczą produktów żywnościowych
1. Wspólnie rozwiążemy zad. 1, 2, 3, 4, 5, 6 str. 210 podręcznik.
2. Praca domowa ćw. 1, 2, 3 str. 159, 160 Zeszyt ćwiczeń. (Zdjęcia rozwiązanych ćw. 1, 2, 3 str. 159, 160 Zeszyt ćwiczeń., wyślij na adres edypawlik@gmail.com.)
Lekcja on-line na Messengerze gr. I godz. 11.20, gr. II godz. 12.00
W razie jakichkolwiek problemów proszę o kontakt: edypawlik@gmail.com, lub przez Messenger.
INFORMATYKA GR I
Temat: Moje wakacje w GIMP. (zapisz w zeszycie)
Cel: Na tej lekcji utrwalisz wszystkie wiadomości dotyczące tworzenia obrazów w programie GIMP.
1.Narysuj w programie GIMP miejsce w którym będziesz spędzał wakacje.
W razie jakichkolwiek problemów proszę o kontakt: edypawlik@gmail.com, lub przez Messenger.
TECHNIKA
ZAJĘCIA KOREKCYJNO – KOMPENSACYJNE
PIĄTEK
ZAJĘCIA WYRÓWNAWCZE Z MATEMATYKI
Temat: Wartość energetyczna i odżywcza produktów żywnościowych.
Cel: Na tej lekcji uzupełnisz wiadomości dotyczące obliczania wartości energetycznej i odżywczej produktów.
1. Razem przeanalizujemy zadania rozwiązane podczas lekcji oraz wykonamy zadania z karty pracy przesłanej przez Messengera.
Lekcja on-line na Messengerze dla uczniów biorących udział w zajęciach godz. 8.00
W razie jakichkolwiek problemów proszę o kontakt: edypawlik@gmail.com lub przez Messenger.
JĘZYK POLSKI
Temat: Znak interpunkcyjny wagi średniej.
Cel: Potrafimy prawidłowo stosować średnik w wypowiedzeniach.
Zapoznajcie się z Nową wiadomością str. 319 w podręczniku.
Wykonajcie ustnie ćw. 1, 2, 4 str. 319.
Pisemnie wykonajcie ćw. 3 str. 311
RELIGIA
Temat 46 – Boże Ciało – odwiedziny Boga.
Cele:
– Poznasz znaczenie obrzędów, symboli i znaków używanych podczas procesji Bożego Ciała.
– Chętnie będziesz brał udział w procesji Bożego Ciała oraz oktawie tego święta.
Zadanie:
Przeczytaj temat z podręcznika.
Wykonaj polecenia z zeszytu ćwiczeń.
Prace można przesłać na maila: biedor@op.pl
WYCHOWANIE FIZYCZNE
Temat: Zabawy i gry z elementami biegu.
Cel. Ćwiczenia i utrwalenie właściwej sylwetki i sprawności.
Zajęcia on-line messenger (video-rozmowa) Godzina – 10.10 i 10.50
ZAJĘCIA WYRÓWNAWCZE Z JĘZYKA POLSKIEGO
KOŁO INFORMATYCZNE
Wejdźcie na stronę, której link znajduje się poniżej i zobaczcie jak stworzyć grę w Scratch. Następnie spróbujcie sami.
- https://www.youtube.com/watch?v=l-MtopfXP1M
- https://www.youtube.com/watch?v=H6mqNiNkOkk
- https://www.youtube.com/watch?v=w9uYJWQUFo8
W razie jakichkolwiek problemów proszę o kontakt: edypawlik@gmail.com lub przez Messenger.