PONIEDZIAŁEK
JĘZYK POLSKI
Temat: Mitologiczni bohaterowie.
Cel: Potrafimy scharakteryzować bohaterów mitów, wyszukiwać informacje na temat greckich bogów i opowiadać ulubione mity
https://sciaga.pl/tekst/13001-14-najwazniejsze_mity_i_bogowie
Zadania
- Zapoznaj się z infografiką W świecie mitów str.266
- Wykonaj ćwiczenie 3 str. 138 – Zeszyt ćwiczeń
Na pracę domową wykonaj ćwiczenie 3 str. 268 z podręcznika
HISTORIA
Temat: Upadek Napoleona.
Cel lekcji: poznajemy w jaki sposób doszło do upadku Napoleona Bonapartego.
Wykonaj w zeszycie z podręcznika ćwiczenie 3 str. 202.
Proszę o zapoznanie się z filmem zamieszczonym pod linkiem:
https://www.youtube.com/watch?v=TXQMtCSCSgo
Wykonaj zdjęcie zeszytu z zawartością wykonanych zadań i ćwiczeń np. telefonem komórkowym i prześlij na adres mailowy: sopris2000@interia.pl Zadane ćwiczenia będą podlegać ocenie.W razie pytań i konsultacji proszę o kontakt przez Edziennik lub maila: sopris2000@interia.pl
PLASTYKA
Temat: Dżungla w środku miasta” – malarstwo.
Cel: stosujemy różne techniki malarskie, kompozycje i zestawy barw w działaniach plastycznych
- Zadanie
Wyobraź sobie dżunglę, która wyrosła w środku miasta. Roślinność oplata ulice i budynki. - Namaluj budowle w formie brył geometrycznych, natomiast drzewa, krzewy i kwiaty przedstaw szczegółowo (materiały farby plakatowe, pastele)
Format pracy A4, pracę prześlij do oceny na maila lub Messenger
JĘZYK ANGIELSKI
Lekcja on-line na Messengerze. Przygotuj zeszyt, ćwiczeniówkę i długopis. Zadbaj o wygodne miejsce do pracy.
Grupa 2 – 11:00
Grupa 1 – 12:00
Temat: Porównujemy czasy Present Perfect i Past Simple.
Cele lekcji:
- powtórzysz wiadomości o zastosowaniu i budowie czasów Present Perfect i Past Simple.
Na początku lekcji powtórzycie wiadomości o czasach Present Perfect i Past Simple.
Wspólnie wykonamy ćwiczenie 7 i 8 na stronie 91 podręcznika.
Praca domowa: Utrwal wiadomości o czasach Present Perfect i Past Simple.
W razie pytań proszę kontaktować się, pisząc na e-mail na m.willow@wp.pl lub poprzez Messenger.
MATEMATYKA
Lekcja on-line na Messengerze gr. I godz. 11.00, gr. II godz. 12.00
Temat: Pola powierzchni graniastosłupów i ostrosłupów – rozwiązywanie zadań tekstowych. (zapisz w zeszycie)
Cele: Na tej lekcji utrwalisz umiejętność obliczania pola powierzchni graniastosłupów i ostrosłupów poprzez rozwiązywanie zadań tekstowych.
- Wspólnie rozwiążemy zad. 9, 10, 11, 12 str. 133 podręcznik.
- Praca domowa ćw. 4 str. 124 Zeszyt ćwiczeń. (Proszę o przesłanie zdjęć rozwiązanych ćwiczeń 1-4 str. 121- 124 Zeszyt Ćwiczeń prze Messengera albo na maila).
W razie jakichkolwiek problemów proszę o kontakt: edypawlik@gmail.com, lub przez Messenger.
INFORMATYKA GR I
Temat:Jak zmienić kontrast i ustawić jasność fotografii? (zapisz w zeszycie)
Cel: Na tej lekcji dowiesz się jak zmienia się kontrast i jak ustawić jasność fotografii a także utworzysz nową warstwę z fragmentem ilustracji
1.Przeczytaj temat z podręcznika str. 108 – 112.
- Za pomocą inteligentnych nożyc wytnij fragment dowolnego obrazu, skopiuj go i wklej.
W razie jakichkolwiek problemów proszę o kontakt: edypawlik@gmail.com, lub przez Messenger.
TECHNIKA
Temat: Dlaczego w lodówce jest zimno?
Cel: zaznajomienie z procesami w lodówce, które zapewniają obniżenie temperatury, świadome korzystanie z urządzeń AGD
Karta pracy
ZAJĘCIA KOREKCYJNO – KOMPENSACYJNE
WTOREK
KOŁO TURYSTYCZNO – KRAJOZNAWCZE
Dzisiaj odwiedzimy góry, których jeszcze nie znacie – „Góry zrodzone z morza”.
Zapraszam na przepiękny film o Górach Stołowych, które stanowią jedno z pasm Sudetów.
https://www.youtube.com/watch?v=rXTm23idSSg&t=946s
JĘZYK ANGIELSKI
Lekcja on-line na Messengerze. Przygotuj zeszyt, ćwiczeniówkę i długopis. Zadbaj o wygodne miejsce do pracy.
Grupa 1 – 11:00
Grupa 2 – 12:00
Temat: Użyj ponownie, odnów, poddaj recyklingowi. Praca z tekstem.
- udoskonalisz umiejętność czytania i wypowiadanie się w języku obcym,
- dowiesz się, jak dbać o środowisk naturalne,
- poszerzysz zasób słownictwa.
Na początku lekcji odczytacie tekst czytanki na stornie 92 podręcznika o sposobach ponownego wykorzystania odpadów. Przetłumaczymy nieznane słownictwo, a następnie będziecie odpowiadali na pytania dotyczące tekstu.
W razie pytań proszę kontaktować się, pisząc na e-mail na m.willow@wp.pl lub poprzez Messenger.
JĘZYK POLSKI
Temat: Opowiadanie twórcze na podstawie mitu lub przypowieści.
Cel: Potrafimy wymyślać inne wersje podanych mitów,
Zadania
- Otwórz podręcznik na str. 269 i wejdź na podaną stronę
https://www.youtube.com/watch?v=-_70bN1PqhQ
- Zapoznaj się z treścią i konstrukcją wzorcowego opowiadania twórczego, s.270.
- Wykonaj ćwiczenia: 1, 2,4 i 6 str.137-140 – Zeszyt ćwiczeń
Na pracę domową wykonaj ćwiczenie 9 str.271
Pracę prześlij na maila lub Messenger
MATEMATYKA
Lekcja on-line na Messengerze gr. I godz. 12.00, gr. II godz. 13.00
Temat: Powtórzenie wiadomości z działu „Bryły”. (zapisz w zeszycie)
Cel: Na tej lekcji utrwalisz i uporządkujesz wiadomości dotyczące brył: obliczanie objętości, zamiana jednostek, rysowanie siatki brył i rozpoznawanie brył na podstawie jej siatki raz obliczanie pola powierzchni całkowitej.
- Wspólnie rozwiążemy zad. 1, 2, 4, 7, 8, 9 12 str. 135, 136 podręcznik.
- Praca domowa ćw. 1 – 7 str. 125, 126 Zeszyt ćwiczeń. (Proszę o przesłanie zdjęć rozwiązanych ćwiczeń 1-7 str. 125, 126 Zeszyt Ćwiczeń prze Messengera albo na maila).
W razie jakichkolwiek problemów proszę o kontakt: edypawlik@gmail.com, lub przez Messenger.
INFORMATYKA GR II
Temat:Dołączamy do społeczności Scratch. (zapisz w zeszycie).
Cel: Na tej lekcji dowiesz się jak dołączyć do społeczności Scratch aby możliwe było wystawianie swoich skryptów oraz przeglądanie projektów dodanych przez innych.
- Przeczytaj temat „Razem możemy więcej”, str. 87 – 92 podręcznik.
2,. Spróbuj dołączyć do społeczności Scratch, przejrzyj zamieszczone tam projekty.
W razie jakichkolwiek problemów proszę o kontakt: edypawlik@gmail.com, lub przez Messenger.
MUZYKA
Temat: Warsztat muzyczny- posłuchajmy i pośpiewajmy razem.
Cel: utrwalamy poznane wiadomości i umiejętności
- Na początek posłuchajmy muzyki Jana Sebastiana Bacha
https://www.youtube.com/watch?v=s0UnIDMc_aQ
- Przejdźmy do muzyki Vivaldiego
https://www.youtube.com/watch?v=jdLlJHuQeNI
https://www.youtube.com/watch?v=jsCsR-SbPFs
- Na koniec wspólnie zaśpiewajmy
https://www.youtube.com/watch?v=Ell_0MCt77I
WYCHOWANIE FIZYCZNE
Temat: Piłka nożna – Doskonalenie przyjęcia piłki podeszwą oraz odegranie do partnera wewnętrzną częścią stopy.
Cel. Umiejętność podporządkowania się określonym regułom działania w zespole oraz kształtowanie poszczególnych elementów techniki.
Zajęcia on-line messenger (video-rozmowa). Godzina – 14.00 i 14.30 (klasa podzielona na grupy)
ŚRODA
BIOLOGIA
Temat: Powtórzenie i sprawdzenie wiadomości o ptakach
Celem lekcji jest utrwalenie i sprawdzenie wiadomości o ptakach.
Przygotuj się do odpowiedzi ustnej z materiału zawartego na stronie 119 -130. Spotkanie na platformie.
WYCHOWANIE FIZYCZNE
Temat: Piłka nożna – Doskonalenie przyjęcia piłki wewnętrzną częścią stopy – utrwalenie.
Cel. Umiejętność podporządkowania się określonym regułom działania w zespole.
Zajęcia on-line messenger (video-rozmowa). Godzina – 09.00 i 09.50 (podział na grupy)
MATEMATYKA
Lekcja on-line na Messengerze gr. I godz. 12.30, gr. II godz. 13.15
Temat: Praca klasowa z działu „Bryły”.(zapisz w zeszycie)
Cel: Na tej lekcji poprzez pracę klasową sprawdzisz stopień opanowanych treści ujętych w podstawie programowej.
- Zadania z pracy klasowej otrzymacie na początku lekcji online, po rozwiązaniu zadań zdjęcie pracy klasowej przesyłacie na adres: edypawik@gmail.com
W razie jakichkolwiek problemów proszę o kontakt: edypawlik@gmail.com, lub przez Messenger.
JĘZYK POLSKI
Temat: Czy potrzebne są zasady? Baśniobór B. Mulla- fragment.
Cel: Potrafimy omówić sytuację przedstawioną w tekście, określić , kto jest bohaterem utworu i ocenić postępowanie bohatera, wiemy jak ważne jest przestrzeganie zasad w życiu.
Zadania
Zapoznaj się z tekstem ze str. 272-274
Odpowiedz w zeszycie na pytania:
- Dlaczego dziadek zawiódł się na dzieciach?
- Czego dowiadujemy się o „wyspie na środku jeziora”?( cytat)
- Co dzieci zarzucają dziadkowi?
- Czy dziadek postąpił słusznie zmniejszając karę dzieciom? Uzasadnij odpowiedź.
Zapoznaj się z tabelką Wśród ludzi– str. 275. z regułami, które są niezbędne, by żyć w zgodzie z innymi ludźmi
Wypowiedz się w kilku zdaniach- w zeszycie- jak wyglądałby świat bez zasad, czy żyłoby się lepiej , czy gorzej, na co miałoby to wpływ itp.
RELIGIA
Temat 58 – Koronka do Miłosierdzia Bożego.
Cele:
– Poznasz sposób odmawiania i znaczenie tej modlitwy.
– Poznasz, kiedy obchodzimy święto Miłosierdzia Bożego orz miejsce kultu.
Zadanie:
Przeczytaj temat z podręcznika.
Wykonaj polecenia z zeszytu ćw.
Prace proszę przesłać na maila: biedor@op.pl
CZWARTEK
MATEMATYKA
Lekcja on-line na Messengerze gr. I godz. 9.00, gr. II godz. 10.00
Temat:Rozwiązujemy zadania z wykorzystaniem danych odczytanych z tabeli (zapisz w zeszycie)
Cel: Na tej lekcji nauczysz się jak odczytywać dane z tabeli oraz wyszukiwać informacji zawarte w tabeli potrzebne do rozwiązania zadania.
- Wspólnie rozwiążemy zad. 1, 2, 3, 4, 9, 10 str. 145, 146 podręcznik.
- Praca domowa ćw. 1, 2, 3, 4, 5 str. 127, 128 Zeszyt ćwiczeń. (Proszę o przesłanie zdjęć rozwiązanych ćwiczeń 1-5 str. 127, 128 Zeszyt Ćwiczeń prze Messengera albo na maila).
W razie jakichkolwiek problemów proszę o kontakt: edypawlik@gmail.com, lub przez Messenger.
HISTORIA
Temat: Legiony Polskie we Włoszech.
Cel lekcji: poznajemy kiedy i w jakim celu powstały Legiony Polskie we Włoszech.
Wykonaj w zeszycie z podręcznika ćwiczenie 1 str. 206.
Proszę o zapoznanie się z filmem zamieszczonym pod linkiem:
https://www.youtube.com/watch?v=hTt58XHAmhM
Wykonaj zdjęcie zeszytu z zawartością wykonanych zadań i ćwiczeń np. telefonem komórkowym i prześlij na adres mailowy: sopris2000@interia.pl Zadane ćwiczenia będą podlegać ocenie.W razie pytań i konsultacji proszę o kontakt przez Edziennik lub maila: sopris2000@interia.pl
JĘZYK POLSKI
Temat: Czy warto budować mur wokół siebie?
Cel: Potrafimy określić tematykę i problematykę utworu, ważne wartości poruszane w wierszu, rozpoznajemy i wyjaśniamy sformułowania o charakterze przenośnym,
Zadania
- Obejrzyj na You Tube krótki wykład prof. Jana Miodka pt. „Tolerancja, dyskryminacja, stereotyp” https://www.youtube.com/watch?v=sN6d6sH_phI
- Przeczytaj wiersz Stanisława Sojki pt. „Tolerancja” (Na miły Bóg), podręcznik s.276.
i odsłuchaj https://www.youtube.com/watch?v=FWZNF4F1r7Y - Po przeczytaniu tekstu odszukaj zwroty o znaczeniu przenośnym i wykonaj do zeszytu ćwicz. 1, s.276.
- Odpowiedz do zeszytu na pytanie, w jaki sposób piosenka Sojki łączy się z przypowieścią o miłosiernym Samarytaninie?
GEOGRAFIA
Lekcja on-line w czwartek w dwóch grupach: gr. 1 – 11:00 gr.2 – gr.11:30
Temat: Zmiany w przemyśle Niemiec.
Cele lekcji: Dowiesz się, że jakie są cechy położenia Niemiec. Poznasz cechy niemieckiego przemysłu i jego zmiany.
Proszę przeczytać temat ze stron 130 – 135 oraz zapoznać się z prezentacją ( przesłaną na Messengera i edziennik) oraz z materiałami zamieszczonymi poniżej:
https://epodreczniki.pl/a/srodowisko-przyrodnicze-i-gospodarka-niemiec/DFdSsfbAK
Praca domowa: Na podstawie dostępnych źródeł informacji opisz w zeszycie jedną z atrakcji turystycznych zamieszczonych w podręczniku na stronie 136 – 137. Termin oddania to 13 maja.
Zachęcam do kontaktu przez grupę na Messengerze i mail paniwiosna606@wp.pl
JĘZYK ANGIELSKI
Lekcja on-line na Messengerze. Przygotuj zeszyt, ćwiczeniówkę i długopis. Zadbaj o wygodne miejsce do pracy.
Grupa 2 – 11:00
Grupa 1 – 12:00
Temat: Z czego to jest zrobione? Ćwiczenia leksykalne.
Cele lekcji:
- poznasz nazwy materiałów, z których wykonane są różne przedmioty,
- nauczysz się nowych przymiotników,
- opiszesz wybrany przez siebie przedmiot, wykorzystując słownictwo poznane na lekcji.
Na początku lekcji poznacie nowe słownictwo: nazwy materiałów oraz nowe przymiotniki opisujące wygląd przedmiotów. Następnie wykonamy ćwiczenie 5 na stornie 93 podręcznika – podacie nazwę przedmiotu znajdującego się na obrazku i powiecie z czego został wykonany, wykorzystując poznane na lekcji słownictwo.
Wykonamy ćwiczenie 6.
Na zakończenie lekcji każdy opisze wybrany przez siebie przedmiot.
W razie pytań proszę kontaktować się, pisząc na e-mail na m.willow@wp.pl lub poprzez Messenger.
PIĄTEK
ZAJĘCIA WYRÓWNAWCZE Z MATEMATYKI
Lekcja on-line Messengerze dla uczniów biorących udział w zajęciach wyrównawczych godz. 9.00
Temat: Odczytujemy dane z tabeli.
Cel: Na tej lekcji uzupełnisz wiadomości dotyczące rozwiązywania zadań z wykorzystaniem danych odczytanych z tabeli.
- Razem przeanalizujemy zadania rozwiązane podczas lekcji oraz wykonamy zadania z karty pracy przesłanej przez Messengera.
W razie jakichkolwiek problemów proszę o kontakt: edypawlik@gmail.com, lub przez Messenger.
JĘZYK POLSKI
Temat: Weźmy to w nawias.
Cel: poprawnie używamy nawiasów w wypowiedzeniach,
Zadania
1.Odczytaj nową wiadomość , podręcznik, str.277 i zapamiętaj
2.Wyjaśnij funkcje nawiasów w tekście, ćwicz. 1, str.277
3.Wykonaj ćwiczenia 2 i 3 , str.277 dotyczące stosowania nawiasów.
4. Z zeszytu ćwiczeń zrób zadania ze str.109.
RELIGIA
Temat: „Ostatnie wezwanie” – film.
Cele:
-Pogłębisz wiadomości o Bożym Miłosierdziu i siostrze F. Kowalskiej.
Zadanie:
Obejrzyj film ze strony:
https://www.youtube.com/watch?v=Ge5BseI51wo
W razie pytań proszę o kontakt: biedor@op.pl
WYCHOWANIE FIZYCZNE
Temat: – Gimnastyka podstawowa – ćwiczenia równoważne z utrudnieniem.
Cel. Ćwiczenia i utrwalenie właściwej sylwetki i sprawności.
Zajęcia on-line messenger (video-rozmowa) Godzina – 10.00 i 10.30
ZAJĘCIA WYRÓWNAWCZE Z JĘZYKA POLSKIEGO
KOŁO INFORMATYCZNE
Moi Kochani SuperKoderzy, nie możemy przebudować naszego robota tak aby podążał za światłem ale możecie zobaczyć jak on wygląda.
1.Proszę o obejrzenie prezentacji: https://drive.google.com/file/d/1HL8HvXElA_AV8d61GPxyNg8xCeGoBmtI/view?usp=sharing
W razie jakichkolwiek problemów proszę o kontakt: edypawlik@gmail.com lub przez Messenger.