PONIEDZIAŁEK
JĘZYK POLSKI
Temat: Czas na podsumowanie.
Cel: Przypomnienie i utrwalenie poznanych wiadomości.
Drodzy uczniowie przed nami powtórzenie wiadomości z ostatniego działu. Proszę przypomnijcie sobie i utrwalcie wiadomości o których się uczyliśmy (Podsumowanie str.288). Sprawdźcie swoją wiedzę i umiejętności ustnie odpowiadając na pytania zawarte w teście w podręczniku str. 289. Powodzenia.
Dzisiaj każdy na skrzynkę otrzyma test do rozwiązania w dniu jutrzejszym.
Kontakt z nauczycielem na maila lub Messenger
HISTORIA
Temat: Ustrój Księstwa Warszawskiego.
Cel lekcji: poznajemy jaki był ustrój Księstwa Warszawskiego.
Wykonaj w zeszycie z podręcznika ćwiczenie 2 str. 211.
Proszę o zapoznanie się z filmem zamieszczonym pod linkiem:
https://www.youtube.com/watch?v=fGqdKhxjy5k
Wykonaj zdjęcie zeszytu z zawartością wykonanych zadań i ćwiczeń np. telefonem komórkowym i prześlij na adres mailowy: sopris2000@interia.pl Zadane ćwiczenia będą podlegać ocenie. W razie pytań i konsultacji proszę o kontakt przez Edziennik lub maila: sopris2000@interia.pl
PLASTYKA
Temat: Sztuka ludowa.
Cel: Poznajemy różne wyroby sztuki ludowej
- Dzisiejsza lekcja znajduje się tutaj: https://planetaplastyki.blogspot.com/2020/04/sztuka-ludowa-nie-tylko-w-skansenie.html
- Proszę, abyście po przeczytaniu lekcji zapisali temat w zeszytach, a następnie zrobili notatkę.
Pracę plastyczną w tej tematyce wykonamy za tydzień, dzisiaj sama teoria
JĘZYK ANGIELSKI
Lekcja on-line na Messengerze. Przygotuj zeszyt, ćwiczeniówkę i długopis. Zadbaj o wygodne miejsce do pracy.
Grupa 2 – 11:00
Grupa 1 – 12:00
Temat: Materiały. Praca z tekstem.
Cele lekcji:
– udoskonalisz umiejętność czytania i mówienia w języku angielskim,
– poznasz ciekawostki dotyczące historii używania różnych materiałów.
Przeczytacie tekst dotyczący historii materiałów używanych przez ludzi ze strony 100 podręcznika. Wytłumaczymy nieznane słownictwo, następnie porozmawiamy o przeczytanym tekście. Wykonacie ćwiczenie 2 ze strony 101, a także ćwiczenie 1 i 2 na stronie 93 ćwiczeniówki.
Praca domowa: Wykonaj w zeszycie ćwiczenie 4 ze strony 93 ćwiczeniówki.
W razie pytań proszę kontaktować się, pisząc na e-mail na m.willow@wp.pl lub poprzez Messenger.
MATEMATYKA
Lekcja on-line na Messengerze gr. I godz. 11.00, gr. II godz. 12.00
Temat: Diagnoza przedmiotowa z matematyki na zakończenie roku szkolnego.(zapisz w zeszycie)
Cele: Na tej lekcji sprawdzisz stopień opanowanych treści ujętych w podstawie programowej.
- Zadania otrzymacie na początku lekcji online. Zdjęcia rozwiązań proszę przesłać na adres edypawlik@gmail.com.
W razie jakichkolwiek problemów proszę o kontakt: edypawlik@gmail.com, lub przez Messenger.
INFORMATYKA GR I
Temat:Tworzymy projekt.(zapisz w zeszycie)
Cel: Na tej lekcji utrwalisz wszystkie wiadomości dotyczące tworzenia obrazów w programie GIMP poprzez stworzenie projektu.
1.Przeczytaj temat z podręcznika str. 118 – 119
- Dobierzcie się w pary ewentualnie trzyosobowe zespoły i stwórzcie projekt „Czar szkolnych lat”, opisany w tym temacie. Kontaktujcie się ze sobą przez Internet. Gotowe projekty prześlijcie na adres edypawlik@gmail.com
W razie jakichkolwiek problemów proszę o kontakt: edypawlik@gmail.com, lub przez Messenger.
TECHNIKA
Temat: Postęp techniczny a zagrożenia współczesnej cywilizacji.
Cel – uświadomienie zagrożeń cywilizacji wynikających z postępu.
Zajęcia online,karta pracy.
ZAJĘCIA KOREKCYJNO – KOMPENSACYJNE
WTOREK
KOŁO TURYSTYCZNO – KRAJOZNAWCZE
Dzisiaj wyruszymy w Lubelskie czyli do krainy niemal bezleśnej położonej między Wisłą a Bugiem pośród wąwozów lessowych i nie tylko … zapraszam!
- https://www.youtube.com/watch?v=LtSKQ8j3jzc&t=1170s
- https://www.youtube.com/watch?v=e_MzRq7eYxY&list=TLPQMTYwNTIwMjDpV972fCszdA&index=6
- https://www.youtube.com/watch?v=OvwqZbDAbiQ
JĘZYK ANGIELSKI
Lekcja on-line na Messengerze. Przygotuj zeszyt, ćwiczeniówkę i długopis. Zadbaj o wygodne miejsce do pracy.
Grupa 1 – 11:00
Grupa 2 – 12:00
Temat: Powtórzenie wiadomości z rozdziału „Świat materiałów” – słownictwo.
– powtórzysz i utrwalisz słownictwo poznane w rozdziale.
Wspólnie wykonamy ćwiczenia leksykalne na stornie 70 ćwiczeniówki.
W razie pytań proszę kontaktować się, pisząc na e-mail na m.willow@wp.pl lub poprzez Messenger.
JĘZYK POLSKI
Temat: Test podsumowujący VI rozdział „A było to dobre”.
Cel: Utrwalenie poznanych wiadomości. Pamiętaj o samodyscyplinie.
Proszę rozwiązać test czytelnie i przesłać do sprawdzenia i oceny dzisiaj, do godziny 16.00.Powodzenia. Pracę prześlijcie na maila
MATEMATYKA
Lekcja on-line na Messengerze gr. I godz. 12.00, gr. II godz. 13.00
Temat: Jak obliczamy prędkość, drogę i czas? (zapisz w zeszycie)
Cel: Na tej lekcji nauczysz się jak obliczać: drogę mając dany czas i prędkość, średnią prędkość, czas mając daną drogę i średnią prędkość.
- Wspólnie rozwiążemy zad. 1 poziom A, B, C, z każdego poziomu podpunkt a), b), c), zad. 2, 3 str. 164, 165podręcznik.
- Praca domowa ćw. 1, 2, 3 str. 137Zeszyt ćwiczeń.
W razie jakichkolwiek problemów proszę o kontakt: edypawlik@gmail.com, lub przez Messenger.
INFORMATYKA GR II
Temat: Tworzymy nowe warstwy oraz ustawiamy ich krycie. (zapisz w zeszycie)
Cel: Na tej lekcji nauczysz się jak tworzy się nowe warstwy oraz dowiesz się co to jest krycie warstw.
1.Przeczytaj temat z podręcznika str. 102 – 106.
- Spróbuj stworzyć własny obraz z użyciem kilku warstw.
W razie jakichkolwiek problemów proszę o kontakt: edypawlik@gmail.com, lub przez Messenger.
MUZYKA
Temat: Zaśpiewajmy, zagrajmy, zatańczmy razem! Wartość wspólnego muzykowania.
Cel: Znamy wartość wspólnego muzykowania.
Zapoznajcie się z tematem w podręczniku, lekcja 28: „Zaśpiewajmy, zagrajmy, zatańczmy razem!”. Trudno nam dzisiaj wspólnie zaśpiewać i zatańczyć ale poćwiczmy sami, a jak się spotkamy wspólnie połączymy nasze głosy i razem zatańczymy
Naucz się piosenki- Tyle słońca w całym mieście https://www.youtube.com/watch?v=CPmeVbpAXpU
Posłuchaj nagrania: J. Brahms, Taniec węgierski nr 5 https://www.youtube.com/watch?v=fOorE4QwuCc
Wykonaj taniec Belgijka zgodnie z instrukcją w podręczniku. Wiem, że temat ten nie jest Wam obcy. Poćwiczcie, a jak się spotkamy, to wspólnie zatańczymy.
Na koniec proszę nauczcie się piosenki dla mamy: https://www.youtube.com/watch?v=bKP4q9tyPlg&list=RDS8wjPm8wv-w&index=2
WYCHOWANIE FIZYCZNE
Temat: Zmiana tempa biegu i kierunku w miejscu, nauka techniki biegu.
Cel. Wspieranie i rozwijanie aktywności fizycznej. Zajęcia on-line messenger (video-rozmowa).
Godzina – 14.00 i 14.30 (klasa podzielona na grupy)
ŚRODA
BIOLOGIA
Temat: ssaki – środowisko życia,budowa i czynności życiowe
Celem lekcji jest zapoznanie ze środowiskiem życia, budową i czynnościami życiowymi ssaków.
Na podstawie teksty ze strony 131-133 odpowiedz w zeszycie na pytania:
1. Gdzie żyją ssaki (przykłady)
2. Wymień wytwory skóry ssaków (przykłady)
3. Jaką budowę mają płuca ssaków?
Spotkanie na platformie 20 maja, 10:30
WYCHOWANIE FIZYCZNE
Temat: Gimnastyka podstawowa – wyskoki i zeskoki z przyborów domowych.
Cel. Praca nad własna sylwetką.
Zajęcia on-line messenger (video-rozmowa). Godzina – 09.00 i 09.50 (podział na grupy)
MATEMATYKA
Lekcja on-line na Messengerze gr. I godz. 12.30, gr. II godz. 13.15
Temat: Prędkość, droga i czas – rozwiązywanie zadań tekstowych(zapisz w zeszycie)
Cel: Na tej lekcji utrwalisz umiejętność obliczania drogi, średniej prędkości i czasu rozwiązując zadania tekstowe.
- Wspólnie rozwiążemy zad. 4, 5, 6, 7, 8 str. 165 podręcznik.
- Praca domowa ćw. 4, 5, 6 str. 138, 139 Zeszyt ćwiczeń. (Zdjęcia rozwiązanych ćw. 1 – 6 str. 137 – 139 Zeszyt ćwiczeń prześlij na adres edypawlik@gmail.com)
W razie jakichkolwiek problemów proszę o kontakt: edypawlik@gmail.com, lub przez Messenger.
JĘZYK POLSKI
Temat: Malarskie przedstawienie zawłaszczania przyrody przez człowieka
Cel: Potrafimy opisać scenę na obrazie i przedstawić hipotezę o skutkach całkowitej urbanizacji.
Przyjrzyjcie się obrazowi na str. 291 i odpowiedzcie ustnie na pytania od 1-4, a na 5 i 6 odpowiedzcie pisemnie do zeszytu.
RELIGIA
Temat 41 – Dla królestwa niebieskiego -ksiądz, siostra zakonna i zakonnik.
Cele:
– Poznasz istotę powołania kapłańskiego i zakonnego.
– Będziesz się modlił za znanych ci kapłanów, siostry zakonne i zakonników.
Zadanie:
Przeczytaj temat z podręcznika.
Wykonaj polecenia z zeszytu ćw.
Prace proszę przesłać na maila: biedor@op.pl
CZWARTEK
MATEMATYKA
Lekcja on-line na Messengerze gr. I godz. 9.00, gr. II godz. 10.00
Temat: Jeszcze więcej zadań z droga, prędkością i czasem. (zapisz w zeszycie)
Cel: Na tej lekcji uporządkujesz i utrwalisz umiejętność obliczania drogi, średniej prędkości i czasu rozwiązując zadania tekstowe.
- Wspólnie rozwiążemy zad. 1 poziom A, B, C, D, z każdego poziomu podpunkt a), b), c), zad. 2, 3 str. 170, 171podręcznik.
- Praca domowa ćw. 1, 2, 3 str. 140 Zeszyt ćwiczeń.
W razie jakichkolwiek problemów proszę o kontakt: edypawlik@gmail.com, lub przez Messenger.
HISTORIA
Temat: Polacy podczas wojen napoleońskich.
Cel lekcji: poznajemy jak Polacy zasłużyli się w wojnach prowadzonych przez Napoleona.
Wykonaj w zeszycie z podręcznika ćwiczenie 3 str. 211.
Proszę o zapoznanie się z filmem zamieszczonym pod linkiem:
https://www.youtube.com/watch?v=fGqdKhxjy5k
Wykonaj zdjęcie zeszytu z zawartością wykonanych zadań i ćwiczeń np. telefonem komórkowym i prześlij na adres mailowy: sopris2000@interia.pl Zadane ćwiczenia będą podlegać ocenie. W razie pytań i konsultacji proszę o kontakt przez Edziennik lub maila: sopris2000@interia.pl
JĘZYK POLSKI
Temat: Zwyczajne cuda – W. Szymborska ” Jarmark cudów „.
Cel: Potrafimy omówić obrazy poetyckie w wierszu i scharakteryzować podmiot liryczny
Przeczytajcie wiersz z podręcznika ze str.292 i wykonajcie ćw. 2 i 3 str.293
Zapisz w zeszycie – Wisława Szymborska w wierszu,, Jarmark cudów” chciała przedstawić cały świat jako miliony cudów. Każdy drobiazg, który opisała jest czymś niezwykłym. Autorka zastanawiała się, dlaczego jesteśmy tacy, a nie inni. Ten wiersz uświadamia nam, że tak naprawdę nikt nie wie dlaczego świat wygląda właśnie tak, a nie inaczej oraz, że każdy jego drobiazg jest dla nas cudem. To, że żyjemy, myślimy, patrzymy, mamy wyobraźnię jest cudem, czyli cuda dzieją się wokół nas.
Zaprojektuj album fotograficzny.
- Każdy obraz poetycki z wiersza W. Szymborskiej to inspiracja do Twojej fotografii.
- Kolejnym kartkom nadaj tytuły: pierwsze wersy zwrotek.
- Naszkicuj projekt zdjęć, które umieścisz w swoim albumie.
- Odpowiedz czy obrazy można tworzyć słowami.
Zdjęcia waszego albumu prześlijcie na maila lub Messenger
GEOGRAFIA
Lekcja on-line w czwartek w Messengerze i mail paniwiosna606@wp.pl
JĘZYK ANGIELSKI
Lekcja on-line przez aplikację Teams. Przygotuj zeszyt, ćwiczeniówkę i długopis. Zadbaj o wygodne miejsce do pracy.
Godzina 12:00
Temat: Powtórzenie wiadomości z rozdziału „Świat materiałów” – gramatyka.
Cele lekcji:
– powtórzysz i utrwalisz wiadomości o zagadnieniach gramatycznych, które były omawiane w rozdziale.
Na początku lekcji powtórzycie wiadomości o czasach gramatycznych, które omawialiśmy w rozdziale. Wspólnie wykonamy ćwiczenia na stronie 71 ćwiczeniówki.
W razie pytań proszę kontaktować się, pisząc na e-mail na m.willow@wp.pl lub poprzez Messenger.
PIĄTEK
ZAJĘCIA WYRÓWNAWCZE Z MATEMATYKI
Lekcja on-line na Messengerze dla uczniów biorących udział w zajęciach wyrównawczych godz. 9.00
Temat: Procenty – rozwiązywanie zadań.
Cel: Na tej lekcji uzupełnisz wiadomości dotyczące procentów.
- Razem przeanalizujemy zadania rozwiązane podczas lekcji oraz wykonamy zadania z karty pracy przesłanej przez Messengera.
W razie jakichkolwiek problemów proszę o kontakt: edypawlik@gmail.com lub przez Messenger.
JĘZYK POLSKI
Temat: Człowiek i zwierzęta jak równy z równym.
Cel: Potrafimy odwołać się do własnych doświadczeń, wyrazić opinię na temat lepszego traktowania zwierząt
Przeczytajcie tekst Olgi Kowalik pt. ” Delfin człowiekowi i człowiekiem” str. 294.
Zróbcie ćw. 1 i 3 str. 295.
Zredagujcie odezwę, w której zaapelujecie do ludzi o lepsze traktowanie zwierząt. Swoją pracę stwórzcie na podstawie podanego planu.
- Ukazanie różnych przykładów traktowania zwierząt przez ludzi.
- Przedstawienie argumentów za lepszym obchodzeniem się ze zwierzętami.
- Wskazanie możliwości niesienia pomocy zwierzętom.
Słownictwo pomocnicze:
Zwroty do adresatów: Wszyscy, którym leży na sercu dobro zwierząt…, Drodzy Mieszańcy Ziemi…, Szanowni Obywatele naszej planety…
Wyrazy nazywające wartości: przyjaźń, opiekuńczość, obowiązek, poszanowanie, miłość, dbałość, troska, godność, szacunek, przywiązanie
Prace prześlij do oceny na maila lub Messenger
RELIGIA
Temat 42 – Służyć wspólnocie – małżonkowie.
Cele:
– Poznasz symbole związane z sakramentem małżeństwa oraz znaczenie tego sakramentu.
– Będziesz się modlił za swoją rodzinę.
Zadanie:
Przeczytaj temat z podręcznika.
Wykonaj polecenia z zeszytu ćw.
Prace proszę przesłać na maila: biedor@op.pl
WYCHOWANIE FIZYCZNE
Temat: Ćwiczenia nóg z wykorzystaniem przyborów domowych.
Cel. Ćwiczenia i utrwalenie właściwej sylwetki i sprawności.
Zajęcia on-line messenger (video-rozmowa) Godzina – 10.00 i 10.30
ZAJĘCIA WYRÓWNAWCZE Z JĘZYKA POLSKIEGO
KOŁO INFORMATYCZNE
Kochani SuperKoderzy zobaczcie jak inaczej może wyglądać robot malujący (zbudowany z troszkę innych części) i jakie skrypty są potrzebne aby „ożył”:
https://www.lofirobot.com/codebox/robot-malujacy/
W razie jakichkolwiek problemów proszę o kontakt: edypawlik@gmail.com lub przez Messenger.