PONIEDZIAŁEK
HISTORIA
Temat: Świat w erze globalizacji.
Cel lekcji: poznajemy różne przejawy globalizacji oraz cele ruchów antyglobalistycznych.
Wykonaj w zeszycie z podręcznika ćwiczenie 1,2 str. 261.
Proszę o zapoznanie się z filmem zamieszczonym pod linkiem:
https://www.youtube.com/watch?v=iYQ0029FbC0
Wykonaj zdjęcie zeszytu z zawartością wykonanych zadań i ćwiczeń np. telefonem komórkowym i prześlij na adres mailowy: sopris2000@interia.pl Zadane ćwiczenia będą podlegać ocenie. W razie pytań i konsultacji proszę o kontakt przez Edziennik lub maila: sopris2000@interia.pl
CHEMIA
Temat lekcji: Tłuszcze- budowa cząsteczki i otrzymywanie.
Cele lekcji: wyjaśnienie pojęcia tłuszcze; poznanie budowy i reakcji otrzymywania tłuszczy.
RELIGIA
Temat: „Jezus mnie chroni” – film.
Cele:
– Dowiesz się, że Jezus jest zawsze blisko Ciebie.
Zadanie:
Obejrzyj film ze strony:
https://youtu.be/40OS6dhYxGU
W zeszycie napisz swoje przemyślenia na temat filmu. (min. pół strony a kto chce szóstkę musi więcej)
Prace proszę przesłać na maila: biedor@op.pl
MATEMATYKA
Lekcja on-line na Messengerze godz. 10.00
Temat: Praca klasowa z działu „Koła i okręgi. Symetrie”. (zapisz w zeszycie)
Cel: Na tej lekcji poprzez pracę klasową sprawdzisz stopień opanowanych treści ujętych w podstawie programowej.
- Zadania z pracy klasowej otrzymacie na początku lekcji online, po rozwiązaniu zadań zdjęcie pracy klasowej przesyłacie na adres: edypawlik@gmail.com
W razie jakichkolwiek problemów proszę o kontakt: edypawlik@gmail.com, lub przez Messenger.
FIZYKA
Temat: Soczewki i właściwości.
Cel – zapoznanie z rodzajami soczewek i ich właściwościami
Zajęcia online, karta pracy.
WOS
Temat: Konflikty zbrojne na świecie.
Cel lekcji: poznajemy przyczyny konfliktów oraz najważniejsze konflikty na świecie.
Wykonaj w zeszycie z podręcznika ćwiczenie 2,3,4 str. 194.
Proszę o zapoznanie się z filmem zamieszczonym pod linkiem:
https://www.youtube.com/watch?v=wvPLEnQk3hM
Wykonaj zdjęcie zeszytu z zawartością wykonanych zadań i ćwiczeń np. telefonem komórkowym i prześlij na adres mailowy: sopris2000@interia.pl Zadane ćwiczenia będą podlegać ocenie. W razie pytań i konsultacji proszę o kontakt przez Edziennik lub maila: sopris2000@interia.pl
EDB
KOŁO MATEMATYCZNE
Temat: Egzamin ósmoklasisty zadania z arkuszy.
Cel: Na tej lekcji powtórzysz wiadomości z matematyki ze szkoły podstawowej poprzez rozwiązanie przykładowego arkusza.
Proszę o rozwiązanie arkusza egzaminacyjnego zamieszczonego na grupowym Messengerze oraz przesłanie zdjęć.
W razie jakichkolwiek problemów proszę o kontakt: edypawlik@gmail.com, lub przez Messenger.
WTOREK
BIOLOGIA
Temat: Pojęcie i poziomy różnorodności biologicznej
Celem lekcji jest zdefiniowanie pojęcia różnorodności biologicznej oraz zapoznanie się z poziomami różnorodności.
Na podstawie tekstu ze strony 137-139 odpowiedz na pytania:
1. Co to jest różnorodność biologiczna?
2. Wymień trzy poziomy różnorodności biologicznej z przykładami
3. Podaj przykłady każdego z poziomów rożnorodności występujących w Polsce
Spotkanie na platformie 19 maja o godzinie 14:00
MATEMATYKA
Lekcja on-line na Messengerze godz. 10.00
Temat: Diagnoza przedmiotowa z matematyki na zakończenie roku szkolnego. (zapisz w zeszycie)
Cele: Na tej lekcji sprawdzisz stopień opanowanych treści ujętych w podstawie programowej.
- Zadania otrzymacie na początku lekcji online. Zdjęcia rozwiązań proszę przesłać na adres edypawlik@gmail.com.
W razie jakichkolwiek problemów proszę o kontakt: edypawlik@gmail.comlub przez Messenger.
JĘZYK ANGIELSKI
Lekcja on-line na Messengerze. Zeszyt i długopis. Zadbaj o wygodne miejsce do pracy.
Godzina 13.00
Temat: Ile wiem o czasach przeszłych Past Simple i Past Continuous?
Cele lekcji:
– sprawdzisz w jakim stopniu opanowałeś wiadomości o czasach przeszłych.
W trakcie lekcji napiszecie kartkówkę, która sprawdzi waszą umiejętność posługiwania się czasami przeszłymi.
W razie pytań proszę się ze mną kontaktować przez Messenger lub pisząc na e-mail: m.willow@wp.pl
WYCHOWANIE FIZYCZNE
Temat: Przesuwanie różnych przedmiotów po podłodze, ćwiczenia gimnastyczne
Cel. Przygotowanie do samodzielnych zachowań utylitarnych.
Zajęcia on-line messenger (video-rozmowa). Godzina – 11.30
JĘZYK NIEMIECKI
Thema: Zarezerwowaliśmy bilety w internecie.
Cel lekcji: Uczniowie poznają zasady tworzenia czasu przeszłego czasowników regularnych
1. Czytamy regułkę gramatyczną na stronie 134, następnie zapisujemy do zeszytu odmianę czasownika malen- malować.
2. Wykonujemy ćwiczenie 1 ze strony 90 w ćwiczeniówce.
3. Dopasowujemy czasownik do zdania- zadanie 4 strona 121 książka.
4. Próbujemy zdania w zadaniu 6 strona 121 (książka) napisać w czasie przeszłym.
Praca domowa
Ćwiczenie 2 i 3 ze strony 90 w ćwiczeniówce.
JĘZYK POLSKI
Temat: Części zdania – ćwiczenia gramatyczne.
Cele lekcji:
– wykonasz ćwiczenia utrwalające wiedzę o podmiocie, orzeczeniu, przydawce, dopełnieniu i okoliczniku.
Będziecie kontynuowali wykonywanie zadań z ćwiczeniówki, by utrwalić swoją wiedzę o podmiocie, orzeczeniu, dopełnieniu, przydawce i okoliczniku. Będziecie tworzyli zdania i równoważniki zdań
W razie pytań proszę się ze mną kontaktować przez Messenger lub pisząc na e-mail: m.willow@wp.pl
ŚRODA
RELIGIA
Temat 47 – Modlitwa Pańska jako program drogi chrześcijanina.
Cele:
– Wymienisz prośby zawarte w Modlitwie Pańskiej.
– Będziesz potrafił sformułować własną modlitwę, wzorując się na Modlitwie Pańskiej.
Zadanie:
Przeczytaj temat z podręcznika.
Wypisz prośby zawarte w Modlitwie Pańskiej.
Wybierz jedną z próśb z „Ojcze nasz” i wyjaśnij krótko jej znaczenie.
Lekcja na platformie TEAMS godz.8:30.
CHEMIA
Temat lekcji: Tłuszcze- właściwości i rola tłuszczów.
Cele lekcji: poznanie rodzajów, właściwości i zastosowań tłuszczów.
FIZYKA
Temat: Otrzymywanie obrazu za pomocą soczewek.
Cel – analiza i zrozumienie zjawiska powstawania obrazu w soczewce.
Zajęcia online,karta pracy.
JĘZYK POLSKI
Lekcja online. Przygotuj podręcznik, zeszyt i długopis. Zadbaj o wygodne miejsce do pracy.
Godzina 12:00
Temat: Powtarzamy wiadomości z fonetyki
Cele lekcji:
– przypomnisz sobie informacje o głosce, jej typach z uwzględnieniem zasad ortograficznych związanych ze zróżnicowaniem głosek,
– przypomnisz sobie, jak prawidłowo dzielić wyrazy.
Na początku lekcji przypomnicie sobie, czym zajmuje się fonetyka i jak może przydać się poza szkołą. Następnie powtórzycie wiadomości o głoskach, czytając informacje zawarte na stronie 250 podręcznika i wykonacie ćwiczenia sprawdzające waszą wiedzę o głoskach.
Powtórzycie informacje o dzieleniu wyrazów. Odczytacie tekst o kuchni włoskiej i wskażecie miejsca, w których wyrazy zostały przeniesione w niewłaściwy sposób.
W razie pytań proszę się ze mną kontaktować przez Messenger lub pisząc na e-mail: m.willow@wp.pl
WYCHOWANIE FIZYCZNE
Temat: Gimnastyka podstawowa – ćwiczenia na kręgosłup.
Cel. Praca nad własna sylwetką ciała.
Zajęcia on-line messenger (video-rozmowa). Godzina – 11.30
MATEMATYKA
Lekcja on-line na Messengerze godz. 14.00
Temat: Co to jest reguła mnożenia? (zapisz w zeszycie)
Cel: Na tej lekcji poznasz czym jest reguła mnożenia i jak ją wykorzystać przy rozwiązywaniu zadań.
- Wspólnie wykonamy Zad. 1, 2, 3, 4 str. 307 podręcznik.
- Praca domowa Ćw. 1, 2, 3 str. 118, 119 Zeszyt ćwiczeń.
W razie jakichkolwiek problemów proszę o kontakt: edypawlik@gmail.com, lub przez Messenger.
KOŁO JĘZYKA ANGIELSKIEGO
Cele lekcji:
– przygotujesz się do egzaminu ósmoklasisty,
– powtórzysz wiadomości o lekturze „Kamienie na szaniec”,
– utrwalisz zasady pisania rozprawki.
Obejrzyj film, by powtórzyć wiadomości o „Kamieniach na Szaniec” Aleksandra Kamińskiego.
https://www.youtube.com/watch?v=OkLxzuRXVcw
Przeczytaj o rozprawce w e-podręczniku:
https://epodreczniki.pl/a/uczymy-sie-redagowac-rozprawke/DCu4zaFrO
CZWARTEK
WYCHOWANIE FIZYCZNE
Temat: Wyzwalanie estetyki, harmonii i piękna ruchu w ćwiczeniach gimnastycznych.
Cel. Praca nad własną sylwetką ciała.
Zajęcia on-line messenger (video-rozmowa) Godzina – 10.40
GEOGRAFIA
Lekcja on-line w czwartek o godzinie 12:00
Temat: Ludność i gospodarka Australii.
Cele lekcji: Poznasz rozmieszczenie i zróżnicowanie ludności Australii. Dowiesz się, jakie są cechy charakterystyczne gospodarki australijskiej.
Proszę przeczytać temat z podręcznika ze stron 162 – 167 oraz zapoznaj się materiałami zamieszczonymi pod linkami:
- https://epodreczniki.pl/a/australia—srodowisko-przyrodnicze-cechy-gospodarki/Dz9x43ZOy
- https://view.genial.ly/5ebab8060be9a20d681910dc/presentation-australia?fbclid=IwAR17dAVzK7p03w0El3B8S2zNv4F-OPZI35lrPh4rMWFtoo27KZowZ7MD5Xs
Dla głodnych wiedzy:
- https://www.youtube.com/watch?v=F8XeIzFafgw
- https://www.youtube.com/watch?v=OhyKsEn6_So
- https://www.youtube.com/watch?v=PtAXslWJ-ng
Praca domowa: Uzasadnij, dlaczego Australia jest krajem atrakcyjnym dla imigrantów. Wypisz w zeszycie dziesięć argumentów świadczących o tym zjawisku. Termin oddania 27 maja.
Ponadto proszę przygotować się do ustnego sprawdzianu (28 maja) z zakresu materiału z podręcznika ze stron 152 – 167.
W ramach treningu przed sprawdzianem wykonajcie sami dla siebie zadania „”Sprawdź się” z podręcznika ze strony 168. POWODZENIA!
Zachęcam do kontaktu przez grupę na Messengerze i mail paniwiosna606@wp.pl
HISTORIA
Temat: Wyzwania współczesnego świata.
Cel lekcji: poznajemy problemy współczesnego świata i próby ich rozwiązania.
Wykonaj w zeszycie z podręcznika ćwiczenie 1,2 str. 265.
Proszę o zapoznanie się z filmem zamieszczonym pod linkiem:
https://www.youtube.com/watch?v=VyxaF5tHEQQ
Wykonaj zdjęcie zeszytu z zawartością wykonanych zadań i ćwiczeń np. telefonem komórkowym i prześlij na adres mailowy: sopris2000@interia.pl Zadane ćwiczenia będą podlegać ocenie. W razie pytań i konsultacji proszę o kontakt przez Edziennik lub maila: sopris2000@interia.pl
JĘZYK POLSKI
Lekcja online. Przygotuj podręcznik, zeszyt i długopis. Zadbaj o wygodne miejsce do pracy.
Godzina 10:00
Temat: Akcent wyrazowy – powtórzenie wiadomości.
Cele lekcji:
– powtórzysz i utrwalisz wiadomości dotyczące akcentu wyrazowego.
Przypomnicie sobie, jak prawidłowo akcentować wyrazy w języku polskim. Przygotujecie wypowiedź dotyczącą klasowej wycieczki i przedstawicie ją na forum klasy, zwracając w swojej wypowiedzi uwagę na właściwe akcentowanie wyrazów.
Wskażecie miejsce, na które pada akcent w przykładowych wyrazach.
W razie pytań proszę się ze mną kontaktować przez Messenger lub pisząc na e-mail: m.willow@wp.pl
WOS
Temat: Terroryzm.
Cel lekcji: poznajemy co to jest terroryzm i jego rodzaje.
Wykonaj w zeszycie z podręcznika ćwiczenie 1,5,6,8 str. 194-195.
Proszę o zapoznanie się z filmem zamieszczonym pod linkiem:
https://www.youtube.com/watch?v=jR1EruWecqI
Wykonaj zdjęcie zeszytu z zawartością wykonanych zadań i ćwiczeń np. telefonem komórkowym i prześlij na adres mailowy: sopris2000@interia.pl Zadane ćwiczenia będą podlegać ocenie. W razie pytań i konsultacji proszę o kontakt przez Edziennik lub maila: sopris2000@interia.pl
JĘZYK ANGIELSKI
Lekcja on-line na Messengerze. Przygotuj podręcznik, zeszyt i długopis. Zadbaj o wygodne miejsce do pracy.
Godzina 9:00
Temat: Uczymy się pisać recenzję.
Cele lekcji:
– dowiesz się, jak napisać recenzję,
– utrwalisz wiadomości o kolejności przymiotników w zdaniu,
– udoskonalisz umiejętność czytania i mówienia w języku angielskim.
Na początku lekcji poznacie schemat budowy recenzji oraz przypomnicie sobie, w jakiej kolejności powinniście zapisać w zdaniu przymiotniki. Wykonacie ćwiczenia przygotowujące do samodzielnego napisania recenzji.
W razie pytań proszę się ze mną kontaktować przez Messenger lub pisząc na e-mail: m.willow@wp.pl
JĘZYK NIEMIECKI
Thema: Lubiłem czytać „Alicję w krainie czarów”
Cel lekcji: Uczniowie poznają zasady tworzenia czasu przeszłego czasowników nieregularnych.
- Czytamy regułkę gramatyczną na stronie 134, następnie zapisujemy do zeszytu odmianę czasownika fahren- jechać w czasie przeszłym.
- Wykonujemy zadanie 3 i 4 w książce na stronie 122.
- Rozwiązujemy krzyżówkę – ćwiczenie 2 strona 91 w ćwiczeniówce.
Praca domowa
- Zadanie 6 strona 123 w książce, napisać w zeszycie zdania w czasie przeszłym.
- Uzupełnić ćwiczenie 1 i 3 strona 91 w ćwiczeniówce.
PIĄTEK
WDŻ
Lekcja na platformie Taems o godz. 14.00
Kontakt z nauczycielem (email: i_modrzew@wp.pl, Messenger)
JĘZYK POLSKI
Lekcja online. Przygotuj podręcznik, ćwiczeniówkę i długopis. Zadbaj o wygodne miejsce do pracy.
Godzina 9:00
Temat: Upodobnienia głosek i uproszczenia grup spółgłoskowych– powtórzenie wiadomości
Cele lekcji:
– powtórzysz i utrwalisz wiadomości upodobnieniach głosek,
– powtórzysz i utrwalisz wiadomości o uproszczeniach grup spółgłoskowych,
- Przypomnicie sobie, czym są upodobnienia głosek oraz uproszczenia grup spółgłoskowych.
- Porozmawiamy o tym, jakie problemy mogą sprawiać uczniom te zjawiska fonetyczne.
- Wykonacie ćwiczenia sprawdzające waszą wiedzę o upodobnieniach głosek i uproszczeniach grup spółgłoskowych.
W razie pytań proszę się ze mną kontaktować przez Messenger lub pisząc na e-mail: m.willow@wp.pl
MATEMATYKA
Lekcja on-line na Messengerze godz. 13.00
Temat: Reguł mnożenia w zadaniach. (zapisz w zeszycie)
Cel: Na tej lekcji utrwalisz umiejętność zastosowania reguły mnożenia przy rozwiązywaniu zadań.
- Wspólnie wykonamy Zad. 5, 6, 7 str. 307, 308podręcznik.
- Praca domowa Ćw. 4, 5 str. 119Zeszyt Ćwiczeń.(Zdjęcia rozwiązanych ćwiczeń 1 – 5 str. 118, 119 Zeszyt Ćwiczeń prześlij na Messengera lub maila edypawlik@gmail.com)
W razie jakichkolwiek problemów proszę o kontakt: edypawlik@gmail.com, lub przez Messenger.
WYCHOWANIE FIZYCZNE
Temat: Wieloskoki w formie zabaw.
Cel. Praca nad własna sylwetką ciała.
Zajęcia on-line messenger (video-rozmowa) Godzina – 11.30
JĘZYK ANGIELSKI
Lekcja on-line przez aplikację Trams. Przygotuj podręcznik, zeszyt i długopis. Zadbaj o wygodne miejsce do pracy.
Godzina 11:00
Temat: Piszemy recenzję.
Cele lekcji:
– poznasz słownictwo przydatne w pisaniu recenzji,
– napiszesz recenzję restauracji.
Na początku lekcji zostaniecie zapoznani ze słownictwem przydatnym podczas pisania recenzji. Wspólnie zredagujemy tekst recenzji restauracji, uwzględniając: wystrój, jakość jedzenia, opinię o lokalu oraz informację o tym, czy polecamy ją innym.
W razie pytań proszę się ze mną kontaktować przez Messenger lub pisząc na e-mail: m.willow@wp.pl
INFORMATYKA
Temat: Praca w chmurze.(zapisz w zeszycie)
Cel: Na tej lekcji dowiesz się czym jest chmura internetowa i jak w niej pracować.
- Przeczytaj temat str. 207 – 210 podręcznik.
- Wykonaj ćw. 1 str. 208 podręcznik.
W razie jakichkolwiek problemów proszę o kontakt: edypawlik@gmail.com, lub przez Messenger.