PONIEDZIAŁEK
CHEMIA
Temat lekcji: Powtórzenie wiadomości- Tlenki i wodorotlenki.
Cele lekcji: usystematyzowanie wiedzy z omówionego materiału.
Rozwiązywanie zadań z serii Sprawdź, czy wiesz… str.226
JĘZYK POLSKI
Lekcja online przez aplikację Messenger. Przygotuj podręcznik, zeszyt długopis. Zadbaj o wygodne miejsce do pracy.
Godzina 8:50
Temat: Co wydarzyło się w Orient Expressie?
Cele lekcji:
– dowiesz się, kim była Agatha Christie,
– przeczytasz fragment powieści „Morderstwo w Orient Expressie”,
– dowiesz się, co charakteryzuje powieść kryminalną,
– ocenisz postępowanie bohaterów występujących w przytoczonym fragmencie.
Na początku lekcji podyskutujemy o powieściach kryminalnych. Zastanowicie się, dlaczego ten typ powieści jest popularny.
Odczytacie notatkę biograficzną Agathy Christie i fragment powieści „Morderstwo w Orient Expressie”, odpowiecie na pytania dotyczące przeczytanego tekstu.
W razie pytań proszę się ze mną kontaktować przez Messenger lub pisząc na e-mail: m.willow@wp.pl
JĘZYK ANGIELSKI
Lekcja przez Messenger. Przygotuj podręcznik, zeszyt i długopis. Zadbaj o wygodne miejsce do pracy.
Godzina 9:40
Temat: II tryby warunkowy – ćwiczenia gramatyczne.
Cele lekcji:
– utrwalisz wiadomości o II trybie warunkowym,
– udoskonalisz umiejętność czytania.
W trakcie lekcji będziecie wykonywali ćwiczenia gramatyczne, by utrwalić wiedzę o trybach warunkowych.
W razie pytań proszę się ze mną kontaktować przez Messenger lub pisząc na e-mail: m.willow@wp.pl
HISTORIA
Temat: Utrwalenie wiadomości z II półrocza.
Cel lekcji: powtarzamy wiadomości z II półrocza.
RELIGIA
Temat 47 – Mówić prawdę i dotrzymać słowa.
Cele:
– Ukształtujesz relacje oparte na prawdzie.
– Poznasz pojęcia: obmowa, oszczerstwo, krzywoprzysięstwo, wiarołomstwo.
Zadanie:
Przeczytaj temat z podręcznika.
Wyjaśnij pojęcia: obmowa, oszczerstwo, krzywoprzysięstwo, wiarołomstwo.
OBMOWA | OSZCZERSTWO | KRZYWOPRZYSIĘSTWO | WIAROŁOMSTWO |
Lekcja na platformie TEAMS godz. 11:30 – 12:00
FIZYKA
Temat: Ciepło właściwe.
Lekcja – online
Filmy: https://www.youtube.com/watch?v=9-7R5g1dof8 – objaśnienia zadań
https://www.youtube.com/watch?v=AGgZ9E48xjs – zagadnienia problemowe
https://www.youtube.com/watch?v=ZAn0VlPQ54A – zadania i doświadczenia
KOŁO MATEMATYCZNE
Temat:Rozwiązujemy zadania z przykładowego arkusza egzaminacyjnego dla klas VII.
Cel: Na tej lekcji utrwalisz wiadomości z matematyki poprzez rozwiązanie przykładowego arkusza egzaminacyjnego dla klas VII.
- Zadania z arkusza zostaną przesłane przez edzienik. Spróbujcie je rozwiązać.
W razie jakichkolwiek pytań proszę o kontakt: edypawlik@gmail.com, lub przez Messenger.
WDŻ
Lekcja na platformie Taems o godz. 14.00
Kontakt z nauczycielem (email: i_modrzew@wp.pl, Messenger)
ZAJĘCIA KOREKCYJNO – KOMPENSACYJNE
WTOREK
MATEMATYKA
Temat: Zadania tekstowe – powtórzenie.(zapisz w zeszycie)
Cele: Na tej lekcji uporządkujesz i utrwalisz wiadomości dotyczące rozwiązywania zadań tekstowych.
1.Wspólnie rozwiążemy kartę pracy przesłaną podczas lekcji.
- Praca domowa zadania z karty pracy.
Lekcja za pośrednictwem Messengera godz. 8.00
W razie jakichkolwiek problemów proszę o kontakt: edypawlik@gmail.com, lub przez Messenger.
BIOLOGIA
Temat:Rozwój człowieka od poczęcia do starości.
Celem lekcji jest zapoznanie się z pojęciami: zapłodnienie,błony płodowe,łożysko oraz z charakterystyką okresów rozwoju ontogenetycznego
człowieka
Na podstawie tekstu ze str.224-234 odpowiedz w zeszycie na pytania:
1.Wyjaśnij pojęcia:zapłodnienie,łożysko.
2.Wymień i krótko opisz błony płodowe.
3.Określ czas trwania okresu zarodkowego i płodowego.
4.Co to jest ciaża?
5.Wyjaśnij pojęcie połogu.
6.wymień kolejno etapy rozwoju człowieka od narodzin do starosci.
GEOGRAFIA
Temat: Poznaję region, w którym mieszkam
Cele lekcji: Zdobędziesz najważniejsze informacje dotyczące środowiska przyrodniczego, sytuacji demograficznej i gospodarki regionu, w którym mieszkasz. Przećwiczysz umiejętność korzystania z różnych źródeł informacji.
Proszę przeczytać temat ze stron 198 – 202 oraz zapoznać się z prezentacją oraz z materiałami zamieszczonymi poniżej:
- https://epodreczniki.pl/a/moje-miejsce-zamieszkania-i-jego-polozenie-na-administracyjnej-mapie-polski/DBz3hwjD0 (długo się ładuje, ale warto poczekać)
- https://epodreczniki.pl/a/gospodarka-mojego-regionu/DNI7aOBHJ
- https://epodreczniki.pl/a/srodowisko-przyrodnicze-mojego-regionu/DnttHsp0O
- https://epodreczniki.pl/a/ludnosc-w-moim-regionie/D29WYebIf
Zachęcam do kontaktu przez grupę na Messengerze i mail paniwiosna606@wp.pl
JĘZYK POLSKI
Lekcja online przez aplikację Messenger. Przygotuj podręcznik, zeszyt długopis. Zadbaj o wygodne miejsce do pracy.
Godzina 10:30
Temat: Człowiek zagrożeniem czy wsparciem dla natury?
Cele lekcji:
– dowiesz się czym jest reportaż,
– zapoznasz się z notatką biograficzną Ryszarda Kapuścińskiego,
– przeczytacie fragment reportażu „Imperium”,
– weźmiesz udział w dyskusji,
– udoskonalisz umiejętność argumentowania.
Odczytacie notatkę biograficzną Ryszarda Kapuścińskiego i definicję reportażu. Odczytacie fragment „imperium” i odpowiecie na pytania dotyczące tekstu.
Weźmiecie udział w dyskusji „Ekologia – moda czy konieczność?”
W razie pytań proszę się ze mną kontaktować przez Messenger lub pisząc na e-mail: m.willow@wp.pl
WYCHOWANIE FIZYCZNE
Temat: Mini gry i zabawy z pomocą różnych przyborów.
Cel. Przygotowanie do samodzielnych zachowań utylitarnych.
Zajęcia on-line messenger (video-rozmowa). Godzina – 11.20
JĘZYK ANGIELSKI
Lekcja on-line na Messengerze. Przygotuj zeszyt i długopis. Zadbaj o wygodne miejsce do pracy.
Godzina: 12:30
Temat: Rzeczowniki odczasownikowe i bezokoliczniki – powtórzenie wiadomości.
Cele lekcji:
– powtórzysz wiadomości o rzeczownikach odczasownikowych i bezokolicznikach,
– przeczytasz tekst dotyczący hobby.
- Powtórzycie wiadomości o rzeczownikach odczasownikowych i bezokolicznikach, zapoznając się z informacjami na stronie 111 podręcznika. Wykonacie ćwiczenia gramatyczne.
- Odczytacie tekst o hobby i uzupełnicie obecne w nim luki właściwym wyrazem.
W razie pytań proszę się ze mną kontaktować przez Messenger lub pisząc na e-mail: m.willow@wp.pl
JĘZYK NIEMIECKI
Temat: Zwiedzamy ogrody zoologiczne w krajach DACHL. Piszemy pocztówkę.
Cel lekcji: Znam ogrody zoologiczne w krajach niemieckojęzycznych, potrafię napisać pocztówkę.
1. Czytamy zadanie 1 strona 131 w książce oraz wskazujemy opisane ogrody zoologiczne na mapie. Następnie uzupełniamy i przepisujemy do zeszytu zadanie 2 (str. 131)w książce.
2. Wykonujemy zadanie 2 ze strony 130 w książce, pracujemy ze słownikiem – szukamy nazw zwierząt żyjących w zoo.
3. Zapoznajemy się z pocztówką z wakacji Luisy- zadanie1 strona 130.
Praca domowa
Wykonaj ćwiczenie 3 z ćwiczeniówki strona 96 a następnie napisz w zeszycie pocztówkę z wakacji.
ŚRODA
CHEMIA
Temat lekcji: Utrwalenie wiadomości- Tlenki i wodorotlenki.
Cele lekcji: utrwalenie wiadomości z działu „Tlenki i wodorotlenki”.
Rozwiązywanie zadań z serii- Sprawdź, czy wiesz… str. 226
BIOLOGIA
MATEMATYKA
Temat: Zadania tekstowe z procentami – powtórzenie wiadomości.(zapisz w zeszycie).
Cel: Na tej lekcji uporządkujesz i utrwalisz wiadomości dotyczące rozwiązywania zadań tekstowych z procentami.
1.Wspólnie rozwiążemy kartę pracy przesłaną podczas lekcji.
- Praca domowa zadania z karty pracy.
Lekcja za pośrednictwem Messengera godz. 9.40
W razie jakichkolwiek problemów proszę o kontakt: edypawlik@gmail.com, lub przez Messenger.
FIZYKA
Temat: Zmiany stanu skupienia ciał.
Film: https://www.youtube.com/watch?v=C3xtDKhvQSs – podstawowe doświadczenie i wiadomości
https://www.youtube.com/watch?v=_-mPM7Vj3Xc – wiadomości i przykłady
Lekcja – online
WYCHOWANIE FIZYCZNE
Temat: Wykorzystanie możliwości motorycznych oraz stabilizacyjnych – ćwiczenia.
Cel. Praca nad własna sylwetką ciała.
Zajęcia on-line messenger (video-rozmowa). Godzina – 11.10
JĘZYK POLSKI
Lekcja online przez aplikację Messenger. Przygotuj podręcznik, zeszyt i długopis. Zadbaj o wygodne miejsce do pracy.
Godzina 12:30
Temat: Każdy odpowiada za krzywdę na świecie.
Cele lekcji:
– przeczytasz fragment wywiadu z Wojciechem Szumowskim o wojnie w Syrii,
– weźmiesz udział w dyskusji.
Odczytacie fragment artykułu na stronie 280 podręcznika, następnie będziecie odpowiadali na pytania dotyczące tekstu.
Weźmiecie udział w dyskusji dotyczącej konfliktów zbrojnych na świecie i sposobach ich zapobiegania.
W razie pytań proszę się ze mną kontaktować przez Messenger lub pisząc na e-mail: m.willow@wp.pl
DORADZTWO ZAWODOWE
Temat: Zawody rzemieślnicze.
Cel: Na tej lekcji dowiesz się co to są zawody rzemieślnicze.
- Wejdź na stronę i obejrzyj filmiki związane z zawodami rzemieślniczymi: https://doradztwo.ore.edu.pl/zawody-rzemieslnicze/
W razie jakichkolwiek problemów proszę o kontakt: edypawlik@gmail.com, lub przez Messenger.
RELIGIA
Temat 48 – Raz lubię, raz nie. Ambiwalencja uczuć.
Cele:
– Określisz, czym są uczucia i wymienisz najważniejsze.
– Będziesz pracował nad rozwojem pozytywnych uczuć.
Zadanie:
Przeczytaj temat z podręcznika.
W wybranych fragmentach Pisma świętego (podręcznik str. 154) odczytaj zachowanie i stany emocjonalne występujących w nich postaci.
Postacie biblijne | Jezus | Piotr | Bogaty młodzieniec |
Zachowania i stany emocjonalne |
Dokończ zdania:
Jestem radosna, gdy…
Gdy jestem w dołku…
Czuję się nieszczęśliwy…
Jestem zły, gdy…
Jestem zadowolony, gdy…
Boję się, gdy…
Prace proszę przesłać: biedor@op.pl