ZADANIA DLA KLASY VI

PONIEDZIAŁEK


JĘZYK POLSKI

Temat: Gdzie mieści się wyobraźnia?

  • Drodzy uczniowie proszę zapoznać się z wierszem Zbigniewa Herberta Pudełko zwane wyobraźnią, a następnie odpowiedzcie na pytanie 1,2 i 3. Zapoznajcie się z nową wiadomością: Środki stylistyczne( poetyckie)… ( podręcznik, strona 219-220 )

HISTORIA

  • Przeczytać z podręcznika do historii temat pt. Sejm Wielki i Konstytucja 3 maja, a następnie rozwiązać z podręcznika ćwiczenie 1,2 strona 173 wpisując odpowiedzi do zeszytu.
  • Wykonaj zdjęcie zeszytu z zawartością wykonanych zadań i ćwiczeń np. telefonem komórkowym i prześlij na adres mailowy: sopris2000@interia.pl Zadane ćwiczenia będą podlegać ocenie.

PLASTYKA

  • Praca plastyczna na temat: Zwiastuny wiosny – technika dowolna ( prace proszę gromadzić w teczce do oceny)

JĘZYK ANGIELSKI

Temat: Poznajemy słownictwo związane z kosmosem.

  • Przepisz i przetłumacz słownictwo z zielonej ramki na stronie 77 w podręczniku. Naucz się go.
  • Wykonaj ćwiczenie 1 na stronie 56 ćwiczeniówki. Jeśli zajdzie taka potrzeba, skorzystaj z translatora języka angielskiego.

MATEMATYKA

Temat: Sprawdzamy czy dana liczba jest rozwiązaniem równania. (zapisz w zeszycie).

  1. Wejdź na stronę internetową https://epodreczniki.pl/a/rozwiazanie-rownania-liczba-rozwiazan-rownania/DtmkE2ae2
    Odsłuchaj Przykład 1 oraz zapoznaj się z definicjami: Liczba spełniająca dane równanie. Rozwiązanie równania – zamieszczonymi pod przykładem,a także przeczytaj dwie definicje zatytułowane Zapamiętaj na str. 73 podręcznik do matematyki.
  2. Wykonaj Zad. 1 str. 75, 76 podręcznik (Poziom A, B, C i D, z każdego Poziomu przykład a), b), c), d).
  3. Wykonaj z Zeszytu Ćwiczeń Ćw. 1, str. 96.
  4. Dla sprawdzenia swojej wiedzy wykonaj zadania na learningapps.

W razie jakichkolwiek problemów proszę o kontakt: edypawlik@gmail.com, lub przez Messenger.

INFORMATYKA GR II

  • Proszę o przeczytanie tematu „Do biegu, gotowi, start!” podręcznik do informatyki str. 64 – 69. Następnie w programie Scratch na stronie internetowej: https://scratch.mit.edu/ spróbuj zbudować część skryptu gry Kulkoklikacz, (tylko te skrypty, które znajdują się od str. 64-69 w podręczniku). Proszę zapisać go pod nazwą „Gra”.

W razie jakichkolwiek problemów proszę o kontakt: edypawlik@gmail.com, lub przez Messenger.

TECHNIKA


WTOREK


JĘZYK ANGIELSKI

Temat: Poznajemy czas Future Simple.

JĘZYK POLSKI

Temat: W świecie wyobraźni.

  • Dzisiaj pobudzimy nasza wyobraźnię. Oto zadanie dla Was.
  • Wyobraź sobie przedmiot, który pomoże Ci się przenieś w niezwykłe, lepsze miejsce. Opisz ten przedmiot. Swój opis prześlij na mój adres: grazyna_kupis@wp.pl
  • Powodzenia!

MATEMATYKA

Temat: Sprawdzanie rozwiązań równania – zadania.(zapisz w zeszycie).

  1. Wejdź na stronę internetową https://epodreczniki.pl/a/rozwiazanie-rownania-liczba-rozwiazan-rownania/DtmkE2ae2
    Odsłuchaj Przykład 2
  2. Wykonaj Zad. 2, 5, 6 str. 76, 77 podręcznik.
  3. Wykonaj Ćw. 2,3 str. 96 Zeszyt Ćwiczeń.
  4. Dla sprawdzenia swojej wiedzy wykonaj zadania na learningapps.

W razie jakichkolwiek problemów proszę o kontakt: edypawlik@gmail.com, lub przez Messenger.

INFORMATYKA GR I

  • Proszę o przeczytanie tematu „Co jest naj… O wyszukiwaniu najmniejszej i największej liczby.” podręcznik do informatyki str. 73.
  •  Następnie w programie Scratch na stronie internetowej: https://scratch.mit.edu/ spróbuj zbudować skrypt dzięki, któremu odszukasz największy element na liście, a duszek wyświetli wynik. Wszystkie informacje  wraz ze skryptami są gotowe w podręczniku, przy tym temacie. Proszę zapisać skrypt pod nazwą „Największy element na liście”.

W razie jakichkolwiek problemów proszę o kontakt: edypawlik@gmail.com, lub przez Messenger.

MUZYKA

  • Instrumenty dęte. Podział i brzmienie. Zapoznaj się z tematem. Zrób notatkę w zeszycie.

WYCHOWANIE FIZYCZNE

  • Zaproponowane ćwiczenia można rozłożyć na kilka dni. Aby robić seriami, proponuję 30 minut dziennie, kilka ćwiczeń – na przykład na kanapie 😉
  • ćwiczenia – burpees

ŚRODA


1.Na jakie grupy dzielimy gady? Podaj przedstawicieli należących do tych grup i krótko scharakteryzuj.
2.Jakie gady żyją w Polsce?
3.Jakie jest znaczenie gadów?
4.Jakie są zagrożenia i sposoby ochrony tych zwierząt? Zapisz w zeszycie temat ze str.107 i wykonaj krótką notatkę.

WYCHOWANIE FIZYCZNE

  • Zaproponowane ćwiczenia można rozłożyć na kilka dni. Aby robić seriami, proponuję 30 minut dziennie, kilka ćwiczeń – na przykład na kanapie 😉
  • ćwiczenia – burpees

MATEMATYKA

Bardzo proszę na ile to możliwe zainstalować sobie program Skype aby możliwa była komunikacja (lekcje on-line) za jego pośrednictwem.
Temat: Jak rozwiązywać równania? (zapisz w zeszycie)

Cele: Na tej lekcji nauczysz się rozwiązywać równania z jedną niewiadomą.
1. Przeczytaj temat na stronie 80 z podręcznika i przeanalizuj Przykład 1 str. 81
2. Wejdź na stronę https://epodreczniki.pl/a/rozwiazanie-rownania-liczba-rozwiazan-rownania/DtmkE2ae2 , obejrzyj Przykład 4.
3. Wykonaj Zad. 1 str. 82 podręcznik, poziom A, B, C; z każdego poziomu podpunkty a), b), c), d).
4. Wykonaj Ćw. 1 str. 98 Zeszyt Ćwiczeń.
5. Dla sprawdzenia swojej wiedzy wykonaj zadania na learningapps.

W razie jakichkolwiek problemów proszę o kontakt: edypawlik@gmail.com, lub przez Messenger.

JĘZYK POLSKI

Temat: Gdy książka pochłonie nas bez reszty…

  • Zapoznaj się z fragmentem książki Atramentowe serce .
  • Po przeczytaniu odpowiedz ustnie na pytania pod tekstem, a następnie ćwiczenie  8 zrób pisemnie do zeszytu.

RELIGIA

Przeczytaj z podręcznika temat 32. Uzupełnij zadania z zeszytu ćwiczeń.


CZWARTEK


MATEMATYKA

Lekcja przez Skype o godz. 14.00
Temat: Rozwiązujemy równania z jedną niewiadomą. (zapisz w zeszycie)

Cele: Na tej lekcji utrwalisz umiejętność rozwiązywania równań.
1. Wspólnie rozwiążemy zad. 2, 4, 5 str. 83 podręcznik.
2. Wykonaj Ćw. 2, 3 str. 99 Zeszyt Ćwiczeń.
3. Dla sprawdzenia swojej wiedzy wykonaj zadania na learningapps.

W razie jakichkolwiek problemów proszę o kontakt: edypawlik@gmail.com, lub przez Messenger.

HISTORIA

Przeczytać z podręcznika do historii temat pt. Powstanie kościuszkowskie i trzeci rozbiór Polski, a następnie rozwiązać z podręcznika ćwiczenie 3 strona 179 wpisując odpowiedzi do zeszytu.

JĘZYK POLSKI

Temat: Najsłynniejsza celebrytka świata- odkrywamy tajemnice obrazu Mona Lisa Leonarda da Vinci.

  • Wyszukaj w Internecie obraz Mona Lisa Leonarda da Vinci. Dowiedz się coś na jego temat.

Zastanów się:

  • Kim jest celebrytka?
  •  Zapoznaj się z tekstem.
  • Kiedy wykonasz już wszystkie powyższe polecenia odpowiedz czy uzasadnione było określenie w temacie Mona Lisa najsłynniejszą celebrystką świata?
  • Na zakończenie swoich rozmyślań wykonaj ćwiczenie 1 ze  strony 226.

GEOGRAFIA

Lekcja on-line w czwartek w dwóch grupach:  gr. 1 – 11:00    gr.2 – gr.11:30

Temat: Przemysł i usługi we Francji

Cele lekcji: Dowiesz się czym jest przemysł i usługi. Zdobędziesz informacje na temat warunków  rozwoju przemysłu we Francji. Poznasz najważniejsze działy przemysłu i rodzaje usług w tym kraju. Dowiesz czym charakteryzują się technopolie oraz jakie znaczenie w ocenie gospodarki państwa ma handel zagraniczny.

Proszę przeczytać temat z podręcznika ze stron 106-111 oraz zapoznać się z prezentacją załączoną na grupowe konto na facebooku.

Praca domowa: Proszę nauczyć się na sprawdzian z działu ”Środowisko przyrodnicze i ludność Europy”, który odbędzie się 02 kwietnia w formie on-line. Proszę także wykonać zadania z zeszytu ćwiczeń ze stron 62-64. Zadania zeskanuję i  prześlę przez facebooka.

Zachęcam do kontaktu przez grupę na Messengerze i mail paniwiosna606@wp.pl

JĘZYK ANGIELSKI

Temat:  Zdania twierdzące i przeczenia w czasie przyszłym Future Simple – ćwiczenia gramatyczne.

Cele lekcji:

  • utrwalisz wiadomości o czasie Future Simple,
  • nabędziesz umiejętność mówienia o wydarzeniach, które wydarzą się w przyszłości,
  • będziesz wiedział w jaki sposób powiedzieć, że coś się nie wydarzy w przyszłości.

Wykonaj ćwiczenie 2 i 3 ze strony 56 w ćwiczeniówce. Uważaj, zdania do uzupełnienia z ćwiczenia 3 znajdują się na stronie 57.

Zanim zaczniesz wykonywać zadania, przypomnij sobie budowę zdań twierdzących i przeczeń w czasie Future Simple.

Zdjęcia wykonanych ćwiczeń proszę przesłać za pomocą aplikacji Messenger lub na maila: m.willow@wp.pl


PIĄTEK


JĘZYK POLSKI

TEMAT: Analiza zdania pojedynczego

www.gov.pl/zdalnelekcje

RELIGIA

Przeczytaj temat 33. Wykonaj zadania z zeszytu ćwiczeń.

(Rozwiązane zadania prześlij na maila biedor@op.pl)

WYCHOWANIE FIZYCZNE

  • Zaproponowane ćwiczenia można rozłożyć na kilka dni. Aby robić seriami, proponuję 30 minut dziennie, kilka ćwiczeń – na przykład na kanapie 😉
  • ćwiczenia – burpees