ZADANIA DLA KLASY VI (11-15 maja)

PONIEDZIAŁEK


JĘZYK POLSKI

Temat: Radość obdarowywania -„Noelka”.

 Cel: Potrafimy opowiedzieć wydarzenia przedstawione w tekście, określić problemy poruszone we fragmencie powieści i wyrazić własny sąd o postaci.

-Zapoznajcie się z informacjami o autorce poznawanego dzisiaj fragmentu książki Noelka, a następnie proszę o przeczytanie fragmentu tekstu z podręcznika s.278-280.Po przeczytaniu

 zróbcie do zeszytu notatkę na temat powieści obyczajowej, plan wydarzeń oraz zadania 1, 3, 4 i 6 s. 280.

HISTORIA

Temat: Walki Legionów Polskich.

Cel lekcji: poznajemy jakie były losy legionistów podczas walk oraz kto i kiedy stworzył polski hymn państwowy.

Wykonaj w zeszycie z podręcznika ćwiczenie 2,3 str. 206.

Proszę o zapoznanie się z filmem zamieszczonym pod linkiem:

https://www.youtube.com/watch?v=hTt58XHAmhM

Wykonaj zdjęcie zeszytu z zawartością wykonanych zadań i ćwiczeń np. telefonem komórkowym i prześlij na adres mailowy: sopris2000@interia.pl Zadane ćwiczenia będą podlegać ocenie.W razie pytań i konsultacji proszę o kontakt przez Edziennik lub maila: sopris2000@interia.pl

PLASTYKA

Temat: Poznajemy ciekawe sposoby na malowanie z użyciem codziennych przedmiotów.

Cel: Potrafimy wykonać pracę z wykorzystaniem dowolnych przedmiotów codziennego użytku, rozwijamy naszą wyobraźnię i twórczość plastyczną.

Zadanie:

Obejrzyj filmiki .Wybierz dowolny przedmiot i namaluj jedną pracę plastyczną z jego użyciem .

Potrzebne przybory: farby plakatowe, kubek z wodą, pędzelek, blok, patyczki do uszu, gąbka do mycia, rolka po papierze toaletowym, nitka, folia bąbelkowa , plastikowa butelka

https://www.youtube.com/watch?v=vY49eNceLBo

https://www.youtube.com/watch?v=bXqtynl6OyA

https://www.youtube.com/watch?v=lwM1w-GCyhI

Zdjęcia prac proszę przesłać na mojego maila

JĘZYK ANGIELSKI

Lekcja on-line na Messengerze. Przygotuj zeszyt, ćwiczeniówkę  i długopis. Zadbaj o wygodne miejsce do pracy.

Grupa 2 – 11:00

Grupa 1 – 12:00

Temat: Porównujemy czasy Present Perfect i Present Siple.

Cele lekcji:

  • powtórzysz i utrwalisz wiadomości o zastosowaniu i budowie czasów Present Perfect i Present Simple,
  • nauczysz się mówić, jak długo trwała jakaś czynność, wykorzystując określenia since i for.

Na początku lekcji powtórzycie wiadomości o czasach Present Perfect i Present Simple.

Wspólnie wykonamy ćwiczenie 4, 5 i 6 na stronie 66 ćwiczeniówki.

Będziecie odpowiadali na pytania dotyczące długości trwania czynności lub zjawisk

W razie pytań proszę kontaktować się, pisząc na e-mail na m.willow@wp.pl lub poprzez Messenger.

MATEMATYKA

Lekcja on-line na Messengerze gr. I godz. 11.00, gr. II godz. 12.00

Temat: Odczytujemy dane zamieszczone na diagramach i wykresach.(zapisz w zeszycie)

Cele: Na tej lekcji nauczysz się jak odczytywać dane zamieszczone na diagramach i wykresach i wybierać tyko te informacje, które potrzebne są do rozwiązania danego zadania.

  1. Wspólnie rozwiążemy zad. 1, 2, 3, 4, 5 str. 151, 152podręcznik.
  2. Praca domowa ćw. 1, 2, 3 str. 130, 131 Zeszyt ćwiczeń.

W razie jakichkolwiek problemów proszę o kontakt: edypawlik@gmail.com, lub przez Messenger.

INFORMATYKA GR I

Temat:Tworzymy fotomontaż.(zapisz w zeszycie)

Cel: Na tej lekcji dowiesz się jak wyodrębnić na zdjęciu dowolny obiekt, jak umieścić w tworzonym obrazie fragment ilustracji a także stworzysz fotomontaż wybranego przez siebie obrazu.

1.Przeczytaj temat z podręcznika str. 112 – 116.

  1. Stwórz własny fotomontaż używając wszystkich narzędzi poznanych na tej i poprzedniej lekcji. Wszystkie potrzebne informacje znajdziesz w podręczniku str. 108 – 116. Prace zapisz pod nazwą Fotomontaż i prześlij na adres edypawlik@gmail.com

W razie jakichkolwiek problemów proszę o kontakt: edypawlik@gmail.com, lub przez Messenger.

TECHNIKA

Temat: Elementy elektrotechniki.

Cel – zapoznanie z podstawowymi elementami elektrotechniki
Zajęcia online, karta pracy.

ZAJĘCIA KOREKCYJNO – KOMPENSACYJNE

ZADANIE


WTOREK


KOŁO TURYSTYCZNO – KRAJOZNAWCZE

Dzisiaj odwiedzimy magiczne i piękne Bieszczady. Góry te stanowią dwa łańcuchy górskie (Bieszczady Wschodnie i Bieszczady Zachodnie0 w Karpatach Zewnętrznych przy granicy polsko –słowacko – ukraińskiej. Zapraszam do oglądania!

JĘZYK ANGIELSKI

 

Lekcja on-line na Messengerze. Przygotuj zeszyt, ćwiczeniówkę  i długopis. Zadbaj o wygodne miejsce do pracy.

Grupa 1 – 11:00

Grupa 2 – 12:00

Temat:  Zwyczaje zakupowe. Praca z tekstem.

  • udoskonalisz umiejętność czytania i wypowiadanie się w języku obcym,
  • poszerzysz zasób słownictwa,
  • opowiesz o swoich zwyczajach zakupowych.

Na początku lekcji odczytacie tekst, w którym To opowiada o zwyczajach zakupowych członków swojej rodziny ( podręcznik strona 94), w trakcie lektury uzupełnicie brakujące fragmenty tekstu. Wyjaśnimy nieznane słownictwo, następnie będziecie odpowiadali na pytania dotyczące czytanki.

Poznacie wyrażenia przydatne przy opisywaniu zwyczajów zakupowych, następnie każdy przygotuje krótką wypowiedź o tym , gdzie lubi robić zakupy.

Praca domowa: Wykonaj ćwiczenie 3 na stronie 68 ćwiczeniówki.

W razie pytań proszę kontaktować się, pisząc na e-mail na m.willow@wp.pl lub poprzez Messenger.

JĘZYK POLSKI

Temat: Diagnoza przedmiotowa z jęz. polskiego na zakończenie klasy VI

Cel: Sprawdzenie wiadomości i umiejętności zdobytych w klasie VI.

Test prześlę na Waszego maila. Na rozwiązane testy czekam na mojej skrzynce do godz. 16.00

MATEMATYKA

Lekcja on-line na Messengerze gr. I godz. 12.00, gr. II godz. 13.00

Temat: Diagramy i wykresy – ćwiczenia. (zapisz w zeszycie)

Cel: Na tej lekcji utrwalisz i uporządkujesz wiadomości dotyczące odczytywania i wybierania informacji potrzebnych do rozwiązania zadań.

  1. Wspólnie rozwiążemy zad. 6, 7, 8, 9 str. 152, 153 podręcznik.
  2. Praca domowa ćw. 4, 5, 6 str. 131, 132Zeszyt ćwiczeń. (Proszę o przesłanie zdjęć rozwiązanych ćwiczeń 1 – 6 str. 130 – 132Zeszyt Ćwiczeń prze Messengera albo na maila).

W razie jakichkolwiek problemów proszę o kontakt: edypawlik@gmail.com, lub przez Messenger.

INFORMATYKA GR II

Temat: Poznajemy interfejs programu GIMP. Tworzymy pierwszą warstwę. (zapisz w zeszycie)

Cel: Na tej lekcji poznasz czym jest program GIMP. Bezpłatnie zainstalujesz go na sowim komputerze oraz zapoznasz się z jego interfejsem i wykonasz pierwszy obraz.

1.Przeczytaj temat z podręcznika str. 96 – 101. Spróbuj zainstalować program GIMP na swoim komputerze aby to zrobić wejdź na stronę https://www.gimp.org/downloads/ . Następnie kliknij na „Pobierz GIMP 2.10.18”. Nastąpi automatyczne pobieranie. Po pobraniu kliknij dwa razy na swoim komputerze w plik, który został pobrany, po czym nastąpi instalacja. Postępuj zgodnie ze wskazówkami.

  1. Po zainstalowaniu programu zapoznaj się z jego interfejsem.
  2. Narysuj dowolny obraz postępując zgodnie ze wskazówkami zawartymi w podręczniku na str. 99 – 101. Obraz zapisz pod nazwą Pierwszy obraz i wyślij na adres edypawlik@gmail.com

W razie jakichkolwiek problemów proszę o kontakt: edypawlik@gmail.com, lub przez Messenger.

MUZYKA

Temat: Współczesne gatunki muzyki rozrywkowej – muzyka dance

Cel: Poznajemy i rozpoznajemy muzykę dance.

 Przepisz notatkę do zeszytu:

Muzyka dance rozwijała się w II poł. XX w. Jej szczególny rozkwit przypada na lata 90-te. Jest szybka, dynamiczna i bardzo łatwa w odbiorze. W przypadku utworów instrumentalnych nadaje się przeważnie do tańczenia. Wokalno-instrumentalna muzyka dance ma też aspiracje do tego, by ją słuchano. Jest jeszcze jeden, bardzo ważny czynnik – wizualny: liczy się wygląd wykonawców na estradzie i ich zachowanie, które pobudzać ma do tańca i innego rodzaju szaleństwa. Jest to, z języka angielskiego tzw. show. Efektem ubocznym lansowania takiej muzyki, która wymaga ruchu, męczy fizycznie wykonawców jest tzw. playback, czyli udawane śpiewanie, podczas którego puszczana jest nagrana linia melodyczna wykonawcy.

– Wysłuchajcie na YouTube lub innych platformach przykładów muzyki Dance. Opiszcie krótko w zeszycie  swoje wrażenia: co Wam się podobało, co Wam nie odpowiada w tej muzyce, czy i w jakich okolicznościach wykorzystujesz ten rodzaj muzyki.

– Przygotuj krótki opis wybranego zespołu lub wokalisty/wokalistki wykonujących muzykę Dance. Prześlij do oceny na mojego maila

WYCHOWANIE FIZYCZNE

Temat: Kultura oraz zachowanie się na lekcjach WF.

Cel. Działania wychowawcze związane z kształtowaniem samooceny. 

Godzina – 14.00 i 14.30 (klasa podzielona na grupy)

Proszę o interpretację tekstu, który będzie wysłany na grupie messenger i w kilku zdaniach proszę wyrazić opinię/napisać swoimi słowami, co o tym myślicie lub jaką mielibyście koncepcję na rozwiązanie tego tematu. Tekst proszę wysłać mi na maila, który podałem Wam już wcześniej. W przypadku niejasności proszę o kontakt.


ŚRODA


BIOLOGIA

Temat:Sprawdzian wiadomości o płazach i gadach.

Celem lekcji jest utrwalenie i sprawdzenie stopnia opanowania materiału o płazach i gadach.

Spotkanie na platformie w środę o10.30-wymagana kamerka. Osoby chętne do zdawania we wcześniejszym terminie (poniedziałek,wtorek) mogą się umawiać drogą mailową.

WYCHOWANIE FIZYCZNE

Temat: Nadszedł zatem czas na chwilę namysłu i refleksji. Poznaj samego siebie. Kim jestem?

Cel. Działania wychowawcze związane z kształtowaniem samooceny.

Godzina – 09.00 i 09.50 (podział na grupy)

Proszę o interpretację tekstu, który będzie wysłany na grupie messenger i w kilku zdaniach proszę wyrazić opinię/napisać swoimi słowami, co o tym myślicie lub jaką mielibyście koncepcję na rozwiązanie tego tematu. Tekst proszę wysłać mi na maila, który podałem Wam już wcześniej. W przypadku niejasności proszę o kontakt.

MATEMATYKA

Lekcja on-line na Messengerze gr. I godz. 12.30, gr. II godz. 13.15

Temat: Co to jest procent? (zapisz w zeszycie)

Cel: Na tej lekcji dowiesz się co to jest procent i jaka to część całości oraz nauczysz się jak rozwiązywać zadania z procentami.

  1. Wspólnie rozwiążemy zad. 1, 2, 3, 4, 5 str. 158, 159podręcznik.
  2. Praca domowa ćw. 1, 2 , 3, 4 str. 134, 135 Zeszyt ćwiczeń.

W razie jakichkolwiek problemów proszę o kontakt: edypawlik@gmail.com, lub przez Messenger.

JĘZYK POLSKI

Temat: Zagraniczni goście w naszym języku.

Cel: stosujemy właściwe formy gramatyczne podanych słów, używamy stylu stosownego do sytuacji, wykorzystujemy wiedzę o języku w tworzonych wypowiedziach, korzystamy ze słowników.

-Odczytajcie wyrazy obcego pochodzenia (Na rozgrzewkę, podręcznik str.281)

-Zapoznajcie się z wyjaśnieniem reguł pisowni wyrazów obcych w języku polskim , Nowa wiadomość, str.281.Uzupełnijcie wypowiedź podanymi wyrazami w odpowiedniej formie –ćwicz. 1, str. 281.Sporządźcie listę niezdrowych artykułów spożywczych, ćwicz.2, str.282. —Uzupełnijcie tekst wyrazami obcego pochodzenia, ćwicz.3, a na koniec wykonajcie ćwiczenie 4 i 5 str.282 W razie wątpliwości skorzystajcie ze słownika http://www.edupedia.pl/map/dictionary/id/8_slownik_wyrazow_obcych.html

Na pracę domową wykonajcie ćwiczenia1, 2,3 i 4 str. 94-95( Zeszyt ćwiczeń)

Kontakt z nauczycielem na maila lub  Messenger

RELIGIA

Temat 59 – Majówki- „ I co czuje, i co żyje, niech z nami sławi Maryję”

Cele:
– Poznasz różne sposoby oddawania czci Maryi.
– Będziesz chętnie uczestniczył w nabożeństwach majowych.

Zadanie :
Przeczytaj temat z podręcznika.
Wykonaj polecenia z zeszytu ćwiczeń.

Prace proszę przesłać na maila: biedor@op.pl


CZWARTEK


MATEMATYKA

Lekcja on-line na Messengerze gr. I godz. 9.00, gr. II godz. 10.00

Temat: Procenty – rozwiązywanie zadań tekstowych.(zapisz w zeszycie)

Cel: Na tej lekcji utrwalisz wiadomości dotyczące procentów poprzez rozwiązywanie zadań tekstowych

  1. Wspólnie rozwiążemy zad. 6, 7, 8, 9, 10 str. 159, 160podręcznik.
  2. Praca domowa ćw. 5, 6, 7, 8, 9 str. 135, 136 Zeszyt ćwiczeń. (Proszę o przesłanie zdjęć rozwiązanych ćwiczeń 1 – 9 str. 134 – 136 Zeszyt Ćwiczeń prze Messengera albo na maila).

W razie jakichkolwiek problemów proszę o kontakt: edypawlik@gmail.com, lub przez Messenger.

HISTORIA

Temat: Księstwo Warszawskie.

Cel lekcji: poznajemy kto i kiedy utworzył Księstwo Warszawskie.

Wykonaj w zeszycie z podręcznika ćwiczenie 1 str. 211.

Proszę o zapoznanie się z filmem zamieszczonym pod linkiem:

https://www.youtube.com/watch?v=fGqdKhxjy5k

Wykonaj zdjęcie zeszytu z zawartością wykonanych zadań i ćwiczeń np. telefonem komórkowym i prześlij na adres mailowy: sopris2000@interia.pl Zadane ćwiczenia będą podlegać ocenie.W razie pytań i konsultacji proszę o kontakt przez Edziennik lub maila: sopris2000@interia.pl

JĘZYK POLSKI

Temat: Zdanie złożone bardzo cenione.

Cel: Używamy spójników w zdaniach, rozpoznajemy zdania złożone współrzędnie i podrzędnie.

Zapoznajcie się z pojęciem zdania złożonego współrzędnie i podrzędnie: zróbcie  notatkę do zeszytu- zapamiętajcie.

Wykonajcie pisemnie zad. 1 i 5 str. 284. Przećwicz otwierając poniższy link:

https://epodreczniki.pl/a/zdanie-zlozone-wspolrzednie-a-zdania-zlozone-podrzedn

GEOGRAFIA

Lekcja on-line w czwartek w dwóch grupach:  gr. 1 – 11:00    gr.2 – gr.11:30

Temat: Turystyczne atrakcje Czech i Słowacji.

Cele lekcji: Dowiesz się, że jakie są największe walory turystyczne Czech i Słowacji. Nauczysz się rozpoznawać obiekty geograficzne na mapie tych dwóch krajów.

Proszę przeczytać temat ze stron 138 – 144  oraz zapoznać się z materiałami zamieszczonymi poniżej:

  1. https://epodreczniki.pl/a/srodowisko-przyrodnicze-i-gospodarka-republiki-czeskiej/D1EwvkP6R

Dla zainteresowanych podsyłam ciekawe filmiki:

Praca domowa:  Na podstawie dostępnych źródeł wypisz w zeszycie 10 argumentów zachęcających do spędzenia wakacji w Czechach lub w Słowacji. Termin oddania – 20 maja

Zachęcam do kontaktu przez grupę na Messengerze i mail paniwiosna606@wp.pl

JĘZYK ANGIELSKI

Lekcja on-line na Messengerze. Przygotuj zeszyt, ćwiczeniówkę  i długopis. Zadbaj o wygodne miejsce do pracy.

Grupa 2 – 11:00

Grupa 1 – 12:00

Temat:  Piszemy ogłoszenie

Cele lekcji:

  • dowiesz się, jak napisać ogłoszenie,
  • napiszesz ogłoszenie o sprzedaży.

Na początku lekcji wykonacie ćwiczenia przygotowujące do napisania ogłoszenia. Przeczytanie ogłoszenie o sprzedaży biurka i odpowiecie na pytania dotyczące jego treści.

Uzupełnicie brakujące dane w ogłoszeniu o zagubionej portmonetce.

Na podstawie przeczytanych ogłoszeń, wskażecie najważniejsze cechy tej formy pisemnej.

Na zakończenie lekcji wspólnie napiszecie ogłoszenie o sprzedaży deskorolki.

W razie pytań proszę kontaktować się, pisząc na e-mail na m.willow@wp.pl lub poprzez Messenger.


PIĄTEK


ZAJĘCIA WYRÓWNAWCZE Z MATEMATYKI

Lekcja on-line na Messengerze dla uczniów biorących udział w zajęciach wyrównawczych godz. 9.00

Temat: Odczytujemy dane z diagramów i wykresów.

Cel: Na tej lekcji uzupełnisz wiadomości dotyczące rozwiązywania zadań z wykorzystaniem danych odczytanych z diagramów i wykresów.

  1. Razem przeanalizujemy zadania rozwiązane podczas lekcji oraz wykonamy zadania z karty pracy przesłanej przez Messengera.

W razie jakichkolwiek problemów proszę o kontakt: edypawlik@gmail.com lub przez Messenger.

JĘZYK POLSKI

Temat: Zdanie złożone współrzędnie i podrzędnie – ćwiczenia.

Cel: Utrwalamy i ćwiczymy.

Przypomnij pojęcia zdania złożonego współrzędnie i podrzędnie.

 Wykonaj ćwiczenia z zeszytu ćwiczeń str. 56 ( bez ćw. 11, 15,16,17).

W razie wątpliwości proszę o kontakt na Messenger

RELIGIA

Temat: Maria z Nazaretu – film cz. 4.

Cele:
– Pogłębisz wiadomości o Maryi Matce Jezusa.

Zadanie:
Proszę obejrzeć film (cz.4) ze strony:

https://gloria.tv/post/YKfTgq9ewFfw43fFQifBw3DwjW razie pytań proszę o kontakt: biedor@op.pl

WYCHOWANIE FIZYCZNE

Temat: Wybór stylu kierowania grupą. Trzy style kierowania…

Cel. Działania wychowawcze związane z kształtowaniem nawyku samokontroli i samodyscypliny i wzajemna współodpowiedzialność. 

Godzina – 10.00 i 10.30

Proszę o interpretację tekstu, który będzie wysłany na grupie messenger i w kilku zdaniach proszę wyrazić opinię/napisać swoimi słowami, co o tym myślicie lub jaką mielibyście koncepcję na rozwiązanie tego tematu. Tekst proszę wysłać mi na maila, który podałem Wam już wcześniej. W przypadku niejasności proszę o kontakt.

ZAJĘCIA WYRÓWNAWCZE Z JĘZYKA POLSKIEGO

KOŁO INFORMATYCZNE

Kolejne zajęcia SuprKoderów dotyczą przebudowania naszego robota tak aby po zaprogramowaniu mógł malować. Proszę o obejrzenie prezentacji:

https://drive.google.com/open?id=1yIkLTuPUEKzoyWHDEmipFVypq_fWFcor

W razie jakichkolwiek problemów proszę o kontakt: edypawlik@gmail.com lub przez Messenger.