PONIEDZIAŁEK
JĘZYK POLSKI
Temat: Jak rozróżnić głoski?
Cel: Potrafimy podzielić wyrazy na litery, głoski i sylaby i zapisać wyraz zgodnie z zasadami ortograficznymi, rozróżnić głoski dźwięczne i bezdźwięczne.
Wykonajcie zadanie na rozgrzewkę str. 307, a następnie zapoznajcie się z nową wiadomością na str.307 i 308. Zróbcie notatkę do zeszytu.
Otwórzcie podane linki i wykonajcie ćwiczenia:
https://epodreczniki.pl/a/nie-trac-gruntu-pod-nogami-nie-myl-glosek-z-literami/D1F3v4klS
https://epodreczniki.pl/a/staw-czolo-roznym-gloskom/Dw38pf6No
Na pracę domową wykonajcie ćwiczenie 1, 2, 5,8 str. 67-68(Zeszyt ćwiczeń)
HISTORIA
Temat: Utrwalenie wiadomości z II półrocza.
Cel lekcji: powtarzamy wiadomości z II półrocza.
PLASTYKA
Temat: Architektura
Podręcznik str. 82 – 84/ Zapoznajcie się z treścią i obejrzyjcie ilustracje.
Co to jest architektura?
https://www.youtube.com/watch?v=T-QVY5pp6M8&feature=emb_logo
Urbanistyka – nauka o planowaniu miast i osiedli oraz ich powstawaniu i historii rozwoju; urbanistyka jest dyscypliną nauk technicznych. Nazwa „urbanistyka” po raz pierwszy została użyta przez hiszpańskiego teoretyka architektury Ildefonsa Cerdę i pochodzi do łacińskiego słowa urbs, określającego miasto Rzym.
Zobacz film mówiący o rozwoju urbanistyki.
https://www.youtube.com/watch?v=p_Mx57bU3xs&feature=emb_logo
Na następnej lekcji dowiemy się jakie są rodzaje architektury.
JĘZYK ANGIELSKI
Lekcja on-line przez aplikację Teams. Przygotuj zeszyt, ćwiczeniówkę i długopis. Zadbaj o wygodne miejsce do pracy.
Godzina 10:30
Temat: Uwaga śmieci! Praca z tekstem
Cele lekcji:
– udoskonalisz umiejętność czytania i wypowiadania się w języku obcym,
– dowiesz się jak zanieczyszczenia wpływają na środowisko naturalne,
– poznasz nowe słowa związane ze środowiskiem.
- Odczytacie tekst o zanieczyszczeniach na stronie 106 podręcznika. Wytłumaczę nieznane słownictwo.
- Na podstawie tekstu odpowiecie na pytania dotyczące wpływu różnych zanieczyszczeń na środowisko naturalne.
- Przepiszecie do zeszytu słownictwo z ramki na stronie 107, następnie wykonacie ćwiczenie 6
W razie pytań proszę kontaktować się, pisząc na e-mail na m.willow@wp.pl lub poprzez Messenger.
MATEMATYKA
Temat:Robimy zakupy.(zapisz w zeszycie)
Cele: Na tej lekcji nauczysz się obliczać ile zapłacimy za produkty przy danej ich wadze oraz wagę danych produktów przy określonej cenie.
- Wspólnie rozwiążemy zad. 1, 2, 3, 4, 5, str. 196, 197 podręcznik.
- Praca domowa ćw. 1, 2, 3, 4, 5 str. 151 – 153 Zeszyt ćwiczeń. (Zdjęcia rozwiązanych ćwiczeń 1 – 5 str. 151 – 153 Zeszyt Ćwiczeń, wyślij na adres edypawlik@gmail.com.)
Lekcja on-line na Messengerze gr. I godz. 11.20, gr. II godz. 12.00
W razie jakichkolwiek problemów proszę o kontakt: edypawlik@gmail.com, lub przez Messenger.
INFORMATYKA GR I
Temat: Jeszcze więcej GIMPa. (zapisz w zeszycie)
Cel: Na tej lekcji utrwalisz wszystkie wiadomości dotyczące tworzenia obrazów w programie GIMP.
- Przeczytaj zadania zamieszczone na str. 120. Wybierz dwa z nich i wykonaj je w programie GIMP. Gotowe projekty prześlijcie na adres edypawlik@gmail.com
W razie jakichkolwiek problemów proszę o kontakt: edypawlik@gmail.com, lub przez Messenger.
TECHNIKA
Temat: Rzuty aksonometryczne.
Lekcja online – przygotować czyste kartki i przybory kreślarskie.
ZAJĘCIA KOREKCYJNO – KOMPENSACYJNE
WTOREK
KOŁO TURYSTYCZNO – KRAJOZNAWCZE
Dzisiaj odwiedzimy Morze Bałtyckie piękne, różnorodne , ale i niebezpieczne…. ZAPRASZAM!!!
- https://www.youtube.com/watch?v=J2fzcNTPdO8
- https://www.youtube.com/watch?v=mXEU_1wQCIo
- https://www.youtube.com/watch?v=oXGd83iZFVk
Ku przestrodze:
- https://www.youtube.com/watch?v=ySreJW6fotY
- https://www.youtube.com/watch?v=nU9sQvaXPmY
- https://www.youtube.com/watch?v=SNBfuGBYPbQ
JĘZYK ANGIELSKI
Lekcja on-line przez aplikację Teams Przygotuj zeszyt, ćwiczeniowkę i długopis. Zadbaj o wygodne miejsce do pracy.
Godzina: 8:50
Temat: Czym jest pierwszy tryb warunkowy?
Cele lekcji:
– dowiesz się czym jest pierwszy tryb warunkowy, poznasz jego budowę,
– ułożysz zdania w I trybie warunkowym.
- Zapoznacie się z przykładowymi zdaniami w I trybie warunkowym i informacjami na jego temat zamieszczonymi na 107 stronie podręcznika. Zapiszecie z zeszycie schemat budowy zdania.
- Wykonacie ćwiczenie 5 i 6 na stronie 74 ćwiczeniówki.
- Spróbujecie samodzielnie ułożyć zdania w I trybie warunkowym.
W razie pytań proszę kontaktować się, pisząc na e-mail na m.willow@wp.pl lub poprzez Messenger.
JĘZYK POLSKI
Temat: Akcent i intonacja.
Cel: Potrafimy właściwie akcentować wyrazy i zapisywać zgodnie z normami ortograficznymi
Zapoznajcie się z nową wiadomością ze str. 310i 311.Zróbcie notatkę do zeszytu. Następnie wykonajcie ćwiczenia: 1,35,6 str.69- 70( Zeszyt ćwiczeń) Powodzenia.
MATEMATYKA
Temat: Kupujemy działki, domy, mieszkania. (zapisz w zeszycie)
Cel: Na tej lekcji nauczysz się jak wykorzystać swoją wiedzę dotyczącą m.in. obliczania pola powierzchni w sytuacjach praktycznych.
- Wspólnie rozwiążemy zad. 1, 2, 3, 4, 5, 6 str. 200, 201 podręcznik.
- Praca domowa ćw. 1, 2, 3, 4, 5 str. 154, 155Zeszyt ćwiczeń. (Zdjęcia rozwiązanych ćwiczeń od 1 – 5 str. 154, 155 na maila edypawlik@gmail.com)
Lekcja on-line na Messengerze gr. I godz. 10.10, gr. II godz. 10.50
W razie jakichkolwiek problemów proszę o kontakt: edypawlik@gmail.com, lub przez Messenger.
INFORMATYKA GR II
Temat: Tworzymy projekt. (zapisz w zeszycie)
Cel: Na tej lekcji utrwalisz wszystkie wiadomości dotyczące tworzenia obrazów w programie GIMP poprzez stworzenie projektu.
- Przeczytaj temat z podręcznika str. 118 – 119
- Dobierzcie się w pary ewentualnie trzyosobowe zespoły i stwórzcie projekt „Czar szkolnych lat”, opisany w tym temacie. Kontaktujcie się ze sobą przez Internet. Gotowe projekty prześlijcie na adres edypawlik@gmail.com
W razie jakichkolwiek problemów proszę o kontakt: edypawlik@gmail.com, lub przez Messenger.
MUZYKA
Temat: Kalendarz muzyczny
Cel: Poznajemy twórczość i postać Krzysztofa Pendereckiego
Zapoznajcie się z Internetu o życiu i twórczości Krzysztofa Pendereckiego. Kompozytor zmarł niedawno bo 29 marca 2020 r. w Krakowie. Zróbcie notatkę do zeszytu. Zobaczcie film o kompozytorze:
- https://www.youtube.com/watch?v=tykOb5qcMus&feature=emb_logo
- https://www.youtube.com/watch?v=t_KgvpzDMO4&feature=emb_logo
WYCHOWANIE FIZYCZNE
Temat: Rzuty różnymi przyborami do celu.
Cel. Wspieranie i rozwijanie aktywności fizycznej.
Zajęcia on-line messenger (video-rozmowa). Godzina – 13.20 i 14.00 (klasa podzielona na grupy)
ŚRODA
BIOLOGIA
Temat:Znaczenie i ochrona ssaków.
Celem lekcji jest zapoznanie się ze znaczeniem gromady ssaków w przyrodzie i życiu człowieka oraz zagrożeniami i ochroną ssaków
Na podstawie tekstu ze str.140-142 odpowiedz w zeszycie:
1.Wymień w punktach znaczenie ssaków w przyrodzie i życiu człowieka.
2.Wymień zagrożenia i sposoby ochrony ssaków.
WYCHOWANIE FIZYCZNE
Temat: Gimnastyka podstawowa – ćwiczenia na drabince koordynacyjnej.
Cel. Praca nad własna sylwetką.
Zajęcia on-line messenger (video-rozmowa). Godzina – 08.50 i 09.40 (podział na grupy)
MATEMATYKA
Temat: Rozwiązujemy zadania z wykorzystaniem mapy i planu.(zapisz w zeszycie)
Cel: Na tej lekcji utrwalisz umiejętność wyszukiwania informacji na mapie, planie i ogłoszeniach, obliczania czasu przejazdu, odległości w rzeczywistości przy danej skali.
- Wspólnie rozwiążemy zad. 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 str. 205, 206 podręcznik.
- Praca domowa ćw. 1, 2, 3, 4, 5 str. 156, 157Zeszyt ćwiczeń. (Zdjęcia rozwiązanych ćw. 1 – 5 str. 156, 157 Zeszyt ćwiczeń prześlij na adres edypawlik@gmail.com)
Lekcja on-line na Messengerze gr. I godz. 11.20, gr. II godz. 12.00
W razie jakichkolwiek problemów proszę o kontakt: edypawlik@gmail.com, lub przez Messenger.
JĘZYK POLSKI
Temat: Jak się odnaleźć w ortograficznej dżungli?
Cel: Potrafimy zapisywać poprawnie wyrazy zawierające różne trudności ortograficzne, wzbogacamy słownictwo.
Skorzystaj z podanej niżej strony internetowej i wykonaj ćwiczenia na komputerze lub w zeszycie.
Przypomnijcie sobie reguły pisowni wyrazów z literami ó, u, rz, ż, h, ch (podręcznik strona 312- 315 ) Wykonajcie ćwiczenie 1,2,3 str. 312-313 do zeszytu
Skorzystajcie z podanej niżej strony internetowej i wykonajcie ćwiczenia:
https://epodreczniki.pl/a/diabel-tkwi-w-szczegolach-czyli-o-o-i-u/DpZhNLY2s
RELIGIA
Temat 44 – Fast food – na co wydaję zaoszczędzony czas.
Cele:
– Poznasz zagrożenia płynące z niewłaściwego korzystania z nowoczesnych środków komunikowania się.
– Wymienisz zalety kontaktów międzyludzkich bez pomocy mediów.
Zadanie:
Przeczytaj temat z podręcznika.
Wykonaj polecenia z zeszytu ćwiczeń.
Prace proszę przesłać: biedor@op.pl