PONIEDZIAŁEK
JĘZYK POLSKI
Temat: Lekcje o talentach i roztropności.
Cel: Poznamy metaforyczne znaczenie biblijnych talentów.
Zapoznajcie się z tekstami na str.254-255, a następnie ustnie odpowiedzcie na pytania1-3 na str. 255 , ćwiczenie 4 zróbcie do zeszytu. Przypomnijcie sobie czym jest metafora?
Na pracę domową zróbcie ćwiczenie 10 str.255.
Kontakt z nauczycielem email: grazyna_kupis@wp.pl , Messenger
HISTORIA
Temat: Podboje terytorialne Napoleona Bonapartego.
Cel lekcji: poznajemy jakie terytoria podbił Napoleon i jaką prowadził wobec nich politykę.
- Wykonaj w zeszycie z podręcznika ćwiczenie 3 str. 198.
- Proszę o zapoznanie się z filmem zamieszczonym pod linkiem:
https://www.youtube.com/watch?v=hM-_9_AokMM
Dotyczy historii: wykonaj zdjęcie zeszytu z zawartością wykonanych zadań i ćwiczeń np. telefonem komórkowym i prześlij na adres mailowy: sopris2000@interia.pl Zadane ćwiczenia będą podlegać ocenie.W razie pytań i konsultacji proszę o kontakt przez Edziennik lub maila: sopris2000@interia.pl
PLASTYKA
Temat: Malarstwo jako dziedzina sztuki
Cel: rozwijamy kreatywność i wyobraźnię, tworzymy pracę malarską
Rodzaje malarstwa (realizm, abstrakcja, techniki malarskie). Tematy w malarstwie (historyczne, mitologiczne, pejzażowe, marynistyczne, batalistyczne, alegoryczne, fantastyczne, martwa natura, portret, akt)
Wykonaj notatkę do zeszytu i pracę plastyczną na wybrany prze Ciebie temat (może to być portret bądź jakaś scena mitologiczna). Powodzenia
JĘZYK ANGIELSKI
Lekcja on-line na Messengerze. Przygotuj zeszyt, ćwiczeniówkę i długopis. Zadbaj o wygodne miejsce do pracy.
Grupa 2 – 11:00
Grupa 1 – 12:00
Temat: Gadżety przydatne w codziennym życiu. Praca z tekstem.
Cele lekcji:
– udoskonalisz umiejętność czytania i wypowiadania się w języku obcym,
– rozwiniesz zasób słownictwa.
- Na początku lekcji przeczytacie tekst na stornie 90 podręcznika, wytłumaczymy nieznane słówka, następnie będziecie odpowiadali na pytania dotyczące czytanki.
- Wykonamy pisemnie ćwiczenie 2 na stornie 90.
W razie pytań proszę kontaktować się, pisząc na e-mail na m.willow@wp.pl lub poprzez Messenger.
MATEMATYKA
Lekcja on-line na Messengerze gr. I godz. 11.00, gr. II godz. 12.00
Temat: Rozpoznajemy graniastosłupy i ostrosłupy na podstawie ich siatki.(zapisz w zeszycie)
Cele: Na tej lekcji nauczysz się rozpoznawać graniastosłupy i ostrosłupy na podstawie ich siatki.
- Wspólnie rozwiążemy zad. 1, 2, 3, 4 str. 123, 124 podręcznik.
- Praca domowa ćw. 1, 2, 3, 4 str. 116, 117 Zeszyt ćwiczeń.
- Dla sprawdzenia swojej wiedzy wykonaj zadania na learningapps.
W razie jakichkolwiek problemów proszę o kontakt: edypawlik@gmail.com, lub przez Messenger.
INFORMATYKA GR I
Temat: Tworzymy nowe warstwy oraz ustawiamy ich krycie. (zapisz w zeszycie)
Cel: Na tej lekcji nauczysz się jak tworzy się nowe warstwy oraz dowiesz się co to jest krycie warstw.
1.Przeczytaj temat z podręcznika str. 102 – 106.
- Spróbuj stworzyć własny obraz z użyciem kilku warstw.
W razie jakichkolwiek problemów proszę o kontakt: edypawlik@gmail.com, lub przez Messenger.
TECHNIKA
Temat: Nowoczesny świat techniki. – spotkanie na skaypie wg planu lekcji.
cel – poznanie zastosowania nowoczesnych technik
Odpowiedz na pytania i odpowiedzi prześlij dziennikiem.
Termin – tydzień!
1. W jakich gałęziach przemysłu wykorzystuje się roboty. Podaj chociaż 3 przykłady.
2. Jakie zastosowanie we współczesnym świecie mają drony.
ZAJĘCIA KOREKCYJNO – KOMPENSACYJNE
WTOREK
KOŁO TURYSTYCZNO – KRAJOZNAWCZE
Dzisiaj odwiedzimy świętokrzyskie. Ciekawe czy wszystkie miejsca już dobrze znacie i pamiętacie? Sprawdźcie. Polecam!
- https://www.youtube.com/watch?v=B4JczbsdFTQ&t=246s
- https://www.youtube.com/watch?v=O-FHtVp-xsI
- https://www.youtube.com/watch?v=Q6w38dWeX4Y&t=527s
Ostatni film przygotowali Anita i Paweł Skowera, którzy są podróżnikami pochodzącymi z Pińczowa. Prowadzą bloga „101 Countires Before 50”. Reprezentowali oni województwo świętokrzyskie w finale Turystycznych Mistrzostwach Blogerów 2019 właśnie tym filmikiem zamieszczonym poniżej i wygrali zajmując pierwsze miejsce w Polsce !!!
https://www.youtube.com/watch?v=q4Ko59wo9sQ
JĘZYK ANGIELSKI
Lekcja on-line na Messengerze. Przygotuj zeszyt, ćwiczeniówkę i długopis. Zadbaj o wygodne miejsce do pracy.
Grupa 1 – 11:00
Grupa 2 – 12:00
Temat: Sprawdzian wiadomości z rozdziału 5 „Życie w przyszłości”.
Cele lekcji:
– sprawdzisz w jakim stopniu opanowałeś materiał z rozdziału 5.
W razie pytań proszę kontaktować się, pisząc na e-mail na m.willow@wp.pl lub poprzez Messenger.
JĘZYK POLSKI
Temat: Prometeusz – zbawca ludzkości.
Cel: Potrafimy ocenić postępowanie Zeusa i wymienić umiejętności pozyskane przez ludzi dzięki Prometeuszowi.
- Przypomnijcie sobie co to jest mit i mitologia? Strona 258
- Zapoznajcie się z mitem o Prometeuszu https://www.youtube.com/watch?v=KhdJ8OLeLnQ
- Przeczytajcie tekst na stronie256, a następnie w 2 kolumnach tabeli wypiszcie cechy Zeusa i cechy Prometeusza.
Na pracę domową wykonajcie ćwiczenie 3i4 ze str.258
Kontakt z nauczycielem email: grazyna_kupis@wp.pl , Messenger
MATEMATYKA
Lekcja on-line na Messengerze gr. I godz. 12.00, gr. II godz. 13.00
Temat: Siatki brył – rozwiązywanie zadań. (zapisz w zeszycie)
Cel: Na tej lekcji nauczysz się rysować siatki brył o podanych wymiarach oraz będziesz obliczał objętość graniastosłupa na podstawie danych odczytanych z jego siatki.
- Wspólnie rozwiążemy zad. 5, 6, 7 str. 125 podręcznik.
- Praca domowa ćw. 5, 6, str. 117 ćw. 10, 11 str. 119, 120 Zeszyt ćwiczeń. (Proszę o przesłanie zdjęć rozwiązanych ćwiczeń 1-6 str. 116, 117 ćw. 10, 11 str. 119, 120 Zeszyt Ćwiczeń prze Messengera albo na maila).
- Dla sprawdzenia swojej wiedzy wykonaj zadania na learningapps.
W razie jakichkolwiek problemów proszę o kontakt: edypawlik@gmail.com, lub przez Messenger.
INFORMATYKA GR II
Temat: Szukamy sposobu znalezienia elementu na listach. (zapisz w zeszycie).
Cel: Na tej lekcji poznasz jak utworzyć skrypt dzięki któremu na liście pojawią się liczby podane przez użytkownika.
1.Przeczytaj temat „Trafiony, zatopiony”, str. 80 – 85.
- Wykonaj skrypt, dzięki któremu na liście „Podane” pojawi się siedem liczb podanych przez użytkownika oraz zostanie nadany komunikat „Losuj”. Wszystkie potrzebne informacje znajdziesz w podręczniku.
- Proszę o wysłanie zbudowanego skryptu na adres mailowy edypawlik@gmail.com
W razie jakichkolwiek problemów proszę o kontakt: edypawlik@gmail.com, lub przez Messenger.
MUZYKA
Temat: Flaga – polska piosenka patriotyczna
Cel: Uczymy się patriotyzmu
Drodzy uczniowie przed nami dwa ważne święta państwowe. Proszę nauczcie się piosenki i odśpiewajcie ją z domownikami lub rodzeństwem.
https://www.youtube.com/watch?v=hJ9SZzcOP_I
https://www.youtube.com/watch?v=dGD7kJV6UzU
WYCHOWANIE FIZYCZNE
Temat: Piłka nożna – omówienie zasad oraz regulaminu gry w piłce nożnej.
Cel. Umiejętność podporządkowania się określonym regułom działania w zespole.
Zajęcia on-line messenger (video-rozmowa) – godz. 14.00 (dziewczęta) i 14.30 (chłopcy).
ŚRODA
BIOLOGIA
Temat: Znaczenie, zagrożenie i ochrona ptaków.
Celem lekcji jest zapoznanie ze znaczeniem ptaków w przyrodzie i życiu człowieka,zagrożeniami tej gromady oraz formami ochrony.
Zapoznaj się z tekstem ze str.129-130 i odpowiedz w zeszycie na pytanie:W jaki sposób chronimy ptaki?
WYCHOWANIE FIZYCZNE
Temat: Piłka nożna – doskonalenie zagrania piłki podeszwą oraz zagranie piłki podeszwą.
Cel. Umiejętność podporządkowania się określonym regułom działania w zespole, nabywanie umiejętności techniki podania piłki. – zaliczenie na ocenę
Zajęcia on-line messenger (video-rozmowa) – godz. 9.00 (dziewczęta) i 9.50 (chłopcy).
MATEMATYKA
Lekcja on-line na Messengerze gr. I godz. 12.30, gr. II godz. 13.15
Temat: Co to jest pole powierzchni brył? (zapisz w zeszycie)
Cel: Na tej lekcji dowiesz się co to jest pole powierzchni brył oraz jak się je oblicza.
- Wspólnie rozwiążemy zad. 1, 2, 3, 4 str. 131, 132 podręcznik.
- Praca domowa ćw. 1, 2 str. 121, 122 Zeszyt ćwiczeń.
- Dla sprawdzenia swojej wiedzy wykonaj zadania na learningapps.
W razie jakichkolwiek problemów proszę o kontakt: edypawlik@gmail.com, lub przez Messenger.
JĘZYK POLSKI
Temat: O wielkiej sile miłości.
Cel: Potrafimy rozmawiać o uczuciach i emocjach bohatera poznanego mitu.
- Zapoznajcie się z treścią mitu o Orfeuszu i Eurydyce., a następnie ułóżcie plan wydarzeń.
- Wejdźcie na stronę i posłuchajcie mitu: https://www.youtube.com/watch?v=TVa8ekO0P0Y
- Zastanówcie się, co czuł Orfeusz po stracie żony i czy sztuka może łagodzić cierpienie ?
Na pracę domową napiszcie list do Orfeusza , w którym go pocieszycie. Wykorzystajcie informacje zawarte w ostatnim akapicie tekstu. List prześlijcie do oceny.
Kontakt z nauczycielem email: grazyna_kupis@wp.pl , Messenger
RELIGIA
Temat 40 – Skała i klucze – fundament i władza otwierania nieba.
Cele:
– Poznasz fragment biblijny o powierzeniu Piotrowi władzy w Kościele.
– Poznasz znaczenie symboli związanych z władzą w Kościele.
Przeczytaj temat z książki.
Wykonaj polecenia z zeszytu ćw.
Prace proszę przesłać na maila: biedor@op.pl
CZWARTEK
MATEMATYKA
Lekcja on-line na Messengerze gr. I godz. 9.00, gr. II godz. 10.00
Temat: Obliczamy pola powierzchni graniastosłupów i ostrosłupów. (zapisz w zeszycie)
Cel: Na tej lekcji udoskonalisz umiejętność obliczania pola powierzchni całkowitej graniastosłupów i ostrosłupów poprzez rozwiązywanie zadań.
- Wspólnie rozwiążemy zad. 5, 6, 7, 8 str. 132, 133podręcznik.
- Praca domowa ćw. 3str. 123 Zeszyt ćwiczeń.
- Dla sprawdzenia swojej wiedzy wykonaj zadania na learningapps.
W razie jakichkolwiek problemów proszę o kontakt: edypawlik@gmail.com, lub przez Messenger.
HISTORIA
Temat: Wyprawa Napoleona na Rosję.
Cel lekcji: poznajemy jaki był przebieg i skutek wyprawy Napoleona na Rosję.
- Wykonaj w zeszycie z podręcznika ćwiczenie 1,2 str. 202.
- Proszę o zapoznanie się z filmem zamieszczonym pod linkiem:
https://www.youtube.com/watch?v=GK35pX2Efsw
Dotyczy historii: wykonaj zdjęcie zeszytu z zawartością wykonanych zadań i ćwiczeń np. telefonem komórkowym i prześlij na adres mailowy: sopris2000@interia.pl Zadane ćwiczenia będą podlegać ocenie.W razie pytań i konsultacji proszę o kontakt przez Edziennik lub maila: sopris2000@interia.pl
JĘZYK POLSKI
Temat: W poszukiwaniu własnej Itaki.
Cel: Naszym celem jest uświadomienie , że w każdym człowieku jest miłość do ojczyzny i rodziny, która pozwala osiągać cele, realizować marzenia
- Przeczytajcie kilka słów o bohaterze w celu przypomnienia mitycznej postaci Odyseusza.
http://static.scholaris.pl/main-file/931/dluga-droga-do-domu_57611.swf
- Następnie zapoznajcie się z wierszem Odys Leopolda Staffa i spróbujcie zastanowić się dlaczego wiersz ma taki tytuł i czemu służy nawiązanie do losów mitologicznego bohatera?
- Wykonajcie polecenia z poniższej strony: https://epodreczniki.pl/a/kazdy-z-nas-jest-odysem/DXdaeYm10
Na pracę domową nauczcie się wiersza Odys na pamięć.
Kontakt z nauczycielem email: grazyna_kupis@wp.pl , Messenger
GEOGRAFIA
Lekcja on-line w czwartek w dwóch grupach: gr. 1 – 11:00 gr.2 – gr.11:30
Temat: Sprawdzian wiadomości i umiejętności z działu „Gospodarka Europy”
Cele lekcji: Badanie stopnia opanowania treści nauczania ujętych w podstawie programowej.
Proszę przygotować się do ustnego sprawdzianu z zakresu materiału z podręcznika ze stron 96 – 126
W ramach treningu przed sprawdzianem wykonajcie zadania „”Sprawdź się” z podręcznika ze stron 127 – 128. POWODZENIA!
Zachęcam do kontaktu przez grupę na Messengerze i mail paniwiosna606@wp.pl
JĘZYK ANGIELSKI
Lekcja on-line na Messengerze. Przygotuj zeszyt, ćwiczeniówkę i długopis. Zadbaj o wygodne miejsce do pracy.
Grupa 2 – 11:00
Grupa 1 – 12:00
Temat: Gadżety – ćwiczenia leksykalne.
Cele lekcji:
– poznasz słownictwo nazywające przedmioty przydatne w codziennym życiu,
– rozwiniesz umiejętność komunikowania się w języku angielskim,
– rozwiniesz umiejętność słuchania ze zrozumieniem.
- Na początku lekcji zapiszecie w zeszycie i przetłumaczycie nazwy przedmiotów, dopasujecie je do jednej z trzech kategorii: materiały papiernicze, rzeczy osobiste i rzeczy przydatne w domu.
- Wspólnie wykonamy ćwiczenie 2 i 3 na stornie 91 podręcznika.
- Spróbujecie ułożyć proste zagadki dotyczące przedmiotów, których nazwy poznaliście na lekcji.
- Praca domowa: Naucz się słownictwa, które pojawiło się na lekcji. Wykonaj ćwiczenie 3 na stronie 64 ćwiczeniówki.
W razie pytań proszę kontaktować się, pisząc na e-mail na m.willow@wp.pl lub poprzez Messenger.