PONIEDZIAŁEK
RELIGIA
Temat 49 – Droga do Emaus- c.d.
Cele:
– Wymienisz główne części Mszy św.
– Będziesz bardziej otwarty na słowo Boże i Eucharystię.
Zadanie:
Przeczytaj temat z książki.
Wykonaj polecenia z zeszytu ćw.
Prace proszę przesłać na maila: biedor@op.pl
JĘZYK POLSKI
Temat: Wśród przyjaciół.
Cel: Potrafimy opisać scenkę przedstawioną na obrazie i zredagować logiczną wypowiedź
Zadania
- Obejrzyjcie obraz Corduli Witz Czworo przyjaciół w podręczniku na str. 249
- Zastanówcie się jak odpowiedzielibyśmy na pytania pod obrazem.
- Opiszcie obraz, z którym się zapoznaliście rodzicom. Podzielcie się z nimi swoimi wrażeniami.
- Na pracę domową napiszcie w zeszycie Co to jest przyjaźń? Niech w Waszej pracy znajdą się też informacje na temat: kogo możemy nazywać przyjacielem, dlaczego warto go mieć i jakie mamy obowiązki wobec niego? Pamiętajcie o akapitach.
Pracę prześlijcie do oceny na maila
HISTORIA
Temat: Pilecki i Inka- ,,żołnierze niezłomni”.
Cel lekcji: poznajemy losy Witolda Pileckiego i Danuty Siedzikówny oraz przekonania części Polaków do kontynuowania walki po zakończeniu II wojny światowej.
Wykonaj w zeszycie ćwiczeń zadania 1,2,3,4,5,6 str. 82-83.
Proszę o zapoznanie się z filmem zamieszczonym pod linkiem:
https://www.youtube.com/watch?v=3iwdhQmfTEU
Wykonaj zdjęcie zeszytu z zawartością wykonanych zadań i ćwiczeń np. telefonem komórkowym i prześlij na adres mailowy: sopris2000@interia.pl Zadane ćwiczenia będą podlegać ocenie.W razie pytań i konsultacji proszę o kontakt przez Edziennik lub maila: sopris2000@interia.pl
TECHNIKA
Temat: Skrzyżowania ze znakami drogowymi.
Cel: zapoznanie zasad zachowania kierowcy na skrzyżowaniach ze znakami drogowymi, przygotowanie do egzaminy na kartę rowerową.
Karta pracy
MATEMATYKA
TEMAT LEKCJI: Odejmowanie ułamków dziesiętnych. (zapisz w zeszycie)
Cel lekcji: Na tej lekcji nauczę się odejmować w pamięci ułamki dziesiętne − proste przypadki oraz odejmować pisemnie ułamki dziesiętne.
Lekcja on-line za pośrednictwem Skype o godz. 11.30
- Wykonamy wspólnie zadania z podręcznika:
- zadanie 1 str. 133 (poziom A, B, C, D)
- Pr. domowa: Wykonaj pracę w zeszycie ćwiczeń:
Odejmowanie ułamków: ćwicz. 3,4,5 str. 131. - Dla sprawdzenia swoich umiejętności zaloguj się na stronie learningapps.org.
Kontakt z nauczycielem (email: i_modrzew@wp.pl, Skype, Messenger)
JĘZYK ANGIELSKI
Lekcja on-line. Spotykamy się o godzinie 9:00 na Messengerze. Proszę przygotować podręcznik, ćwiczeniówkę i ołówek. Zadbaj o wygodne miejsce pracy.
Temat: Nie mogę dalej iść. Praca z tekstem.
Cele lekcji:
- przeczytasz kolejną część komiksu o przygodach Susan, Mickey’a i Billiego.
- rozwiniesz umiejętność czytania ze zrozumieniem i wypowiadania się w języku obcym.
Na początku lekcji przeczytamy komiks na stronie 72 podręcznika, przetłumaczymy nieznane słownictwo. Następnie będziecie odpowiadali na pytania dotyczące przeczytanego tekstu.
W razie pytań proszę kontaktować się, pisząc na e-mail na m.willow@wp.pl lub poprzez Messenger.
ZAJĘCIA KOREKCYJNO – KOMPENSACYJNE
WTOREK
JĘZYK ANGIELSKI
Lekcja on-line. Spotykamy się o godzinie 9:00 na Messengerze. Proszę przygotować podręcznik, ćwiczeniówkę i ołówek. Zadbaj o wygodne miejsce pracy.
Temat: Dzikie zwierzęta. Ćwiczenia leksykalne.
Cele lekcji:
- nauczysz się nazwy dzikich zwierząt,
- poznasz przymiotniki opisujące zwierzęta,
- nauczysz się mówić co potrafią robić zwierzęta.
Na początku lekcji poznacie nazwy dzikich zwierząt. Wykonamy ćwiczenie 4 na stronie 73 podręcznika – przeczytacie proste opisy dotyczące zwierząt na obrazkach i dobierzecie je do właściwej fotografii.
Zapiszemy notatkę w zeszycie, uzupełniając tabelkę z ćwiczenia 4B ze strony 73 podręcznika.
W razie pytań proszę kontaktować się, pisząc na e-mail na m.willow@wp.pl lub poprzez Messenger.
PRZYRODA
Lekcja on-line we wtorek o godzinie 10:00
Temat: Czy wszystkie skały są twarde ?
Cele lekcji: Poznasz budowę i rodzaje skał. Dowiesz się czym jest gleba i z czego się składa.
Bardzo proszę o zapoznanie się z informacjami w podręczniku ze stron 144—146.
Pomocne materiały i filmy:
- https://epodreczniki.pl/a/film/DO8EKT3s5
- https://epodreczniki.pl/a/nie-kazda-skala-jest-twarda/D11Fr3yI0
- https://epodreczniki.pl/a/gleby/D10GBB95H
Dla chętnych:
Zachęcam do kontaktu przez grupę na Messengerze i mail paniwiosna606@wp.pl
INFORMATYKA
05.05.2020 (wtorek)
Temat: Poznajemy główne narzędzia edytora tekstu – tworzymy własną notatkę. (zapisz w zeszycie)
Cel: Na tej lekcji zapoznasz się z głównymi narzędziami edytora tekstu, poznasz zasady sporządzania notatki oraz reguły pisania w edytorze tekstu.
- Przeczytaj temat „Idziemy do kina…” str. 100 – 106 podręcznik.
- Wykonaj Ćw. 1 str. 106 podręcznik. (Notatkę prześlij na adres edypawlik@gmail.com
W razie jakichkolwiek problemów proszę o kontakt: edypawlik@gmail.com, lub przez Messenger.
MUZYKA
Temat: Pouczmy się i pośpiewajmy.
https://www.youtube.com/watch?v=s0UnIDMc_aQ -Piosenka młodego patrioty
https://www.youtube.com/watch?v=uq0old44poA – Niezwykłe lekcje rytmiki
JĘZYK POLSKI
Temat: O grzeczności na co dzień.
Cel: Potrafimy objaśnić znaczenie przenośne wyrazów użytych w wypowiedziach
Zadania
- Jakie znasz „magiczne” słowa? Wymień je. (ust.)
Przeczytaj tekst ze str. 250-251.
Wykonaj zad. 1-6 str. 252 (6 w zeszycie). Naucz się pięknie czytać poznany tekst.
Zapoznaj się z wiadomościami: „Wśród ludzi”
WYCHOWANIE FIZYCZNE
Temat: Gimnastyka podstawowa. Lekcja inspirowana pomysłami uczniów – kształtowanie poszczególnych cech motorycznych.
Cel. Wyrabianie u uczniów nawyku właściwej postawy ciała.
Zajęcia on-line messenger (video-rozmowa). Godzina – 12.00
ŚRODA
MATEMATYKA
TEMAT LEKCJI: Odejmowanie ułamków dziesiętnych – zadania. (zapisz w zeszycie)
Cel lekcji: Na tej lekcji utrwalę umiejętność odejmowania w pamięci ułamków dziesiętnych − proste przypadki oraz odejmowania pisemnego ułamków dziesiętnych.
Na tej lekcji nauczę się rozwiązywać proste zadania tekstowe z zastosowaniem odejmowania ułamków dziesiętnych
Lekcja on-line za pośrednictwem Skype o godz. 11.00
- Wykonamy wspólnie zadania z podręcznika:
- zadanie 2,3,4 str. 133
- zadanie 5,6 str. 134
- Pr. domowa: Wykonaj pracę w zeszycie ćwiczeń:
Odejmowanie ułamków dziesiętnych: ćwicz. 6,7 str. 132. - Dla sprawdzenia swoich umiejętności zaloguj się na stronie learningapps.org
Kontakt z nauczycielem (email: i_modrzew@wp.pl, Skype, Messenger)
JĘZYK ANGIELSKI
Lekcja on-line. Spotykamy się o godzinie 9:00 na Messengerze. Proszę przygotować podręcznik, zeszyt i długopis. Zadbaj o wygodne miejsce do pracy.
Temat: Uczymy się mówić o swoich umiejętnościach.
Cele lekcji:
- dowiesz się jak pytać o to, co ktoś potrafi robić,
- nauczysz się mówić o umiejętnościach.
Na początku lekcji dowiecie się, jak pytać o umiejętności oraz mówić o tym, co potraficie i czego nie potraficie robić.
Wspólnie wykonamy ćwiczenia 5 i 6 na stronie 71 w ćwiczeniówce.
Przeprowadzicie ze sobą proste dialogi – będziecie pytać siebie nawzajem o to, co umiecie robić.
Praca domowa: Wykonaj zadanie 7 ze strony 61 w ćwiczeniówce. Zdjęcie wykonanej pracy prześlij mi przez aplikację Messenger.
W razie pytań proszę kontaktować się, pisząc na e-mail na m.willow@wp.pl lub poprzez Messenger.
RELIGIA
Temat 50 – Przez zamknięte drzwi – niezwykłe wejście
Cele:
– Poznasz fragment biblijny o ustanowieniu sakramentu pokuty.
– Chętnie będziesz korzystał z sakramentu pokuty.
Zadanie:
Przeczytaj temat z podręcznika.
Wykonaj polecenia z zeszytu ćw.
Prace proszę przesłać na maila: biedor@op.pl
JĘZYK POLSKI
Temat: Zabawa na łące
Cel: Określamy temat wiersza i potrafimy wymyślić dalsze losy bohaterów
Zadania
- Zastanów się jak lubisz spędzać i gdzie wolny czas?
- Na początek zapoznaj się z biografią Władysława Bełzy, a następnie z wierszem Motyl
- Odpowiedz na pytania 1-3 str. 253 ustnie, a na 4 odpowiedź zapisz w zeszycie.
- Na pracę domową napisz: Jak potoczyły się dalsze losy bohaterów poznanego utworu?
Pracę prześlijcie na mojego maila
WYCHOWANIE FIZYCZNE
Temat: Gimnastyka podstawowa – kształtowanie równowagi oraz sprawności specjalnych w danym ćwiczeniu.
Cel. kształtowanie sprawności specjalnej oraz doskonalenie współpracy z partnerem.
Zajęcia on-line messenger (video-rozmowa). Godzina – 12.00
CZWARTEK
MATEMATYKA
TEMAT LEKCJI: Mnożenie i dzielenie ułamków dziesiętnych przez 10, 100, 1000…. (zapisz w zeszycie)
Cel lekcji: Na tej lekcji nauczę się:
- mnożyć ułamki dziesiętne przez 10, 100, 1000;
- dzielić ułamki dziesiętne przez 10, 100, 1000;
- rozwiązywać elementarne zadania tekstowe z zastosowaniem mnożenia i dzielenia ułamków dziesiętnych przez 10, 100, 1000.
Lekcja on-line za pośrednictwem Skype o godz. 11.00
- Wykonamy wspólnie zadania z podręcznika:
- zadanie 1 str. 137 (poziom A, B, C, D)
- zadanie 4,5,6,7 str. 138
- Pr. domowa: Wykonaj pracę w zeszycie ćwiczeń:
Mnożenie i dzielenie ułamków dziesiętnych przez 10, 100, 1000…. ćwicz. 2,3,4 str. 133-134. - Dla sprawdzenia swoich umiejętności zaloguj się na stronie learningapps.org
Kontakt z nauczycielem (email: i_modrzew@wp.pl, Skype, Messenger)
WYCHOWANIE FIZYCZNE
Temat: Gimnastyka podstawowa – doskonalenie poznanych form gimnastycznych.
Cel. Umiejętność nabywania techniki danych ćwiczeń.
Zajęcia on-line messenger (video-rozmowa) Godzina 08.50
PRZYRODA
Lekcja on-line w czwartek o godzinie 10:00
Temat: Wody słodkie i wody słone.
Cele lekcji: Poznasz klasyfikacje wód słodkich i słonych oraz stojących i płynących.
Bardzo proszę o zapoznanie się z informacjami w podręczniku ze stron 147—150
oraz proszę obejrzeć:
- https://epodreczniki.pl/a/film/D1B8S4moR
- https://www.youtube.com/watch?v=0rVHgxq3a_0
- https://www.youtube.com/watch?v=G24uX4GAjRg
wykonaj ćwiczenia:
Pomocne materiały i filmy dla chcących wiedzieć więcej:
Zachęcam do kontaktu przez grupę na Messengerze i mail paniwiosna606@wp.pl
JĘZYK POLSKI
Temat: Z wyrazami wdzięczności…
Cel: Potrafimy zredagować podziękowanie
Zadania
- Jeśli chcemy komuś wyrazić swoją wdzięczność, to piszemy do niego podziękowanie. W zależności od tego, kto jest odbiorcą podziękowania, może mieć ono charakter grzecznościowy lub bardziej osobisty.
- Otwórzcie podręcznik na str.254 i zapoznajcie się z nową wiadomością: Jak zapiać podziękowanie?
- Na kolejnej stronie mamy przykładowe podziękowanie, zobaczcie co ono zawiera, a następnie przejdźcie do wykonania pisemnie ćwiczenia 1 str. 255
- Na pracę domową wykonajcie ćwiczenie1,2i 3 str.103 ( Zeszyt ćwiczeń)
PIĄTEK
ZAJĘCIA WYRÓWNAWCZE Z JĘZYKA POLSKIEGO
Temat: Po co nam Konstytucja?
Konstytucja to najważniejszy dokument w państwie. Dzięki niemu system władzy, jej kontroli i wybierania jest unormowany. Obywatele mają prawa i wolności wynikające z konstytucji i mogą dochodzić swoich praw w sądach. Pierwsza polska Konstytucja powstała 3 maja 1791 roku i była pierwszą konstytucją w Europie, a drugą na świecie. Już kilka dni po uchwaleniu Konstytucji przez Sejm Wielki dzień 3 maja został uznany za święto narodowe.
Obejrzyj jak powstała Konstytucja w Polsce: https://www.youtube.com/watch?time_continue=115&v=-GBAolHelHs&feature=emb_logo
WYCHOWANIE FIZYCZNE
Temat: Mini koszykówka – podania piłki sprzed klatki piersiowej oraz doskonalenie chwytu.
Cel. Współdziałanie partnera w zespole.
Zajęcia on-line messenger (video-rozmowa) Godzina 09.20
JĘZYK POLSKI
Temat: Pisownia wyrazów z rz i ż
Cel: Przypominamy i utrwalamy pisownię wyrazów z rz i ż
Drodzy uczniowie dzisiaj poćwiczymy ortografię, w tym celu wykonajcie dyktanda, a uzyskane wyniki zapiszcie w zeszycie. Powodzenia.
- https://www.dyktanda.net/zasady-pisowni/pisownia-rz.php
- https://www.dyktanda.net/ortografia-01.php
- https://www.dyktanda.net/ortografia-03.php
PLASTYKA
Temat: Kolaż
Cel: Poznajemy techniki kolażu, potrafimy wyjaśnić, co to jest kolaż , wykonać pracę w technice kolażu z dowolnych materiałów
Zadanie
Zapoznaj się z tematem w podręczniku i zrób notatkę do zeszytu. Kolaż to technika polegająca na przyklejaniu do podłoża różnych materiałów
(gazet, tkanin, nici , tekturki, itp.) w połączeniu z rysunkiem i malarstwem.
Wykonaj pracę na temat: Nieznana planeta, możesz wykonać z zastosowaniem różnych materiałów (gładkich, chropowatych), format A4. Czy na tej planecie, rosną rośliny, żyją zwierzęta , stwory-kosmici. To tylko zależy od Twojej wyobraźni. Zachęcam do tworzenia. Zrób zdjęcie pracy i wyślij do oceny na mojego maila
MATEMATYKA
TEMAT LEKCJI: Ułamki dziesiętne – powtórzenie. (zapisz w zeszycie)
Cel lekcji: Na tej lekcji powtórzę poznane wiadomości i utrwalę umiejętności z ułamków dziesiętnych.
Lekcja on-line za pośrednictwem Skype o godz. 11.00
- Wykonamy wspólnie zadania z podręcznika:
– zadanie 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8,9 str. 140 -141
- Pr. domowa: Wykonaj pracę w zeszycie ćwiczeń:
Ułamki zwykłe. Powtórzenie: ćwicz. 1,2,3,4,5,6,7 str. 135 - Dla sprawdzenia swoich umiejętności zaloguj się na stronie learningapps.org
Kontakt z nauczycielem (email: i_modrzew@wp.pl, Skype, Messenger)