ZADANIA DLA KLASY VI (20-24 KWIETNIA)

PONIEDZIAŁEK


JĘZYK POLSKI

Temat: W raju.

Cel: Dowiemy się czym jest drzewo wiadomości dobrego i złego, odkryjemy sens ludzkiego losu.

Zapoznajcie się z tekstem Książka nad książkami str. 242. Ułóżie plan wydarzeń, zapiszcie go do zeszytu, a następnie wykonajcie ćwiczenie 1 str.243.Objaśnijcie znaczenie związków frazeologicznych : rajskie życie, czuć się jak w raju, raj utracony. Zapoznaj się z prezentacją

Na stonie  https://slideplayer.pl/slide/413447/

https://epodreczniki.pl/a/ksiazka-nad-ksiazkami/D14QI5aGW

Kontakt z nauczycielem  email: grazyna_kupis@wp.pl)

HISTORIA

Temat: Dyktatura Jakobinów i rządy dyrektoriatu we Francji.

Cel lekcji: poznajemy na czym polegały rządy terroru sprawowane przez jakobinów i czym charakteryzowały się rządy dyrektoriatu.

Wykonaj w zeszycie z podręcznika ćwiczenie 3,4 str. 193.

Dotyczy historii i wos-u:wykonaj zdjęcie zeszytu z zawartością wykonanych zadań i ćwiczeń np. telefonem komórkowym i prześlij na adres mailowy: sopris2000@interia.pl Zadane ćwiczenia będą podlegać ocenie.

PLASTYKA

Temat: Tematy w malarstwie (dzieła rodzajowe, religijne, symboliczne). Raj

Cel: rozwijamy kreatywność i wyobraźnię, tworzymy pracę malarską

Jak Ty wyobrażasz sobie raj, przedstaw go za pomocą farb  i  prześlij zdjęcie pracy do oceny

Kontakt z nauczycielem: email: grazyna_kupis@wp.pl)

JĘZYK ANGIELSKI

Lekcja on-line na Messengerze. Przygotuj zeszyt, ćwiczeniówkę  i długopis. Zadbaj o wygodne miejsce do pracy.

Grupa 2 – 11:00

Grupa 1 – 12:00

Temat: Powtarzamy wiadomości z rozdziału 6 – słownictwo.

Cele lekcji:

  • powtórzysz i utrwalisz słownictwo związane z kosmosem oraz fantastyką naukową,
  • rozwiniesz umiejętność wypowiadania się w języku obcym.

Na początku zajęć powtórzymy słownictwo, które pojawiło się  w rozdziale.  Następnie wykonamy ćwiczenie 1 i 2 ze strony 62 ćwiczeniówki.

W razie pytań proszę się ze mną kontaktować przez Messenger lub pisząc na e-mail: m.willow@wp.pl

MATEMATYKA

Lekcja on-line na Messengerze gr. I godz. 11.00, gr. II godz. 12.00

Temat: Jak obliczamy objętość graniastosłupów?(zapisz w zeszycie)

Cele: Na tej lekcji nauczysz się jak obliczać objętość graniastosłupów oraz przypomnisz sobie wiadomości dotyczące ostrosłupów i graniastosłupów.

1. Wspólnie rozwiążemy zad. 1, 2 3, 4 str. 109, 110 podręcznik.
2. Praca domowa ćw. 1, 2, 3, 4 str. 111, 112 Zeszyt ćwiczeń.
3. Dla sprawdzenia swojej wiedzy wykonaj zadania na learningapps.

INFORMATYKA GR I

Temat: Poznajemy interfejs programu GIMP. Tworzymy pierwszą warstwę. (zapisz w zeszycie)

Cel: Na tej lekcji poznasz czym jest program GIMP. Bezpłatnie zainstalujesz go na sowim komputerze oraz zapoznasz się z jego interfejsem i wykonasz pierwszy obraz.

1.Przeczytaj temat z podręcznika str. 96 – 101. Spróbuj zainstalować program GIMP na swoim komputerze aby to zrobić wejdź na stronę https://www.gimp.org/downloads/ . Następnie kliknij na „Pobierz GIMP 2.10.18”. Nastąpi automatyczne pobieranie. Po pobraniu kliknij dwa razy na swoim komputerze w plik, który został pobrany, po czym nastąpi instalacja. Postępuj zgodnie ze wskazówkami.

2. Po zainstalowaniu programu zapoznaj się z jego interfejsem.

3. Narysuj dowolny obraz postępując zgodnie ze wskazówkami zawartymi w podręczniku na str. 99 – 101. Obraz zapisz pod nazwą Pierwszy obraz i wyślij na adres edypawlik@gmail.com

W razie jakichkolwiek problemów proszę o kontakt: edypawlik@gmail.com, lub przez Messenger.

TECHNIKA

ZAJĘCIA KOREKCYJNO – KOMPENSACYJNE

Zadania do wykonania na bieżący tydzień: ZADANIA


WTOREK


KOŁO TURYSTYCZNO – KRAJOZNAWCZE

Proszę obejrzycie filmy o naszej Małej Ojczyźnie – Ponidziu.

W kolejnych tygodniach zabiorę Was w dalszą podróż po Polsce….

JĘZYK ANGIELSKI

Lekcja on-line na Messengerze. Przygotuj zeszyt, ćwiczeniówkę  i długopis. Zadbaj o wygodne miejsce do pracy.

Grupa 1– 11:00

Grupa 2 – 12:00

Temat: Powtórzenie wiadomości  z rozdziału 6 – gramatyka.

Cele lekcji:

  • powtórzysz i utrwalisz wiadomości o czasie przyszłym  Future Simple,
  • udoskonalisz umiejętność komunikowania się w języku obcym.

Na początku lekcji przypomnimy sobie informacje o czasie przyszłym Future Simple. Następnie wykonamy ćwiczenia gramatyczne oraz komunikacyjne ze stron 62-63 w ćwiczeniówce

W razie pytań proszę się ze mną kontaktować przez Messenger lub pisząc na e-mail: m.willow@wp.pl

JĘZYK POLSKI

Temat: Zapiski Adama i Ewy.

Cel: Doskonalimy zdobycie umiejętności konstruowania poprawnych wypowiedzi ustnych i pisemnych, redagujemy wpis do pamiętnika

Zapoznajcie się z fragmentem Pamiętniki Adama i Ewy str. 245. Odpowiedzcie na pytanie: Jakie cechy Adama ujawniają jego zapiski, a jakie cechy Ewy odkrywają jej słowa Wykonaj notatkę w formie tabeli, przypisując bohaterom cechy spośród tutaj wymienionych : upór, gadulstwo, nieśmiałość, brak taktu, pewność siebie, skromność, swoboda, wrażliwość, tupet, cierpliwość, małomówność, śmiałość. Zapamiętaj nową wiadomość ze str. 247.Na pracę domową wykonaj ćwiczenie 9 str. 247

Kontakt z nauczycielem (email: grazyna_kupis@wp.pl)

MATEMATYKA

Lekcja on-line na Messengerze gr. I godz. 12.00, gr. II godz. 13.00

Temat: Bryły i ich objętość – zadania. (zapisz w zeszycie)

Cel: Na tej lekcji będziesz doskonalił umiejętność obliczania objętości graniastosłupów.

1. Wspólnie rozwiążemy zad. 5, 6, 9, 10 str. 110, 111 podręcznik.
2. Praca domowa ćw. 4, 5, 6, 7 str. 112, 113 Zeszyt ćwiczeń. (Proszę o przesłanie zdjęć rozwiązanych ćwiczeń 1-7 str. 111 – 113 Zeszyt Ćwiczeń prze Messengera albo na maila).
3. Dla sprawdzenia swojej wiedzy wykonaj zadania na learningapps.

W razie jakichkolwiek problemów proszę o kontakt: edypawlik@gmail.com, lub przez Messenger.

INFORMATYKA GR II

Temat: Budujemy skrypt umożliwiający znalezienie najmniejszej i największej liczby. (zapisz w zeszycie).

Cel: Na tej lekcji zbudujesz skrypt dzięki któremu odszukasz największy element na liści a duszek wyświetli wynik.

1.Przeczytaj temat z podręcznika str. 76 – 78.
2. W programie Scratch spróbuj zbudować skrypt dzięki któremu odszukasz największy element na liście, a duszek wyświetli wynik. Wszystkie informacje wraz ze skryptami są w podręczniku, przy tym temacie. Gotowy skrypt zapisz pod nazwą Największy element na liście.

W razie jakichkolwiek problemów proszę o kontakt: edypawlik@gmail.com, lub przez Messenger.

MUZYKA

Temat: Cztery pory roku  z maestro Vivaldim.  Życie i twórczość  Antonia Vivaldiego

Cel: Poznajemy życie i twórczość Antonia Vivaldiego

Zapoznaj się z tematem z podręcznika, a następnie zrób krótką notatkę do zeszytu.

Aby  lepiej poznać życie i twórczość Vivaldiego wykonaj prezentację i prześlij ją do oceny.

Posłuchaj muzyki Antonia  Vivaldiego. https://www.youtube.com/watch?v=Tl8Z-tr73ss

WYCHOWANIE FIZYCZNE

Temat: Piłka siatkowa – Doskonalenie przyjęcia piłki dolnym sposobem.

Cel. Umiejętność podporządkowania się określonym regułom działania w zespole. 

Zajęcia on-line messenger (video-rozmowa). Godzina – 14.00 i 14.30 (klasa podzielona na grupy)


ŚRODA


BIOLOGIA

Temat:Przegląd ptaków.
Celem lekcji jest porównanie ptaków pod względem przystosowań do różnych środowisk życia.

1.Wymień cechy którymi różnią się między sobą ptaki
2.Jak dzielimy ptaki pod względem odżywiania?(podaj przykłady)
3.Napisz jak ptaki przystosowują się do różnych sposobów odżywiania się i pobierania pokarmu. Odpowiedzi przemyśl(nie przepisuj bezmyślnie tekstu) ponieważ zostaną ocenione.Pracę do końca tygodnia mailem przesyłają wszyscy uczniowie.

WYCHOWANIE FIZYCZNE

Temat: Piłka siatkowa – Doskonalenie przyjęcia piłki dolnym sposobem .

Cel. Umiejętność podporządkowania się określonym regułom działania w zespole – zaliczenie na ocenę 

Zajęcia on-line messenger (video-rozmowa). Godzina – 09.00 i 09.50 

MATEMATYKA

Lekcja on-line na Messengerze gr. I godz. 12.30, gr. II godz. 13.15

Temat: Jakie są zależności między jednostkami długości, pola i objętości? (zapisz w zeszycie)

Cel: Na tej lekcji nauczysz się jak zamieniać jednostki długości i objętości.

1. Wspólnie rozwiążemy zad. 1, 2, 3, 4 str. 117, 118 podręcznik.
2. Praca domowa ćw. 1, 2 str. 114 Zeszyt ćwiczeń.
3. Dla sprawdzenia swojej wiedzy wykonaj zadania na learningapps.

W razie jakichkolwiek problemów proszę o kontakt: edypawlik@gmail.com, lub przez Messenger.

JĘZYK POLSKI

Temat: Oddziaływanie Biblii na świadomość i kulturę.

Cel: Potrafimy scharakteryzować różne motywy biblijne

Zapiszcie w zeszycie wszystkie skojarzenia na temat Biblii, następnie zapoznajcie się z motywami biblijnymi str.248 i wykonajcie notatkę na ten temat.

Praca domowa: Ćwiczenie 8 i 9 str. 250

Kontakt z nauczycielem (email: grazyna_kupis@wp.pl)

RELIGIA

Temat 57 – Święconka – na początek śniadania wielkanocnego.

Cele:
– Poznasz znaczenie błogosławieństwa pokarmów oraz wyjaśnisz ich symbolikę.
– Dowiesz się, że śniadanie wielkanocne jest wyrazem radości z obecności Jezusa zmartwychwstałego.

Zadanie: Przeczytaj temat z podręcznika.
Wykonaj polecenia z zeszytu ćwiczeń.

Prace proszę przesłać na maila: biedor@op.pl


CZWARTEK


MATEMATYKA

Lekcja on-linena Messengerze gr. I godz. 9.00, gr. II godz. 10.00

Temat: Zamiana jednostek – zadania tekstowe. (zapisz w zeszycie)

Cel: Na tej lekcji udoskonalisz umiejętność zamieniania jednostek długości i objętości oraz wykorzystasz tą umiejętność w rozwiązywaniu zadań tekstowych.

1. Wspólnie rozwiążemy zad. 5, 6, 7, 8 str. 118 podręcznik.
2. Praca domowa ćw. 3, 4 str. 115 Zeszyt ćwiczeń. (Proszę o przesłanie zdjęć rozwiązanych ćwiczeń 1-4 str. 114, 115 Zeszyt Ćwiczeń prze Messengera albo na maila).
3. Dla sprawdzenia swojej wiedzy wykonaj zadania na learningapps.

W razie jakichkolwiek problemów proszę o kontakt: edypawlik@gmail.com, lub przez Messenger.

HISTORIA

Temat: Epoka Napoleona Bonapartego.

Cel lekcji: poznajemy w jakich okolicznościach Napoleon Bonaparte przejął władzę we Francji i jakie reformy wprowadził w państwie.

Wykonaj w zeszycie z podręcznika ćwiczenie 1,2 str. 198.

JĘZYK POLSKI

Temat: Ukryte znaczenie przypowieści o siewcy.

Cel: potrafimy wyjaśnić czym jest przypowieść i jaką spełnia funkcję.

Zapoznaj się i zapamiętaj nową wiadomość str251

Zapoznaj się z tekstem Przypowieść o siewcy, a następnie wykonaj ćwiczenie 1 str.251

Kontakt z nauczycielem (email: grazyna_kupis@wp.pl)

GEOGRAFIA

Lekcja on-line w czwartek w dwóch grupach:  gr. 1 – 11:00    gr.2 – gr.11:30

Temat: Turystyka w Europie Południowej.

Cele lekcji: Poznasz walory przyrodnicze i kulturowe w Europie Południowej. Dowiesz się czym jest infrastruktura turystyczna.

Bardzo proszę o zapoznanie się z informacjami w podręczniku ze stron 120—124.

Zapoznaj się z informacjami i filmami pod linkiem:

Dla dociekliwych mam coś jeszcze;

Praca domowa:  Proszę wykonać prezentacje multimedialną o atrakcjach turystycznych (przyrodniczych i kulturowych) wybranego kraju Europy Południowej (Portugalia, Hiszpania, Andora, Francja, Monako, Włochy, Malta, Słowenia, Chorwacja, Bośnia i Hercegowina, Serbia, Bułgaria, Macedonia Północna, Czarnogóra, Albania i Grecja ). Prezentacja powinna zawierać maksymalnie 10 slajdów. Termin oddania 29 kwietnia.

Zachęcam do kontaktu przez grupę na Messengerze i mail paniwiosna606@wp.pl

JĘZYK ANGIELSKI

Lekcja on-line na Messengerze. Przygotuj zeszyt, podręcznik, ćwiczeniówkę  i długopis. Zadbaj o wygodne miejsce do pracy.

Grupa 2 – 11:00

Grupa 1 – 12:00

Temat: Futurystyczne wynalazki. Praca z tekstem.

Cele lekcji:

  • poszerzysz swój zasób słownictwa,
  • udoskonalisz umiejętność czytania i wypowiadania się w języku obcym.

Wspólnie przeczytamy tekst o futurystycznych wynalazkach na stronie 86 podręcznika, wytłumaczymy nieznane słówka.  Następnie będziecie odpowiadali na pytania dotyczące przeczytanego tekstu.

Wykonamy ćwiczenia 1,2,4 ze strony 92 ćwiczeniówki.

Praca domowa: Przygotuj się do sprawdziany z rozdziału 6.

W razie pytań proszę się ze mną kontaktować przez Messenger lub pisząc na e-mail: m.willow@wp.pl


PIĄTEK


ZAJĘCIA WYRÓWNAWCZE Z MATEMATYKI

Lekcja on-linena Messengerze dla uczniów biorących udział w zajęciach wyrównawczych godz. 9.00

Temat: Obliczamy objętość graniastosłupów.

Cel: Na tej lekcji uzupełnisz wiadomości dotyczące obliczania objętości graniastosłupów.

  1. Razem przeanalizujemy zadania rozwiązane podczas lekcji oraz wykonamy zadania z karty pracy przesłanej przez Messengera.

W razie jakichkolwiek problemów proszę o kontakt: edypawlik@gmail.com, lub przez Messenger.

JĘZYK POLSKI

Temat: Jak okazywać dobroć?

Cel: potrafimy ocenić sposób postępowania osób z przypowieści.

Zapoznaj się z fragmentem Ewangelii według Świętego Łukasza str. 252

Odpowiedz ustnie na pytania zawarte w ćwiczeniach 1-5, a następnie wykonaj pisemnie ćwiczenie8 str.253

Kontakt z nauczycielem:  email: grazyna_kupis@wp.pl)

RELIGIA

Temat 39 – Wiatr i ogień – znaki mocy z wysoka.

Cele:
– Poznasz działanie Ducha Świętego i Jego biblijnych symboli.
– Dowiesz się, że w sakramencie bierzmowania Duch Święty umacnia chrześcijanina do bycia świadkami Jezusa.

Zadanie: Przeczytaj temat z podręcznika.
Wykonaj polecenia z zeszytu ćwiczeń.

Prace proszę przesłać na maila: biedor@op.pl

WYCHOWANIE FIZYCZNE

Temat: Piłka siatkowa – doskonalenie poruszania się po boisku oraz przyjęcie piłki sposobem dolnym

Cel. Współpraca z partnerem w doskonaleniu umiejętności siatkarskich.

Zajęcia on-line messenger (video-rozmowa) Godzina – 10.00 i 10.30

ZAJĘCIA WYRÓWNAWCZE Z JĘZYKA POLSKIEGO

Drodzy uczniowie w ramach godziny wyrównawczej poćwiczymy ortografię, w tym celu wykonajcie  dyktanda, a uzyskane wyniki zapiszcie w zeszycie.  Powodzenia.

KOŁO INFORMATYCZNE

Moi Kochani SuperKoderzy.
1. Wejdźcie na stronę https://lofiblocks.com/koduj/ i tam jest znany już Wam program do sterowania robotem. Niestety nie możemy włączyć w to roboty ale spróbujcie stworzyć skrypty dzięki którymi będziecie mogli sterować robotami za pomocą strzałek na klawiaturze: w lewo, prawo i w tył.

Obraz gotowych skryptów:

W razie jakichkolwiek problemów proszę o kontakt: edypawlik@gmail.com, lub przez Messenger.