ŚRODA
RELIGIA
Temat 38 – Święty Benedykt i benedyktyni.
Cele:
– Poznasz życie i działalność w. Benedykta oraz charakterystyczne cechy zakonu benedyktynów.
– Poznasz znaczenie sentencji:”Ora et labora”
– Będziesz konsekwentnie walczył z lenistwem i bezczynnością.
Zadanie:
- Wyjaśnij znaczenie wyrażeń związanych z zakonem benedyktynów: „Ora et labora – módl się i pracuj” oraz „benedyktyńska praca”.
- Napisz jakie reguły obowiązywały w zakonie benedyktyńskim. ( jest ich 7-w podręczniku).
- Zadanie dla Oli: Przepisz do zeszytu słowa: „ Módl się i pracuj”.Prace proszę przesłać na maila: biedor@op.pl
CHEMIA
Temat lekcji: Kwas metanowy.
Temat ten opracuj zgodnie z punktami:
1. Budowa cząsteczki kwasu metanowego (wzory sumaryczny, strukturalny kwasu),
2. Właściwości kwasu metanowego.
3. Zastosowanie kwasu metanowego.
Proszę o rozwiązanie zadań 1,2,3 str.163
FIZYKA
Temat: Zjawisko cienia i półcienia
Cel: poznanie i badanie zjawiska cienia i półcienia
Film http://httpbe.com/watch?v=Lg5O1u8e8-Es://www.youtu
Dyskusja online, karta pracy.
JĘZYK POLSKI
Temat: Nieodmienne części mowy.
Cele lekcji:
– wyszukasz w tekście potrzebne informacje,
– powtórzysz wiadomości o nieodmiennych częściach mowy.,
– utrwalisz zasady stawiania przecinków przed spójnikami.
Przeczytaj informacje o nieodmiennych częściach mowy na stronie 175 oraz o stawianiu przecinków przed spójnikami na stronie 176. Zapamiętaj, które części mowy są nieodmienne.
W razie pytań proszę się ze mną kontaktować przez Messenger lub pisząc na e-mail: m.willow@wp.pl
WYCHOWANIE FIZYCZNE
Temat: „Omówienie zasad oraz regulaminu gry – piłka koszykowa”. Znajomość zasad w tej dyscyplinie będzie podlegać ocenie.
Cel – znajomość zasad gry w poszczególnych dziedzinach dyscyplin sportowych.
Zajęcia on-line messenger (video-rozmowa).
MATEMATYKA
Lekcja on-line na Messengerze godz. 14.00
Temat: Wielościany – powtórzenie. (zapisz w zeszycie)
Cele: Na tej lekcji powtórzysz wiadomości dotyczące wielościanów – ilość ścian, wierzchołków, siatki wielościanów, obliczanie objętości, pola powierzchni bocznej i pola powierzchni całkowitej.
1. Wspólnie wykonamy Zad. 1-9 str. 250, 251 podręcznik.
2. Praca domowa Zad. 10, 11 str. 251 podręcznik (zdjęcia rozwiązanych zadań prześlij na Messengera lub maila edypawlik@gmail.com )
Dla sprawdzenia swojej wiedzy wykonaj zadania na learningapps.
W razie jakichkolwiek problemów proszę o kontakt: edypawlik@gmail.com, lub przez Messenger.
CZWARTEK
WYCHOWANIE FIZYCZNE
Temat: ” Omówienie zasad oraz regulaminu – ciąg dalszy – piłka koszykowa”. Znajomość zasad w tej dyscyplinie będzie podlegać ocenie.
Cel – znajomość zasad gry w poszczególnych dziedzinach dyscyplin sportowych.
Zajęcia on-line messenger (video-rozmowa)
GEOGRAFIA
Lekcja on-line w czwartek o godzinie 12:00
Temat: Kanada – środowisko przyrodnicze a rozwój rolnictwa.
Cele lekcji: Poznasz cechy klimatu i ich wpływ na zasięg lasów i rolnictwa Kanady.
Proszę przeczytać temat z podręcznika ze stron 132-137 oraz zapoznaj SIĘ Z FILMEM zamieszczonym pod linkami:
https://www.youtube.com/watch?v=6gvsxXWntRo
Prezentacja multimedialna jako materiał do lekcji zostanie przesłana poprzez Messenger
Praca domowa: Odpowiedź pisemnie w zeszycie na zadanie 3 z podręcznika str. 137.
Zachęcam do kontaktu przez grupę na Messengerze i mail paniwiosna606@wp.pl
HISTORIA
Temat: Początek III Rzeczypospolitej.
Cel lekcji: poznajemy okoliczności powołania w Polsce pierwszego niekomunistycznego rządu.
Wykonaj w zeszycie z podręcznika ćwiczenie 2 str. 229.
Dotyczy historii i wos-u:wykonaj zdjęcie zeszytu z zawartością wykonanych zadań i ćwiczeń np. telefonem komórkowym i prześlij na adres mailowy: sopris2000@interia.pl Zadane ćwiczenia będą podlegać ocenie.
JĘZYK POLSKI
Temat: Nieodmienne części mowy – ćwiczenia gramatyczne.
Cele lekcji:
– utrwalisz wiadomości o nieodmiennych częściach mowy.
– wskażesz w zdaniach nieodmienne części mowy i podasz ich nazwy.
Wykonaj ćwiczenia: 1, 2 ze strony 40, 6 ze strony 42 i 7 ze strony 43 ćwiczeniówki.
Zdjęcia wykonanych zadań wyślij mi poprzez aplikację Messenger lub na e-mail m.willow@wp.pl
WOS
Temat: Polska w organizacjach międzynarodowych.
Cel lekcji: poznajemy organizacje międzynarodowe do których należy Polska(ONZ, NATO, Rada Europy, Grupa Wyszehradzka, Rada Państw Morza Bałtyckiego) oraz ich zadania.
Wykonaj w zeszycie z podręcznika ćwiczenie 1,5 str. 172-173.
Dotyczy historii i wos-u:wykonaj zdjęcie zeszytu z zawartością wykonanych zadań i ćwiczeń np. telefonem komórkowym i prześlij na adres mailowy: sopris2000@interia.pl Zadane ćwiczenia będą podlegać ocenie.
JĘZYK ANGIELSKI
Lekcja on-line na Messengerze. Przygotuj podręcznik , ćwiczeniówkę, zeszyt i długopis. Zadbaj o wygodne miejsce do pracy.
Godzina 10:00
Temat: Powtarzamy wiadomości o rzeczownikach policzalnych i niepoliczalnych. (zapisz w zeszycie)
Cele lekcji:
– powtórzysz wiadomości o rzeczownikach policzalnych i niepoliczalnych,
– przypomnisz sobie określniki ilościowe,
– rozwiniesz umiejętność mówienia w języku angielskim.
Na początku zajęć powtórzymy informacje o liczebnikach policzalnych i niepoliczalnych w języku angielskim oraz określnikach ilościowych.
Wspólnie wykonamy ćwiczenie E i H na stronie 81 podręcznika oraz ćwiczenia A i B na 59 stronie podręcznika.
W razie pytań proszę się ze mną kontaktować przez Messenger lub pisząc na e-mail: m.willow@wp.pl
JĘZYK NIEMIECKI
Temat: Ćwiczenia sprawdzające wiadomości z odmiany przymiotnika.
Cel lekcji: Sprawdzenie stopnia opanowania wiadomości z odmiany przymiotników.
Sprawdzian pisemny z ćwiczeń gramatycznych dotyczących odmiany przymiotnika po rodzajniku określonym oraz po rodzajniku nieokreślonym.
Lekcja na komunikatorze Messenger godz. 13.30
Kontakt przez grupę na Messegerze, edziennik lub mail edyta.niemiecki@gmail.com
PIĄTEK
WDŻ
Polecenia wraz załącznikami znajdziesz przy przedmiocie WDŻ po zalogowaniu się do edziennika.
Kontakt z nauczycielem (email: i_modrzew@wp.pl, Skype, Messenger)
JĘZYK POLSKI
Temat: Pisownia „nie” z różnymi częściami mowy.
Zapoznaj się z zasadami dotyczącymi pisowni „nie” z różnymi częściami mowy na stronach 177 i 178 podręcznika – naucz się ich.
Wykonaj w zeszycie ćwiczenie 2 i 3 ze strony 177 oraz 5 ze strony 178 podręcznika.
Zdjęcia wykonanych zadań wyślij mi poprzez aplikację Messenger lub na e-mail m.willow@wp.pl
MATEMATYKA
Lekcja on-line na Messengerze godz. 13.00
Temat: Wielościany – ćwiczenia. (zapisz w zeszycie)
Cel: na tej lekcji utrwalisz wiadomości dotyczące wielościanów: obliczanie objętości, pola powierzchni bocznej i pola powierzchni całkowitej.
1. Wspólnie wykonamy Zad. 12-18str. 252, 253 podręcznik.
2. Praca domowa zad. 20, 21 str. 253 podręcznik (zdjęcia rozwiązanych zadań prześlij na Messengera lub maila edypawlik@gmail.com )
Dla sprawdzenia swojej wiedzy wykonaj zadania na learningapps.
W razie jakichkolwiek problemów proszę o kontakt: edypawlik@gmail.com, lub przez Messenger.
WYCHOWANIE FIZYCZNE
Temat: „Omówienie zasad oraz regulaminu oraz technika rzutu do kosza- piłka koszykowa”.
Cel – znajomość zasad gry w poszczególnych dziedzinach dyscyplin sportowych, a także współdziałanie w zespole.
Zajęcia on-line messenger (video-rozmowa)
JĘZYK ANGIELSKI
Lekcja on-line na Messengerze. Przygotuj podręcznik , zeszyt i długopis. Zadbaj o wygodne miejsce do pracy.
Godzina 11:00
Temat: Przygotowujemy się do pisania życzeń. (zapisz w zeszycie)
Cele lekcji:
– dowiesz się, jak napisać kartkę z życzeniami,
– poznasz słownictwo i wyrażenia przydatne podczas składania życzeń,
– wykonasz ćwiczenia przygotowujące cię do napisania kartki z życzeniami.
Na początku lekcji zapoznacie się z informacjami dotyczącymi tworzenia życzeń w formie pisemnej, następnie przeczytacie przykładowe kartki z życzeniami i wypiszecie z nich charakterystyczne dla tej formy pisemnej zwroty.
Wspólnie wykonamy ćwiczenia B, C, F ze stron 82-83 podręcznika.
Praca domowa: Naucz się słownictwa oraz zwrotów używanych do składaniu życzeń.
W razie pytań proszę się ze mną kontaktować przez Messenger lub pisząc na e-mail: m.willow@wp.pl
INFORMATYKA
Temat: Wykonujemy projekt „Historia i rozwój informatyki”. (zapisz w zeszycie)
Cel: Na tej lekcji zapoznasz się z historią informatyki oraz wykonasz prezentację na temat historii i rozwoju informatyki, wykorzystując cechy dobrej prezentacji.
1. Przeczytaj temat str. 230 – 241, podręcznik.
2. Wykonaj prezentacje pt. „Historia i rozwój informatyki”, wykorzystując informacje zamieszczone w podręczniku. Pamiętaj o cechach dobrej prezentacji oraz o tym aby prezentacja była ciekawa atrakcyjna.
Gotową prezentację do oceny, prześlij na adres mailowy: edypawlik@gmail.com
W razie jakichkolwiek problemów proszę o kontakt: edypawlik@gmail.com, lub przez Messenger.