PONIEDZIAŁEK
RELIGIA
Temat 48 – Pusty grób- największe zwycięstwo.
Cele:
– Pogłębisz prawdę o zmartwychwstaniu Jezusa.
– Będziesz wyrażał wiarę w Chrystusa zmartwychwstałego uczestnicząc systematycznie w niedzielnej Mszy św.
Zadanie: Przeczytaj temat z podręcznika.
Wykonaj polecenia z zeszytu ćwiczeń.
Prace proszę przesłać na maila: biedor@op.pl
JĘZYK POLSKI
Temat: Warsztat pisarza, czyli o sztuce pisania opowiadań
Cel: Wiemy co to jest opowiadanie twórcze i jak go napisać.
Proszę zapoznajcie się z nowymi wiadomościami na temat: Jak napisać opowiadanie? – podręcznik str.229-230. Zróbcie notatkę na ten temat i zapamiętajcie jak piszemy opowiadanie. Wykonajcie ćwiczenie 1,2,3,4 str125-126 ( Zeszyt ćwiczeń)
HISTORIA
Temat: Eugeniusz Kwiatkowski i budowa Gdyni.
Cel lekcji: poznajemy dlaczego rozpoczęto budowę portu w Gdyni i jakie były zasługi Eugeniusza Kwiatkowskiego dla rozwoju polskiej gospodarki.
Wykonaj w zeszycie ćwiczeń zadania 1,2,3,4,5,7,8,9 str. 75-77.
Dotyczy historii i wos-u:wykonaj zdjęcie zeszytu z zawartością wykonanych zadań i ćwiczeń np. telefonem komórkowym i prześlij na adres mailowy: sopris2000@interia.pl Zadane ćwiczenia będą podlegać ocenie.
TECHNIKA
MATEMATYKA
TEMAT LEKCJI: Poznajemy ułamki dziesiętne. (zapisz w zeszycie)
Cel lekcji: Na tej lekcji nauczę się: odczytywać i zapisywać ułamek dziesiętny, zamieniać ułamek dziesiętny na ułamek zwykły lub liczbę mieszaną – proste przypadki, zamieniać ułamek zwykły lub liczbę mieszaną na ułamek dziesiętny – proste przypadki.
Lekcja on-line za pośrednictwem Skype o godz. 11.00
- Wprowadzenie do tematu i omówienie zagadnienia przez nauczyciela.
- Zeszyt ćwiczeń: Rozgrzewka ćwicz. 1 i 2 str. 122
- Wykonamy wspólnie zadania z podręcznika:
- zadanie 1 str. 114 (poziom A, B, C, D)
- zadanie 2 str. 115 (ustnie)
- Pr. domowa: Wykonaj pracę w zeszycie ćwiczeń:
Ułamki dziesiętne: ćwicz. 3,4 str. 122, ćwicz. 5 str. 123 - Dla sprawdzenia swoich umiejętności zaloguj się na stronie learningapps.org
Kontakt z nauczycielem (email: i_modrzew@wp.pl, Skype, Messenger)
JĘZYK ANGIELSKI
Lekcja on-line. Spotykamy się o godzinie 9:00 na Messengerze. Proszę przygotować podręcznik, kartkę, długopis, kostkę do gry i pionek. Zadbaj o wygodne miejsce pracy.
Temat: Gra językowa utrwalająca słownictwo.
Cele lekcji:
- powtórzysz i utrwalisz nazwy produktów spożywczych oraz słownictwo związane z jedzeniem,
- udoskonalisz umiejętność czytania ze zrozumieniem i mówienia w języku obcym,zagrasz w grę językową.
Na lekcji spróbujemy wspólnie zagrać w grę językową, która znajduje się na 67 stronie podręcznika.
W razie pytań proszę kontaktować się, pisząc na e-mail na m.willow@wp.pl lub poprzez Messenger.
ZAJĘCIA KOREKCYJNO – KOMPENSACYJNE
Zadania do wykonania na bieżący tydzień: ZADANIA
WTOREK
JĘZYK ANGIELSKI
Lekcja on-line. Spotykamy się o godzinie 9:10 na Messengerze. Proszę przygotować podręcznik, ćwiczeniówkę i ołówek. Zadbaj o wygodne miejsce pracy.
Temat: Powtarzamy wiadomości z rozdział 5 – gramatyka.
Cele lekcji:
- powtórzysz i utrwalisz wiadomości o rzeczownikach policzalnych i niepoliczalnych oraz o tym, kiedy stosować „some” i „any”,
- przypomnisz sobie jak prosić i pytać o pozwolenie,
- rozwiniesz umiejętność wypowiadania się w języku obcym.
Na początku lekcji przypomnicie sobie czym są liczebniki policzalne i niepoliczalne, następnie powtórzymy zasady stosowania „some” oraz „any” przed rzeczownikami.
Wspólnie wykonamy ćwiczenia 4,5,6 oraz 7 na stronach 64-65 w ćwiczeniówce.
W razie pytań proszę kontaktować się, pisząc na e-mail na m.willow@wp.pl lub poprzez Messenger.
PRZYRODA
Lekcja on-line we wtorek o godzinie 10:00
Temat: Uzależnienia są groźne.
Cele lekcji: Dowiesz się, jak używki wpływają na organizm człowieka oraz poznasz sposoby zachowań asertywnych.
Bardzo proszę o zapoznanie się z informacjami w podręczniku ze stron 130—134.
Pomocne materiały i filmy dla chcących wiedzieć więcej:
- https://epodreczniki.pl/a/uzywki/DWBk7I30a
- https://epodreczniki.pl/a/uzywki-czym-sa-i-dlaczego-sa-szkodliwe/DBfMArZu2
W ramach powtórzenia przed sprawdzianem:
Praca domowa: Proszę wykonać podsumowanie wiadomości z przesłanych na Messenger kart pracy do dnia 22 kwietnia.
Zachęcam do kontaktu przez grupę na Messengerze i mail paniwiosna606@wp.pl
INFORMATYKA
Temat: Powtórzenie wiadomości z działu „ Z kotem za pan brat…” . (zapisz w zeszycie)
Cel: Na tej lekcji utrwalisz widomości dotyczące ustawiania tła, wstawiania nowych duszków oraz budowania skryptów umożliwiających poruszanie się duszka za pomocą klawiatury.
1. Wykonaj Zad. 1, 2 str. 96 podręcznik. (Gotowe skrypty do oceny prześlij na adres edypawlik@gmail.com)
W razie jakichkolwiek problemów proszę o kontakt: edypawlik@gmail.com, lub przez Messenger.
MUZYKA
Temat: Dzień Ziemi. Muzyka i ekologia.
CEL: tworzy ekologiczne instrumenty muzyczne według własnego pomysłu,
Zapoznaj się z tematem z podręcznika i zrób krótką notatkę do zeszytu. Wymyśl i wykonaj
„instrumenty ekologiczne” i wygraj na nim rożne rytmy
Wykonaj improwizację ruchową do słuchanego utworu. https://www.youtube.com/watch?v=7K3_mSb1zRQ
Zaśpiewaj piosenkę Jesteśmy dziećmi Ziemi: https://www.youtube.com/watch?v=bRftsmM4HKk
JĘZYK POLSKI
Temat: Sztuka pisania-piszę opowiadanie.
Cel: Redagujemy opowiadanie prawidłowo stosując akapity.
Przed nami praca twórcza. Napiszcie opowiadanie na podstawie przedstawionych fotografii.
Zeszyt ćwiczeń str. 127. Pracę prześlij do oceny.
WYCHOWANIE FIZYCZNE
Temat: Mini koszykówka – nauka podań piłki, podanie oburącz sprzed klatki piersiowej i podania oburącz z sprzed głowy.
Cel. Współdziałanie w zespole, nabywanie umiejętności chwytu oraz techniki podania piłki.
Zajęcia on-line messenger (video-rozmowa). Godzina – 12.00
ŚRODA
MATEMATYKA
TEMAT LEKCJI: Ułamki dziesiętne – zadania. (zapisz w zeszycie)
Cel lekcji: Na tej lekcji utrwalę: odczytywanie i zapisywanie ułamka dziesiętnego, zamianę ułamka dziesiętnego na ułamek zwykły lub liczbę mieszaną – proste przypadki, zamianę ułamka zwykłego lub liczby mieszanej na ułamek dziesiętny – proste przypadki.
Na tej lekcji nauczę się odczytywać i zaznaczać ułamki dziesiętne na osi liczbowej.
Lekcja on-line za pośrednictwem Skype o godz. 11.00
- Wykonamy wspólnie zadania z podręcznika:
- zadanie 3, 4, 6, 7 str. 115
- Pr. domowa: Wykonaj pracę w zeszycie ćwiczeń:
Ułamki dziesiętne: ćwicz. 6,7 str. 123, ćwicz. 8,9 str. 124 - Dla sprawdzenia swoich umiejętności zaloguj się na stronie learningapps.org
Kontakt z nauczycielem (email: i_modrzew@wp.pl, Skype, Messenger)
JĘZYK ANGIELSKI
Lekcja on-line. Spotykamy się o godzinie 9:00 na Messengerze. Proszę przygotować podręcznik, ćwiczeniówkę i ołówek. Zadbaj o wygodne miejsce pracy.
Temat: Unusual food – niezwykłe jedzenie. Praca z tekstem.
Cele lekcji:
- udoskonalisz umiejętność czytania i wypowiadania się w języku obcym,
- dowiesz się, jakie nietypowe dania jedzą ludzie w Azji i Ameryce Południowej,
- poznasz nowe słowa związane z jedzeniem.
Wspólnie przeczytamy tekst o nietypowym jedzeniu ze strony 68 podręcznika, przetłumaczymy niezrozumiałe słówka. Następnie każdy będzie odpowiadał na pytania dotyczące przeczytanej czytanki.
Wykonamy ćwiczenia ze strony 66 ćwiczeniówki.
Praca domowa. Przygotuj się do sprawdzianu z języka angielskiego. Powtórz słownictwo oraz zagadnienia gramatyczne i językowe, które pojawiły się w rozdziale 5
W razie pytań proszę kontaktować się, pisząc na e-mail na m.willow@wp.pl lub poprzez Messenger.
RELIGIA
Temat 49 – Droga do Emaus
Cele:
– Poznasz fragment Ewangelii o uczniach z Emaus.
– Dowiesz się, że do poznania Jezusa konieczne jest czytanie i wyjaśnianie Pisma Świętego.
Zadanie: Zapoznaj się z fragmentem Ewangelii o uczniach z Emaus.
Odpowiedz na pytania: (można wpisać odpowiedzi na końcu w zeszycie ćw.)
1. Dokąd podążali uczniowie?
2. O czym rozmawiali?
3. Kto do nich dołączył?
4. Co się stało, gdy doszli do Emaus?
5. Po czym poznali uczniowie Jezusa?
Nie uzupełniamy tematu w zeszycie ćw.!
Prace proszę przesłać na maila: biedor@op.pl
JĘZYK POLSKI
Temat: Szewczyk – baśniowy bohater.
Cel: nazywamy cechy głównego bohatera i wyrażamy opinię na temat jego postępowania Zapoznajcie się z postacią Oskara Kolberga ( kim był?), podręcznik str.232, a
następnie przeczytajcie tekst O szewczyku. Naucz się go opowiadać Odpowiedz ustnie na pytania1-5 pod tekstem.
Uzupełnij tabelę dopisując w jaki sposób szewczyk pomógł napotkanym podczas wędrówki zwierzętom oraz jak one się odwdzięczyły?
Zwierzęta | Co zrobił szewczyk dla zwierząt? | Co zrobiły zwierzęta dla szewczyka? |
Mrówki | ||
pszczoły | ||
Rybki | ||
Kaczki |
WYCHOWANIE FIZYCZNE
Temat: Mini koszykówka.
Cel: kształtowanie sprawności specjalnej oraz doskonalenie współpracy z partnerem.
Zajęcia on-line messenger (video-rozmowa). Godzina – 12.00
CZWARTEK
MATEMATYKA
TEMAT LEKCJI: Porównywanie ułamków dziesiętnych (zapisz w zeszycie)
Cel lekcji: Na tej lekcji nauczę się porównywać ułamki dziesiętne oraz porządkować ułamki rosnąco i malejąco.
Lekcja on-line za pośrednictwem Skype o godz. 11.00
- Wprowadzenie do tematu i omówienie zagadnienia przez nauczyciela.
- Wykonamy wspólnie zadania z podręcznika:
- zadanie 1 str.118 (poziom A, B, C, D)
- zadanie 2, 4 str. 119
- Pr. domowa: Wykonaj pracę w zeszycie ćwiczeń:
Porównywanie ułamków dziesiętnych: ćwicz. 3 str. 125, ćwicz. 4,5,6 str. 126 - Dla sprawdzenia swoich umiejętności zaloguj się na stronie learningapps.org
Kontakt z nauczycielem (email: i_modrzew@wp.pl, Skype, Messenger)
WYCHOWANIE FIZYCZNE
Temat: Nauka podań piłki kozłem jednorącz.
Cel. Współdziałanie partnera w zespole oraz kształtowanie umiejętności w zespole.
Zajęcia on-line messenger (video-rozmowa) Godzina 08.50
PRZYRODA
Lekcja on-line w czwartek o godzinie 10:00
Temat: Sprawdzian wiadomości i umiejętności z działu „Odkrywamy tajemnice zdrowia”.
Cele lekcji: Badanie stopnia opanowania treści nauczania ujętych w podstawie programowej.
Proszę przygotować się do ustnego sprawdzianu z zakresu materiału z podręcznika ze stron 114-136. POWODZENIA!
Zachęcam do kontaktu przez grupę na Messengerze i mail paniwiosna606@wp.pl
JĘZYK POLSKI
Temat: Ortografii się nie boimy, bo pilnie się zasad uczymy. Pisownia wyrazów z ch i h.
Cel: Poznajemy i utrwalamy zasady pisowni wyrazów z ch i h.
Zapoznajcie się z nowymi wiadomościami na str. 239- 241, kiedy piszemy ch, a kiedy h.
Zapamiętajcie poznane zasady. Wykonajcie ćwiczenia 1,3 i 9 do zeszytu.
PIĄTEK
ZAJĘCIA WYRÓWNAWCZE Z JĘZYKA POLSKIEGO
W ramach godziny wyrównawczej wykonajcie ćwiczenia na stronie:
https://epodreczniki.pl/a/wielka-czy-mala-litera/DmxNyYE01
WYCHOWANIE FIZYCZNE
Temat: Mini koszykówka – podania piłki jednorącz poprzez kozioł – doskonalenie.
Cel. Współdziałanie partnera w zespole.
Zajęcia on-line messenger (video-rozmowa) Godzina 09.20
JĘZYK POLSKI
Temat: Pisownia wyrazów z ch i h. Czas na ćwiczenia.
Cel: Utrwalamy pisownię wyrazów z ch i h.
W ramach utrwalenia wykonaj ćwiczenia z Zeszytu ćwiczeń str. 72 ćwiczenie 1,2,3,5 i 6
Przejdź do sprawdzenia swojej wiedzy na stronę:
Wyniki zapisz w zeszycie.
PLASTYKA
Temat: Techniki mieszane – farby wodne i pastele
Cel: wyjaśniamy, czym są techniki mieszane, wymieniamy rodzaje technik mieszanych
Zapoznaj się z tematem z podręcznika o technikach mieszanych i wykonaj krótką notatkę do zeszytu na ten temat. Następnie wykonaj pracę plastyczną Ogród wiosną łącząc farby wodne z pastelami. Zdjęcie pracy prześlij do oceny.
Kontakt z nauczycielem: email: grazyna_kupis@wp.pl)
MATEMATYKA
TEMAT LEKCJI: Zamiana ułamków. (zapisz w zeszycie)
Cel lekcji: Na tej lekcji nauczę się: zamieniać ułamek zwykły (liczbę mieszaną) na ułamek dziesiętny metodą rozszerzania, zamieniać ułamek dziesiętny na ułamek zwykły i zapisywać go w postaci nieskracalnej.
Lekcja on-line za pośrednictwem Skype o godz. 11.00
- Wykonamy wspólnie zadania z podręcznika:
- zadanie 1 str. 123 (poziom A, B, C, D)
- zadanie 2 str. 123 (poziom A, B)
- Pr. domowa: Wykonaj pracę w zeszycie ćwiczeń:
Zamiana ułamków: ćwicz. 2, 3, 4 str. 127. - Dla sprawdzenia swoich umiejętności zaloguj się na stronie learningapps.org.
Kontakt z nauczycielem (email: i_modrzew@wp.pl, Skype, Messenger)