PONIEDZIAŁEK
RELIGIA
Temat: Ogród oliwny – najtrudniejsza modlitwa.
Cele:
-Poznasz fragment Ewangelii o modlitwie Jezusa w Ogrodzie Oliwnym.
– Nauczysz się modlić w intencji osób przeżywających trudności.
Zadanie: Przeczytaj temat z podręcznika i wykonaj zadania w zeszycie ćwiczeń.
(Wykonane zadania prześlij na maila: biedor@op.pl)
JĘZYK POLSKI
Temat: Dobroć zostaje nagrodzona.
Cel: rozpoznajemy czytany utwór jako baśń
Zapoznaj się z baśnią Kopciuszek. Podręcznik strona 200.Wykonaj ćwiczenie 2 strona 205 do zeszytu. Praca domowa: Naucz się czytać poznaną baśń.
HISTORIA
Temat: Podsumowanie wiadomości z rozdziału III.
Cel lekcji: utrwalenie wiadomości z III rozdziału ,,Wojny i upadek Rzeczypospolitej”.
Dla sprawdzenia swojej wiedzy wykonaj w zeszycie ćwiczeń zadania 1,2,3,4,5 str. 68-69.
Wykonaj zdjęcie zeszytu z zawartością wykonanych zadań i ćwiczeń np. telefonem komórkowym i prześlij na adres mailowy: sopris2000@interia.pl Zadane ćwiczenia będą podlegać ocenie.
TECHNIKA
Temat: Podstawowe manewry na drodze
cel:
– zapoznanie się z podstawowymi definicjami w ruchu drogowym
– przygotowanie do egz. na kartę rowerową.
Obejrzyj film https://www.youtube.com/watch?v=8vAmzV90ScY
Pomocna może okazać się strona
https://brd.edu.pl/Naucz się definicji:
– omijanie
– wyprzedzanie
– wymijanie
– włączanie się do ruchu.
i przepisz i odpowiedz w zeszycie na pytania:
1. Co na czym polega omijanie?
2. Jaka jest różnica między wyprzedzaniem a wymijaniem?
3. Kiedy włączamy się do ruchu?
Ćwicz i wypełniaj testy na kartę rowerową.
MATEMATYKA
TEMAT LEKCJI: Dodawanie i odejmowanie ułamków o jednakowych mianownikach. (zapisz w zeszycie)
Cel lekcji: Na tej lekcji nauczę się: dodawać i odejmować ułamki o jednakowych mianownikach, dodawać ułamki do całości, odejmować ułamki od całości oraz dodawać i odejmować liczby mieszane o jednakowych mianownikach.
Lekcja on-line za pośrednictwem Skype o godz. 11.00
- Podręcznik str. 94 – 95
- Wykonamy wspólnie zadania z podręcznika:
– zadanie 1 str. 96 (poziom A, B, C, D)
– zadanie 2 str. 96-97 (poziom A, B)
- Pr. domowa: Wykonaj pracę w zeszycie ćwiczeń:
Dodawanie i odejmowanie ułamków: ćwicz. 3,4 str. 115, ćwicz. 5 str. 116 - Dla sprawdzenia swoich umiejętności zaloguj się na stronie learningapps.org
Kontakt z nauczycielem (email: i_modrzew@wp.pl, Skype, Messenger)
JĘZYK ANGIELSKI
Temat: Kiedy stosować „any” w zdaniach?
Cel lekcji:
– dowiesz się, kiedy stosować określenie „any” w zdaniu.
Przeczytaj informacje o tym, co oznacza słowo „any” i kiedy się je stosuje ze 126 strony ćwiczeniówki. Przepisz je do zeszytu.
W razie pytań można się ze mną skontaktować poprzez aplikację Messenger lub wysyłając wiadomość e-mail na adres m.willow@wp.pl
WTOREK
JĘZYK ANGIELSKI
Temat lekcji: Utrwalamy wiadomości o „some” i „any”. Ćwiczenia gramatyczne.
Cele lekcji:
– powtórzysz wiadomości o tym, kiedy stosować „some i „any” w zdaniach,
– utrwalisz nazwy produktów spożywczych
Przypomnij sobie, kiedy stosujemy „some” i „any” w zdaniach. Wykonaj ćwiczenie 7 i 8 ze strony 61 w ćwiczeniówce.
W razie pytań można się ze mną skontaktować poprzez aplikację Messenger lub wysyłając wiadomość e-mail na adres m.willow@wp.pl
PRZYRODA
Lekcja on-line we wtorek o godzinie 10:00
Temat: Sprawdzian wiadomości i umiejętności z działu „Odkrywamy tajemnice ciała człowieka”.
Cele lekcji: Badanie stopnia opanowania treści nauczania ujętych w podstawie programowej.
Proszę przygotować się do ustnego sprawdzianu z zakresu materiału z podręcznika ze stron 84-112. POWODZENIA!
Zachęcam do kontaktu przez grupę na Messengerze i mail paniwiosna606@wp.pl
INFORMATYKA
Temat: Udoskonalamy nasze gry.
Cel: Na tej lekcji udoskonalisz swoja grę: dodasz skrypt określający obrót i podskok małpki oraz skrypt zniknięcia bananów.
- Przeczytaj z podręcznika str. 84 – 86. Otwórz zapisane skrypty z ostatniej lekcji w programie Scratch na stronie internetowej http://scratch.mit.edu
- Dodaj skrypt dzięki, któremu małpka będzie wykonywała obrót oraz skrypt podskoku mapki. Dodaj dla bananów skrypt zniknięcia po dotknięciu przez małpkę. Wszystkie potrzebne informacje oraz skrypty znajdziesz w podręczniku. Zapisz grę poda nazwą „Moja gra” i wyślij na adres: edypawlik@gmail.com
W razie jakichkolwiek problemów proszę o kontakt: edypawlik@gmail.com, lub przez Messenger.
MUZYKA
Temat: Ludowa zabawa. Narodowe tańce polskie: mazur
Cel: wyjaśniamy, czym jest folklor, potrafimy wymienić polskie tańce narodowe.
Zapoznajcie się z tematem z książki, a następnie przejdźcie na stronę: https://epodreczniki.pl/b/tance-i-charakterystyczne-rytmy/P1TzI5xre
JĘZYK POLSKI
Temat: Dlaczego utwór Kopciuszek to baśń?
Cel: Potrafimy rozpoznać baśń i wskazać jego cechy charakterystyczne.
Wyszukaj w tekście wszystkie informacje na temat głównej bohaterki, a następnie wykonaj ćwiczenie 4 ze strony 205.
Kontakt z nauczycielem: e-mail: grazyna_kupis@wp.pl
WYCHOWANIE FIZYCZNE
Witam. Podaję tematy zajęć WF na bieżący tydzień. Proszę sobie przygotować kartki oraz długopisy w celu zapisania najważniejszych informacji dotyczących danego zasobu ćwiczeń.
Temat: „Lekcja z elementami inspirowana pomysłami uczniów – gimnastyka”.
Cel – utrwalenie oraz postawa właściwej sylwetki ucznia podczas wykonywanego ćwiczenia.
Zajęcia on-line messenger (video-rozmowa)
ŚRODA
MATEMATYKA
TEMAT LEKCJI: Dodawanie i odejmowanie ułamków o jednakowych mianownikach – ćwiczenia. (zapisz w zeszycie)
Cel lekcji: Na tej lekcji utrwalę dodawanie i odejmowanie ułamków o jednakowych mianownikach, dodawanie ułamków do całości, odejmowanie ułamków od całości oraz dodawanie i odejmowanie liczb mieszanych o jednakowych mianownikach.
Lekcja on-line za pośrednictwem Skype o godz. 11.00
- Wykonamy wspólnie zadania z podręcznika:
– zadanie 2 str. 96-97 (poziom C, D, E)
– zadanie 3 str. 97
- Pr. domowa: Wykonaj pracę w zeszycie ćwiczeń:
Dodawanie i odejmowanie ułamków: ćwicz. 6, 7, 8 str. 116 - Dla sprawdzenia swoich umiejętności zaloguj się na stronie learningapps.org
Kontakt z nauczycielem (email: i_modrzew@wp.pl, Skype, Messenger)
JĘZYK ANGIELSKI
Temat: Zabawne fakty o jedzeniu. Praca z tekstem.
Cele lekcji:
– poznasz ciekawostki dotyczące jedzenie,
– rozwiniesz umiejętność czytania ze zrozumieniem.
Posłuchaj nagrania i przeczytaj dialogi na stronie 64 podręcznika. W celu odsłuchania nagrania zeskanuj kod QR z pierwszej strony podręcznika, lub wejdź na podaną tam stronę internetową.
W razie pytań można się ze mną skontaktować poprzez aplikację Messenger lub wysyłając wiadomość e-mail na adres m.willow@wp.pl
RELIGIA
Temat: Dziedziniec Piłata
Cele:
– Opiszesz proces Jezusa
– Dowiesz się, że prawda i miłość są podstawą życia chrześcijańskiego.
Zadanie: Przeczytaj temat 44 w podręczniku a następnie wykonaj zadania w zeszycie ćwiczeń.
(Wykonane zadania prześlij na maila: biedor@op.pl)
JĘZYK POLSKI
Temat: Gdy u panny brudna nóżka, nie będzie królewny z Kopciuszka
Cel: Potrafimy wskazać różnice między dialogiem, a monologiem oraz podobieństwa i różnice między tekstem Perraulta i Chotomskiej.
Zapoznaj się z tematem i wykonaj ćwiczenia: https://epodreczniki.pl/a/nie-pomoze-dobra-wrozka/D6N0E4gZa
Zapisz w zeszycie co to jest dialog, a co monolog? Zapamiętaj nową wiadomość.
WYCHOWANIE FIZYCZNE
Temat: „Ćwiczenia koordynacyjne”.
Cel – usprawnianie sylwetki naszego ciała oraz koordynacji.
Zajęcia on-line messenger (video-rozmowa)
CZWARTEK
MATEMATYKA
TEMAT LEKCJI: Dodawanie i odejmowanie ułamków o jednakowych mianownikach – rozwiązywanie zadań (zapisz w zeszycie)
Cel lekcji: Na tej lekcji nauczę się rozwiązywać zadania tekstowe z zastosowaniem dodawania i odejmowania ułamków zwykłych o jednakowych mianownikach oraz utrwalę dodawanie i odejmowanie ułamków o jednakowych mianownikach.
Lekcja on-line za pośrednictwem Skype o godz. 11.00
- Wykonamy wspólnie zadania z podręcznika:
– zadanie 5 str. 97
– zadanie 7, 9, 11,12 str. 98 – 99
- Pr. domowa: Wykonaj pracę w zeszycie ćwiczeń:
Dodawanie i odejmowanie ułamków: ćwicz. 9,10 str. 117. - Dla sprawdzenia swoich umiejętności zaloguj się na stronie learningapps.org
Kontakt z nauczycielem (email: i_modrzew@wp.pl, Skype, Messenger)
WYCHOWANIE FIZYCZNE
Temat: „Drabinka koordynacyjna, zasób ćwiczeń koordynujących nasze ciało. Ćwiczenia te będą podlegać ocenie.
Cel – sprawność koordynacyjna poprzez gimnastykę podstawową.
Zajęcia on-line messenger (video-rozmowa)
PRZYRODA
Lekcja on-line w czwartek o godzinie 10:00
Temat: Zdrowy styl życia
Cele lekcji: Dowiesz się na czym polega zdrowy styl życia i poznasz szczegółowo jego zasady.
Bardzo proszę o zapoznanie się z informacjami w podręczniku ze stron 114—118.
Pomocne materiały i filmy dla chcących wiedzieć więcej:
- https://epodreczniki.pl/a/dbamy-o-zywnosc/DI0rD7wvb
- https://epodreczniki.pl/a/spedzamy-dzien-przyjemnie-i-pozytecznie/DUoCPbA06
- https://epodreczniki.pl/a/ruch-to-zdrowie/DSKiubk4z
Praca domowa: Wypisz w punktach w zeszycie zasady zdrowego stylu życia.
Zachęcam do kontaktu przez grupę na Messengerze i mail paniwiosna606@wp.pl
JĘZYK POLSKI
Temat: Jak napisać zaproszenie?
Cel: Potrafimy redagować zaproszenia.
Zapoznaj się z informacjami :
– Co to jest zaproszenie?
– Jak je napisać?
– Jakie informacje muszą się w nim znaleźć?
Wykonaj ćw. 3 ze str. 210
Poczytaj w celu utrwalenia nowej wiadomości: http://aleklasa.pl/gimnazjum/c268-prace-pisemne/c312-formy-wypracowan/zaproszenie-2
Kontakt z nauczycielem: e-mail: grazyna_kupis@wp.pl
PIĄTEK
WYCHOWANIE FIZYCZNE
Temat: Gimnastyka – aktywność ruchowa poprzez wykonywaniem ćwiczeń”.
Cele – poznawanie różnych form aktywności fizycznej i umożliwienie wyboru najbardziej odpowiedniej.
Zajęcia on-line messenger (video-rozmowa)
JĘZYK POLSKI
Temat: Do czego potrzebny nam przyimek?
Cel: Poznajemy nową część mowy. Rozpoznajemy przyimki i wyrażenia przyimkowe.
Zapoznaj się z nową wiadomością na temat przyimka i wyrażenia przyimkowego. Zapisz nową wiadomość do zeszytu i zapamiętaj. Wykonaj w zeszycie ćwiczeń (ćw.1,2,3,4 ze str.35 – 36) Poćwicz i utrwal poznane wiadomość przechodząc na stronę: https://epodreczniki.pl/a/bez-przyimka-ani-rusz/DNRhSSVkH
Kontakt z nauczycielem: e-mail: grazyna_kupis@wp.pl
PLASTYKA
Temat: Technika pastelowa
Cel: poznajemy cechy charakterystyczne techniki pastelowej, rodzaje pasteli, narzędzia i podłoża stosowane w technice pastelowej.
Zapoznaj się z tematem z podręcznika, a następnie wykonaj pastelami pracę na temat: Mój widok z okna.
Kontakt z nauczycielem: e-mail: grazyna_kupis@wp.pl
MATEMATYKA
TEMAT LEKCJI: Mnożenie ułamka przez liczbę naturalną. (zapisz w zeszycie)
Cel lekcji: Na tej lekcji nauczę się mnożyć ułamki przez liczby naturalne.
Lekcja on-line za pośrednictwem Skype o godz. 11.00
- Przed przystąpieniem do lekcji obejrzyj, proszę filmy na stronie https://epodreczniki.pl/a/mnozenie-ulamka-przez-liczbe-naturalna/DcGXWPB4g
(bez wykonywania ćwiczeń tam zawartych)
- Wykonamy wspólnie zadania z podręcznika:
– zadanie 1 str. 101 – 102 (poziom A, B, C, D)
- Pr. domowa: Wykonaj pracę w zeszycie ćwiczeń:
Mnożenie ułamka przez liczbę naturalną: ćwicz. 2, 3, 4,5 str. 118. - Dla sprawdzenia swoich umiejętności zaloguj się na stronie learningapps.org
Kontakt z nauczycielem (email: i_modrzew@wp.pl, Skype, Messenger)