ZADANIA DLA KLASY VI (27-30 KWIETNIA)

PONIEDZIAŁEK


JĘZYK POLSKI

Temat: Lekcje o talentach i roztropności.

Cel: Poznamy metaforyczne znaczenie biblijnych talentów.

Zapoznajcie się z tekstami na str.254-255, a następnie ustnie odpowiedzcie na pytania1-3 na str. 255 , ćwiczenie 4 zróbcie do zeszytu. Przypomnijcie sobie czym jest metafora?

Na pracę domową zróbcie ćwiczenie 10 str.255.

Kontakt z nauczycielem email: grazyna_kupis@wp.pl , Messenger

HISTORIA

Temat: Podboje terytorialne Napoleona Bonapartego.

Cel lekcji: poznajemy jakie terytoria podbił Napoleon i jaką prowadził wobec nich politykę.

  • Wykonaj w zeszycie z podręcznika ćwiczenie 3 str. 198.
  • Proszę o zapoznanie się z filmem zamieszczonym pod linkiem:

https://www.youtube.com/watch?v=hM-_9_AokMM

Dotyczy historii: wykonaj zdjęcie zeszytu z zawartością wykonanych zadań i ćwiczeń np. telefonem komórkowym i prześlij na adres mailowy: sopris2000@interia.pl Zadane ćwiczenia będą podlegać ocenie.W razie pytań i konsultacji proszę o kontakt przez Edziennik lub maila: sopris2000@interia.pl

PLASTYKA

Temat: Malarstwo jako dziedzina sztuki

Cel: rozwijamy kreatywność i wyobraźnię, tworzymy pracę malarską

Rodzaje malarstwa (realizm, abstrakcja, techniki malarskie). Tematy w malarstwie (historyczne, mitologiczne, pejzażowe, marynistyczne, batalistyczne, alegoryczne,  fantastyczne, martwa natura, portret, akt)

Wykonaj notatkę do zeszytu i pracę plastyczną na wybrany prze Ciebie temat (może to być portret bądź jakaś scena mitologiczna). Powodzenia

JĘZYK ANGIELSKI

Lekcja on-line na Messengerze. Przygotuj zeszyt, ćwiczeniówkę i długopis. Zadbaj o wygodne miejsce do pracy.
Grupa 2 – 11:00
Grupa 1 – 12:00

Temat: Gadżety przydatne w codziennym życiu. Praca z tekstem.
Cele lekcji:
– udoskonalisz umiejętność czytania i wypowiadania się w języku obcym,
– rozwiniesz zasób słownictwa.

  • Na początku lekcji przeczytacie tekst na stornie 90 podręcznika, wytłumaczymy nieznane słówka, następnie będziecie odpowiadali na pytania dotyczące czytanki.
  • Wykonamy pisemnie ćwiczenie 2 na stornie 90.

W razie pytań proszę kontaktować się, pisząc na e-mail na m.willow@wp.pl lub poprzez Messenger.

MATEMATYKA

Lekcja on-line na Messengerze gr. I godz. 11.00, gr. II godz. 12.00

Temat: Rozpoznajemy graniastosłupy i ostrosłupy na podstawie ich siatki.(zapisz w zeszycie)

Cele: Na tej lekcji nauczysz się rozpoznawać graniastosłupy i ostrosłupy na podstawie ich siatki.

  1. Wspólnie rozwiążemy zad. 1, 2, 3, 4 str. 123, 124 podręcznik.
  2. Praca domowa ćw. 1, 2, 3, 4 str. 116, 117 Zeszyt ćwiczeń.
  3. Dla sprawdzenia swojej wiedzy wykonaj zadania na learningapps.

W razie jakichkolwiek problemów proszę o kontakt: edypawlik@gmail.com, lub przez Messenger.

INFORMATYKA GR I

Temat: Tworzymy nowe warstwy oraz ustawiamy ich krycie. (zapisz w zeszycie)

Cel: Na tej lekcji nauczysz się jak tworzy się nowe warstwy oraz dowiesz się co to jest krycie warstw.

1.Przeczytaj temat z podręcznika str. 102 – 106.

  1. Spróbuj stworzyć własny obraz z użyciem kilku warstw.

W razie jakichkolwiek problemów proszę o kontakt: edypawlik@gmail.com, lub przez Messenger.

TECHNIKA

Temat: Nowoczesny świat techniki. – spotkanie na skaypie wg planu lekcji.
cel – poznanie zastosowania nowoczesnych technik

Odpowiedz na pytania i odpowiedzi prześlij dziennikiem.
Termin – tydzień!
1. W jakich gałęziach przemysłu wykorzystuje się roboty. Podaj chociaż 3 przykłady.
2. Jakie zastosowanie we współczesnym świecie mają drony.

ZAJĘCIA KOREKCYJNO – KOMPENSACYJNE

ZADANIA


WTOREK


KOŁO TURYSTYCZNO – KRAJOZNAWCZE

Dzisiaj odwiedzimy świętokrzyskie. Ciekawe czy wszystkie miejsca już dobrze znacie i pamiętacie? Sprawdźcie. Polecam!

Ostatni film przygotowali Anita i Paweł Skowera, którzy są podróżnikami pochodzącymi z Pińczowa. Prowadzą bloga „101 Countires Before 50”. Reprezentowali oni województwo świętokrzyskie w finale Turystycznych Mistrzostwach Blogerów 2019 właśnie tym filmikiem zamieszczonym poniżej i wygrali zajmując pierwsze miejsce w Polsce !!!

https://www.youtube.com/watch?v=q4Ko59wo9sQ

JĘZYK ANGIELSKI

Lekcja on-line na Messengerze. Przygotuj zeszyt, ćwiczeniówkę i długopis. Zadbaj o wygodne miejsce do pracy.
Grupa 1 – 11:00
Grupa 2 – 12:00

Temat: Sprawdzian wiadomości z rozdziału 5 „Życie w przyszłości”.
Cele lekcji:
– sprawdzisz w jakim stopniu opanowałeś materiał z rozdziału 5.

W razie pytań proszę kontaktować się, pisząc na e-mail na m.willow@wp.pl lub poprzez Messenger.

JĘZYK POLSKI

Temat: Prometeusz – zbawca ludzkości.

Cel: Potrafimy ocenić postępowanie Zeusa i wymienić umiejętności pozyskane przez ludzi dzięki Prometeuszowi.

  • Przypomnijcie sobie co to jest mit i mitologia? Strona 258
  • Zapoznajcie się z mitem o Prometeuszu https://www.youtube.com/watch?v=KhdJ8OLeLnQ
  • Przeczytajcie tekst na stronie256, a następnie w 2 kolumnach  tabeli  wypiszcie cechy Zeusa  i cechy Prometeusza.

Na pracę domową wykonajcie ćwiczenie 3i4 ze str.258

Kontakt z nauczycielem email: grazyna_kupis@wp.pl , Messenger

MATEMATYKA

Lekcja on-line na Messengerze gr. I godz. 12.00, gr. II godz. 13.00

Temat: Siatki brył – rozwiązywanie zadań. (zapisz w zeszycie)

Cel: Na tej lekcji nauczysz się rysować siatki brył o podanych wymiarach oraz będziesz obliczał objętość graniastosłupa na podstawie danych odczytanych z jego siatki.

  1. Wspólnie rozwiążemy zad. 5, 6, 7 str. 125 podręcznik.
  2. Praca domowa ćw. 5, 6, str. 117 ćw. 10, 11 str. 119, 120 Zeszyt ćwiczeń. (Proszę o przesłanie zdjęć rozwiązanych ćwiczeń 1-6 str. 116, 117 ćw. 10, 11 str. 119, 120 Zeszyt Ćwiczeń prze Messengera albo na maila).
  3. Dla sprawdzenia swojej wiedzy wykonaj zadania na learningapps.

W razie jakichkolwiek problemów proszę o kontakt: edypawlik@gmail.com, lub przez Messenger.

INFORMATYKA GR II

Temat: Szukamy sposobu znalezienia elementu na listach. (zapisz w zeszycie).

Cel: Na tej lekcji poznasz jak utworzyć skrypt dzięki któremu na liście pojawią się liczby podane przez użytkownika.

1.Przeczytaj temat „Trafiony, zatopiony”, str. 80 – 85.

  1. Wykonaj skrypt, dzięki któremu na liście „Podane” pojawi się siedem liczb podanych przez użytkownika oraz zostanie nadany komunikat „Losuj”. Wszystkie potrzebne informacje znajdziesz w podręczniku.
  2. Proszę o wysłanie zbudowanego skryptu na adres mailowy edypawlik@gmail.com

W razie jakichkolwiek problemów proszę o kontakt: edypawlik@gmail.com, lub przez Messenger.

MUZYKA

Temat: Flaga – polska piosenka patriotyczna

Cel: Uczymy się patriotyzmu                                    

Drodzy uczniowie przed nami dwa ważne święta państwowe. Proszę nauczcie się piosenki i odśpiewajcie ją z domownikami lub rodzeństwem.

https://www.youtube.com/watch?v=hJ9SZzcOP_I

https://www.youtube.com/watch?v=dGD7kJV6UzU

WYCHOWANIE FIZYCZNE

Temat: Piłka nożna – omówienie zasad oraz regulaminu gry w piłce nożnej.

Cel. Umiejętność podporządkowania się określonym regułom działania w zespole. 

Zajęcia on-line messenger (video-rozmowa) – godz. 14.00 (dziewczęta) i 14.30 (chłopcy).


ŚRODA


BIOLOGIA

Temat: Znaczenie, zagrożenie i ochrona ptaków.

Celem lekcji jest zapoznanie ze znaczeniem ptaków w przyrodzie i życiu człowieka,zagrożeniami tej gromady oraz formami ochrony.

Zapoznaj się z tekstem ze str.129-130 i odpowiedz w zeszycie na pytanie:W jaki sposób chronimy ptaki?

WYCHOWANIE FIZYCZNE

Temat: Piłka nożna – doskonalenie zagrania piłki podeszwą oraz zagranie piłki podeszwą.

Cel. Umiejętność podporządkowania się określonym regułom działania w zespole, nabywanie umiejętności techniki podania piłki. – zaliczenie na ocenę 

Zajęcia on-line messenger (video-rozmowa) – godz. 9.00 (dziewczęta) i 9.50 (chłopcy).

MATEMATYKA

Lekcja on-line na Messengerze gr. I godz. 12.30, gr. II godz. 13.15

Temat: Co to jest pole powierzchni brył? (zapisz w zeszycie)

Cel: Na tej lekcji dowiesz się co to jest pole powierzchni brył oraz jak się je oblicza.

  1. Wspólnie rozwiążemy zad. 1, 2, 3, 4 str. 131, 132 podręcznik.
  2. Praca domowa ćw. 1, 2 str. 121, 122 Zeszyt ćwiczeń.
  3. Dla sprawdzenia swojej wiedzy wykonaj zadania na learningapps.

W razie jakichkolwiek problemów proszę o kontakt: edypawlik@gmail.com, lub przez Messenger.

JĘZYK POLSKI

Temat: O wielkiej sile miłości.

Cel: Potrafimy rozmawiać  o uczuciach i emocjach bohatera poznanego mitu.

  • Zapoznajcie się z treścią mitu o Orfeuszu i Eurydyce., a następnie ułóżcie plan wydarzeń.
  • Wejdźcie na stronę i posłuchajcie mitu: https://www.youtube.com/watch?v=TVa8ekO0P0Y
  • Zastanówcie się, co czuł Orfeusz po stracie żony i czy sztuka może łagodzić cierpienie ?

Na pracę domową napiszcie list do Orfeusza , w którym go pocieszycie. Wykorzystajcie informacje zawarte w ostatnim akapicie tekstu. List prześlijcie do oceny.

Kontakt z nauczycielem email: grazyna_kupis@wp.pl , Messenger

RELIGIA

Temat 40 – Skała i klucze – fundament i władza otwierania nieba.
Cele:
– Poznasz fragment biblijny o powierzeniu Piotrowi władzy w Kościele.
– Poznasz znaczenie symboli związanych z władzą w Kościele.

Przeczytaj temat z książki.
Wykonaj polecenia z zeszytu ćw.
Prace proszę przesłać na maila: biedor@op.pl


CZWARTEK


MATEMATYKA

Lekcja on-line na Messengerze gr. I godz. 9.00, gr. II godz. 10.00

Temat: Obliczamy pola powierzchni graniastosłupów i ostrosłupów. (zapisz w zeszycie)

Cel: Na tej lekcji udoskonalisz umiejętność obliczania pola powierzchni całkowitej graniastosłupów i ostrosłupów poprzez rozwiązywanie zadań.

  1. Wspólnie rozwiążemy zad. 5, 6, 7, 8 str. 132, 133podręcznik.
  2. Praca domowa ćw. 3str. 123 Zeszyt ćwiczeń.
  3. Dla sprawdzenia swojej wiedzy wykonaj zadania na learningapps.

W razie jakichkolwiek problemów proszę o kontakt: edypawlik@gmail.com, lub przez Messenger.

HISTORIA

Temat: Wyprawa Napoleona na Rosję.

Cel lekcji: poznajemy jaki był przebieg i skutek wyprawy Napoleona na Rosję.

  • Wykonaj w zeszycie z podręcznika ćwiczenie 1,2 str. 202.
  • Proszę o zapoznanie się z filmem zamieszczonym pod linkiem:

https://www.youtube.com/watch?v=GK35pX2Efsw

Dotyczy historii: wykonaj zdjęcie zeszytu z zawartością wykonanych zadań i ćwiczeń np. telefonem komórkowym i prześlij na adres mailowy: sopris2000@interia.pl Zadane ćwiczenia będą podlegać ocenie.W razie pytań i konsultacji proszę o kontakt przez Edziennik lub maila: sopris2000@interia.pl

JĘZYK POLSKI

Temat: W poszukiwaniu własnej Itaki.

Cel: Naszym  celem  jest uświadomienie , że  w każdym człowieku jest miłość do ojczyzny i rodziny, która pozwala osiągać cele, realizować marzenia

  • Przeczytajcie kilka słów o bohaterze w celu przypomnienia mitycznej postaci Odyseusza.

http://static.scholaris.pl/main-file/931/dluga-droga-do-domu_57611.swf

Na pracę domową nauczcie się wiersza Odys na pamięć.

Kontakt z nauczycielem email: grazyna_kupis@wp.pl , Messenger

GEOGRAFIA

Lekcja on-line w czwartek w dwóch grupach:  gr. 1 – 11:00    gr.2 – gr.11:30

Temat: Sprawdzian wiadomości i umiejętności z działu „Gospodarka Europy”

Cele lekcji: Badanie stopnia opanowania treści nauczania ujętych w podstawie programowej.

Proszę przygotować się do ustnego sprawdzianu z zakresu materiału z podręcznika ze stron 96 – 126

W ramach treningu przed sprawdzianem wykonajcie  zadania „”Sprawdź się” z podręcznika ze stron 127 – 128. POWODZENIA!

Zachęcam do kontaktu przez grupę na Messengerze i mail paniwiosna606@wp.pl

JĘZYK ANGIELSKI

Lekcja on-line na Messengerze. Przygotuj zeszyt, ćwiczeniówkę i długopis. Zadbaj o wygodne miejsce do pracy.
Grupa 2 – 11:00
Grupa 1 – 12:00

Temat: Gadżety – ćwiczenia leksykalne.
Cele lekcji:
– poznasz słownictwo nazywające przedmioty przydatne w codziennym życiu,
– rozwiniesz umiejętność komunikowania się w języku angielskim,
– rozwiniesz umiejętność słuchania ze zrozumieniem.

  • Na początku lekcji zapiszecie w zeszycie i przetłumaczycie nazwy przedmiotów, dopasujecie je do jednej z trzech kategorii: materiały papiernicze, rzeczy osobiste i rzeczy przydatne w domu.
  • Wspólnie wykonamy ćwiczenie 2 i 3 na stornie 91 podręcznika.
  • Spróbujecie ułożyć proste zagadki dotyczące przedmiotów, których nazwy poznaliście na lekcji.
  • Praca domowa: Naucz się słownictwa, które pojawiło się na lekcji. Wykonaj ćwiczenie 3 na stronie 64 ćwiczeniówki.

W razie pytań proszę kontaktować się, pisząc na e-mail na m.willow@wp.pl lub poprzez Messenger.