KLASA IV (30 MARCA – 3 KWIETNIA)

PONIEDZIAŁEK


RELIGIA

Temat: Ogród oliwny – najtrudniejsza modlitwa.
Cele:
-Poznasz fragment Ewangelii o modlitwie Jezusa w Ogrodzie Oliwnym.
– Nauczysz się modlić w intencji osób przeżywających trudności.

Zadanie: Przeczytaj temat z podręcznika i wykonaj zadania w zeszycie ćwiczeń.
(Wykonane zadania prześlij na maila: biedor@op.pl)

JĘZYK POLSKI

Temat: Dobroć zostaje nagrodzona.

Cel: rozpoznajemy czytany utwór jako baśń

Zapoznaj się z baśnią Kopciuszek. Podręcznik strona 200.Wykonaj ćwiczenie 2 strona 205 do zeszytu. Praca domowa: Naucz się czytać poznaną baśń.

HISTORIA

Temat: Podsumowanie wiadomości z rozdziału III.
Cel lekcji: utrwalenie wiadomości z III rozdziału ,,Wojny i upadek Rzeczypospolitej”.

Dla sprawdzenia swojej wiedzy wykonaj w zeszycie ćwiczeń zadania 1,2,3,4,5 str. 68-69.

Wykonaj zdjęcie zeszytu z zawartością wykonanych zadań i ćwiczeń np. telefonem komórkowym i prześlij na adres mailowy: sopris2000@interia.pl Zadane ćwiczenia będą podlegać ocenie.

TECHNIKA

Temat: Podstawowe manewry na drodze
cel:
– zapoznanie się z podstawowymi definicjami w ruchu drogowym
– przygotowanie do egz. na kartę rowerową.

Obejrzyj film https://www.youtube.com/watch?v=8vAmzV90ScY
Pomocna może okazać się strona

https://brd.edu.pl/Naucz się definicji:
– omijanie
– wyprzedzanie
– wymijanie
– włączanie się do ruchu.
i przepisz i odpowiedz w zeszycie na pytania:
1. Co na czym polega omijanie?
2. Jaka jest różnica między wyprzedzaniem a wymijaniem?
3. Kiedy włączamy się do ruchu?

Ćwicz i wypełniaj testy na kartę rowerową.

MATEMATYKA

TEMAT LEKCJI:  Dodawanie i odejmowanie ułamków o jednakowych mianownikach. (zapisz w zeszycie)

Cel lekcji: Na tej lekcji nauczę się: dodawać i odejmować ułamki o jednakowych mianownikach, dodawać ułamki do całości,  odejmować ułamki od całości oraz dodawać i odejmować liczby mieszane o jednakowych mianownikach.

Lekcja on-line za pośrednictwem Skype o godz. 11.00

  1. Podręcznik str. 94 – 95
  2. Wykonamy wspólnie zadania z podręcznika:

      – zadanie 1 str. 96 (poziom A, B, C, D)

      – zadanie 2 str. 96-97 (poziom A, B)

  1. Pr. domowa: Wykonaj pracę w zeszycie ćwiczeń:
    Dodawanie i odejmowanie ułamków:  ćwicz. 3,4 str. 115, ćwicz. 5 str. 116
  2. Dla sprawdzenia swoich umiejętności zaloguj się na stronie learningapps.org

Kontakt z nauczycielem (email: i_modrzew@wp.pl, Skype, Messenger)

JĘZYK ANGIELSKI

Temat: Kiedy stosować „any” w zdaniach?
Cel lekcji:
– dowiesz się, kiedy stosować określenie „any” w zdaniu.

Przeczytaj informacje o tym, co oznacza słowo „any” i kiedy się je stosuje ze 126 strony ćwiczeniówki. Przepisz je do zeszytu.

W razie pytań można się ze mną skontaktować poprzez aplikację Messenger lub wysyłając wiadomość e-mail na adres m.willow@wp.pl


WTOREK


JĘZYK ANGIELSKI

Temat lekcji: Utrwalamy wiadomości o „some” i „any”. Ćwiczenia gramatyczne.
Cele lekcji:
– powtórzysz wiadomości o tym, kiedy stosować „some i „any” w zdaniach,
– utrwalisz nazwy produktów spożywczych

Przypomnij sobie, kiedy stosujemy „some” i „any” w zdaniach. Wykonaj ćwiczenie 7 i 8 ze strony 61 w ćwiczeniówce.

W razie pytań można się ze mną skontaktować poprzez aplikację Messenger lub wysyłając wiadomość e-mail na adres m.willow@wp.pl

PRZYRODA

Lekcja on-line we wtorek o godzinie 10:00
Temat: Sprawdzian wiadomości i umiejętności z działu „Odkrywamy tajemnice ciała człowieka”.
Cele lekcji: Badanie stopnia opanowania treści nauczania ujętych w podstawie programowej.

Proszę przygotować się do ustnego sprawdzianu z zakresu materiału z podręcznika ze stron 84-112. POWODZENIA!
Zachęcam do kontaktu przez grupę na Messengerze i mail paniwiosna606@wp.pl

INFORMATYKA

Temat: Udoskonalamy nasze gry.

Cel: Na tej lekcji udoskonalisz swoja grę: dodasz skrypt określający obrót i podskok małpki oraz skrypt zniknięcia bananów.

  1. Przeczytaj z podręcznika str. 84 – 86. Otwórz zapisane skrypty z ostatniej lekcji w programie Scratch na stronie internetowej http://scratch.mit.edu
  2. Dodaj skrypt dzięki, któremu małpka będzie wykonywała obrót oraz skrypt podskoku mapki. Dodaj dla bananów skrypt zniknięcia po dotknięciu przez małpkę. Wszystkie potrzebne informacje oraz skrypty znajdziesz w podręczniku. Zapisz grę poda nazwą „Moja gra” i wyślij na adres: edypawlik@gmail.com

W razie jakichkolwiek problemów proszę o kontakt: edypawlik@gmail.com, lub przez Messenger.

MUZYKA

Temat: Ludowa zabawa. Narodowe tańce polskie: mazur

 Cel: wyjaśniamy, czym jest folklor, potrafimy wymienić polskie tańce narodowe.

Zapoznajcie się z tematem z książki, a następnie przejdźcie na stronę: https://epodreczniki.pl/b/tance-i-charakterystyczne-rytmy/P1TzI5xre

JĘZYK POLSKI

Temat: Dlaczego utwór Kopciuszek to baśń?

Cel: Potrafimy rozpoznać  baśń i wskazać jego cechy charakterystyczne.

Wyszukaj w tekście wszystkie informacje na temat głównej bohaterki, a następnie wykonaj ćwiczenie 4 ze strony 205.

Kontakt z nauczycielem: e-mail: grazyna_kupis@wp.pl

WYCHOWANIE FIZYCZNE

Witam. Podaję tematy zajęć WF na bieżący tydzień. Proszę sobie przygotować kartki oraz długopisy w celu zapisania najważniejszych informacji dotyczących danego zasobu ćwiczeń.

Temat: „Lekcja z elementami inspirowana pomysłami uczniów – gimnastyka”.

Cel – utrwalenie oraz postawa właściwej sylwetki ucznia podczas wykonywanego ćwiczenia.

Zajęcia on-line messenger (video-rozmowa)


ŚRODA


MATEMATYKA

TEMAT LEKCJI:  Dodawanie i odejmowanie ułamków o jednakowych mianownikach – ćwiczenia. (zapisz w zeszycie)

Cel lekcji: Na tej lekcji utrwalę  dodawanie i odejmowanie ułamków o jednakowych mianownikach, dodawanie  ułamków do całości,  odejmowanie  ułamków od całości oraz dodawanie i odejmowanie liczb mieszanych o jednakowych mianownikach.

Lekcja on-line za pośrednictwem Skype o godz. 11.00

  1. Wykonamy wspólnie zadania z podręcznika:  

      – zadanie 2 str. 96-97 (poziom C, D, E)

      – zadanie 3 str. 97

  1. Pr. domowa: Wykonaj pracę w zeszycie ćwiczeń:
    Dodawanie i odejmowanie ułamków:  ćwicz. 6, 7, 8 str. 116
  2. Dla sprawdzenia swoich umiejętności zaloguj się na stronie learningapps.org

Kontakt z nauczycielem (email: i_modrzew@wp.pl, Skype, Messenger)

JĘZYK ANGIELSKI

Temat: Zabawne fakty o jedzeniu. Praca z tekstem.
Cele lekcji:
– poznasz ciekawostki dotyczące jedzenie,
– rozwiniesz umiejętność czytania ze zrozumieniem.

Posłuchaj nagrania i przeczytaj dialogi na stronie 64 podręcznika. W celu odsłuchania nagrania zeskanuj kod QR z pierwszej strony podręcznika, lub wejdź na podaną tam stronę internetową.

W razie pytań można się ze mną skontaktować poprzez aplikację Messenger lub wysyłając wiadomość e-mail na adres m.willow@wp.pl

RELIGIA

Temat: Dziedziniec Piłata
Cele:
– Opiszesz proces Jezusa
– Dowiesz się, że prawda i miłość są podstawą życia chrześcijańskiego.

Zadanie: Przeczytaj temat 44 w podręczniku a następnie wykonaj zadania w zeszycie ćwiczeń.
(Wykonane zadania prześlij na maila: biedor@op.pl)

JĘZYK POLSKI

Temat: Gdy u panny brudna nóżka, nie będzie królewny z Kopciuszka

Cel: Potrafimy wskazać różnice między dialogiem, a monologiem oraz podobieństwa i różnice między tekstem Perraulta i Chotomskiej.

Zapoznaj się z tematem i wykonaj ćwiczenia: https://epodreczniki.pl/a/nie-pomoze-dobra-wrozka/D6N0E4gZa

Zapisz w zeszycie co to jest dialog, a co monolog? Zapamiętaj nową wiadomość.

WYCHOWANIE FIZYCZNE

Temat: „Ćwiczenia koordynacyjne”.

Cel – usprawnianie sylwetki naszego ciała oraz koordynacji.

Zajęcia on-line messenger (video-rozmowa)

 


CZWARTEK


MATEMATYKA

TEMAT LEKCJI:  Dodawanie i odejmowanie ułamków o jednakowych mianownikach – rozwiązywanie zadań (zapisz w zeszycie)

Cel lekcji: Na tej lekcji nauczę się rozwiązywać zadania tekstowe z zastosowaniem dodawania i odejmowania ułamków zwykłych o jednakowych mianownikach oraz utrwalę  dodawanie i odejmowanie ułamków o jednakowych mianownikach.

Lekcja on-line za pośrednictwem Skype o godz. 11.00

  1. Wykonamy wspólnie zadania z podręcznika:

      – zadanie 5 str. 97

      – zadanie 7, 9, 11,12 str. 98 – 99

  1. Pr. domowa: Wykonaj pracę w zeszycie ćwiczeń:
    Dodawanie i odejmowanie ułamków: ćwicz. 9,10 str. 117.
  2. Dla sprawdzenia swoich umiejętności zaloguj się na stronie learningapps.org

Kontakt z nauczycielem (email: i_modrzew@wp.pl, Skype, Messenger)

WYCHOWANIE FIZYCZNE

Temat: „Drabinka koordynacyjna, zasób ćwiczeń koordynujących nasze ciało. Ćwiczenia te będą podlegać ocenie.

Cel – sprawność koordynacyjna poprzez gimnastykę podstawową. 

Zajęcia on-line messenger (video-rozmowa)

PRZYRODA

Lekcja on-line w czwartek o godzinie 10:00
Temat: Zdrowy styl życia
Cele lekcji: Dowiesz się na czym polega zdrowy styl życia i poznasz szczegółowo jego zasady.
Bardzo proszę o zapoznanie się z informacjami w podręczniku ze stron 114—118.
Pomocne materiały i filmy dla chcących wiedzieć więcej:

Praca domowa: Wypisz w punktach  w zeszycie zasady zdrowego stylu życia.

Zachęcam do kontaktu przez grupę na Messengerze i mail paniwiosna606@wp.pl

JĘZYK POLSKI

Temat: Jak napisać zaproszenie?

Cel: Potrafimy redagować zaproszenia.

Zapoznaj się z informacjami :

– Co to jest zaproszenie?

– Jak je napisać?

– Jakie informacje muszą się w nim znaleźć?

Wykonaj ćw. 3 ze str. 210

Poczytaj w celu utrwalenia nowej wiadomości: http://aleklasa.pl/gimnazjum/c268-prace-pisemne/c312-formy-wypracowan/zaproszenie-2

Kontakt z nauczycielem: e-mail: grazyna_kupis@wp.pl


PIĄTEK


WYCHOWANIE FIZYCZNE

Temat: Gimnastyka – aktywność ruchowa poprzez wykonywaniem ćwiczeń”.

Cele – poznawanie różnych form aktywności fizycznej i umożliwienie wyboru najbardziej odpowiedniej.

Zajęcia on-line messenger (video-rozmowa)

JĘZYK POLSKI

Temat: Do czego potrzebny nam przyimek?

Cel: Poznajemy nową część mowy. Rozpoznajemy przyimki i wyrażenia przyimkowe.

Zapoznaj się z nową wiadomością na temat przyimka i wyrażenia przyimkowego. Zapisz nową wiadomość do zeszytu i zapamiętaj. Wykonaj w zeszycie ćwiczeń (ćw.1,2,3,4 ze str.35 – 36) Poćwicz i utrwal poznane wiadomość przechodząc na stronę: https://epodreczniki.pl/a/bez-przyimka-ani-rusz/DNRhSSVkH

Kontakt z nauczycielem: e-mail: grazyna_kupis@wp.pl

PLASTYKA

Temat: Technika pastelowa

Cel: poznajemy cechy charakterystyczne techniki pastelowej, rodzaje pasteli, narzędzia i podłoża stosowane w technice pastelowej.

Zapoznaj się z tematem z podręcznika, a następnie wykonaj pastelami pracę na temat: Mój widok z okna.

Kontakt z nauczycielem: e-mail: grazyna_kupis@wp.pl

MATEMATYKA

TEMAT LEKCJI:  Mnożenie ułamka przez liczbę naturalną. (zapisz w zeszycie)

Cel lekcji: Na tej lekcji nauczę się mnożyć ułamki przez liczby naturalne.

Lekcja on-line za pośrednictwem Skype o godz. 11.00

  1. Przed przystąpieniem do lekcji obejrzyj, proszę filmy  na stronie https://epodreczniki.pl/a/mnozenie-ulamka-przez-liczbe-naturalna/DcGXWPB4g

      (bez wykonywania ćwiczeń tam zawartych)

  1. Wykonamy wspólnie zadania z podręcznika:

      – zadanie 1 str. 101 – 102  (poziom A, B, C, D)

  1. Pr. domowa: Wykonaj pracę w zeszycie ćwiczeń:
    Mnożenie ułamka przez liczbę naturalną: ćwicz. 2, 3, 4,5  str. 118.
  2. Dla sprawdzenia swoich umiejętności zaloguj się na stronie learningapps.org

Kontakt z nauczycielem (email: i_modrzew@wp.pl, Skype, Messenger)