PONIEDZIAŁEK
CHEMIA
Temat lekcji: Wodorotlenek sodu. wodorotlenku sodu.
Cele lekcji: Uczeń poznaje sposoby otrzymywania, właściwości oraz zastosowanie wodorotlenku sodu.
Ten temat opracowujemy zgodnie z punktami:
1. Budowa cząsteczki wodorotlenku sodu.
2. Otrzymywanie wodorotlenku sodu.
3. Właściwości wodorotlenku sodu.
4. Zastosowanie wodorotlenku sodu.
Opracowując ten temat skorzystajcie z pliku https://epodreczniki.pl/a/wodorotlenki—ich-budowa-i-otrzymywanie/D1F3LscyE
JĘZYK POLSKI
Lekcja online przez aplikację Messenger. Przygotuj podręcznik, zeszyt długopis. Zadbaj o wygodne miejsce do pracy.
Godzina 13.00
Temat: Sprawdzian z rozdziału „Ojczyzna”.
Cele lekcji:
– sprawdzisz w jakim zakresie opanowałeś wiadomości z rozdziału „Ojczyzna”.
Na początku zajęć otrzymacie link do arkusza. Zaraz po jego uzupełnieniu wyślecie do mnie zdjęcia swojej pracy.
W razie pytań proszę się ze mną kontaktować przez Messenger lub pisząc na e-mail: m.willow@wp.pl
JĘZYK ANGIELSKI
Lekcja przez Teams. Przygotuj ćwiczeniówkę, zeszyt i długopis. Zadbaj o wygodne miejsce do pracy.
Godzina 10:00
Temat: Życie mongolskich nomadów.
Cele lekcji:
– rozwiniesz umiejętność słuchania i wypowiadania się w języku obcym,
– poznasz ciekawostki dotyczące życia mongolskich nomadów,
– obejrzysz film.
Obejrzymy film „The Horse Nomads of Mongolia”, następnie wykonamy ćwiczenia na stronie 106 ćwiczeniówki.
W razie pytań proszę się ze mną kontaktować przez Messenger lub pisząc na e-mail: m.willow@wp.pl
HISTORIA
Temat: Społeczeństwo odrodzonej Polski.
Cel lekcji: poznajemy podział narodowościowy mieszkańców II RP.
Wykonaj w zeszycie z podręcznika ćwiczenie 2 str. 254.
Proszę o zapoznanie się z filmem zamieszczonym pod linkiem:
https://www.youtube.com/watch?v=1ojRvlwelbg
Wykonaj zdjęcie zeszytu z zawartością wykonanych zadań i ćwiczeń np. telefonem komórkowym i prześlij na adres mailowy: sopris2000@interia.pl Zadane ćwiczenia będą podlegać ocenie.W razie pytań i konsultacji proszę o kontakt przez Edziennik lub maila: sopris2000@interia.pl
RELIGIA
Temat 39 – Królewskie insygnia z drewna i skóry.
Cele:
– Poznasz historię chrześcijaństwa w Polsce za Jagiellonów oraz rolę jaką odegrała królowa Jadwiga.
– Postarasz się naśladować zalety królowej Jadwigi.
Zadanie:
Przeczytaj temat z podręcznika.
Odpowiadając na pytania napisz charakterystykę królowej Jadwigi.
1. Co zrobiła królowa Jadwiga dla narodu polskiego?
2. Kto dzięki Jadwidze przyjął chrzest?
3. W jaki sposób Jadwiga wspierała uniwersytet?
4. Jakie duchowe zalety miała Jadwiga?
5. W jaki sposób królowa Jadwiga realizowała dzieła miłosierdzia?
Można wkleić ilustrację przedstawiającą królową Jadwigę.
Lekcja na platformie TEAMS godz. 11:20
FIZYKA
Temat: Energia kinetyczna.
Cel – wprowadzenie pojęcia energia kinetyczna
Zajęcia online, karta pracy.
KOŁO MATEMATYCZNE
Temat:Współrzędne kartezjańskie – Kartezjusz
Cel: Na tej lekcji dowiesz się kim był Kartezjusz, a także poznasz ciekawostki na temat współrzędnych punktu.
- Wejdź na stronę:
http://matematykainnegowymiaru.pl/open/lekcje_z_historii_matematyki.php?mode=pokaz&id=168
- Przeczytaj zamieszczone tam informacje.
W razie jakichkolwiek pytań proszę o kontakt: edypawlik@gmail.com lub przez Messenger.
WDŻ
Lekcja na platformie Taems o godz. 14.00
Kontakt z nauczycielem (email: i_modrzew@wp.pl, Messenger)
ZAJĘCIA KOREKCYJNO – KOMPENSACYJNE
WTOREK
MATEMATYKA
Lekcja za pośrednictwem Messengera godz. 9.00
Temat: Geometria kartki w kratkę. (zapisz w zeszycie).
Cel: Na tej lekcji nauczysz się rysować figury, odcinki, odcinki równoległe i prostopadłe, przy użyciu kratek.
1.Wspólnie rozwiążemy Zad.1, 2, 3, 4 str. 305, 306 podręcznik.
- Praca domowa Ćw. 1, 2, 3, 4, 5 str. 112, 113 Zeszyt Ćwiczeń.
W razie jakichkolwiek problemów proszę o kontakt: edypawlik@gmail.com, lub przez Messenger.
BIOLOGIA
temat:Mechanizmy regulacji homeostazy w organizmie.
celem lekcji jest zrozumienie mechanizmów regulacji równowagi wewn.org.
Na podstawie tekstu ze str.245 (schemat regulacji glukozy) oraz ze str.246 (schemat regulacji temperatury ciała) zapoznaj się z mechanizmami regulacyjnymi równowagi.W zeszycie zapisujecie tylko definicję termoregulacji. Nie wysyłacie informacji zwrotnej. Waszym zadaniem jest przygotowanie się do powtórzenia z układu nerwowego i narządów zmysłów. Zgodnie z umową spotykamy się na platformie w środę o12.00.
Wymagana kamerka. Jeżeli ktoś chce zaliczac np.w poniedziałek lub we wtorek proszę się umawiać drogą mailową.
GEOGRAFIA
Lekcja on-line we wtorek o godzinie 10:30
Temat: Warunki produkcji energii z różnych źródeł
Cele lekcji: Dowiesz się, z jakich źródeł uzyskuje się energię w Polsce.
Proszę przeczytać temat ze stron 175 – 177 oraz zapoznać się z prezentacją oraz z materiałami zamieszczonymi poniżej:
- file:///C:/Users/Start/Downloads/Energetyka%20w%20Polsce.pdf
- https://slideplayer.pl/slide/12037215/?fbclid=IwAR0hyA5JSKCpfydpz7FR3cxFsiYjnsPnh4wCsy-zf3R-CoaAAxvYRQ_CPqg#.XKTciWl2tfM.facebook
dla zainteresowanych:
Praca domowa: Wykonaj pisemnie w zeszycie zadanie 2 z podręcznika str. 177. Termin oddania – 13 maja
Zachęcam do kontaktu przez grupę na Messengerze i mail paniwiosna606@wp.pl
JĘZYK POLSKI
Lekcja online przez aplikację Messenger. Przygotuj podręcznik, zeszyt długopis. Zadbaj o wygodne miejsce do pracy.
Godzina 8:20
Temat: Na skrzydłach wyobraźni.
Cele lekcji:
– przeczytasz wiersz Leopalda Staffa „Prośba o skrzydła”,
– dokonasz analizy utworu poetyckiego.
Na początku lekcji odczytacie na głos wiersz „Prośba na skrzydła” Następnie dokonacie jego analizy i interpretacji, odpowiadając na pytania zawarte w ćwiczeniach pod tekstem, wskażecie obecne w utworze środki poetyckie. W ramach podsumowania porozmawiamy na temat sztuki i procesu twórczego.
W razie pytań proszę się ze mną kontaktować przez Messenger lub pisząc na e-mail: m.willow@wp.pl
WYCHOWANIE FIZYCZNE
Temat: Dlaczego filozofia w sporcie?
Cel. Działania wychowawcze związane z kształtowaniem kreatywności.
Godzina – 11.00
Proszę o interpretację tekstu, który będzie wysłany na grupie messenger i w kilku zdaniach proszę wyrazić opinię/napisać swoimi słowami, co o tym myślicie lub jaką mielibyście koncepcję na rozwiązanie tego tematu. Tekst proszę wysłać mi na maila, który podałem Wam już wcześniej. W przypadku niejasności proszę o kontakt.
JĘZYK ANGIELSKI
Lekcja on-line na Messengerze. Przygotuj zeszyt i długopis. Zadbaj o wygodne miejsce do pracy.
Godzina: 10:00
Temat: Polskie wynalazki i odkrycia. Praca z tekstem.
Cele lekcji:
– rozwiniesz umiejętność czytania i wypowiadania się w języku angielskim,
– poznasz nazwiska sławnych, polskich wynalazców i dowiesz się, co stworzyli.
Na początku lekcji porozmawiacie o urządzeniach, z których najczęściej korzystacie i o takich, z których nigdy nie korzystacie.
Przeczytacie tekst o polskich wynalazcach na stronie 102 podręcznika, wyjaśnimy nieznane słówka, następnie będziecie odpowiadali na pytania dotyczące tekstu. Wykonacie ćwiczenia D i E.
W razie pytań proszę się ze mną kontaktować przez Messenger lub pisząc na e-mail: m.willow@wp.pl
JĘZYK NIEMIECKI
Temat: Powtórzenie wiadomości z działu 5- Sport i rekordy.
Cel lekcji: Utrwalenie wiadomości gramatycznych i leksykalnych
1. Utrwalenie słownictwa z dyscyplin oraz sprzętu sportowego
2. Przypomnienie odmiany czasowników modalnych
3. Przypomnienie stopniowania przymiotników i przysłówków
ŚRODA
CHEMIA
Temat lekcji: Wodorotlenek potasu.
Cele lekcji: Uczeń poznaje sposoby otrzymywania, właściwości oraz zastosowanie wodorotlenku potasu.
Ten temat opracowujemy zgodnie z punktami:
1. Budowa cząsteczki wodorotlenku potasu.
2. Otrzymywanie wodorotlenku potasu.
3. Właściwości wodorotlenku potasu.
4. Zastosowanie wodorotlenku potasu.
BIOLOGIA
Temat: Mechanizmy homeostazy-regulacja zawartości wody w organizmie.
Na podstawie tekstu ze str.245 odpowiedz na pyt.2 ze str.246
MATEMATYKA
Lekcja za pośrednictwem Messengera godz. 11.30
Temat: Geometria kartki w kratkę – zadania tekstowe. (zapisz w zeszycie).
Cel: Na tej lekcji udoskonalisz umiejętność rysować figur, odcinków przy użyciu kratek.
1.Wspólnie rozwiążemy Zad.5, 6, 7, 8 str. 306 podręcznik.
- Praca domowa Ćw. 6, 7, 8 str. 113, 114 Zeszyt Ćwiczeń. (Proszę o przesłanie zdjęć rozwiązanych ćw. 1 – 8 str. 112 – 114 Zeszyt Ćwiczeń).
W razie jakichkolwiek problemów proszę o kontakt: edypawlik@gmail.com, lub przez Messenger.
FIZYKA
Temat: Przemiana energii – zasada zachowania energii.
Cel – wyjaśnienie zmian zachodzących w środowisku na podstawie zasady zachowania energii.
Zajęcia online,karta pracy.
WYCHOWANIE FIZYCZNE
Temat: Nadszedł zatem czas na chwilę namysłu i refleksji. Poznaj samego siebie. Kim jestem?
Cel. Działania wychowawcze związane z kształtowaniem samooceny.
Godzina – 11.00
Proszę o interpretację tekstu, który będzie wysłany na grupie messenger i w kilku zdaniach proszę wyrazić opinię/napisać swoimi słowami, co o tym myślicie lub jaką mielibyście koncepcję na rozwiązanie tego tematu. Tekst proszę wysłać mi na maila, który podałem Wam już wcześniej. W przypadku niejasności proszę o kontakt.
JĘZYK POLSKI
Lekcja online przez aplikację Messenger. Przygotuj podręcznik, zeszyt i długopis. Zadbaj o wygodne miejsce do pracy.
Godzina 13.10
Temat: Co się może wydarzyć, gdy śpisz?
Cele lekcji:
– przeczytasz „Dusiołka” Bolesława Leśmiana
– dokonasz analizy utworu poetyckiego
– wskażesz w wierszu środki stylistyczne.
Na początku lekcji odczytamy wiersz „Dusiołek” Bolesława Leśmiana z 2182 strony w podręczniku. Sporządzicie notatkę w formie tabelki, w której zapiszecie najważniejsze informacje dotyczące świata przedstawionego w utworze.
W razie pytań proszę się ze mną kontaktować przez Messenger lub pisząc na e-mail: m.willow@wp.pl
DORADZTWO ZAWODOWE
Temat:Rekrutacja do szkół średnich.
Cel: Na tej lekcji dowiesz się jak wygląda rekrutacja do szkół średnich, jakie warunki trzeb spełnić aby dostać się do danej szkoły.
- Obejrzyj prezentację:
https://drive.google.com/open?id=10ujqb0-f0HUdIpLzkAExngoI1E0-4Akz
W razie jakichkolwiek problemów proszę o kontakt: edypawlik@gmail.com, lub przez Messenger.
RELIGIA
Temat 40 – Rzeczpospolita Obojga Narodów krajem tolerancji religijnej.
Cele:
– Poznasz prawdę, że Polska była i jest krajem tolerancji religijnej.
– Wyrazisz szacunek względem ludzi innych wyznań i religii.
Przeczytaj temat z podręcznika.
Odpowiedz na pytania:
Jakie mamy w Polsce religie i wyznania? Można skorzystać ze strony:
https://pl.wikipedia.org/wiki/Ko%C5%9Bcio%C5%82y_i_inne_zwi%C4%85zki_wyznaniowe_w_Polsce (Wspólnoty religijne w Polsce po 1997 r. oraz Kościoły i inne związki wyznaniowe liczące od 1000 do 10000 wiernych )
Prace proszę przesłać na maila: biedor@op.pl
CZWARTEK
WYCHOWANIE FIZYCZNE
Temat: Postrzeganie samego siebie w sporcie – poznawanie swojego JA.
Cel. Działania wychowawcze związane z kształtowaniem nawyku samokontroli i samodyscypliny.
Godzina – 09.30
Proszę o interpretację tekstu, który będzie wysłany na grupie messenger i w kilku zdaniach proszę wyrazić opinię/napisać swoimi słowami, co o tym myślicie lub jaką mielibyście koncepcję na rozwiązanie tego tematu. Tekst proszę wysłać mi na maila, który podałem Wam już wcześniej. W przypadku niejasności proszę o kontakt.
JĘZYK POLSKI
Temat: Przyjaciel z wyobraźni.
Cele lekcji:
– przeczytasz fragment powieści „Marzycielki” autorstwa Katarzyny Majgier,
– dokonasz analizy utwory literackiego.
Przeczytaj fragment powieści „Marzycielki” na stronach 221-223.
Odpowiedz w zeszycie na pytania:
• Kim są główne bohaterki tekstu?
• Gdzie rozgrywają się wydarzenia?
• W jakiej sytuacji znalazła się rodzina narratorki?
• Kiedy w rodzinie głównej bohaterki zaszła zmiana?
• Jaki problem opisano w przeczytanym fragmencie tekstu?
W razie pytań proszę się ze mną kontaktować przez Messenger lub pisząc na e-mail: m.willow@wp.pl
MATEMATYKA
Lekcja za pośrednictwem Messengera godz. 11.30
Temat: Odczytujemy i wyznaczamy punkty w układzie współrzędnych. (zapisz w zeszycie).
Cel: Na tej lekcji nauczysz się jak odczytywać i zaznaczać punkty w układzie współrzędnych.
1.Wspólnie rozwiążemy Zad. 1, 2, 3, 5, 6, 7 str. 312, 313 podręcznik.
- Praca domowa Ćw. 1, 2, 3, 4 str. 116, 117 Zeszyt Ćwiczeń. (Zdęcia rozwiązanych ćwiczeń proszę przesłać na adres edypawlik@gmail.com)
W razie jakichkolwiek problemów proszę o kontakt: edypawlik@gmail.com, lub przez Messenger.
HISTORIA
Temat: Osiągnięcia II Rzeczypospolitej.
Cel lekcji: poznajemy osiągnięcia polskiej nauki, techniki, literatury oraz sztuki w II RP.
Wykonaj w zeszycie z podręcznika ćwiczenie 3 str. 259.
Proszę o zapoznanie się z filmem zamieszczonym pod linkiem:
https://www.youtube.com/watch?v=uMd61L-vkP4
Wykonaj zdjęcie zeszytu z zawartością wykonanych zadań i ćwiczeń np. telefonem komórkowym i prześlij na adres mailowy: sopris2000@interia.pl Zadane ćwiczenia będą podlegać ocenie.W razie pytań i konsultacji proszę o kontakt przez Edziennik lub maila: sopris2000@interia.pl
GEOGRAFIA
Lekcja on-line w czwartek o godzinie 10:30
Temat: Rozwój dużych miast a zmiany w strefach podmiejskich.
Cele lekcji: Poznasz przyczyny i skutki migracji wielu mieszkańców dużych miast do stref podmiejskich.
Proszę przeczytać temat ze stron 178-180 oraz zapoznać się z prezentacją:
dodatkowy film dla chętnych:
Zachęcam do kontaktu przez grupę na Messengerze i mail paniwiosna606@wp.pl
JĘZYK NIEMIECKI
Test sprawdzający z działu 5.
PIĄTEK
PLASTYKA
Temat: Pejzaż w dziełach sztuki.
Cel: Na tej lekcji poznasz sposoby ujmowania rzeczywistości w sztuce
- Przeczytaj temat w podręczniku str 72 – 75
- Napisz notatkę z tej części materiału.
- ,,Widok z okna” – narysuj pejzaż, który codziennie obserwujesz z okna swojego pokoju.
W razie jakichkolwiek pytań proszę o kontakt: renata.basag@gmail.com
Zdjęcia pracy oraz tytuły bardzo proszę o przesłanie na maila.
MATEMATYKA
Lekcja za pośrednictwem Messengera godz. 11.45
Temat:Obliczamy długość odcinka i pola figur w układzie współrzędnych.(zapisz w zeszycie).
Cel: Na tej lekcji nauczysz się jak obliczać długość odcinka oraz pola figur narysowanych w układzie współrzędnych.
1.Wspólnie rozwiążemy Zad. 1 poziom A, B, C, z każdego poziomu podpunkty a), b), c), Zad, 2, 3 str. 318 podręcznik.
- Praca domowa Ćw. 1, 2, 3 str. 118, 119 Zeszyt Ćwiczeń.
W razie jakichkolwiek problemów proszę o kontakt: edypawlik@gmail.com, lub przez Messenger.
INFORMATYKA
Temat: Wstawiamy stopkę i nagłówek, wyszukujemy słowa i znaki w dokumencie. (zapisz w zeszycie)
Cel: Na tej lekcjidowiesz się jak wstawić stopkę i nagłówek, jak szybko wyszukiwać słów i znaków zapisanych w edytorze tekstu
- Przeczytaj temat str. 217 – 220 podręcznik.
- Wykonaj Ćw. 3 str. 218 podręcznik i prześlij na adres mailowy: edypawlik@gmail.com
W razie jakichkolwiek problemów proszę o kontakt: edypawlik@gmail.com lub przez Messenger.
JĘZYK ANGIELSKI
Lekcja on-line na Messengerze. Przygotuj podręcznik , ćwiczeniówkę, zeszyt i długopis. Zadbaj o wygodne miejsce do pracy.
Godzina 13:00
Temat: Jak napisać e-amail formalny?
Cele lekcji:
– dowiesz się, jak napisać e-mail formalny,
– rozwiniesz zasób słownictwa.
Na początku lekcji przypomnicie poznacie schemat budowy e-maila formalnego. Omówimy jakie słownictwo powinno być używane podczas pisania takiej wiadomości.
Poznacie wyrażenie, które służą przedstawianiu wydarzeń w odpowiedniej kolejności.
Wykonamy ćwiczenia, które przygotują Was do samodzielnego napisania e-maila formalnego.
W razie pytań proszę się ze mną kontaktować przez Messenger lub pisząc na e-mail: m.willow@wp.pl
WYCHOWANIE FIZYCZNE
Temat: Wybór stylu kierowania grupą. Trzy style kierowania…
Cel. Działania wychowawcze związane z kształtowaniem nawyku samokontroli i samodyscypliny i wzajemna współodpowiedzialność.
Godzina – 11.00
Proszę o interpretację tekstu, który będzie wysłany na grupie messenger i w kilku zdaniach proszę wyrazić opinię/napisać swoimi słowami, co o tym myślicie lub jaką mielibyście koncepcję na rozwiązanie tego tematu. Tekst proszę wysłać mi na maila, który podałem Wam już wcześniej. W przypadku niejasności proszę o kontakt.
MUZYKA
Temat: Temat: Geniusze klasycyzmu – W. A. Mozart
Cel: Poznajemy twórczość W. A. Mozarta
- A. Mozart (1756-1791) mimo krótkiego (35 lat) życia, pozostawił ogromny dorobek twórczy. Był geniuszem, który dał o sobie znać już od najwcześniejszych, dziecięcych lat. Podróże, podczas których koncertował uczyniły go sławnym już za życia. Jednak rozwiązły tryb życia, ludzka zawiść, trudności finansowe sprawiły, że zmarł w skrajnej nędzy, pochowany anonimowo w zbiorowej mogile.
– Poszerzcie swoją wiedzę na temat W. A. Mozarta w oparciu o dostępne źródła internetowe (np. Wikipedia). Pamiętaj, że musisz porównać wiadomości z co najmniej dwóch „źródeł”, by mieć pewność co do ich wiarygodności. To, czego się dowiedziałeś/łaś zapisz w zeszycie przedmiotowym.
Wysłuchaj na YouTube następujących przykładów muzycznych z twórczości W. A. Mozarta:
- https://www.youtube.com/watch?v=KZUzC4eti1I
- https://www.youtube.com/watch?v=k1-TrAvp_xs
- https://www.youtube.com/watch?v=lCBABN1yUV8
Obejrzyjcie zabawny filmik: https://www.youtube.com/watch?v=-ciFTP_KRy4
Na pracę wykonaj prezentację na temat życia i twórczości Mozarta, prace proszę przesłać na mojego maila do poniedziałku
https://www.youtube.com/watch?v=7NSXXttiwHw – na koniec warto też zobaczyć.
JĘZYK POLSKI
Lekcja online przez aplikację Messenger. Przygotuj ze podręcznik, ćwiczeniówkę zeszyt i długopis. Zadbaj o wygodne miejsce do pracy.
Godzina 10:00
Temat: Szkoła mówienia i pisania – rozprawka.
Cele lekcji:
– dowiesz się, jak poprawnie napisać rozprawkę,
– udoskonalisz umiejętność argumentowania.
Na początku zajęć dowiecie się czym jest rozprawka i jaką ma budowę. Wykonamy ćwiczenia przygotowujące Was do samodzielnego napisania rozprawki.
W razie pytań proszę się ze mną kontaktować przez Messenger lub pisząc na e-mail: m.willow@wp.pl
ZAJĘCIA WYRÓWNAWCZE Z MATEMATYKI
Lekcja on-line na Messengerze dla uczniów biorących udział w zajęciach wyrównawczych godz. 14.00
Temat: Geometria kartki w kratkę.
Cel: Na tej lekcji uzupełnisz wiadomości dotyczące rysowania figur i odcinków przy pomocy kratek.
- Razem przeanalizujemy zadania rozwiązane podczas lekcji oraz wykonamy zadania z karty pracy przesłanej przez Messengera.
W razie jakichkolwiek problemów proszę o kontakt: edypawlik@gmail.com lub przez Messenger.