PONIEDZIAŁEK
HISTORIA
Temat: Polska w Unii Europejskiej.
Cel lekcji: poznajemy w jaki sposób Polska przystąpiła do Unii Europejskiej.
Wykonaj w zeszycie z podręcznika ćwiczenie 2 str. 256.
Proszę o zapoznanie się z filmem zamieszczonym pod linkiem:
https://www.youtube.com/watch?v=4gSJT9pN19E
Dotyczy historii i wos-u: Wykonaj zdjęcie zeszytu z zawartością wykonanych zadań i ćwiczeń np. telefonem komórkowym i prześlij na adres mailowy: sopris2000@interia.pl Zadane ćwiczenia będą podlegać ocenie.W razie pytań i konsultacji proszę o kontakt przez Edziennik lub maila: sopris2000@interia.pl
CHEMIA
Temat lekcji: Powtórzenie wiadomości- Pochodne węglowodorów.
Cele lekcji: Utrwalenie i powtórzenie wiadomości o pochodnych węglowodorów.
RELIGIA
Temat 45 – Oświecenie i rewolucja francuska.
Cele:
– Poznasz zagrożenia dla wiary w okresie oświecenia.
– Poznasz prawdę, że wiara i rozum wzajemnie się uzupełniają.
Zadanie:
Przeczytaj temat z podręcznika.
Napisz na podstawie wiadomości z podręcznika: Do czego prowadzi rozwój człowieka, jeżeli nie uwzględni się w nim Boga?
Prace proszę przesłać na maila: biedor@op.pl
MATEMATYKA
Lekcja on-line na Messengerze godz. 10.00
Temat: Oś symetrii środek symetrii w zadaniach. (zapisz w zeszycie)
Cele: Na tej lekcji udoskonalisz umiejętność rozpoznawania figur osiowosymetrycznych i wskazania ich osi symetrii, a także uzupełniania figury do figury osiowosymetrycznej przy danych: osi symetrii figury i części figury. Rozpoznawania figur środkowosymetrycznych i wskazania ich środka symetrii.
- Wspólnie wykonamy Zad. 7, 8, 9, 10 str. 290, 291podręcznik.
- Praca domowa Ćw. 4, 5, 6 str. 111 Zeszyt Ćwiczeń. (Proszę o przesłanie rozwiązanych ćwiczeń 1- 6 str. 110, 111)
W razie jakichkolwiek problemów proszę o kontakt: edypawlik@gmail.com, lub przez Messenger.
FIZYKA
Temat: Otrzymywanie obrazu w zwierciadłach sferycznych.
Cel – nabycie umiejętności rysowania obrazów powstających w zwierciadle sferycznym
Zajęcia online, karta pracy.
WOS
Temat: Globalizacja.
Cel lekcji: poznajemy przyczyny i skutki globalizacji.
Wykonaj w zeszycie z podręcznika ćwiczenie 3 str. 188.
Proszę o zapoznanie się z filmem zamieszczonym pod linkiem:
https://www.youtube.com/watch?v=Nw8kRPu0i-o
Dotyczy historii i wos-u: Wykonaj zdjęcie zeszytu z zawartością wykonanych zadań i ćwiczeń np. telefonem komórkowym i prześlij na adres mailowy: sopris2000@interia.pl Zadane ćwiczenia będą podlegać ocenie.W razie pytań i konsultacji proszę o kontakt przez Edziennik lub maila: sopris2000@interia.pl
EDB
KOŁO MATEMATYCZNE
Temat: Nowa Era i egzamin – zadania z arkuszy.
Cel: Na tej lekcji powtórzysz wiadomości z matematyki ze szkoły podstawowej poprzez rozwiązanie przykładowego arkusza.
Proszę o rozwiązanie arkusza egzaminacyjnego zamieszczonego na grupowym Messengerze oraz przesłanie zdjęć.
W razie jakichkolwiek problemów proszę o kontakt: edypawlik@gmail.com, lub przez Messenger.
WTOREK
BIOLOGIA
Temat: Sprawdzian wiadomości o ekosystemie.
celem lekcji jest utrwalenie i sprawdzenie wiadomości o ekosystemie i jego funkcjonowaniu.
Przypominam, że zgodnie z umową 12.05 o 14.00 spotykamy się na platformie office. Przygotujcie się z materiału zawartego na str.116-128.Wymagana jest kamerka. Osoby, które mają ochotę zaliczać zaległy materiał mogą się umawiać drogą mailową.
MATEMATYKA
Lekcja on-line na Messengerze godz. 10.00
Temat: Co to jest symetralna odcinka i dwusieczna kąta? (zapisz w zeszycie)
Cel: Na tej lekcji poznasz czym jest symetralna odcinka i dwusieczna kata, narysujesz symetralne trójkąta równobocznego oraz nauczysz się rozpoznawać symetralną i dwusieczną kąta.
- Wspólnie wykonamy Zad. 1, 2, 3, 4 str. 296 podręcznik.
- Praca domowa Ćw. 1, 2, 3, 4 str. 112 Zeszyt Ćwiczeń
W razie jakichkolwiek problemów proszę o kontakt: edypawlik@gmail.com, lub przez Messenger.
JĘZYK ANGIELSKI
Lekcja on-line na Messengerze. Przygotuj podręcznik, zeszyt i długopis. Zadbaj o wygodne miejsce do pracy.
Godzina 13.00
Temat: Jedzenie – ćwiczenia w mówieniu.
Cele lekcji:
– udoskonalisz umiejętność wypowiadania się w języku angielskim,
– utrwalisz słownictwo związane z jedzeniem i gotowaniem,
– będziesz rozmawiał o jedzeniu,
– opiszesz fotografię.
- Na początku lekcji odpowiecie na pytania dotyczące jedzenia i jego przygotowywania, które są zamieszczone w ćwiczeniu A na stronie 93.
- Następnie wykonacie ćwiczenie C i zapoznacie się wyrażeniami , które będziecie mogli zastosować opisując fotografię.
- Opiszecie zdjęcia, które znajdują się na stronie 93.
- Praca domowa: Przerysuj do zeszytu tabelkę z ćwiczenia A na stronie 94 podręcznika. Zostaw pod każdym wyrazem miejsce na zapisanie jego tłumaczenia.
W razie pytań proszę się ze mną kontaktować przez Messenger lub pisząc na e-mail: m.willow@wp.pl
WYCHOWANIE FIZYCZNE
Temat: Dlaczego filozofia w sporcie?
Cel. Działania wychowawcze związane z kształtowaniem kreatywności.
Godzina – 11.30
Proszę o interpretację tekstu, który będzie wysłany na grupie messenger i w kilku zdaniach proszę wyrazić opinię/napisać swoimi słowami, co o tym myślicie lub jaką mielibyście koncepcję na rozwiązanie tego tematu. Tekst proszę wysłać mi na maila, który podałem Wam już wcześniej. W przypadku niejasności proszę o kontakt.
JĘZYK NIEMIECKI
Temat: Powtórzenie wiadomości z działu 5- Świat mody
Cel lekcji: Utrwalenie wiadomości gramatycznych i leksykalnych
1. Utrwalenie słownictwa – odzież
2. Przypomnienie odmiany przymiotnika po rodzajniku określonym i nieokreślonym
3. Przypomnienie odmiany zaimka wskazującego i pytającego
4. Rekcja czasownika
5. Szyk zdania po spójnikach ob, dass, weil
JĘZYK POLSKI
Temat: Jak napisać podanie?
Cele lekcji:
– dowiesz się jak napisać podanie,
Przeczytaj informacje dotyczące budowy podania na stronie 244 podręcznika
Wykonaj w zeszycie ćwiczenie 4 ze strony 245.
Wyślij zdjęcie napisanego przez siebie podania, twoja praca zostanie oceniona.
W razie pytań proszę się ze mną kontaktować przez Messenger lub pisząc na e-mail: m.willow@wp.pl
ŚRODA
RELIGIA
Temat 46 – Pokora i pycha w moim rozwoju.
Cele:
– Poznasz znaczenie pokory i pychy w relacji z Bogiem, samym sobą i innymi ludźmi.
– Będziesz przyjmował postawę pokory.
Zadanie:
Przeczytaj temat z podręcznika.
Przypisz dany synonim do odpowiedniej postaci: arogancja, zuchwałość, cichość serca, nadętość, potulność, duma, pyszałkowatość, oddanie, hardość, ważniactwo, prostota, przemądrzałość, zarozumiałość, wyniosłość, próżność, samochwalstwo, dyspozycyjność, posłuszeństwo, skromność, skrucha, umiar, zaufanie, zgodność.
Faryzeusz | Celnik |
Lekcja na platformie TEAMS godz. 8:30
CHEMIA
Temat lekcji: Sprawdzian wiadomości- Pochodne węglowodorów.
Cele lekcji: Sprawdzenie stopnia opanowania wiedzy z działu ” Pochodne węglowodoru”.
FIZYKA
Temat: Zjawisko załamania światła.
Cel – zrozumienie zjawiska załamania światła,
Zajęcia online,karta pracy.
JĘZYK POLSKI
Lekcja online. Przygotuj podręcznik, zeszyt i długopis. Zadbaj o wygodne miejsce do pracy.
Godzina 12:00
Temat: Nauka chodzenia.
Cele lekcji:
– przeczytasz wiersz „Nauka chodzenia” Andrzeja Bursy i dokonasz jego analizy,
– dowiesz się, kim byli poeci przeklęci.
Na początku lekcji odczytacie zapoznacie się z biogramem Andrzeja Bursy, następnie odczytacie informację na temat poetów przeklętych. Odczytacie wiersz „Nauka chodzenia”, który jest zamieszczony na stronie 242 podręcznika, scharakteryzujecie podmiot liryczny, omówicie styl wiersza oraz porozmawiacie o jego przesłaniu.
W razie pytań proszę się ze mną kontaktować przez Messenger lub pisząc na e-mail: m.willow@wp.pl
WYCHOWANIE FIZYCZNE
Temat: Nadszedł zatem czas na chwilę namysłu i refleksji. Poznaj samego siebie. Kim jestem?
Cel. Działania wychowawcze związane z kształtowaniem samooceny.
Godzina – 11.30
Proszę o interpretację tekstu, który będzie wysłany na grupie messenger i w kilku zdaniach proszę wyrazić opinię/napisać swoimi słowami, co o tym myślicie lub jaką mielibyście koncepcję na rozwiązanie tego tematu. Tekst proszę wysłać mi na maila, który podałem Wam już wcześniej. W przypadku niejasności proszę o kontakt.
MATEMATYKA
Lekcja on-line na Messengerze godz. 14.00
Temat: Symetralna odcinka i dwusieczna kąta – zadania tekstowe.(zapisz w zeszycie)
Cel: Na tej lekcji udoskonalisz umiejętność rozpoznawania symetralnej odcinka i dwusiecznej kąta oraz zastosujesz podstawowe własności symetralnej odcinka i dwusiecznej kąta w rozwiązywaniu zadań.
- Wspólnie wykonamy Zad. 5, 6, 7, 8 str. 296, 297 podręcznik.
- Praca domowa Ćw. 5, 6, 7, 8 str. 113, 114 Zeszyt Ćwiczeń (zdjęcia rozwiązanych ćwiczeń 1 – 8 str. 112 – 114 Zeszyt Ćwiczeń do oceny prześlij na Messengera lub maila edypawlik@gmail.com)
W razie jakichkolwiek problemów proszę o kontakt: edypawlik@gmail.com, lub przez Messenger.
KOŁO JĘZYKA ANGIELSKIEGO
Cele lekcji:
– przygotujesz się do egzaminu ósmoklasisty, wykonując zadania z arkusza.
Uzupełnij arkusz, zdjęcia wykonanych ćwiczeń prześlij mi poprzez aplikację Messenger do środy 20 maja.
Arkusz: https://drive.google.com/open?id=1wdjFVHPuB2_BhCXeqN2Tc7kCvU6NBtvs
CZWARTEK
WYCHOWANIE FIZYCZNE
Temat: Postrzeganie samego siebie w sporcie – poznawanie swojego JA.
Cel. Działania wychowawcze związane z kształtowaniem nawyku samokontroli i samodyscypliny.
Godzina – 10.40
Proszę o interpretację tekstu, który będzie wysłany na grupie messenger i w kilku zdaniach proszę wyrazić opinię/napisać swoimi słowami, co o tym myślicie lub jaką mielibyście koncepcję na rozwiązanie tego tematu. Tekst proszę wysłać mi na maila, który podałem Wam już wcześniej. W przypadku niejasności proszę o kontakt.
GEOGRAFIA
Lekcja on-line w czwartek o godzinie 12:00
Temat: Środowisko [przyrodnicze Australii i Oceanii.
Cele lekcji: Określisz położenie geograficzne Australii i Oceanii. Poznasz poszczególne elementy środowiska przyrodniczego Australii oraz przeszłość geologiczna.
Proszę przeczytać temat z podręcznika ze stron 154-161 oraz zapoznaj się materiałami zamieszczonymi pod linkami:
- https://drive.google.com/file/d/18uumXeglypRfDC-y9O5ppHtUlpl0aNPX/view?fbclid=IwAR0MfYpTIku5drrjd_iurDKp2g0bH7R_yXYdaeZYr59V7C5WwPLoDoebF5Y
- https://www.youtube.com/watch?v=Sl1dqGyWOeY&fbclid=IwAR0T-19kuaaI-cd9dVgw4SIVIYHiLezjoWPsdsclJAyJYdf56yJH2Ldk40Y
- https://epodreczniki.pl/a/australia—srodowisko-przyrodnicze-cechy-gospodarki/Dz9x43ZOy
Dla głodnych wiedzy:
- https://view.genial.ly/5e7d9f40006df70d770443ec/interactive-content-australia?fbclid=IwAR0SFacl3sgR0SSDc8-ASpnzwEZSZJny-am9jAbBCxu2VZAcuJMxVUNIySg
- https://www.youtube.com/watch?v=YOL8ADzfFR0
Praca domowa: Oblicz rozciągłość południkową i równoleżnikową Australii. Termin oddania – 20 maja
Zachęcam do kontaktu przez grupę na Messengerze i mail paniwiosna606@wp.pl
HISTORIA
Temat: Polska w NATO.
Cel lekcji: poznajemy drogę Polski do NATO.
Wykonaj w zeszycie z podręcznika ćwiczenie 1,3 str. 256.
Proszę o zapoznanie się z filmem zamieszczonym pod linkiem:
https://www.youtube.com/watch?v=bdEY5JIuI_4
Dotyczy historii i wos-u: Wykonaj zdjęcie zeszytu z zawartością wykonanych zadań i ćwiczeń np. telefonem komórkowym i prześlij na adres mailowy: sopris2000@interia.pl Zadane ćwiczenia będą podlegać ocenie.W razie pytań i konsultacji proszę o kontakt przez Edziennik lub maila: sopris2000@interia.pl
JĘZYK POLSKI
Lekcja online. Przygotuj podręcznik, zeszyt i długopis. Zadbaj o wygodne miejsce do pracy.
Godzina 10:00
Temat: Internet jako przestrzeń, w której funkcjonuje współczesny człowiek.
Cele lekcji:
– poznasz historię Internetu,
– sformułujesz zasady bezpiecznego korzystania z Internetu,
– podzielisz się swoimi doświadczeniami dotyczącymi korzystania z Internetu.
Odczytacie tekst o Internecie ze stron 246 -249, a następnie porozmawiamy o roli Internetu w życiu współczesnego człowieka, powiemy jakie są plusy i minusy korzystania z siei oraz jak zachować bezpieczeństwo. Porozmawiamy o gatunkach wypowiedzi Internetowej.
W razie pytań proszę się ze mną kontaktować przez Messenger lub pisząc na e-mail: m.willow@wp.pl
WOS
Temat: Pomoc humanitarna.
Cel lekcji: poznajemy komu i w jaki sposób organizacje humanitarne udzielają pomocy.
Wykonaj w zeszycie z podręcznika ćwiczenie 4,5 str. 189.
Proszę o zapoznanie się z filmem zamieszczonym pod linkiem:
https://www.youtube.com/watch?v=8dJQJjOZUbo
Dotyczy historii i wos-u: Wykonaj zdjęcie zeszytu z zawartością wykonanych zadań i ćwiczeń np. telefonem komórkowym i prześlij na adres mailowy: sopris2000@interia.pl Zadane ćwiczenia będą podlegać ocenie.W razie pytań i konsultacji proszę o kontakt przez Edziennik lub maila: sopris2000@interia.pl
JĘZYK ANGIELSKI
Lekcja on-line na Messengerze. Przygotuj podręcznik, zeszyt i długopis. Zadbaj o wygodne miejsce do pracy.
Godzina 9:00
Temat: Cukiernia Koliber. Praca z tekstem
Cele lekcji:
– rozwiniesz zasób słownictwa,
– udoskonalisz umiejętność czytania i mówienia.
Na początku lekcji wspólnie wykonamy ćwiczenie A i B ze strony 94 podręcznika
Przeczytacie tekst o Cukierni Koliber i uzupełnicie obecne w nim luki. Odpowiecie na pytania dotyczące przeczytanego tekstu.
W razie pytań proszę się ze mną kontaktować przez Messenger lub pisząc na e-mail: m.willow@wp.pl
JĘZYK NIEMIECKI
Test sprawdzający z działu 5.
PIĄTEK
WDŻ
Lekcja na platformie Taems o godz. 14.00
Kontakt z nauczycielem (email: i_modrzew@wp.pl, Messenger)
JĘZYK POLSKI
Lekcja online. Przygotuj podręcznik, ćwiczeniówkę i długopis. Zadbaj o wygodne miejsce do pracy.
Godzina 9:00
Temat: Powtarzamy wiadomości o częściach zdania.
Cele lekcji:
– powtórzysz wiadomości o wypowiedzeniu i częściach zdania,
– wykonasz ćwiczenia utrwalające wiedzę o podmiocie, orzeczeniu, przydawce, dopełnieniu i okoliczniku.
Powtórzycie wiadomości o wypowiedzeniu oraz częściach zdania (podręcznik strona 208-209), następnie sporządzicie w zeszycie notatkę. Wspólnie będziecie wykonywać zadania z ćwiczeniówki, by utrwalić swoją wiedzę o podmiocie, orzeczeniu, dopełnieniu, przydawce i okoliczniku.
W razie pytań proszę się ze mną kontaktować przez Messenger lub pisząc na e-mail: m.willow@wp.pl
MATEMATYKA
Lekcja on-line na Messengerze godz. 13.00
Temat: Powtórzenie wiadomości z działu „Koła i okręgi. Symetralne”.(zapisz w zeszycie)
Cel: Na tej lekcji powtórzysz wiadomości i utrwalisz umiejętności dotyczące długości okręgu i pola koła oraz symetrii.
- Wspólnie wykonamy Zad. 1 – 9 str. 298 podręcznik.
- Praca domowa Ćw. 1 – 8 str. 116, 117 Zeszyt Ćwiczeń.(Zdjęcia rozwiązanych ćwiczeń 1 – 8 str. 116, 117Zeszyt Ćwiczeń do oceny prześlij na Messengera lub maila edypawlik@gmail.com)
W razie jakichkolwiek problemów proszę o kontakt: edypawlik@gmail.com, lub przez Messenger.
WYCHOWANIE FIZYCZNE
Temat: Wybór stylu kierowania grupą. Trzy style kierowania…
Cel. Działania wychowawcze związane z kształtowaniem nawyku samokontroli i samodyscypliny i wzajemna współodpowiedzialność.
Godzina – 11.30
Proszę o interpretację tekstu, który będzie wysłany na grupie messenger i w kilku zdaniach proszę wyrazić opinię/napisać swoimi słowami, co o tym myślicie lub jaką mielibyście koncepcję na rozwiązanie tego tematu. Tekst proszę wysłać mi na maila, który podałem Wam już wcześniej. W przypadku niejasności proszę o kontakt.
JĘZYK ANGIELSKI
Lekcja on-line na Messengerze. Przygotuj podręcznik, zeszyt i długopis. Zadbaj o wygodne miejsce do pracy.
Godzina 11:00
Temat: Tworzymy zdania z wyrażeniami „used to”, would”, „be used to i„get used to”,
Cele lekcji:
– rozwiniesz umiejętność mówienia,
– dowiesz się, jak prawidłowo stosować konstrukcje „used to”, would”, „be used to i„get used to” w zdaniach.
Przeczytacie zdania, w których pojawiają się wyrażenia „used to”, would”, „be used to i„get used to”,
Na ich podstawie uzupełnicie reguły dotyczące stosowania tych wyrażeń w zdaniach.
Będziecie układali zdania z wyrażeniami, które pojawiły się na lekcji.
W razie pytań proszę się ze mną kontaktować przez Messenger lub pisząc na e-mail: m.willow@wp.pl
INFORMATYKA
Temat: Co to są systemy zarządzania treścią i jak tworzymy bloga w systemie WordPress. (zapisz w zeszycie)
Cel: Na tej lekcji dowiesz się jak założyć blog, czym są systemy zarządzania treścią, a także czym jest system WordPress i jak tworzyć w nim blog.
- Przeczytaj temat str. 198 – 205 podręcznik.
- Wykonaj ćw. 1 str. 199 podręcznik.
W razie jakichkolwiek problemów proszę o kontakt: edypawlik@gmail.com, lub przez Messenger.