ZADANIA DLA KLASY IV (11-15 maja)

PONIEDZIAŁEK


RELIGIA

Temat: Znaki czasu – film biblijny.

Cele:
– Pogłębisz wiadomości o życiu Jezusa oraz jego misji.

Zadanie:
Proszę obejrzeć film „Historie biblijne – Znaki czasu”ze strony:https://www.youtube.com/watch?v=srBsGGCtrFc

W razie pytań proszę o kontakt: biedor@op.pl

JĘZYK POLSKI

Temat: Czy problemy mogą znikać same?

Cel: Potrafimy scharakteryzować narratora i bohaterów utworu i wyrazić własny sąd o postaci

-Dziś będziecie pracować z tekstem. Przeczytajcie fragment ciekawej książki Grzegorza Kasdepke, współczesnego autora książek dla dzieci i młodzieży takich jak np: Bon czy ton: Savoir – vivre dla dzieci.  Zachęcam do przeczytania.

 -Na str. 256 podręcznika przeczytajcie  O książce słów kilka, a następnie zapoznajcie się  z  tekstem na str. 256  Mam prawo G. Kasdepke.  Zapoznajcie się z objaśnieniem trudnych wyrazów i określcie przyczyny złego humoru bohatera utworu.

-Znajdźcie sposoby na poprawę złego humoru bohaterów utworu. Ułóżcie i zapiszcie swoje propozycje w zeszycie.

Swoje propozycje  prześlijcie  na mojego maila

HISTORIA

Temat: Jan Paweł II- papież pielgrzym.

Cel lekcji: poznajemy jak przebiegał pontyfikat Jana Pawła II oraz dlaczego Jan Paweł II przeszedł do historii jako papież pielgrzym.

Wykonaj w zeszycie ćwiczeń zadania 1,2,3,4,5,7,9 str. 84-86.

Proszę o zapoznanie się z filmem zamieszczonym pod linkiem:

https://www.youtube.com/watch?v=AMBSwa58YGo

Wykonaj zdjęcie zeszytu z zawartością wykonanych zadań i ćwiczeń np. telefonem komórkowym i prześlij na adres mailowy: sopris2000@interia.pl Zadane ćwiczenia będą podlegać ocenie.W razie pytań i konsultacji proszę o kontakt przez Edziennik lub maila: sopris2000@interia.pl

TECHNIKA

Temat: Powtórzenie wiadomości o ruchu drogowym.

Cel – Utrwalenie wiadomości z zakresu ruchu drogowego dla rowerzystów.
Zajęcia online,karta pracy.

MATEMATYKA

TEMAT LEKCJI:  Ułamki dziesiętne  – powtórzenie. (zapisz w zeszycie)

Cel lekcji: Na tej lekcji powtórzę poznane wiadomości i utrwalę umiejętności z ułamków dziesiętnych.

Lekcja on-line za pośrednictwem Skype o godz. 11.30

  1. Wykonamy wspólnie zadania z podręcznika:

      – zadanie 7 – 17 str. 140 -141

  1. Pr. domowa: Wykonaj pracę w zeszycie ćwiczeń:
    Ułamki zwykłe. Powtórzenie:  ćwicz. 8 – 13 str. 136

Kontakt z nauczycielem (email: i_modrzew@wp.pl, Skype, Messenger)

JĘZYK ANGIELSKI

Lekcja on-line. Spotykamy się o godzinie 9:00 na Messengerze. Proszę przygotować podręcznik, ćwiczeniówkę i ołówek. Zadbaj o wygodne miejsce pracy.

Temat: Trening słoni. Praca z tekstem.

Cele lekcji:
– rozwiniesz umiejętność czytania ze zrozumieniem i wypowiadania się w języku obcym.

Na początku lekcji przeczytamy tekst o treningu słoni na stronie 74 podręcznika, przetłumaczymy nieznane słownictwo. Następnie będziecie odpowiadali na pytania dotyczące przeczytanego tekstu.

W razie pytań proszę kontaktować się, pisząc na e-mail na m.willow@wp.pl lub poprzez Messenger.

ZAJĘCIA KOREKCYJNO – KOMPENSACYJNE

ZADANIE


WTOREK


JĘZYK ANGIELSKI

Lekcja on-line. Spotykamy się o godzinie 9:00 na Messengerze. Proszę przygotować podręcznik, ćwiczeniówkę i ołówek. Zadbaj o wygodne miejsce pracy.

Temat: Jak tworzyć zdania w czasie Present Simple?

Cele lekcji:
– dowiesz się, kiedy stosujemy czas Present Simple,
– poznasz budowę zdań twierdzących i przeczących w czasie Present Simple,
– nauczysz się opowiadać o czynnościach, które są wykonywane regularnie, powtarzają się.

Na początku lekcji dowiecie się, kiedy używamy czasu Present Simple. Przeczytacie przykładowe zdania ze strony 75 i spróbujecie określić, w jaki sposób tworzymy zdania twierdzące i przeczące w tym czasie. Wspólnie sporządzimy notatkę, w której uwzględnimy najważniejsze informacje dotyczące czasu Present Simple.
Każdy spróbuje ułożyć prostą wypowiedź o tym, co robi zwykle w weekend.

Praca domowa: Naucz się schematów budowy zdań w czasie Present Simple.

W razie pytań proszę kontaktować się, pisząc na e-mail na m.willow@wp.pl lub poprzez Messenger.

PRZYRODA

Lekcja on-line we wtorek o godzinie 10:00

Temat:  Krajobraz wczoraj i dziś.

Cele lekcji: Poznasz krajobraz kulturowy najbliższej okolicy w przeszłości i obecnie

Bardzo proszę o zapoznanie się z informacjami w podręczniku ze stron 151—154

oraz proszę zapoznać się z materiałami obejrzeć filmiki:

Pomocne materiały i filmy dla chcących wiedzieć więcej:

Zachęcam do kontaktu przez grupę na Messengerze i mail paniwiosna606@wp.pl

INFORMATYKA

Temat: Jak ustawić tekst względem osi i wyróżnić nagłówek?(zapisz w zeszycie)

Cel: Na tej lekcji nauczysz się jak ustawić tekst względem osi oraz jak wyróżnić nagłówek z zastosowaniem stylu WordArt.

  1. Przeczytaj temat „Zapraszamy na przyjęcie …” Str. 107 – 110 podręcznik.
  2. Napisz własny spis treści zgodnie z informacjami zawartymi na str. 110 3. „Sformatowanie spisu dań” i prześlij na adres edypawlik@gmail.com

W razie jakichkolwiek problemów proszę o kontakt: edypawlik@gmail.com, lub przez Messenger.

MUZYKA

Temat: Akademia młodego melomana. Muzyczne baśnie.

Cel: Potrafimy cierpliwie słuchać muzyki poważnej.  

Pamiętacie Akademię Pana Kleksa? Dzisiaj proponuję przenieś się Wam do krainy muzycznej baśni. Zacznijmy od  zaśpiewania piosenki „Witajcie w naszej bajce” z podkładem muzycznym. https://www.youtube.com/watch?v=Nb_n1JFzjZAc. Nagraj  filmik i prześlij na mój Messenger.

  A teraz, kiedy już pośpiewaliśmy, wysłuchajmy nagrania I. Piotra  Czajkowskiego –Walc z baletu Śpiąca królewna https://www.youtube.com/watch?v=4bHvPx9wgOkII.

Kolejny utwór , który posłuchamy to Piotruś i wilk Sergiusza Prokofiewa https://www.youtube.com/watch?v=cos1lZbfpcgd

Dla chętnych przesyłam link do całego przedstawienia Piotruś i wilk  https://www.youtube.com/watch?v=b4ZmbXhFqOMe  Warto obejrzeć.

JĘZYK POLSKI

Temat: Diagnoza przedmiotowa z jęz. polskiego na zakończenie klasy IV

Cel: Sprawdzenie wiadomości i umiejętności zdobytych w klasie IV.

Test prześlę na Waszego maila. Zrobiony test proszę przesłać do godziny 16.00 Powodzenia.

WYCHOWANIE FIZYCZNE

Temat: Jaką dziedzinę sportową chciałbyś/chciałabyś uprawiać i dlaczego?

Cel. Działania wychowawcze związane z kształtowaniem asertywności. 

Godzina – 12.00

Proszę o interpretację tekstu, który będzie wysłany na grupie messenger i w kilku zdaniach proszę wyrazić opinię/napisać swoimi słowami, co o tym myślicie lub jaką mielibyście koncepcję na rozwiązanie tego tematu. Tekst proszę wysłać mi na maila, który podałem Wam już wcześniej. W przypadku niejasności proszę o kontakt.


ŚRODA


MATEMATYKA

TEMAT LEKCJI:  Praca klasowa nr 5 – ułamki dziesiętne. (zapisz w zeszycie)

Cel lekcji: Na tej lekcji sprawdzę swoje  wiadomości i  umiejętności z ułamków dziesiętnych.

Lekcja on-line za pośrednictwem Skype o godz. 11.00

Kontakt z nauczycielem (email: i_modrzew@wp.pl, Skype, Messenger)

JĘZYK ANGIELSKI

Lekcja on-line. Spotykamy się o godzinie 9:00 na Messengerze. Proszę przygotować podręcznik, zeszyt i długopis. Zadbaj o wygodne miejsce do pracy.

Temat: Czas teraźniejszy Present Simple – ćwiczenia gramatyczne.

Cele lekcji:
– utrwalisz wiadomości dotyczące czasu Present Simple,
– poznasz nowe wyrażenia dotyczące zajęć codziennych.

Na początku lekcji przypomnicie wiadomości z poprzedniej lekcji. Następnie będziecie układali proste zdania w czasie Present Simple.
Wspólnie wykonamy ćwiczenia 5 i 6 na stronie 72 w ćwiczeniówce.

Praca domowa: Wykonaj zadanie 7 ze strony 61 w ćwiczeniówce. Zdjęcie wykonanej pracy prześlij mi przez aplikację Messenger.

W razie pytań proszę kontaktować się, pisząc na e-mail na m.willow@wp.pl lub poprzez Messenger.

RELIGIA

Temat 51 – Góra Oliwna – zapatrzeni w niebo.

Cele:
-Poznasz prawdę o wniebowstąpieniu Jezusa.
– Postarasz się sumiennie wypełniać obowiązki szkolne i domowe.

Zadanie:

Przeczytaj temat z książki.
Wykonaj polecenia z zeszytu ćwiczeń.

Prace proszę przesłać na maila: biedor@op.pl

JĘZYK POLSKI

Temat: Świadkowie przemocy – Słup soli

Cel: Potrafimy określić problematykę poznanego utworu, wyrażamy sąd o postaciach

-Zapiszcie notatkę w zeszycie

Kiedy uznajemy, że coś jest dobre, słuszne, godne poparcia, wyrażamy aprobatę lub aprobujemy daną rzecz, np: Dzieci niesłusznie aprobowali jego niewłaściwe zachowanie wobec koleżanki.

Jeśli dana osoba wzbudza w nas podziw i szacunek,można powiedzieć, że nam imponuje, np: Imponuje nam jego odwaga.

Jeśli dana osoba nagle nieruchomieje, mówi się, że zamieniła się w słup soli, np: Na widok krwi, Basia zamieniła się w słup soli.

– Otwórzcie podręcznik na stronie 260 i przeczytajcie tekst ,”Słup soli” E. Zubrzyckiej.

– W zeszycie wykonajcie pisemnie ćwiczenie 6 str. 263. Nauczcie się wzorcowo czytać poznany tekst. Zapytam Was następnego dnia telefonicznie.

WYCHOWANIE FIZYCZNE

Temat: Zwycięstwo, czy porażka?

Cel. Działania wychowawcze związane z kształtowaniem postawy współdziałania zespołowego. 

Godzina – 12.00

Proszę o interpretację tekstu, który będzie wysłany na grupie messenger i w kilku zdaniach proszę wyrazić opinię/napisać swoimi słowami, co o tym myślicie lub jaką mielibyście koncepcję na rozwiązanie tego tematu. Tekst proszę wysłać mi na maila, który podałem Wam już wcześniej. W przypadku niejasności proszę o kontakt.


CZWARTEK


MATEMATYKA

TEMAT LEKCJI:  Omówienie i poprawa pracy klasowej nr 6. (zapisz w zeszycie)

Cel lekcji: Na tej lekcji zweryfikuję/ sprawdzę swoje  wiadomości i  umiejętności z ułamków dziesiętnych – dowiem się nad czym jeszcze muszę popracować, co powtórzyć i poćwiczyć.

Lekcja on-line za pośrednictwem Skype o godz. 11.00

Kontakt z nauczycielem (email: i_modrzew@wp.pl, Skype, Messenger)

WYCHOWANIE FIZYCZNE

Temat: Jaj bardzo cenisz wygrywanie, dobrą zabawę oraz pomoc słabszym uczniom?

Cel. Działania wychowawcze związane z kształtowaniem nawyku odpowiedzialności. 

Godzina 08.50

PRZYRODA

Lekcja on-line w czwartek o godzinie 10:00

Temat: Obszary i obiekty chronione

Cele lekcji: Poznasz obiekty i obszary podlegające ochronie w Polsce i w najbliższej okolicy.

Bardzo proszę o zapoznanie się z informacjami w podręczniku ze stron 155—158.

Pomocne filmy:

Dla chętnych:

Proszę przypomnieć sobie przerabiane tematy w celu przygotowania się do  sprawdzianu, który odbędzie się we wtorek 19 maja (podręcznik str. 138 – 160)

Praca domowa:  Proszę wykonać podsumowanie wiadomości z działu 6, strona 98 – 100  dostępna pod poniżej linkiem (trzeba skopiować i otworzyć w nowym oknie). Termin oddania 18 maja.

Zachęcam do kontaktu przez grupę na Messengerze i mail paniwiosna606@wp.pl

JĘZYK POLSKI

Temat: Zło dobrem zwyciężać.

Cel: Potrafimy odróżnić elementy  realistyczne od fantastycznych, określić wartości ważne dla bohaterów utworu.

-Dziś na lekcji przeczytacie fragment powieści ,,Pojedynek”, kolejnej z serii ,,Magiczne drzewo”, opowiadająca o przygodach trojga przyjaciół oraz gadającego psa Budynia. Zachęcam do przeczytania wszystkich serii tej powieści.

-Wejdźcie na stronę https://www.youtube.com/watch?v=TSCijttYSvI, a dowiecie się o czym jest ta książka.

– Otwórzcie podręcznik na str. 264 i przeczytajcie kilka słów o tym fragmencie tekstu, a następnie przeczytajcie ,, Magiczne drzewo. Pojedynek”.

– Zastanówcie się nad zad.1 str. 267, a następnie uzupełnijcie notatkę. Słownictwo pomocnicze (odwaga, pycha, tchórzostwo, poczucie sprawiedliwości, współczucie, wiara w ludzi, pracowitość).

Kuki tłumaczy kolegom, że warto dać klonowi …. , gdyż może to sprawić, że będzie …. . Taka postawa świadczy o tym, że chłopiec jest …

– Co zrobić, aby nie być samotnym? 5 Twoich rad:

Na pracę domową odpowiedzcie pisemnie(4-5 zdań)  na pytanie: „Czy zło można zwyciężyć dobrem?” Prześlijcie  odpowiedź na to pytanie na mojego maila


PIĄTEK


ZAJĘCIA WYRÓWNAWCZE Z JĘZYKA POLSKIEGO

WYCHOWANIE FIZYCZNE

Temat: Zachowanie dystansu do wygrywania.

Cel. Cel. Działania wychowawcze związane z kształtowaniem nawyku samokontroli i samodyscypliny.

Godzina 09.20

Proszę o interpretację tekstu, który będzie wysłany na grupie messenger i w kilku zdaniach proszę wyrazić opinię/napisać swoimi słowami, co o tym myślicie lub jaką mielibyście koncepcję na rozwiązanie tego tematu. Tekst proszę wysłać mi na maila, który podałem Wam już wcześniej. W przypadku niejasności proszę o kontakt.

JĘZYK POLSKI

Temat: Pustka po stracie.

Cel: Potrafimy porównać doświadczenia bohaterów literackich z własnymi, wykonać opis.

– Przeczytajcie notkę biograficzną o Astrid Lindgren, a następnie fragment książki „Bracia Lwie Serce” (str. 268-270)
-Ułóżcie plan wydarzeń i zapiszcie go w zeszycie.
– Opowiedzcie domownikom przeczytany fragment według zapisanego planu.
Na pracę domową opiszcie Nagijalę
Plan opisu:
1. Gdzie leży Nagijala?
2. W jaki sposób można do niej trafić?
3. Kto zamieszkuje tę krainę?
4. Czym zajmują się zamieszkujące ją istoty?
5. Czy są tam jakieś zagrożenia? Jeśli tak – to jakie?
6. Czy można stamtąd swobodnie wrócić na Ziemię?
Swój opis zacznij tak: Widziałem/ Widziałam wiele baśniowych krain, dzisiaj chciałbym / chciałabym opisać Nagijalę. Kraina ta leży …
Pamiętajcie o akapitach.
Opis proszę przesłać do mnie na maila do soboty.

PLASTYKA

Temat: Poznajemy ciekawe sposoby na malowanie z użyciem codziennych przedmiotów.

Cel: Potrafimy wykonać pracę z wykorzystaniem dowolnych przedmiotów codziennego użytku, rozwijamy naszą wyobraźnię i twórczość plastyczną.

Zadanie:

Obejrzyj filmiki .Wybierz dowolny przedmiot i namaluj jedną pracę plastyczną z jego użyciem .

Potrzebne przybory: farby plakatowe, kubek z wodą, pędzelek, blok, patyczki do uszu, gąbka do mycia, rolka po papierze toaletowym, nitka, folia bąbelkowa , plastikowa butelka

Zdjęcia prac proszę przesłać na mojego maila

MATEMATYKA

TEMAT LEKCJI:  Pola figur płaskich. (zapisz w zeszycie)

Cel lekcji: Na tej lekcji nauczę się

  • porównywać wielkość różnych figur za pomocą kwadratów jednostkowych
  • rysować za pomocą szablonu figurę o polu będącym wielokrotnością pola danej figury.

Lekcja on-line za pośrednictwem Skype o godz. 11.00

  1. Wykonamy wspólnie zadania z podręcznika:  

      – zadanie 1, 2, 3, 4, 5 str. 148 -149

  1. Pr. domowa: Wykonaj pracę w zeszycie ćwiczeń:
    Ułamki zwykłe. Powtórzenie:  ćwicz. 1,2,3,4  str. 137-138
  2. Dla sprawdzenia swoich umiejętności zaloguj się na stronie learningapps.org

Kontakt z nauczycielem (email: i_modrzew@wp.pl, Skype, Messenger)