PONIEDZIAŁEK
RELIGIA
Temat: Znaki czasu – film biblijny.
Cele:
– Pogłębisz wiadomości o życiu Jezusa oraz jego misji.
Zadanie:
Proszę obejrzeć film „Historie biblijne – Znaki czasu”ze strony:https://www.youtube.com/watch?v=srBsGGCtrFc
W razie pytań proszę o kontakt: biedor@op.pl
JĘZYK POLSKI
Temat: Czy problemy mogą znikać same?
Cel: Potrafimy scharakteryzować narratora i bohaterów utworu i wyrazić własny sąd o postaci
-Dziś będziecie pracować z tekstem. Przeczytajcie fragment ciekawej książki Grzegorza Kasdepke, współczesnego autora książek dla dzieci i młodzieży takich jak np: Bon czy ton: Savoir – vivre dla dzieci. Zachęcam do przeczytania.
-Na str. 256 podręcznika przeczytajcie O książce słów kilka, a następnie zapoznajcie się z tekstem na str. 256 Mam prawo G. Kasdepke. Zapoznajcie się z objaśnieniem trudnych wyrazów i określcie przyczyny złego humoru bohatera utworu.
-Znajdźcie sposoby na poprawę złego humoru bohaterów utworu. Ułóżcie i zapiszcie swoje propozycje w zeszycie.
Swoje propozycje prześlijcie na mojego maila
HISTORIA
Temat: Jan Paweł II- papież pielgrzym.
Cel lekcji: poznajemy jak przebiegał pontyfikat Jana Pawła II oraz dlaczego Jan Paweł II przeszedł do historii jako papież pielgrzym.
Wykonaj w zeszycie ćwiczeń zadania 1,2,3,4,5,7,9 str. 84-86.
Proszę o zapoznanie się z filmem zamieszczonym pod linkiem:
https://www.youtube.com/watch?v=AMBSwa58YGo
Wykonaj zdjęcie zeszytu z zawartością wykonanych zadań i ćwiczeń np. telefonem komórkowym i prześlij na adres mailowy: sopris2000@interia.pl Zadane ćwiczenia będą podlegać ocenie.W razie pytań i konsultacji proszę o kontakt przez Edziennik lub maila: sopris2000@interia.pl
TECHNIKA
Temat: Powtórzenie wiadomości o ruchu drogowym.
Cel – Utrwalenie wiadomości z zakresu ruchu drogowego dla rowerzystów.
Zajęcia online,karta pracy.
MATEMATYKA
TEMAT LEKCJI: Ułamki dziesiętne – powtórzenie. (zapisz w zeszycie)
Cel lekcji: Na tej lekcji powtórzę poznane wiadomości i utrwalę umiejętności z ułamków dziesiętnych.
Lekcja on-line za pośrednictwem Skype o godz. 11.30
- Wykonamy wspólnie zadania z podręcznika:
– zadanie 7 – 17 str. 140 -141
- Pr. domowa: Wykonaj pracę w zeszycie ćwiczeń:
Ułamki zwykłe. Powtórzenie: ćwicz. 8 – 13 str. 136
Kontakt z nauczycielem (email: i_modrzew@wp.pl, Skype, Messenger)
JĘZYK ANGIELSKI
Lekcja on-line. Spotykamy się o godzinie 9:00 na Messengerze. Proszę przygotować podręcznik, ćwiczeniówkę i ołówek. Zadbaj o wygodne miejsce pracy.
Temat: Trening słoni. Praca z tekstem.
Cele lekcji:
– rozwiniesz umiejętność czytania ze zrozumieniem i wypowiadania się w języku obcym.
Na początku lekcji przeczytamy tekst o treningu słoni na stronie 74 podręcznika, przetłumaczymy nieznane słownictwo. Następnie będziecie odpowiadali na pytania dotyczące przeczytanego tekstu.
W razie pytań proszę kontaktować się, pisząc na e-mail na m.willow@wp.pl lub poprzez Messenger.
ZAJĘCIA KOREKCYJNO – KOMPENSACYJNE
WTOREK
JĘZYK ANGIELSKI
Lekcja on-line. Spotykamy się o godzinie 9:00 na Messengerze. Proszę przygotować podręcznik, ćwiczeniówkę i ołówek. Zadbaj o wygodne miejsce pracy.
Temat: Jak tworzyć zdania w czasie Present Simple?
Cele lekcji:
– dowiesz się, kiedy stosujemy czas Present Simple,
– poznasz budowę zdań twierdzących i przeczących w czasie Present Simple,
– nauczysz się opowiadać o czynnościach, które są wykonywane regularnie, powtarzają się.
Na początku lekcji dowiecie się, kiedy używamy czasu Present Simple. Przeczytacie przykładowe zdania ze strony 75 i spróbujecie określić, w jaki sposób tworzymy zdania twierdzące i przeczące w tym czasie. Wspólnie sporządzimy notatkę, w której uwzględnimy najważniejsze informacje dotyczące czasu Present Simple.
Każdy spróbuje ułożyć prostą wypowiedź o tym, co robi zwykle w weekend.
Praca domowa: Naucz się schematów budowy zdań w czasie Present Simple.
W razie pytań proszę kontaktować się, pisząc na e-mail na m.willow@wp.pl lub poprzez Messenger.
PRZYRODA
Lekcja on-line we wtorek o godzinie 10:00
Temat: Krajobraz wczoraj i dziś.
Cele lekcji: Poznasz krajobraz kulturowy najbliższej okolicy w przeszłości i obecnie
Bardzo proszę o zapoznanie się z informacjami w podręczniku ze stron 151—154
oraz proszę zapoznać się z materiałami obejrzeć filmiki:
- https://epodreczniki.pl/a/jak-ludzie-zmieniaja-krajobraz/Dnvuuigme
- https://www.youtube.com/watch?v=eoxNmNixupM
- https://www.youtube.com/watch?v=Bft1dw2Iu40 – robi wrażenie!
Pomocne materiały i filmy dla chcących wiedzieć więcej:
Zachęcam do kontaktu przez grupę na Messengerze i mail paniwiosna606@wp.pl
INFORMATYKA
Temat: Jak ustawić tekst względem osi i wyróżnić nagłówek?(zapisz w zeszycie)
Cel: Na tej lekcji nauczysz się jak ustawić tekst względem osi oraz jak wyróżnić nagłówek z zastosowaniem stylu WordArt.
- Przeczytaj temat „Zapraszamy na przyjęcie …” Str. 107 – 110 podręcznik.
- Napisz własny spis treści zgodnie z informacjami zawartymi na str. 110 3. „Sformatowanie spisu dań” i prześlij na adres edypawlik@gmail.com
W razie jakichkolwiek problemów proszę o kontakt: edypawlik@gmail.com, lub przez Messenger.
MUZYKA
Temat: Akademia młodego melomana. Muzyczne baśnie.
Cel: Potrafimy cierpliwie słuchać muzyki poważnej.
Pamiętacie Akademię Pana Kleksa? Dzisiaj proponuję przenieś się Wam do krainy muzycznej baśni. Zacznijmy od zaśpiewania piosenki „Witajcie w naszej bajce” z podkładem muzycznym. https://www.youtube.com/watch?v=Nb_n1JFzjZAc. Nagraj filmik i prześlij na mój Messenger.
A teraz, kiedy już pośpiewaliśmy, wysłuchajmy nagrania I. Piotra Czajkowskiego –Walc z baletu Śpiąca królewna https://www.youtube.com/watch?v=4bHvPx9wgOkII.
Kolejny utwór , który posłuchamy to Piotruś i wilk Sergiusza Prokofiewa https://www.youtube.com/watch?v=cos1lZbfpcgd
Dla chętnych przesyłam link do całego przedstawienia Piotruś i wilk https://www.youtube.com/watch?v=b4ZmbXhFqOMe Warto obejrzeć.
JĘZYK POLSKI
Temat: Diagnoza przedmiotowa z jęz. polskiego na zakończenie klasy IV
Cel: Sprawdzenie wiadomości i umiejętności zdobytych w klasie IV.
Test prześlę na Waszego maila. Zrobiony test proszę przesłać do godziny 16.00 Powodzenia.
WYCHOWANIE FIZYCZNE
Temat: Jaką dziedzinę sportową chciałbyś/chciałabyś uprawiać i dlaczego?
Cel. Działania wychowawcze związane z kształtowaniem asertywności.
Godzina – 12.00
Proszę o interpretację tekstu, który będzie wysłany na grupie messenger i w kilku zdaniach proszę wyrazić opinię/napisać swoimi słowami, co o tym myślicie lub jaką mielibyście koncepcję na rozwiązanie tego tematu. Tekst proszę wysłać mi na maila, który podałem Wam już wcześniej. W przypadku niejasności proszę o kontakt.
ŚRODA
MATEMATYKA
TEMAT LEKCJI: Praca klasowa nr 5 – ułamki dziesiętne. (zapisz w zeszycie)
Cel lekcji: Na tej lekcji sprawdzę swoje wiadomości i umiejętności z ułamków dziesiętnych.
Lekcja on-line za pośrednictwem Skype o godz. 11.00
Kontakt z nauczycielem (email: i_modrzew@wp.pl, Skype, Messenger)
JĘZYK ANGIELSKI
Lekcja on-line. Spotykamy się o godzinie 9:00 na Messengerze. Proszę przygotować podręcznik, zeszyt i długopis. Zadbaj o wygodne miejsce do pracy.
Temat: Czas teraźniejszy Present Simple – ćwiczenia gramatyczne.
Cele lekcji:
– utrwalisz wiadomości dotyczące czasu Present Simple,
– poznasz nowe wyrażenia dotyczące zajęć codziennych.
Na początku lekcji przypomnicie wiadomości z poprzedniej lekcji. Następnie będziecie układali proste zdania w czasie Present Simple.
Wspólnie wykonamy ćwiczenia 5 i 6 na stronie 72 w ćwiczeniówce.
Praca domowa: Wykonaj zadanie 7 ze strony 61 w ćwiczeniówce. Zdjęcie wykonanej pracy prześlij mi przez aplikację Messenger.
W razie pytań proszę kontaktować się, pisząc na e-mail na m.willow@wp.pl lub poprzez Messenger.
RELIGIA
Temat 51 – Góra Oliwna – zapatrzeni w niebo.
Cele:
-Poznasz prawdę o wniebowstąpieniu Jezusa.
– Postarasz się sumiennie wypełniać obowiązki szkolne i domowe.
Zadanie:
Przeczytaj temat z książki.
Wykonaj polecenia z zeszytu ćwiczeń.
Prace proszę przesłać na maila: biedor@op.pl
JĘZYK POLSKI
Temat: Świadkowie przemocy – Słup soli
Cel: Potrafimy określić problematykę poznanego utworu, wyrażamy sąd o postaciach
-Zapiszcie notatkę w zeszycie
Kiedy uznajemy, że coś jest dobre, słuszne, godne poparcia, wyrażamy aprobatę lub aprobujemy daną rzecz, np: Dzieci niesłusznie aprobowali jego niewłaściwe zachowanie wobec koleżanki.
Jeśli dana osoba wzbudza w nas podziw i szacunek,można powiedzieć, że nam imponuje, np: Imponuje nam jego odwaga.
Jeśli dana osoba nagle nieruchomieje, mówi się, że zamieniła się w słup soli, np: Na widok krwi, Basia zamieniła się w słup soli.
– Otwórzcie podręcznik na stronie 260 i przeczytajcie tekst ,”Słup soli” E. Zubrzyckiej.
– W zeszycie wykonajcie pisemnie ćwiczenie 6 str. 263. Nauczcie się wzorcowo czytać poznany tekst. Zapytam Was następnego dnia telefonicznie.
WYCHOWANIE FIZYCZNE
Temat: Zwycięstwo, czy porażka?
Cel. Działania wychowawcze związane z kształtowaniem postawy współdziałania zespołowego.
Godzina – 12.00
Proszę o interpretację tekstu, który będzie wysłany na grupie messenger i w kilku zdaniach proszę wyrazić opinię/napisać swoimi słowami, co o tym myślicie lub jaką mielibyście koncepcję na rozwiązanie tego tematu. Tekst proszę wysłać mi na maila, który podałem Wam już wcześniej. W przypadku niejasności proszę o kontakt.
CZWARTEK
MATEMATYKA
TEMAT LEKCJI: Omówienie i poprawa pracy klasowej nr 6. (zapisz w zeszycie)
Cel lekcji: Na tej lekcji zweryfikuję/ sprawdzę swoje wiadomości i umiejętności z ułamków dziesiętnych – dowiem się nad czym jeszcze muszę popracować, co powtórzyć i poćwiczyć.
Lekcja on-line za pośrednictwem Skype o godz. 11.00
Kontakt z nauczycielem (email: i_modrzew@wp.pl, Skype, Messenger)
WYCHOWANIE FIZYCZNE
Temat: Jaj bardzo cenisz wygrywanie, dobrą zabawę oraz pomoc słabszym uczniom?
Cel. Działania wychowawcze związane z kształtowaniem nawyku odpowiedzialności.
Godzina 08.50
PRZYRODA
Lekcja on-line w czwartek o godzinie 10:00
Temat: Obszary i obiekty chronione
Cele lekcji: Poznasz obiekty i obszary podlegające ochronie w Polsce i w najbliższej okolicy.
Bardzo proszę o zapoznanie się z informacjami w podręczniku ze stron 155—158.
Pomocne filmy:
- https://epodreczniki.pl/a/film/DdI0NrPKZ
- https://epodreczniki.pl/a/film/Dxgl7wxd0
- https://www.youtube.com/watch?v=kMVaR8SjZeI
Dla chętnych:
Proszę przypomnieć sobie przerabiane tematy w celu przygotowania się do sprawdzianu, który odbędzie się we wtorek 19 maja (podręcznik str. 138 – 160)
Praca domowa: Proszę wykonać podsumowanie wiadomości z działu 6, strona 98 – 100 dostępna pod poniżej linkiem (trzeba skopiować i otworzyć w nowym oknie). Termin oddania 18 maja.
Zachęcam do kontaktu przez grupę na Messengerze i mail paniwiosna606@wp.pl
JĘZYK POLSKI
Temat: Zło dobrem zwyciężać.
Cel: Potrafimy odróżnić elementy realistyczne od fantastycznych, określić wartości ważne dla bohaterów utworu.
-Dziś na lekcji przeczytacie fragment powieści ,,Pojedynek”, kolejnej z serii ,,Magiczne drzewo”, opowiadająca o przygodach trojga przyjaciół oraz gadającego psa Budynia. Zachęcam do przeczytania wszystkich serii tej powieści.
-Wejdźcie na stronę https://www.youtube.com/watch?v=TSCijttYSvI, a dowiecie się o czym jest ta książka.
– Otwórzcie podręcznik na str. 264 i przeczytajcie kilka słów o tym fragmencie tekstu, a następnie przeczytajcie ,, Magiczne drzewo. Pojedynek”.
– Zastanówcie się nad zad.1 str. 267, a następnie uzupełnijcie notatkę. Słownictwo pomocnicze (odwaga, pycha, tchórzostwo, poczucie sprawiedliwości, współczucie, wiara w ludzi, pracowitość).
Kuki tłumaczy kolegom, że warto dać klonowi …. , gdyż może to sprawić, że będzie …. . Taka postawa świadczy o tym, że chłopiec jest …
– Co zrobić, aby nie być samotnym? 5 Twoich rad:
Na pracę domową odpowiedzcie pisemnie(4-5 zdań) na pytanie: „Czy zło można zwyciężyć dobrem?” Prześlijcie odpowiedź na to pytanie na mojego maila
PIĄTEK
ZAJĘCIA WYRÓWNAWCZE Z JĘZYKA POLSKIEGO
WYCHOWANIE FIZYCZNE
Temat: Zachowanie dystansu do wygrywania.
Cel. Cel. Działania wychowawcze związane z kształtowaniem nawyku samokontroli i samodyscypliny.
Godzina 09.20
Proszę o interpretację tekstu, który będzie wysłany na grupie messenger i w kilku zdaniach proszę wyrazić opinię/napisać swoimi słowami, co o tym myślicie lub jaką mielibyście koncepcję na rozwiązanie tego tematu. Tekst proszę wysłać mi na maila, który podałem Wam już wcześniej. W przypadku niejasności proszę o kontakt.
JĘZYK POLSKI
Temat: Pustka po stracie.
Cel: Potrafimy porównać doświadczenia bohaterów literackich z własnymi, wykonać opis.
– Przeczytajcie notkę biograficzną o Astrid Lindgren, a następnie fragment książki „Bracia Lwie Serce” (str. 268-270)
-Ułóżcie plan wydarzeń i zapiszcie go w zeszycie.
– Opowiedzcie domownikom przeczytany fragment według zapisanego planu.
Na pracę domową opiszcie Nagijalę
Plan opisu:
1. Gdzie leży Nagijala?
2. W jaki sposób można do niej trafić?
3. Kto zamieszkuje tę krainę?
4. Czym zajmują się zamieszkujące ją istoty?
5. Czy są tam jakieś zagrożenia? Jeśli tak – to jakie?
6. Czy można stamtąd swobodnie wrócić na Ziemię?
Swój opis zacznij tak: Widziałem/ Widziałam wiele baśniowych krain, dzisiaj chciałbym / chciałabym opisać Nagijalę. Kraina ta leży …
Pamiętajcie o akapitach.
Opis proszę przesłać do mnie na maila do soboty.
PLASTYKA
Temat: Poznajemy ciekawe sposoby na malowanie z użyciem codziennych przedmiotów.
Cel: Potrafimy wykonać pracę z wykorzystaniem dowolnych przedmiotów codziennego użytku, rozwijamy naszą wyobraźnię i twórczość plastyczną.
Zadanie:
–Obejrzyj filmiki .Wybierz dowolny przedmiot i namaluj jedną pracę plastyczną z jego użyciem .
–Potrzebne przybory: farby plakatowe, kubek z wodą, pędzelek, blok, patyczki do uszu, gąbka do mycia, rolka po papierze toaletowym, nitka, folia bąbelkowa , plastikowa butelka
- https://www.youtube.com/watch?v=vY49eNceLBo
- https://www.youtube.com/watch?v=bXqtynl6OyA
- https://www.youtube.com/watch?v=lwM1w-GCyhI
Zdjęcia prac proszę przesłać na mojego maila
MATEMATYKA
TEMAT LEKCJI: Pola figur płaskich. (zapisz w zeszycie)
Cel lekcji: Na tej lekcji nauczę się
- porównywać wielkość różnych figur za pomocą kwadratów jednostkowych
- rysować za pomocą szablonu figurę o polu będącym wielokrotnością pola danej figury.
Lekcja on-line za pośrednictwem Skype o godz. 11.00
- Wykonamy wspólnie zadania z podręcznika:
– zadanie 1, 2, 3, 4, 5 str. 148 -149
- Pr. domowa: Wykonaj pracę w zeszycie ćwiczeń:
Ułamki zwykłe. Powtórzenie: ćwicz. 1,2,3,4 str. 137-138 - Dla sprawdzenia swoich umiejętności zaloguj się na stronie learningapps.org
Kontakt z nauczycielem (email: i_modrzew@wp.pl, Skype, Messenger)