PONIEDZIAŁEK
HISTORIA
Poniedziałek 20 kwiecień
Temat: Podsumowanie wiadomości z rozdziału V.
Cel lekcji: utrwalenie wiadomości z V rozdziału ,,Upadek komunizmu”.
Przeczytaj z podręcznika podsumowanie rozdziału V str. 230-231.
Dotyczy historii i wos-u:wykonaj zdjęcie zeszytu z zawartością wykonanych zadań i ćwiczeń np. telefonem komórkowym i prześlij na adres mailowy: sopris2000@interia.pl Zadane ćwiczenia będą podlegać ocenie.
CHEMIA
Temat lekcji: Kwas etanowy.
CELE LEKCJI: uczeń poznaje właściwości i zastosowanie kwasu etanowego; omawia proces fermentacji octowej; zapisuje równania reakcji kwasu etanowego z wodorotlenkami, tlenkami metali i metalami oraz równanie dysocjacji.
Ten temat opracuj zgodnie z punktami:
1. Budowa cząsteczki kwasu(wzory kwasów).
2. Proces fermentacji octowej- otrzymywanie kwasu octowego.
3. Właściwości kwasu octowego.
- zapach, kolor i rozpuszczalność w wodzie określ sam na podstawie octu(ocet to roztwór kwasu etanowego-octowego),
- dysocjacja kwasu etanowego(odczyn roztworu)- równanie reakcji str. 165
- z czym reaguje kwas(reakcja z metalami-reakcja z magnezem str.165; reakcja z zasadami- reakcja z zasadą sodową str.166; reakcja z tlenkami-reakcja z tlenkiem miedzi(II) str.166)
- reakcje spalania kwasu etanowego;
4. Zastosowanie kwasu etanowego.
Ucząc się tego tematu skorzystaj z: https://epodreczniki.pl/a/kwasy-karboksylowe—wlasciwosci/DAPv2781S
Rozwiąż zadania 1, 2, 3 str.168 podręcznik
RELIGIA
Temat 39- Rozłam w Kościele. Schizma wschodnia.
Cele:
– Poznasz przyczyny i skutki rozłamu Kościoła na wschodni i zachodni.
– Będziesz wyrażać szacunek względem wyznawców kościoła prawosławnego.
- Zadanie: Przeczytaj temat 39 i wpisz go do zeszytu.
- W zeszycie wyjaśnij pojęcia: schizma wschodnia, ekskomunika, patriarcha, prawosławie, ekumenizm, ikona, cerkiew.
- Wklej do zeszytu przykład ikony.
Prace proszę przesłać na maila: biedor@op.pl
MATEMATYKA
Lekcja on-line na Messengerze godz. 10.00
Temat: Statystyka i prawdopodobieństwo – powtórzenie. (zapisz w zeszycie)
Cele: Na tej lekcji powtórzysz wiadomości dotyczące statystyki i prawdopodobieństwa: obliczanie średniej arytmetycznej, obliczanie prawdopodobieństwa, odczytywanie danych z wykresów.
1. Wspólnie wykonamy Zad. 1-12 str. 256 podręcznik.
2. Praca domowa Zad. 1 – 8 str. 92, 93 Zeszyt Ćwiczeń (zdjęcia rozwiązanych zadań do oceny prześlij na Messengera lub maila edypawlik@gmail.com)
Dla sprawdzenia swojej wiedzy wykonaj zadania na learningapps.
W razie jakichkolwiek problemów proszę o kontakt: edypawlik@gmail.com, lub przez Messenger.
FIZYKA
WOS
Temat: Unia Europejska.
Cel lekcji: poznajemy przyczyny i początki integracji europejskiej, powstanie Unii Europejskiej, ojców założycieli zjednoczonej Europy, zasady funkcjonowania UE.
Wykonaj w zeszycie z podręcznika ćwiczenie 2,3,4,5 str. 178-179.
Dotyczy historii i wos-u:wykonaj zdjęcie zeszytu z zawartością wykonanych zadań i ćwiczeń np. telefonem komórkowym i prześlij na adres mailowy: sopris2000@interia.pl Zadane ćwiczenia będą podlegać ocenie.
EDB
KOŁO MATEMATYCZNE
Temat: Rozwiązujemy próbny egzamin ósmoklasisty z Nową Erą.
Cel: Na tej lekcji powtórzysz wiadomości z matematyki ze szkoły podstawowej poprzez rozwiązanie przykładowego arkusza.
Zgodnie z naszymi ustaleniami proszę o rozwiązanie przykładowego arkusza dostępnego na grupowym Messengerze oraz przesłanie zdjęć rozwiązanych zadań na maila albo przez Messengera.
W razie jakichkolwiek problemów proszę o kontakt: edypawlik@gmail.com, lub przez Messenger.
WTOREK
BIOLOGIA
Temat:Zależności pokarmowe w ekosystemie
Celem lekcji jest zapoznanie z definicjami związanymi z powiązaniami pokarmowymi w ekosystemie.
1.Napisz definicje(str.121):zależności pokarmowych,łańcuchów pokarmowych i poziomów troficznych.
2.Podaj definicję i po 1 przykładzie łańcucha spasania(str.121)oraz łańcucha detrytusowego(ten wyjaśnij na podstawie dostępnych źródeł).
3.Na podstawie grafu ze str.122 wypisz 5 przykładów łańcuchów pokarmowych.
Pracę przemyśl-zostanie oceniona.Proszę ją przesłać we wtorek.
MATEMATYKA
Lekcja on-line na Messengerze godz. 10.00
Temat: Jak rozwiązywać zadania – powtórzenie. (zapisz w zeszycie)
Cel: Na tej lekcji przypomnisz sobie i powtórzysz jakie są sposoby rozwiązywania zadań tekstowych: metoda prób i błędów, równanie, przez analizę, rysunek i obliczenia.
- Wspólnie wykonamy Zad. 1-9 str. 261, 262 podręcznik.
- Praca domowa Zad. 9-16 str. 94, 95 Zeszyt Ćwiczeń (zdjęcia rozwiązanych zadań do oceny prześlij na Messengera lub maila edypawlik@gmail.com )
Dla sprawdzenia swojej wiedzy wykonaj zadania na learningapps.
JĘZYK ANGIELSKI
Lekcja on-line na Messengerze. Przygotuj podręcznik, zeszyt i długopis. Zadbaj o wygodne miejsce do pracy.
Godzina 8:30
Temat Piszemy e-mail z życzeniami.
Cele lekcji:
- udoskonalisz umiejętność pisania,
- powtórzysz i utrwalisz zwroty wykorzystywane do składania życzeń.
Na lekcji napiszemy wspólnie modelowy email z życzeniami okazji urodzin (ćwiczenie L strona 83 w podręczniku).
W razie pytań proszę się ze mną kontaktować przez Messenger lub pisząc na e-mail: m.willow@wp.pl
WYCHOWANIE FIZYCZNE
Temat: Piłka koszykowa – doskonalenie rzutu do kosza – zaliczenie na ocenę. Cel. Podporządkowanie się określonym regułom gry.
Zajęcia on-line messenger (video-rozmowa). Godzina – 11.30
JĘZYK NIEMIECKI
Temat: Zaimek pytający welche (która) i zaimek wskazujący diese (ta).
Cel lekcji: Uczniowie poznają zastosowanie zaimka pytającego welche oraz zaimka wskazującego diese.
1. Przeczytać w książce regułkę gramatyczną ze strony 117.
2. Wykonaj zadanie 2 strona 107 w książce.
3. Zanotuj wyrażenia z zadania 3 strona 107 w zeszycie.
Praca domowa: Wykonaj zadanie 4 ze strony 77 w zeszycie ćwiczeń.
Lekcja na komunikatorze Messenger
Kontakt przez grupę na Messengerze lub mail edyta.niemiecki@gmail.com
JĘZYK POLSKI
Temat: Podsumowanie wiadomości z rozdziału 5.
Cele lekcji:
- przypomnisz sobie informacje o omówionych w tym rozdziale utworach literackich,
- podsumujesz wiadomości o omówionych zagadnieniach gramatycznych.
Powtórz wiadomości o przeczytanych utworach literackich, wykorzystując informacje zamieszczone na stronie 179 podręcznika. Przejrzyj zeszyt do języka polskiego i przeczytaj swoje notatki.
Powtórz wiadomości o odmiennych i nieodmiennych częściach mowy, czytając informacje zamieszczone na 180 stornie podręcznika.
W razie pytań proszę się ze mną kontaktować przez Messenger lub pisząc na e-mail: m.willow@wp.pl
ŚRODA
RELIGIA
Temat 40 – Reforma gregoriańska.
Cele:
– Poznasz kim był Grzegorz VII i czego dotyczyła reforma.
– Dowiesz się jakie znaczenie miała reforma.
Zadanie: Przeczytaj temat i wpisz go do zeszytu.
Napisz, jakie są prawa katolika według Konstytucji RP?
Prace proszę przesłać na maila: biedor@op.pl
CHEMIA
Temat lekcji: Wyższe kwasy karboksylowe.
CELE LEKCJI: uczeń poznaje pojęcie wyższe kwasy karboksylowe; poznaje nazwy i wzory wybranych wyższych kwasów karboksylowych oraz ich zastosowanie i właściwości.
Temat opracuj zgodnie z punktami:
1. Podział kwasów karboksylowych.
2. Budowa cząsteczek wyższych kwasów karboksylowych:
kwas palmitynowy, oleinowy, stearynowy – uwaga kwas oleinowy jest kwasem nienasyconym- napisz jego wzór półstrukturalny i zapamiętaj, w którym miejscu występuje wiązanie podwójne.
3. Właściwości wyższych kwasów karboksylowych- str. 169, 170 (reakcje spalania).
W tym punkcie należy zapoznać się również z reakcją otrzymywania mydeł.
4. Co to są mydła?
5. Zastosowanie wyższych kwasów karboksylowych.
Ucząc się tego tematu skorzystaj z : https://epodreczniki.pl/a/wyzsze-kwasy-karboksylowe/DzjIkD3LL
Rozwiąż zadania 1, 2 str.173. podręcznik
FIZYKA
JĘZYK POLSKI
Temat: Przygotowujemy się do sprawdzianu.
Cele lekcji:
- utrwalisz wiadomości z rozdziału 5,
- przypomnisz sobie najważniejsze wiadomości o „Panu Tadeuszu” i „Syzyfowych pracach”.
Przygotuj się do sprawdzianu. Przeczytaj swoje notatki o „Panu Tadeuszu” i „Syzyfowych pracach”, powtórz wiadomości o przemówieniu.
Możesz przeczytać streszczenia utworów, by przypomnieć sobie ich treść:
https://www.bryk.pl/lektury/stefan-zeromski/syzyfowe-prace.streszczenie-szczegolowe
https://www.bryk.pl/lektury/adam-mickiewicz/pan-tadeusz.streszczenie-szczegolowe
W razie pytań proszę się ze mną kontaktować przez Messenger lub pisząc na e-mail: m.willow@wp.pl
WYCHOWANIE FIZYCZNE
Temat: Zapoznanie się z zasadami oraz regulaminu gry w piłkę ręczną. Wiedza z tego zakresu będzie podlegać ocenie.
Cel. Poznanie oraz utrwalenie wiedzy na temat zasad gier w danej dyscyplinie.
Zajęcia on-line messenger (video-rozmowa). Godzina – 11.30
MATEMATYKA
Lekcja on-line na Messengerze godz. 14.00
Temat: Jak rozwiązywać zadania – ćwiczenia. (zapisz w zeszycie)
Cel: Na tej lekcji utrwalisz wiadomości dotyczące sposobów rozwiązywania zadań tekstowych: metoda prób i błędów, równanie, przez analizę, rysunek i obliczenia.
- Wspólnie wykonamy Zad. 10-19 str. 262, 263 podręcznik.
- Praca domowa Zad. 17 – 20 str. 95, 96 Zeszyt Ćwiczeń (zdjęcia rozwiązanych zadań do oceny prześlij na Messengera lub maila edypawlik@gmail.com )
Dla sprawdzenia swojej wiedzy wykonaj zadania na learningapps.
W razie jakichkolwiek problemów proszę o kontakt: edypawlik@gmail.com, lub przez Messenger.
KOŁO JĘZYKA ANGIELSKIEGO
Cele lekcji:
– przygotujesz się do egzaminu ósmoklasisty, wykonując zadania z arkusza.
Uzupełnij arkusz, zdjęcia wykonanych ćwiczeń prześlij mi poprzez aplikację Messenger do wtorku 28 kwietnia.
Arkusz: https://drive.google.com/file/d/1Ph0db2DwYR_m8zXlfV2LG8j-lvKxEGhm/view?usp=sharing
Nagranie:https://drive.google.com/file/d/1_woUOu2ogDdazkKPH5HVJccYrw-dp-8Y/view?usp=sharing
CZWARTEK
WYCHOWANIE FIZYCZNE
Temat: Piłka ręczna – chwyty oraz podania piłki.
Cel. Współdziałanie w grupie oraz podporządkowanie się określonym regułom gier.
Zajęcia on-line messenger (video-rozmowa) Godzina – 10.40
GEOGRAFIA
Lekcja on-line w czwartek o godzinie 12:00
Temat: Stany Zjednoczone – potęga gospodarcza świata
Cele lekcji: Poznasz cechy gospodarki tego kraju oraz przyczyny i skalę zjawiska marnowania żywności.
Proszę przeczytać temat z podręcznika ze stron 140-147 oraz zapoznaj się materiałami zamieszczonymi pod linkami:
Filmowe ciekawostki o USA:
Dla głodnych wiedzy:
Praca domowa: Odpowiedź pisemnie w zeszycie na ćwiczenie 3 ze strony 145 ujmując odpowiedzi w 10 powodów. Termin nadsyłania prac upływa 29 kwietnia.
Zachęcam do kontaktu przez grupę na Messengerze i mail paniwiosna606@wp.pl
HISTORIA
Temat: Pisemne sprawdzenie wiadomości.
Cel lekcji: sprawdzenie wiadomości z V rozdziału ,,Upadek komunizmu”.
Wykonaj w zeszycie z podręcznika ćwiczenia 1-10 str. 232 (należy przesłać do 23 kwietnia).
Dotyczy historii i wos-u:wykonaj zdjęcie zeszytu z zawartością wykonanych zadań i ćwiczeń np. telefonem komórkowym i prześlij na adres mailowy: sopris2000@interia.pl Zadane ćwiczenia będą podlegać ocenie.
JĘZYK POLSKI
Temat: Co wpływa na życiowe wybory człowieka?
Cele lekcji:
- dokonasz analizy i interpretacji dzieła sztuki,
- wskażesz obecne na muralu symbole i omówisz ich znaczenie.
Przyjrzyj się zdjęciu muralu zamieszczonym na stronie 221 podręcznika. Dokonaj jego analizy, wykonując w zeszycie ćwiczenie 1, 3 i 4.
Wymień dwa symbole występujące na obrazie i krótko omów ich znaczenie.
W razie pytań proszę się ze mną kontaktować przez Messenger lub pisząc na e-mail: m.willow@wp.pl
WOS
Temat: Główne organy Unii Europejskiej.
Cel lekcji: poznajemy główne ograny Unii Europejskiej, ich skład oraz zadania.
Wykonaj w zeszycie z podręcznika ćwiczenie 7,9 str. 179.
Dotyczy historii i wos-u:wykonaj zdjęcie zeszytu z zawartością wykonanych zadań i ćwiczeń np. telefonem komórkowym i prześlij na adres mailowy: sopris2000@interia.pl Zadane ćwiczenia będą podlegać ocenie.
JĘZYK ANGIELSKI
Lekcja on-line na Messengerze. Przygotuj podręcznik , ćwiczeniówkę, zeszyt i długopis. Zadbaj o wygodne miejsce do pracy.
Godzina 10:00
Temat: Powtórzenie wiadomości z rozdziału 5 – słownictwo.
Cele lekcji:
- powtórzysz i utrwalisz słownictwo związane z rodziną, opisywaniem wyglądu oraz czasowniki frazowe,
- udoskonalisz umiejętność czytania i wypowiadania się.
Wspólnie wykonamy ćwiczenia ze strony 64 ćwiczeniówki.
W razie pytań proszę się ze mną kontaktować przez Messenger lub pisząc na e-mail: m.willow@wp.pl
JĘZYK NIEMIECKI
Temat: W sklepie odzieżowym.
Cel lekcji: Uczniowie utrwalają zastosowanie zaimka pytającego welche oraz zaimka wskazującego diese.
1. Czytamy i tłumaczymy dialog (zadanie 1 strona 107 książka).
2. Wykonujemy ćwiczenie 1 strona 77 w ćwiczeniówce
Praca domowa:
- Wykonaj zadanie 2 ze strony 77 w zeszycie ćwiczeń.
- Naucz się czytać dialog z książki.
Lekcja na komunikatorze Messenger
Kontakt przez grupę na Messengerze lub mail edyta.niemiecki@gmail.com
PIĄTEK
WDŻ
Obejrzyj film
https://aids.gov.pl/publikacje/201/
Pozostałe polecenia wraz załącznikami znajdziesz przy przedmiocie WDŻ po zalogowaniu się do edziennika.
Kontakt z nauczycielem (email: i_modrzew@wp.pl, Skype, Messenger)
JĘZYK POLSKI
Lekcja online. Przygotuj kartkę i długopis. Zadbaj o wygodne miejsce do pracy.
Godzina 9:00
Temat: Sprawdzian z rozdziału 5.
– sprawdzisz e jakim stopniu opanowałaś/eś wiadomości z rozdziału 5.
Na początku lekcji otrzymacie zadania do wykonania. Po rozwiązaniu testu od razu prześlecie mi zdjęcia wykonanej przez siebie pracy.
W razie pytań proszę się ze mną kontaktować przez Messenger lub pisząc na e-mail: m.willow@wp.pl
MATEMATYKA
Lekcja on-line na Messengerze godz. 13.00
Temat: Co to jest liczba pi i jak obliczamy długość okręgu. (zapisz w zeszycie)
Cel: Na tej lekcji dowiesz się co to jest liczba pi i jak ją oznaczamy, co to jest długość okręgu i jak go obliczyć oraz jak obliczać promień lub średnicę mając długość okręgu.
- Wspólnie wykonamy Zad. 1 poziom A, B, C, D z każdego poziomu podpunkty a), b), c), zad. 2, 3 str. 268 podręcznik.
- Praca domowa Zad. 1, 2, 3 str. 102 Zeszyt Ćwiczeń.
Dla sprawdzenia swojej wiedzy wykonaj zadania na learningapps.
W razie jakichkolwiek problemów proszę o kontakt: edypawlik@gmail.com, lub przez Messenger.
WYCHOWANIE FIZYCZNE
Temat: Piłka ręczna – poruszanie się po boisku kozłując piłkę oraz omówienie zasad gry.
Cel. Ćwiczenia doskonalenie orientacji przestrzennej oraz utrwalenie wiedzy na temat zasad gry.
Zajęcia on-line messenger (video-rozmowa) Godzina – 11.30
JĘZYK ANGIELSKI
Lekcja on-line na Messengerze. Przygotuj podręcznik , zeszyt i długopis. Zadbaj o wygodne miejsce do pracy.
Godzina 11:00
Temat: Powtórzenie wiadomości z rozdziału 5- gramatyka
Cele lekcji:
- powtórzysz i utrwalisz wiadomości o czasach teraźniejszych Present Simple oraz Present Continuous,
- utrwalisz wiadomości o rzeczownikach policzalnych i niepoliczalnych.
Wspólnie wykonamy ćwiczenia na stornie 65 ćwiczeniówki.
W razie pytań proszę się ze mną kontaktować przez Messenger lub pisząc na e-mail: m.willow@wp.pl
INFORMATYKA
Temat: Wprowadzenie do znaczników języka HTML. (zapisz w zeszycie)
Cel: Na tej lekcji dowiesz się jakie są narzędzia do tworzenia strony internetowej, jakie są ogólne zasady projektowania stron internetowych oraz jak wygląda ułożenie znaczników w podstawowej strukturze strony
- Przeczytaj temat str. 186 – 189, podręcznik.
- Zapisz w zeszycie co to jest znacznik języka HTML, oraz jak wygląda ułożenie znaczników w podstawowej strukturze strony.
- Wykonaj ćw. 1 str. 188
W razie jakichkolwiek problemów proszę o kontakt: edypawlik@gmail.com, lub przez Messenger.