ZADANIA DLA KLASY VI (18-22 maja)

PONIEDZIAŁEK


JĘZYK POLSKI

Temat: Czas na podsumowanie.

Cel: Przypomnienie i utrwalenie poznanych wiadomości.

Drodzy uczniowie przed nami powtórzenie wiadomości z ostatniego działu. Proszę przypomnijcie sobie i utrwalcie wiadomości o których się uczyliśmy (Podsumowanie str.288). Sprawdźcie swoją wiedzę i umiejętności ustnie odpowiadając na pytania zawarte w teście w podręczniku  str. 289. Powodzenia.

Dzisiaj  każdy na skrzynkę otrzyma test do rozwiązania w dniu jutrzejszym.

Kontakt z nauczycielem na maila lub   Messenger

HISTORIA

Temat: Ustrój Księstwa Warszawskiego.

Cel lekcji: poznajemy jaki był ustrój Księstwa Warszawskiego.

Wykonaj w zeszycie z podręcznika ćwiczenie 2 str. 211.

Proszę o zapoznanie się z filmem zamieszczonym pod linkiem:

https://www.youtube.com/watch?v=fGqdKhxjy5k

Wykonaj zdjęcie zeszytu z zawartością wykonanych zadań i ćwiczeń np. telefonem komórkowym i prześlij na adres mailowy: sopris2000@interia.pl Zadane ćwiczenia będą podlegać ocenie. W razie pytań i konsultacji proszę o kontakt przez Edziennik lub maila: sopris2000@interia.pl

PLASTYKA

Temat: Sztuka ludowa.

Cel: Poznajemy różne wyroby sztuki ludowej

  1. Dzisiejsza lekcja znajduje się tutaj: https://planetaplastyki.blogspot.com/2020/04/sztuka-ludowa-nie-tylko-w-skansenie.html
  2. Proszę, abyście po przeczytaniu lekcji zapisali temat w zeszytach, a następnie zrobili notatkę.

Pracę plastyczną w tej tematyce wykonamy za tydzień, dzisiaj sama teoria

JĘZYK ANGIELSKI

Lekcja on-line na Messengerze. Przygotuj zeszyt, ćwiczeniówkę i długopis. Zadbaj o wygodne miejsce do pracy.
Grupa 2 – 11:00
Grupa 1 – 12:00

Temat: Materiały. Praca z tekstem.

Cele lekcji:
– udoskonalisz umiejętność czytania i mówienia w języku angielskim,
– poznasz ciekawostki dotyczące historii używania różnych materiałów.

Przeczytacie tekst dotyczący historii materiałów używanych przez ludzi ze strony 100 podręcznika. Wytłumaczymy nieznane słownictwo, następnie porozmawiamy o przeczytanym tekście. Wykonacie ćwiczenie 2 ze strony 101, a także ćwiczenie 1 i 2 na stronie 93 ćwiczeniówki.

Praca domowa: Wykonaj w zeszycie ćwiczenie 4 ze strony 93 ćwiczeniówki.

W razie pytań proszę kontaktować się, pisząc na e-mail na m.willow@wp.pl lub poprzez Messenger.

MATEMATYKA

Lekcja on-line na Messengerze gr. I godz. 11.00, gr. II godz. 12.00

Temat: Diagnoza przedmiotowa z matematyki na zakończenie roku szkolnego.(zapisz w zeszycie)

Cele: Na tej lekcji sprawdzisz stopień opanowanych treści ujętych w podstawie programowej.

  1. Zadania otrzymacie na początku lekcji online. Zdjęcia rozwiązań proszę przesłać na adres edypawlik@gmail.com.

W razie jakichkolwiek problemów proszę o kontakt: edypawlik@gmail.com, lub przez Messenger.

INFORMATYKA GR I

Temat:Tworzymy projekt.(zapisz w zeszycie)

Cel: Na tej lekcji utrwalisz wszystkie wiadomości dotyczące tworzenia obrazów w programie GIMP poprzez stworzenie projektu.

1.Przeczytaj temat z podręcznika str. 118 – 119

  1. Dobierzcie się w pary ewentualnie trzyosobowe zespoły i stwórzcie projekt „Czar szkolnych lat”, opisany w tym temacie. Kontaktujcie się ze sobą przez Internet. Gotowe projekty prześlijcie na adres edypawlik@gmail.com

W razie jakichkolwiek problemów proszę o kontakt: edypawlik@gmail.com, lub przez Messenger.

TECHNIKA

Temat: Postęp techniczny a zagrożenia współczesnej cywilizacji.

Cel – uświadomienie zagrożeń cywilizacji wynikających z postępu.

Zajęcia online,karta pracy.

ZAJĘCIA KOREKCYJNO – KOMPENSACYJNE

ZADANIE


WTOREK


KOŁO TURYSTYCZNO – KRAJOZNAWCZE

Dzisiaj wyruszymy w Lubelskie czyli do krainy niemal bezleśnej położonej między Wisłą a Bugiem pośród wąwozów lessowych i nie tylko … zapraszam!

JĘZYK ANGIELSKI

Lekcja on-line na Messengerze. Przygotuj zeszyt, ćwiczeniówkę i długopis. Zadbaj o wygodne miejsce do pracy.
Grupa 1 – 11:00
Grupa 2 – 12:00

Temat: Powtórzenie wiadomości z rozdziału „Świat materiałów” – słownictwo.

– powtórzysz i utrwalisz słownictwo poznane w rozdziale.

Wspólnie wykonamy ćwiczenia leksykalne na stornie 70 ćwiczeniówki.

W razie pytań proszę kontaktować się, pisząc na e-mail na m.willow@wp.pl lub poprzez Messenger.

JĘZYK POLSKI

Temat:  Test podsumowujący VI rozdział „A było to dobre”.

Cel: Utrwalenie poznanych wiadomości. Pamiętaj o samodyscyplinie.

Proszę rozwiązać test czytelnie i przesłać do sprawdzenia i oceny dzisiaj, do godziny 16.00.Powodzenia. Pracę prześlijcie na maila

MATEMATYKA

Lekcja on-line na Messengerze gr. I godz. 12.00, gr. II godz. 13.00

Temat: Jak obliczamy prędkość, drogę i czas? (zapisz w zeszycie)

Cel: Na tej lekcji nauczysz się jak obliczać: drogę mając dany czas i prędkość, średnią prędkość, czas mając daną drogę i średnią prędkość.

  1. Wspólnie rozwiążemy zad. 1 poziom A, B, C, z każdego poziomu podpunkt a), b), c), zad. 2, 3 str. 164, 165podręcznik.
  2. Praca domowa ćw. 1, 2, 3 str. 137Zeszyt ćwiczeń.

W razie jakichkolwiek problemów proszę o kontakt: edypawlik@gmail.com, lub przez Messenger.

INFORMATYKA GR II

Temat: Tworzymy nowe warstwy oraz ustawiamy ich krycie. (zapisz w zeszycie)

Cel: Na tej lekcji nauczysz się jak tworzy się nowe warstwy oraz dowiesz się co to jest krycie warstw.

1.Przeczytaj temat z podręcznika str. 102 – 106.

  1. Spróbuj stworzyć własny obraz z użyciem kilku warstw.

W razie jakichkolwiek problemów proszę o kontakt: edypawlik@gmail.com, lub przez Messenger.

MUZYKA

Temat: Zaśpiewajmy, zagrajmy, zatańczmy razem!  Wartość wspólnego  muzykowania.

Cel: Znamy wartość wspólnego muzykowania.

Zapoznajcie się z tematem w  podręczniku, lekcja 28: „Zaśpiewajmy, zagrajmy, zatańczmy razem!”. Trudno nam dzisiaj wspólnie zaśpiewać i zatańczyć ale poćwiczmy sami, a jak się spotkamy wspólnie połączymy nasze głosy i razem zatańczymy

Naucz się   piosenki- Tyle słońca w całym mieście https://www.youtube.com/watch?v=CPmeVbpAXpU

 Posłuchaj nagrania: J. Brahms, Taniec węgierski nr 5 https://www.youtube.com/watch?v=fOorE4QwuCc

  Wykonaj  taniec Belgijka zgodnie z instrukcją w podręczniku. Wiem, że temat ten nie jest Wam obcy. Poćwiczcie, a jak się spotkamy, to wspólnie zatańczymy.

Na koniec proszę nauczcie się piosenki dla mamy: https://www.youtube.com/watch?v=bKP4q9tyPlg&list=RDS8wjPm8wv-w&index=2

WYCHOWANIE FIZYCZNE

Temat: Zmiana tempa biegu i kierunku w miejscu, nauka techniki biegu.

Cel. Wspieranie i rozwijanie aktywności fizycznej. Zajęcia on-line messenger (video-rozmowa).

Godzina – 14.00 i 14.30 (klasa podzielona na grupy)


ŚRODA


BIOLOGIA

Temat: ssaki – środowisko życia,budowa i czynności życiowe

Celem lekcji jest zapoznanie ze środowiskiem życia, budową i czynnościami życiowymi ssaków.

Na podstawie teksty ze strony 131-133 odpowiedz w zeszycie na pytania:
1. Gdzie żyją ssaki (przykłady)
2. Wymień wytwory skóry ssaków (przykłady)
3. Jaką budowę mają płuca ssaków?

Spotkanie na platformie 20 maja, 10:30

WYCHOWANIE FIZYCZNE

Temat: Gimnastyka podstawowa – wyskoki i zeskoki z przyborów domowych.

Cel. Praca nad własna sylwetką. 

Zajęcia on-line messenger (video-rozmowa). Godzina – 09.00 i 09.50 (podział na grupy)

MATEMATYKA

Lekcja on-line na Messengerze gr. I godz. 12.30, gr. II godz. 13.15

Temat: Prędkość, droga i czas – rozwiązywanie zadań tekstowych(zapisz w zeszycie)

Cel: Na tej lekcji utrwalisz umiejętność obliczania drogi, średniej prędkości i czasu rozwiązując zadania tekstowe.

  1. Wspólnie rozwiążemy zad. 4, 5, 6, 7, 8 str. 165 podręcznik.
  2. Praca domowa ćw. 4, 5, 6 str. 138, 139 Zeszyt ćwiczeń. (Zdjęcia rozwiązanych ćw. 1 – 6 str. 137 – 139 Zeszyt ćwiczeń prześlij na adres edypawlik@gmail.com)

W razie jakichkolwiek problemów proszę o kontakt: edypawlik@gmail.com, lub przez Messenger.

JĘZYK POLSKI

Temat: Malarskie przedstawienie zawłaszczania przyrody przez człowieka

Cel: Potrafimy opisać scenę na obrazie i przedstawić hipotezę o skutkach całkowitej urbanizacji.

Przyjrzyjcie się obrazowi na str. 291 i odpowiedzcie ustnie na pytania  od 1-4,  a na 5 i 6 odpowiedzcie pisemnie do zeszytu.

RELIGIA

Temat 41 – Dla królestwa niebieskiego -ksiądz, siostra zakonna i zakonnik.

Cele:
– Poznasz istotę powołania kapłańskiego i zakonnego.
– Będziesz się modlił za znanych ci kapłanów, siostry zakonne i zakonników.

Zadanie:
Przeczytaj temat z podręcznika.
Wykonaj polecenia z zeszytu ćw.
Prace proszę przesłać na maila: biedor@op.pl


CZWARTEK


MATEMATYKA

Lekcja on-line na Messengerze gr. I godz. 9.00, gr. II godz. 10.00

Temat: Jeszcze więcej zadań z droga, prędkością i czasem. (zapisz w zeszycie)

Cel: Na tej lekcji uporządkujesz i utrwalisz umiejętność obliczania drogi, średniej prędkości i czasu rozwiązując zadania tekstowe.

  1. Wspólnie rozwiążemy zad. 1 poziom A, B, C, D, z każdego poziomu podpunkt a), b), c), zad. 2, 3 str. 170, 171podręcznik.
  2. Praca domowa ćw. 1, 2, 3 str. 140 Zeszyt ćwiczeń.

W razie jakichkolwiek problemów proszę o kontakt: edypawlik@gmail.com, lub przez Messenger.

HISTORIA

Temat: Polacy podczas wojen napoleońskich.

Cel lekcji: poznajemy jak Polacy zasłużyli się w wojnach prowadzonych przez Napoleona.

Wykonaj w zeszycie z podręcznika ćwiczenie 3 str. 211.

Proszę o zapoznanie się z filmem zamieszczonym pod linkiem:

https://www.youtube.com/watch?v=fGqdKhxjy5k

Wykonaj zdjęcie zeszytu z zawartością wykonanych zadań i ćwiczeń np. telefonem komórkowym i prześlij na adres mailowy: sopris2000@interia.pl Zadane ćwiczenia będą podlegać ocenie. W razie pytań i konsultacji proszę o kontakt przez Edziennik lub maila: sopris2000@interia.pl

JĘZYK POLSKI

Temat: Zwyczajne cuda – W. Szymborska ” Jarmark cudów „.

Cel: Potrafimy omówić obrazy poetyckie w wierszu i scharakteryzować podmiot liryczny

Przeczytajcie wiersz z podręcznika ze str.292  i wykonajcie ćw. 2 i 3  str.293

 Zapisz w zeszycie – Wisława Szymborska w wierszu,, Jarmark cudów”  chciała  przedstawić cały świat jako miliony cudów. Każdy drobiazg, który opisała jest czymś niezwykłym. Autorka zastanawiała  się, dlaczego jesteśmy tacy, a nie inni. Ten wiersz uświadamia nam, że tak naprawdę nikt nie wie dlaczego świat wygląda właśnie tak, a nie inaczej oraz, że każdy jego drobiazg jest dla nas cudem. To, że żyjemy, myślimy, patrzymy, mamy wyobraźnię jest cudem, czyli cuda dzieją się wokół nas.

 Zaprojektuj album fotograficzny.

  • Każdy obraz poetycki z wiersza W. Szymborskiej to inspiracja do Twojej fotografii.
  • Kolejnym kartkom nadaj tytuły: pierwsze wersy zwrotek.
  • Naszkicuj projekt zdjęć, które umieścisz w swoim albumie.
  • Odpowiedz czy obrazy można tworzyć słowami.

Zdjęcia waszego albumu prześlijcie na  maila lub   Messenger

GEOGRAFIA

Lekcja on-line w czwartek w Messengerze i mail paniwiosna606@wp.pl

JĘZYK ANGIELSKI

Lekcja on-line przez aplikację Teams. Przygotuj zeszyt, ćwiczeniówkę i długopis. Zadbaj o wygodne miejsce do pracy.
Godzina 12:00

Temat: Powtórzenie wiadomości z rozdziału „Świat materiałów” – gramatyka.

Cele lekcji:
– powtórzysz i utrwalisz wiadomości o zagadnieniach gramatycznych, które były omawiane w rozdziale.

Na początku lekcji powtórzycie wiadomości o czasach gramatycznych, które omawialiśmy w rozdziale. Wspólnie wykonamy ćwiczenia na stronie 71 ćwiczeniówki.

W razie pytań proszę kontaktować się, pisząc na e-mail na m.willow@wp.pl lub poprzez Messenger.


PIĄTEK


ZAJĘCIA WYRÓWNAWCZE Z MATEMATYKI

Lekcja on-line na Messengerze dla uczniów biorących udział w zajęciach wyrównawczych godz. 9.00

Temat: Procenty – rozwiązywanie zadań.

Cel: Na tej lekcji uzupełnisz wiadomości dotyczące procentów.

  1. Razem przeanalizujemy zadania rozwiązane podczas lekcji oraz wykonamy zadania z karty pracy przesłanej przez Messengera.

W razie jakichkolwiek problemów proszę o kontakt: edypawlik@gmail.com lub przez Messenger.

JĘZYK POLSKI

Temat: Człowiek i zwierzęta jak równy z równym.

Cel: Potrafimy odwołać się do własnych doświadczeń, wyrazić opinię na temat lepszego traktowania zwierząt

 Przeczytajcie tekst Olgi Kowalik pt. ” Delfin człowiekowi i człowiekiem” str. 294.

 Zróbcie ćw. 1 i 3 str. 295.

 Zredagujcie odezwę, w której zaapelujecie do ludzi o lepsze traktowanie zwierząt. Swoją pracę stwórzcie na podstawie podanego planu.

  1. Ukazanie różnych przykładów traktowania zwierząt przez ludzi.
  2. Przedstawienie argumentów za lepszym obchodzeniem się ze zwierzętami.
  3. Wskazanie możliwości niesienia pomocy zwierzętom.

Słownictwo pomocnicze:

Zwroty do adresatów: Wszyscy, którym leży na sercu dobro zwierząt…, Drodzy Mieszańcy Ziemi…, Szanowni Obywatele naszej planety…

Wyrazy nazywające wartości: przyjaźń, opiekuńczość, obowiązek, poszanowanie, miłość, dbałość, troska, godność, szacunek, przywiązanie

Prace prześlij do oceny na   maila lub   Messenger

RELIGIA

Temat 42 – Służyć wspólnocie – małżonkowie.
Cele:
– Poznasz symbole związane z sakramentem małżeństwa oraz znaczenie tego sakramentu.
– Będziesz się modlił za swoją rodzinę.

Zadanie:
Przeczytaj temat z podręcznika.
Wykonaj polecenia z zeszytu ćw.
Prace proszę przesłać na maila: biedor@op.pl

WYCHOWANIE FIZYCZNE

Temat: Ćwiczenia nóg z wykorzystaniem przyborów domowych.

Cel. Ćwiczenia i utrwalenie właściwej sylwetki i sprawności.

Zajęcia on-line messenger (video-rozmowa) Godzina – 10.00 i 10.30

ZAJĘCIA WYRÓWNAWCZE Z JĘZYKA POLSKIEGO

KOŁO INFORMATYCZNE

Kochani SuperKoderzy zobaczcie jak inaczej może wyglądać robot malujący (zbudowany z troszkę innych części) i jakie skrypty są potrzebne aby „ożył”:

https://www.lofirobot.com/codebox/robot-malujacy/

W razie jakichkolwiek problemów proszę o kontakt: edypawlik@gmail.com lub przez Messenger.