PONIEDZIAŁEK
CHEMIA
Temat lekcji: Stężenie procentowe roztworu- zatężanie i rozcieńczanie.
CELE LEKCJI: Uczeń oblicza stężenie roztworu otrzymanego przez rozcieńczenie lub zatężenie z wykorzystaniem wzoru; oblicza masę substancji oraz masę roztworu.
Przed przystąpieniem do rozwiązywania zadań skorzystaj z :https://epodreczniki.pl/a/zmiana-stezenia-roztworu/D14mbxbzu
Rozwiąż zadania:
1. Do 80 gram 15 % kwasu octowego roztworu dodano 20 gram wody. Oblicz stężenie procentowe powstałego roztworu.
2. Do 5 kg 5% roztworu cukru dodano 100 g cukru. Jakie jest stężenie procentowe otrzymanego roztworu?
3. Z 200 g 5% roztworu odparowano 75 g wody. Oblicz stężenie procentowe powstałego roztworu.
Rozwiązania proszę przesłać na moją pocztę: malgorzata-cedro@wp.pl
JĘZYK POLSKI
Lekcja online przez aplikację Messenger. Przygotuj kartkę i długopis. Zadbaj o wygodne miejsce do pracy.
Godzina 13.00
Temat: Zdania złożone współrzędnie i podrzędnie – sprawdzian wiadomości.
Cele lekcji:
- sprawdzisz w jakim stopniu opanowałeś wiadomości dotyczące budowy i typów zdań złożonych.
Na początku zajęć otrzymacie zadania, które będziecie musieli wykonać w określonym czasie. Od razu po ich wykonaniu prześlecie mi zdjęcia wykonanej przez was pracy. Osoba, która nie wyśle zdjęć w wyznaczonym czasie, nie otrzyma oceny – taki uczeń zostanie zapytany i oceniony na następnych zajęciach.
W razie pytań proszę się ze mną kontaktować przez Messenger lub pisząc na e-mail: m.willow@wp.pl
JĘZYK ANGIELSKI
Lekcja on-line na Messengerze. Przygotuj podręcznik , ćwiczeniówkę, zeszyt i długopis. Zadbaj o wygodne miejsce do pracy.
Godzina 10:00
Temat: Duch Niedzicy. Praca z tekstem.
Cele lekcji:
- udoskonalisz umiejętność czytania i wypowiadania się w języku angielskim,
- powtórzysz nazwy miejsc w mieście,
- dowiesz się, co oznaczają komunikaty zamieszczane na znakach stosowanych w przestrzeni publicznej.
Na początku lekcji powtórzymy nazwy miejsc znajdujących się w mieście.
Przyjrzymy się znakom zamieszczonym na stronie 90 podręcznika – wyjaśnimy ich znaczenie i zastanowimy się, w jakich miejscach mogą się one znajdować. Wykonamy ćwiczenie D.
Wspólnie przeczytamy tekst o duchu z zamku w Niedzicy. Wytłumaczymy nieznane słownictwo. Potem będziecie odpowiadać na pytania dotycząc przeczytanego tekstu.
Wykonamy ćwiczenie K ze strony 91.
Praca domowa. Naucz się czytać tekst z dzisiejszej lekcji.
W razie pytań proszę się ze mną kontaktować przez Messenger lub pisząc na e-mail: m.willow@wp.pl
HISTORIA
Temat: Walka o granicę wschodnią.
Cel lekcji: poznajemy koncepcje i przebieg walk o granicę wschodnią Polski (konflikt z Ukraińcami i Litwinami, wojna polsko-bolszewicka, znaczenie Bitwy Warszawskiej i pokoju ryskiego).
Wykonaj w zeszycie z podręcznika ćwiczenie 1 str. 227.
Dotyczy historii i wos-u:wykonaj zdjęcie zeszytu z zawartością wykonanych zadań i ćwiczeń np. telefonem komórkowym i prześlij na adres mailowy: sopris2000@interia.pl Zadane ćwiczenia będą podlegać ocenie.
RELIGIA
Temat 33 – Modlitwa w rodzinie i z rodziną.
Cele:
– Przypomnisz modlitwy, których nauczyłeś się w rodzinie.
– Będziesz modlił się za swoją rodzinę.
- Zadanie: Przeczytaj temat z podręcznika i wpisz go do zeszytu.
- Ułóż modlitwę za rodziców.
- W zeszycie dokończ zdania:
Modlitwa dla mnie to…
Modlę się, ponieważ…
Modlę się z rodziną, bo…
Modlitwa rodzinna to…
Prace proszę przesłać na maila: biedor@op.pl
FIZYKA
KOŁO MATEMATYCZNE
Temat: Twierdzenie Pitagorasa.
Cel: Na tej lekcji dowiesz się kim był Pitagoras, co to jest pitagorejska trójka, trójkąt pitagorejski, a także trójkąt egipski. Udoskonalisz umiejętność rozwiązywania różnorodnych zadań związanych z Twierdzeniem Pitagorasa.
1.Wejdź na stronę https://www.medianauka.pl/twierdzenie-Pitagorasa.
2. Przeczytaj zamieszczone tam informacje oraz spróbuj rozwiązać nieco trudniejsze zadania związane z Twierdzeniem Pitagorasa.
W razie jakichkolwiek problemów proszę o kontakt: edypawlik@gmail.com, lub przez Messenger.
WDŻ
Obejrzyj film: https://www.youtube.com/watch?v=vxXHiz3RTsA
Pozostałe polecenia wraz załącznikami znajdziesz przy przedmiocie WDŻ po zalogowaniu się do edziennika.
Kontakt z nauczycielem (email: i_modrzew@wp.pl, Skype, Messenger)
ZAJĘCIA KOREKCYJNO – KOMPENSACYJNE
Zadania do wykonania na bieżący tydzień: ZADANIA
WTOREK
MATEMATYKA
Lekcja za pośrednictwem Messengera godz. 9.00
Temat: Poprawa pracy klasowej z działu „Równania”. (zapisz w zeszycie).
Cel: Na tej lekcji będziesz miał możliwość poprawy pracy klasowej.
1.Zadania z poprawy pracy klasowej otrzymacie na początku lekcji online, po rozwiązaniu zadań zdjęcie napisanej pracy klasowej przesyłacie na adres edypawlik@gmail.com lub na Messengera.
W razie jakichkolwiek problemów proszę o kontakt: edypawlik@gmail.com, lub przez Messenger.
BIOLOGIA
Temat:Higiena oka i ucha(cz.1)
Celem lekcji jest zapoznanie się z wadami i chorobami oczu oraz zasadami higieny narządu wzroku i słuchu.
Na podstawie tekstu ze str.203-204 odpowiedz na pytania 2 i 3 ze str.207. Odpowiedzi przemyśl (mają być krótkie ale na temat,nie przepisuj bezmyślnie tekstu )-zostaną ocenione.
GEOGRAFIA
Lekcja on-line we wtorek o godzinie 10:30
Temat: Turystyka w Polsce
Cele lekcji: Poznasz rodzaje turystyki wyróżnione ze względu n acel wyjazdu. Poznasz walory przyrodnicze i kulturowe Polski i swojego regionu. Dowiesz się, które obiekty zostały wpisane na „Listę Światowego dziedzictwa UNESCO”
Proszę przeczytać temat ze stron 153 -157 oraz zapoznać się z prezentacją multimedialną:
oraz z polskimi obiektami na liście UNESCO:
https://www.youtube.com/watch?v=aAM5GZkZK6g
Dla jeszcze bardziej zainteresowanych podsyłam link:
https://epodreczniki.pl/a/turystyczne-walory-polski/DGhDMp3gr
Praca domowa: Opisz w zeszycie jeden wybrany przez siebie polski obiekt figurujący na Liście Światowego Dziedzictwa UNESCO. Prace należy przesłać na maila do 22 kwietnia.
Zachęcam do kontaktu przez grupę na Messengerze i mail paniwiosna606@wp.pl
JĘZYK POLSKI
Temat: Twórca i jego czasy – Henryk Sienkiewicz.
Cele lekcji:
- zapoznasz się z biografią Henryka Sienkiewicza,
- dowiesz się, co zainspirowało pisarza do napisania „Latarnika”,
- dokonasz selekcji wiadomości i napiszesz notatkę dotyczącą życia oraz twórczości Henryka Sienkiewicza.
Zapoznaj się z informacjami dotyczącymi życia i twórczości Henryka Sienkiewicza, które znajdują się na stornach 165-166 podręcznika. Napisz w zeszycie notatkę o pisarzu, w której uwzględnisz najważniejsze informacje dotyczące pisarza.
W razie pytań proszę się ze mną kontaktować przez Messenger lub pisząc na e-mail: m.willow@wp.pl
WYCHOWANIE FIZYCZNE
Temat: Piłka koszykowa – doskonalenie rzutu do kosza – zaliczenie na ocenę. Cel. Podporządkowanie się określonym regułom gry.
Zajęcia on-line messenger (video-rozmowa). Godzina – 11.00.
JĘZYK ANGIELSKI
Lekcja on-line na Messengerze. Przygotuj podręcznik , ćwiczeniówkę, zeszyt i długopis. Zadbaj o wygodne miejsce do pracy.
Godzina: 10:00
Temat: Miejsca w mieście – ćwiczenia leksykalne.
Cele lekcji:
- powtórzycie i utrwalicie nazwy miejsc w mieście,
- poznacie nowe czasowniki .
Na lekcji powtórzymy nazwy miejsc w mieście. Poznacie nowe czasowniki związane z wykonywaniem różnych działań w przestrzeni miejskiej, następnie będziecie układali z nimi zdania.
Wspólnie wykonamy ćwiczenia A, C, E, F ze stron 92 – 93.
W razie pytań proszę się ze mną kontaktować przez Messenger lub pisząc na e-mail: m.willow@wp.pl
JĘZYK NIEMIECKI
Temat: Zasady stopniowania przymiotników i przysłówków.
Cel lekcji: Zapoznanie z wiadomościami o stopniowaniu przymiotników i przysłówków
1. Przeczytać w książce regułkę gramatyczną ze stron 118-119
2. Napisać zdania (zad. 1 str. 108 książka) w odpowiedniej kolejności -stopień równy- wyższy i najwyższy
3. Wykonać zadania 1 i 2 ze strony 77 w zeszycie ćwiczeń.
Praca domowa: Nauczyć się zasad stopniowania
Lekcja na komunikatorze Messenger
Kontakt przez grupę na Messengerze lub mail edyta.niemiecki@gmail.com
ŚRODA
CHEMIA
Temat lekcji: Powtórzenie wiadomości- Woda i roztwory wodne.
CELE LEKCJI: utrwalenie i usystematyzowanie zdobytej wiedzy z działu woda i roztwory wodne.
BIOLOGIA
Temat:Higiena oka i ucha(cz.2)
Na podstawie tekstu ze str.205-207 odpowiedz na pytania4 i 5 ze str. 207.Odpowiedzi napisz pod tematem z 21.04 i prześlij razem z poprzednimi w środę.
MATEMATYKA
Lekcja za pośrednictwem Messengera godz. 11.30
Temat: Twierdzenie Pitagorasa w zadaniach.(zapisz w zeszycie).
Cel: Na tej lekcji udoskonalisz umiejętność zastosowania Twierdzenia Pitagorasa przy rozwiązywaniu zadań tekstowych.
1.Wspólnie rozwiążemy Zad.1, 2, 3, 4 str. 273, 274 podręcznik.
2. Praca domowa Ćw. 1 2, 3 str. 100 Zeszyt Ćwiczeń.
2. Sprawdź swoje umiejętności na learningapps.
W razie jakichkolwiek problemów proszę o kontakt: edypawlik@gmail.com, lub przez Messenger.
FIZYKA
WYCHOWANIE FIZYCZNE
Temat: Zapoznanie się z zasadami oraz regulaminu gry w piłkę ręczną. Wiedza z tego zakresu będzie podlegać ocenie.
Cel. Poznanie oraz utrwalenie wiedzy na temat zasad gier w danej dyscyplinie.
Zajęcia on-line messenger (video-rozmowa). Godzina – 11.00
JĘZYK POLSKI
Lekcja online przez aplikację Messenger. Przygotuj podręcznik, zeszyt i długopis. Zadbaj o wygodne miejsce do pracy.
Godzina 13.10
Temat: „Latarnik” – trudny los emigranta.
Cele lekcji:
- określisz sposób narracji w „Latarniku”,
- scharakteryzujesz postać głównego bohatera,
- dokonasz analizy tekstu literackiego,
- zinterpretujesz treść noweli w kontekście historycznym.
Przeczytaj przed lekcją fragment noweli Sienkiewicza zamieszczony na stronach 166-167.
W trakcie zajęć dokonamy analizy przeczytanego fragmentu, wykorzystując pytania zamieszczone na stronach 167-168 w podręczniku. Na tej lekcji skupimy się przede wszystkim na scharakteryzowaniu głównego bohatera, Omówimy jego losy.
W razie pytań proszę się ze mną kontaktować przez Messenger lub pisząc na e-mail: m.willow@wp.pl
DORADZTWO ZAWODOWE
Temat:Zawody przyszłości.
Cel: Na tej lekcji dowiesz się jakie są nowe zawody i czym zajmują się jego przedstawiciele oraz poznasz zawody przyszłości i dowiesz się co to jest klasyfikacja zawodów i specjalności.
1. Obejrzyj prezentacje:
https://drive.google.com/file/d/1hdi0v7SNgwqBrmIDTjC-PvhRbxC70VT5/view?usp=sharing
W razie jakichkolwiek problemów proszę o kontakt: edypawlik@gmail.com, lub przez Messenger.
RELIGIA
Temat 34 – Świadectwo wiary mojej rodziny.
Cele:
– Podasz przykłady świadczenia o Jezusie w ramach rodziny.
– Będziesz chętnie spełniał uczynki miłosierdzia oraz praktyki religijne, dając dobry przykład swoim bliskim.
Zadanie: Przeczytaj temat z książki i wpisz go do zeszytu.
Dokończ zdanie: Daję dobry przykład najbliższym, gdy…( należy wymienić kilka przykładów)
Prace proszę przesłać na maila: biedor@op.pl
CZWARTEK
WYCHOWANIE FIZYCZNE
Temat: Piłka ręczna – chwyty oraz podania piłki.
Cel. Współdziałanie w grupie oraz podporządkowanie się określonym regułom gier.
Zajęcia on-line messenger (video-rozmowa) Godzina – 09.30
JĘZYK POLSKI
Lekcja online przez aplikację Messenger. Przygotuj podręcznik, zeszyt i długopis. Zadbaj o wygodne miejsce do pracy.
Godzina 8.10
Temat: „Latarnik” – tworzymy plan wydarzeń.
Cele lekcji:
- dokonasz analizy tekstu literackiego,
- dowiesz się czym jest akcja i fabuła,
- sporządzisz plan wydarzeń „Latarnika”,
- udoskonalisz umiejętność argumentowania.
Na początku zajęć dowiecie się czym są akcja i fabuła w utworze literackim, następnie wspólnie sporządzimy plan wydarzeń składający się na akcję „Latarnika”.
Zapoznacie się z definicją noweli i poznacie główne wyznaczniki tego gatunku literackiego. W oparciu o zdobytą wiedzę uzasadnicie, że „Latarnik” jest nowelą.
W razie pytań proszę się ze mną kontaktować przez Messenger lub pisząc na e-mail: m.willow@wp.pl
MATEMATYKA
Lekcja za pośrednictwem Messengera godz. 11.30
Temat: Rozwiązujemy zadania tekstowe z wykorzystaniem Twierdzenia Pitagorasa.(zapisz w zeszycie).
Cel: Na tej lekcji udoskonalisz umiejętność zastosowania Twierdzenia Pitagorasa przy rozwiązywaniu zadań tekstowych.
1.Wspólnie rozwiążemy Zad. 5, 6, 7, 8 str. 274 podręcznik.
2. Praca domowa Ćw. 4, 5, 6 str. 101, 102 Zeszyt Ćwiczeń.
2. Sprawdź swoje umiejętności na learningapps.
W razie jakichkolwiek problemów proszę o kontakt: edypawlik@gmail.com, lub przez Messenger.
HISTORIA
Temat: Kształtowanie się granicy zachodniej i południowej.
Cel lekcji: poznajemy przebieg walk o granicę zachodnią i południową Polski (powstanie wielkopolskie, powstania śląskie, spór o Śląsk Cieszyński).
Wykonaj w zeszycie z podręcznika ćwiczenie 1 str. 234.
Dotyczy historii i wos-u:wykonaj zdjęcie zeszytu z zawartością wykonanych zadań i ćwiczeń np. telefonem komórkowym i prześlij na adres mailowy: sopris2000@interia.pl Zadane ćwiczenia będą podlegać ocenie.
GEOGRAFIA
Lekcja on-line w czwartek o godzinie 10:30
Temat: Handel w Polsce.
Cele lekcji: Dowiesz się jakie znaczenie ma handel zagraniczny dla polskiej gospodarki. Nauczysz się obliczać saldo bilansu zagranicznego.
Proszę przeczytać temat ze stron 158-160 oraz zapoznać się z prezentacją (prześlę przez messengera) oraz obejrzeć poniższy film:
Praca domowa: Odpowiedź pisemnie w zeszycie na zadanie 3 z podręcznika str. 160.
Zachęcam do kontaktu przez grupę na Messengerze i mail paniwiosna606@wp.pl
JĘZYK NIEMIECKI
Temat: Kto jest najlepszy?- ćwiczenia gramatyczne.
Cel lekcji: Uczeń sprawdza nabyte wiadomości o stopniowaniu przymiotników i przysłówków
1. Uczniowie wykonują zadanie 5 strona 109 w książce.
2. Uczniowie wykonują zadanie 4 strona 108 w książce.
3. Zapisujemy kilka zdań w zeszycie- kto jest najszybszy w klasie (zadanie 7 strona 109 książka)
Praca domowa: Zadanie 3 i 4 ze strony 77 w ćwiczeniówce.
Lekcja na komunikatorze Messenger
Kontakt przez grupę na Messengerze lub mail edyta.niemiecki@gmail.com
PIĄTEK
PLASTYKA
Temat: Moje dzieło.
Cel: Na tej lekcji Wykonasz pracę we wskazanej technice plastycznej, podejmując próbę samodzielnej i twórczej interpretacji zadania.
- Skonstruuj kompozycję przestrzenną, w której będzie dominować jeden wybrany przez Ciebie środek wyrazu, np. faktura, kompozycja lub barwa. Użyj dowolnych narzędzi i technik.
- Nadaj swojej pracy dwa tytuły: jeden nawiązujący do tematu i drugi, który będzie zabawą słowną, efektem skojarzeń.
W razie jakichkolwiek pytań proszę o kontakt: renata.basag@gmail.com
Zdjęcia pracy oraz tytuły bardzo proszę o przesłanie na maila.
MATEMATYKA
Lekcja za pośrednictwem Messengera godz. 11.45
Temat:Doskonalimy umiejętność wykorzystania Twierdzenia Pitagorasa.(zapisz w zeszycie).
Cel: Na tej lekcji udoskonalisz umiejętność zastosowania Twierdzenia Pitagorasa przy rozwiązywaniu zadań tekstowych.
1.Wspólnie rozwiążemy Zad. 9, 10, 11 str. 274 podręcznik.
2. Praca domowa Ćw. 7, 8 str. 103 Zeszyt Ćwiczeń. (Zdjęcia rozwiązanych ćwiczeń 1-8 str. 100-103 Zeszyt Ćwiczeń proszę przesłać na adres edypawlik@gmail.com albo na Messengera)
3. Sprawdź swoje umiejętności na learningapps.
W razie jakichkolwiek problemów proszę o kontakt: edypawlik@gmail.com, lub przez Messenger.
INFORMATYKA
Temat: Poznajemy edytor równań i zrzuty ekranu. (zapisz w zeszycie)
Cel: Na tej lekcji nauczysz się jak osadza obraz w dokumencie tekstowym a także jak korzystać z edytora równań oraz czym jest zrzut ekranu i jak go wykonać.
1. Przeczytaj temat str. 195 – 202 podręcznik.
2. Wykonaj Ćw. 8 str. 201. Gotowy dokument do oceny prześlij na adres mailowy: edypawlik@gmail.com
W razie jakichkolwiek problemów proszę o kontakt: edypawlik@gmail.com, lub przez Messenger.
JĘZYK ANGIELSKI
Lekcja on-line na Messengerze. Przygotuj podręcznik , ćwiczeniówkę, zeszyt i długopis. Zadbaj o wygodne miejsce do pracy.
Godzina 13:00
Temat: Przyimki ruchu – ćwiczenia leksykalne.
Cele lekcji:
- powtórzysz przyimki ruchu,
- nauczysz się wskazywać komuś drogę.
Na lekcji przypomnicie sobie przyimki kierunku. Wykonamy ćwiczenia I, J z 93 strony podręcznika oraz ćwiczenie A ze strony 76 ćwiczeniówki. Korzystając z mapy zamieszczonej w ćwiczeniu D na stornie 76 ćwiczeniówki, będziecie tłumaczyli, jak dotrzeć do wybranych miejsc w mieście.
W razie pytań proszę się ze mną kontaktować przez Messenger lub pisząc na e-mail: m.willow@wp.pl
WYCHOWANIE FIZYCZNE
Temat: Piłka ręczna – poruszanie się po boisku kozłując piłkę oraz omówienie zasad gry.
Cel. Ćwiczenia doskonalenie orientacji przestrzennej oraz utrwalenie wiedzy na temat zasad gry.
Zajęcia on-line messenger (video-rozmowa) Godzina – 11.00
MUZYKA
Temat: Jazz, czyli wielka improwizacja
Cel: Potrafimy omawiać muzykę jazzową.
Zapoznaj się z tematem z podręcznika, a następnie wykonaj notatkę w zeszycie.
https://www.youtube.com/watch?v=Cp1e_O67X1s Posłuchaj
https://www.youtube.com/watch?v=YdXr6epIwF0 Spróbuj zaśpiewać razem z wykonawcami tej popularnej piosenki.
Wykonaj prezentację na temat Jazzu. Prześlij ją do oceny.
JĘZYK POLSKI
Lekcja online przez aplikację Messenger. Przygotuj podręcznik, zeszyt i długopis. Zadbaj o wygodne miejsce do pracy.
Godzina 13:00
Temat: Literatura i sen o ojczyźnie.
- dokonasz analizy utworu literackiego,
- omówisz rolę „Pana Tadeusza” A, Micekiewicza w „Latarniku”,
- weźmiesz udział w dyskusji dotyczącej roli literatury w życiu,
- udoskonalisz umiejętność formułowania argumentów.
Na początku lekcji odczytamy fragment, w którym Skawiński czyta „Pana Tadeusza”. Omówimy rolę tego poematu w utworze Sienkiewicza. Porozmawiamy o tym, dlaczego lektura polskiej książki wstrząsnęła bohaterem, następnie porozmawiamy o roli literatury w życiu ludzi.
W razie pytań proszę się ze mną kontaktować przez Messenger lub pisząc na e-mail: m.willow@wp.pl
ZAJĘCIA WYRÓWNAWCZE Z MATEMATYKI
Lekcja on-line na Messengerze dla uczniów biorących udział w zajęciach wyrównawczych godz. 14.00
Temat: Twierdzenie Pitagorasa w zadaniach.
Cel: Na tej lekcji uzupełnisz wiadomości dotyczące zastosowania Twierdzenia Pitagorasa w rozwiązywaniu zadań.
1. Razem przeanalizujemy zadania rozwiązane podczas lekcji oraz wykonamy zadania z karty pracy przesłanej przez Messengera.
W razie jakichkolwiek problemów proszę o kontakt: edypawlik@gmail.com, lub przez Messenger.