ZADANIA DLA KLASY VI (4-8 maja)

PONIEDZIAŁEK


JĘZYK POLSKI

Temat: Mitologiczni bohaterowie.

Cel: Potrafimy scharakteryzować bohaterów mitów, wyszukiwać informacje na temat greckich bogów i opowiadać ulubione mity

https://sciaga.pl/tekst/13001-14-najwazniejsze_mity_i_bogowie

Zadania

  • Zapoznaj się z infografiką W świecie mitów str.266
  • Wykonaj ćwiczenie 3 str. 138 – Zeszyt ćwiczeń

Na pracę domową wykonaj ćwiczenie 3 str. 268 z podręcznika

HISTORIA

Temat: Upadek Napoleona.

Cel lekcji: poznajemy w jaki sposób doszło do upadku Napoleona Bonapartego.

Wykonaj w zeszycie z podręcznika ćwiczenie 3 str. 202.

Proszę o zapoznanie się z filmem zamieszczonym pod linkiem:

https://www.youtube.com/watch?v=TXQMtCSCSgo

Wykonaj zdjęcie zeszytu z zawartością wykonanych zadań i ćwiczeń np. telefonem komórkowym i prześlij na adres mailowy: sopris2000@interia.pl Zadane ćwiczenia będą podlegać ocenie.W razie pytań i konsultacji proszę o kontakt przez Edziennik lub maila: sopris2000@interia.pl

PLASTYKA

Temat: Dżungla w środku miasta” – malarstwo.

Cel: stosujemy różne techniki malarskie, kompozycje i zestawy barw w działaniach plastycznych

  • Zadanie
    Wyobraź sobie dżunglę, która wyrosła w środku miasta. Roślinność oplata ulice i budynki.
  • Namaluj budowle w formie brył geometrycznych, natomiast drzewa, krzewy i kwiaty przedstaw szczegółowo (materiały farby plakatowe, pastele)
    Format pracy A4, pracę prześlij do oceny na maila lub Messenger

JĘZYK ANGIELSKI

Lekcja on-line na Messengerze. Przygotuj zeszyt, ćwiczeniówkę  i długopis. Zadbaj o wygodne miejsce do pracy.

Grupa 2 – 11:00

Grupa 1 – 12:00

Temat: Porównujemy czasy Present Perfect i Past Simple.

Cele lekcji:

  • powtórzysz wiadomości o zastosowaniu i budowie czasów Present Perfect i Past Simple.

Na początku lekcji powtórzycie wiadomości o czasach Present Perfect i Past Simple.

Wspólnie wykonamy ćwiczenie 7 i 8 na stronie 91 podręcznika.

Praca domowa: Utrwal wiadomości o czasach Present Perfect i Past Simple.

W razie pytań proszę kontaktować się, pisząc na e-mail na m.willow@wp.pl lub poprzez Messenger.

MATEMATYKA

Lekcja on-line na Messengerze gr. I godz. 11.00, gr. II godz. 12.00

Temat: Pola powierzchni graniastosłupów i ostrosłupów – rozwiązywanie zadań tekstowych. (zapisz w zeszycie)

Cele: Na tej lekcji utrwalisz umiejętność obliczania pola powierzchni graniastosłupów i ostrosłupów poprzez rozwiązywanie zadań tekstowych.

  1. Wspólnie rozwiążemy zad. 9, 10, 11, 12 str. 133 podręcznik.
  2. Praca domowa ćw. 4 str. 124 Zeszyt ćwiczeń. (Proszę o przesłanie zdjęć rozwiązanych ćwiczeń 1-4 str. 121- 124 Zeszyt Ćwiczeń prze Messengera albo na maila).

W razie jakichkolwiek problemów proszę o kontakt: edypawlik@gmail.com, lub przez Messenger.

INFORMATYKA GR I

Temat:Jak zmienić kontrast i ustawić jasność fotografii? (zapisz w zeszycie)

Cel: Na tej lekcji dowiesz się jak zmienia się kontrast i jak ustawić jasność fotografii a także utworzysz nową warstwę z fragmentem ilustracji

1.Przeczytaj temat z podręcznika str. 108 – 112.

  1. Za pomocą inteligentnych nożyc wytnij fragment dowolnego obrazu, skopiuj go i wklej.

W razie jakichkolwiek problemów proszę o kontakt: edypawlik@gmail.com, lub przez Messenger.

TECHNIKA

Temat: Dlaczego w lodówce jest zimno?

Cel: zaznajomienie z procesami w lodówce, które zapewniają obniżenie temperatury, świadome korzystanie z urządzeń AGD

Karta pracy

ZAJĘCIA KOREKCYJNO – KOMPENSACYJNE

ZADANIA


WTOREK


KOŁO TURYSTYCZNO – KRAJOZNAWCZE

Dzisiaj odwiedzimy góry, których jeszcze nie znacie – „Góry zrodzone z morza”.

Zapraszam na przepiękny film  o Górach Stołowych, które stanowią jedno z pasm Sudetów.

https://www.youtube.com/watch?v=rXTm23idSSg&t=946s

JĘZYK ANGIELSKI

 Lekcja on-line na Messengerze. Przygotuj zeszyt, ćwiczeniówkę  i długopis. Zadbaj o wygodne miejsce do pracy.

Grupa 1 – 11:00

Grupa 2 – 12:00

Temat:  Użyj ponownie, odnów, poddaj recyklingowi. Praca z tekstem.

  • udoskonalisz umiejętność czytania i wypowiadanie się w języku obcym,
  • dowiesz się, jak dbać o środowisk naturalne,
  • poszerzysz zasób słownictwa.

Na początku lekcji odczytacie tekst czytanki na stornie 92 podręcznika o sposobach ponownego wykorzystania odpadów. Przetłumaczymy nieznane słownictwo, a następnie będziecie odpowiadali na pytania dotyczące tekstu.

W razie pytań proszę kontaktować się, pisząc na e-mail na m.willow@wp.pl lub poprzez Messenger.

JĘZYK POLSKI

Temat: Opowiadanie twórcze na podstawie mitu lub przypowieści.

Cel: Potrafimy wymyślać inne wersje podanych mitów,

Zadania

  • Otwórz podręcznik na str. 269 i wejdź na podaną stronę

https://www.youtube.com/watch?v=-_70bN1PqhQ

  • Zapoznaj się z treścią i konstrukcją wzorcowego opowiadania twórczego, s.270.
  • Wykonaj ćwiczenia: 1, 2,4 i 6 str.137-140 – Zeszyt ćwiczeń

Na pracę domową wykonaj ćwiczenie 9 str.271

Pracę prześlij na maila lub   Messenger

MATEMATYKA

Lekcja on-line na Messengerze gr. I godz. 12.00, gr. II godz. 13.00

Temat: Powtórzenie wiadomości z działu „Bryły”. (zapisz w zeszycie)

Cel: Na tej lekcji utrwalisz i uporządkujesz wiadomości dotyczące brył: obliczanie objętości, zamiana jednostek, rysowanie siatki brył i rozpoznawanie brył na podstawie jej siatki raz obliczanie pola powierzchni całkowitej.

  1. Wspólnie rozwiążemy zad. 1, 2, 4, 7, 8, 9 12 str. 135, 136 podręcznik.
  2. Praca domowa ćw. 1 – 7 str. 125, 126 Zeszyt ćwiczeń. (Proszę o przesłanie zdjęć rozwiązanych ćwiczeń 1-7 str. 125, 126 Zeszyt Ćwiczeń prze Messengera albo na maila).

W razie jakichkolwiek problemów proszę o kontakt: edypawlik@gmail.com, lub przez Messenger.

INFORMATYKA GR II

Temat:Dołączamy do społeczności Scratch. (zapisz w zeszycie).

Cel: Na tej lekcji dowiesz się jak dołączyć do społeczności Scratch aby możliwe było wystawianie swoich skryptów oraz przeglądanie projektów dodanych przez innych.

  1. Przeczytaj temat „Razem możemy więcej”, str. 87 – 92 podręcznik.

2,. Spróbuj dołączyć do społeczności Scratch, przejrzyj zamieszczone tam projekty.

W razie jakichkolwiek problemów proszę o kontakt: edypawlik@gmail.com, lub przez Messenger.

MUZYKA

Temat: Warsztat muzyczny- posłuchajmy i pośpiewajmy razem.

Cel:  utrwalamy poznane wiadomości i umiejętności 

  • Na początek posłuchajmy muzyki Jana Sebastiana Bacha

https://www.youtube.com/watch?v=s0UnIDMc_aQ

  • Przejdźmy do muzyki Vivaldiego

https://www.youtube.com/watch?v=jdLlJHuQeNI

https://www.youtube.com/watch?v=jsCsR-SbPFs

  •  Na koniec wspólnie zaśpiewajmy

https://www.youtube.com/watch?v=Ell_0MCt77I

WYCHOWANIE FIZYCZNE

Temat: Piłka nożna – Doskonalenie przyjęcia piłki podeszwą oraz odegranie do partnera wewnętrzną częścią stopy.

Cel. Umiejętność podporządkowania się określonym regułom działania w zespole oraz kształtowanie poszczególnych elementów techniki. 

Zajęcia on-line messenger (video-rozmowa). Godzina – 14.00 i 14.30 (klasa podzielona na grupy)


ŚRODA


BIOLOGIA

Temat: Powtórzenie i sprawdzenie wiadomości o ptakach

Celem lekcji jest utrwalenie i sprawdzenie wiadomości o ptakach.

Przygotuj się do odpowiedzi ustnej z materiału zawartego na stronie 119 -130. Spotkanie na platformie.

WYCHOWANIE FIZYCZNE

Temat: Piłka nożna – Doskonalenie przyjęcia piłki wewnętrzną częścią stopy – utrwalenie.

Cel. Umiejętność podporządkowania się określonym regułom działania w zespole. 

Zajęcia on-line messenger (video-rozmowa). Godzina – 09.00 i 09.50 (podział na grupy)

MATEMATYKA

Lekcja on-line na Messengerze gr. I godz. 12.30, gr. II godz. 13.15

Temat: Praca klasowa z działu „Bryły”.(zapisz w zeszycie)

Cel: Na tej lekcji poprzez pracę klasową sprawdzisz stopień opanowanych treści ujętych w podstawie programowej.

  1. Zadania z pracy klasowej otrzymacie na początku lekcji online, po rozwiązaniu zadań zdjęcie pracy klasowej przesyłacie na adres: edypawik@gmail.com

W razie jakichkolwiek problemów proszę o kontakt: edypawlik@gmail.com, lub przez Messenger.

JĘZYK POLSKI

Temat: Czy potrzebne są zasady?  Baśniobór B. Mulla- fragment.

Cel: Potrafimy omówić  sytuację przedstawioną w tekście, określić , kto jest bohaterem utworu i ocenić postępowanie bohatera, wiemy jak ważne jest przestrzeganie zasad w życiu.

Zadania
Zapoznaj się z tekstem ze str. 272-274

Odpowiedz w zeszycie na pytania:

  • Dlaczego dziadek zawiódł się na dzieciach?
  • Czego dowiadujemy się o „wyspie na środku jeziora”?( cytat)
  • Co dzieci zarzucają dziadkowi?
  • Czy dziadek postąpił słusznie zmniejszając karę dzieciom? Uzasadnij odpowiedź.

Zapoznaj się z tabelką Wśród ludzi– str. 275. z regułami, które są niezbędne, by żyć w zgodzie z innymi ludźmi
Wypowiedz się w kilku zdaniach- w zeszycie- jak wyglądałby świat bez zasad, czy żyłoby się lepiej , czy gorzej, na co miałoby to wpływ itp.

RELIGIA

Temat 58 – Koronka do Miłosierdzia Bożego.

Cele:
– Poznasz sposób odmawiania i znaczenie tej modlitwy.
– Poznasz, kiedy obchodzimy święto Miłosierdzia Bożego orz miejsce kultu.

Zadanie:
Przeczytaj temat z podręcznika.
Wykonaj polecenia z zeszytu ćw.
Prace proszę przesłać na maila: biedor@op.pl


CZWARTEK


MATEMATYKA

Lekcja on-line na Messengerze gr. I godz. 9.00, gr. II godz. 10.00

Temat:Rozwiązujemy zadania z wykorzystaniem danych odczytanych z tabeli (zapisz w zeszycie)

Cel: Na tej lekcji nauczysz się jak odczytywać dane z tabeli oraz wyszukiwać informacji zawarte w tabeli potrzebne do rozwiązania zadania.

  1. Wspólnie rozwiążemy zad. 1, 2, 3, 4, 9, 10 str. 145, 146 podręcznik.
  2. Praca domowa ćw. 1, 2, 3, 4, 5 str. 127, 128 Zeszyt ćwiczeń. (Proszę o przesłanie zdjęć rozwiązanych ćwiczeń 1-5 str. 127, 128 Zeszyt Ćwiczeń prze Messengera albo na maila).

W razie jakichkolwiek problemów proszę o kontakt: edypawlik@gmail.com, lub przez Messenger.

HISTORIA

Temat: Legiony Polskie we Włoszech.

Cel lekcji: poznajemy kiedy i w jakim celu powstały Legiony Polskie we Włoszech.

Wykonaj w zeszycie z podręcznika ćwiczenie 1 str. 206.

Proszę o zapoznanie się z filmem zamieszczonym pod linkiem:

https://www.youtube.com/watch?v=hTt58XHAmhM

Wykonaj zdjęcie zeszytu z zawartością wykonanych zadań i ćwiczeń np. telefonem komórkowym i prześlij na adres mailowy: sopris2000@interia.pl Zadane ćwiczenia będą podlegać ocenie.W razie pytań i konsultacji proszę o kontakt przez Edziennik lub maila: sopris2000@interia.pl

JĘZYK POLSKI

Temat: Czy warto budować mur wokół siebie?

Cel: Potrafimy  określić tematykę i problematykę utworu, ważne wartości poruszane w wierszu, rozpoznajemy i wyjaśniamy sformułowania o charakterze przenośnym,

Zadania

  • Obejrzyj na You Tube krótki wykład prof. Jana Miodka pt. „Tolerancja, dyskryminacja, stereotyp” https://www.youtube.com/watch?v=sN6d6sH_phI 
  • Przeczytaj wiersz Stanisława Sojki pt. „Tolerancja” (Na miły Bóg), podręcznik s.276.
    i odsłuchaj https://www.youtube.com/watch?v=FWZNF4F1r7Y
  • Po przeczytaniu tekstu odszukaj zwroty o znaczeniu przenośnym i wykonaj do zeszytu ćwicz. 1, s.276.
  • Odpowiedz do zeszytu na pytanie, w jaki sposób piosenka Sojki łączy się z przypowieścią o miłosiernym Samarytaninie?

GEOGRAFIA

Lekcja on-line w czwartek w dwóch grupach:  gr. 1 – 11:00    gr.2 – gr.11:30

Temat: Zmiany w przemyśle Niemiec.

Cele lekcji: Dowiesz się, że jakie są cechy położenia Niemiec. Poznasz cechy niemieckiego przemysłu i jego zmiany.

Proszę przeczytać temat ze stron 130 – 135  oraz zapoznać się z prezentacją ( przesłaną na Messengera i edziennik)  oraz z materiałami zamieszczonymi poniżej:

https://epodreczniki.pl/a/srodowisko-przyrodnicze-i-gospodarka-niemiec/DFdSsfbAK

https://view.genial.ly/5e861ca988cf590db32968f4/horizontal-infographic-lists-zmiany-w-przemysle-niemiec?fbclid=IwAR0sx6-qgdt5pCBXe22hRL-yUrZ1ckFKENRSAk1VI4vfmkedakY5GhaDh-g

Praca domowa:  Na podstawie dostępnych źródeł informacji opisz w zeszycie jedną z atrakcji turystycznych zamieszczonych w podręczniku na stronie 136 – 137. Termin oddania to 13 maja.

Zachęcam do kontaktu przez grupę na Messengerze i mail paniwiosna606@wp.pl

JĘZYK ANGIELSKI

Lekcja on-line na Messengerze. Przygotuj zeszyt, ćwiczeniówkę  i długopis. Zadbaj o wygodne miejsce do pracy.

Grupa 2 – 11:00

Grupa 1 – 12:00

Temat:  Z czego to jest zrobione? Ćwiczenia leksykalne.

Cele lekcji:

  • poznasz nazwy materiałów, z których wykonane są różne przedmioty,
  • nauczysz się nowych przymiotników,
  • opiszesz wybrany przez siebie przedmiot, wykorzystując słownictwo poznane na lekcji.

Na początku lekcji poznacie  nowe słownictwo: nazwy materiałów oraz nowe przymiotniki opisujące wygląd przedmiotów. Następnie wykonamy ćwiczenie 5 na stornie 93 podręcznika – podacie nazwę przedmiotu znajdującego się na obrazku i powiecie z czego został wykonany, wykorzystując poznane na lekcji słownictwo.

Wykonamy ćwiczenie 6.

Na zakończenie lekcji każdy opisze wybrany przez siebie przedmiot.

W razie pytań proszę kontaktować się, pisząc na e-mail na m.willow@wp.pl lub poprzez Messenger.


PIĄTEK


ZAJĘCIA WYRÓWNAWCZE Z MATEMATYKI

Lekcja on-line Messengerze dla uczniów biorących udział w zajęciach wyrównawczych godz. 9.00

Temat: Odczytujemy dane z tabeli.

Cel: Na tej lekcji uzupełnisz wiadomości dotyczące rozwiązywania zadań z wykorzystaniem danych odczytanych z tabeli.

  1. Razem przeanalizujemy zadania rozwiązane podczas lekcji oraz wykonamy zadania z karty pracy przesłanej przez Messengera.

W razie jakichkolwiek problemów proszę o kontakt: edypawlik@gmail.com, lub przez Messenger.

JĘZYK POLSKI

Temat: Weźmy to w nawias.

Cel: poprawnie używamy nawiasów w wypowiedzeniach,

Zadania
1.Odczytaj nową wiadomość , podręcznik, str.277 i zapamiętaj
2.Wyjaśnij funkcje nawiasów w tekście, ćwicz. 1, str.277
3.Wykonaj ćwiczenia 2 i 3 , str.277 dotyczące stosowania nawiasów.
4. Z zeszytu ćwiczeń zrób zadania ze str.109.

RELIGIA

Temat: „Ostatnie wezwanie” – film.

Cele:
-Pogłębisz wiadomości o Bożym Miłosierdziu i siostrze F. Kowalskiej.

Zadanie:
Obejrzyj film ze strony:
https://www.youtube.com/watch?v=Ge5BseI51wo

W razie pytań proszę o kontakt: biedor@op.pl

WYCHOWANIE FIZYCZNE

Temat:  – Gimnastyka podstawowa – ćwiczenia równoważne z utrudnieniem.

Cel. Ćwiczenia i utrwalenie właściwej sylwetki i sprawności. 

Zajęcia on-line messenger (video-rozmowa) Godzina – 10.00 i 10.30

ZAJĘCIA WYRÓWNAWCZE Z JĘZYKA POLSKIEGO

KOŁO INFORMATYCZNE

Moi Kochani SuperKoderzy, nie możemy przebudować naszego robota tak aby podążał za światłem ale możecie zobaczyć jak on wygląda.

1.Proszę o obejrzenie prezentacji: https://drive.google.com/file/d/1HL8HvXElA_AV8d61GPxyNg8xCeGoBmtI/view?usp=sharing

W razie jakichkolwiek problemów proszę o kontakt: edypawlik@gmail.com lub przez Messenger.