WTOREK
BIOLOGIA
Temat:Wpływ człowieka na różnorodność biologiczną.
Celem lekcji jest określenie przyczyn spadku różnorodności biologicznej i udziału człowieka w tym procesie
Na podstawie tekstu ze str.143-151 odpowiedz w zeszycie na pytania:
1.Co prowadzi do spadku różnorodności biologicznej?
2.Wymień przyczyny eliminowania organizmów ze środowiska.
3.Wymień w punktach źródła zanieczyszczenia powietrza,gleby i wody.
4.Jakie działania człowieka powodują niszczenie siedlisk organizmów?
5.Jakie są konsekwencje wprowadzenia do środowiska obcych gatunków?
6.Wymień gatunki ,które całkowicie zniknęły ze środowiska.
MATEMATYKA
Temat: Kombinatoryka a prawdopodobieństwo. (zapisz w zeszycie)
Cel: Na tej lekcji udoskonalisz umiejętność obliczania prawdopodobieństwa zdarzeń.
- Wspólnie wykonamy Zad. 1, 2, 3, 4 str. 325 podręcznik.
- Praca domowa Ćw. 1, 2 str. 126 Zeszyt Ćwiczeń.
Lekcja on-line na Messengerze godz. 8.50
W razie jakichkolwiek problemów proszę o kontakt: edypawlik@gmail.com, lub przez Messenger.
JĘZYK ANGIELSKI
Lekcja on-line na Messengerze. Przygotuj podręcznik, zeszyt i długopis. Zadbaj o wygodne miejsce do pracy.
Godzina 9:40
Temat: Środowisko naturalne – ćwiczenia leksykalne.
Cele lekcji:
– poznasz słownictwo nazywające elementy krajobrazu,
– udoskonalisz umiejętność czytania i wypowiadania się w języku angielskim.
Na początku lekcji poznacie nowe słowa opisujące elementy krajobrazu, ułożycie z nimi zdania. Przeczytacie tekst o ochronie środowiska na 106 stronie podręcznika i odpowiecie na związane z nim pytania.
W razie pytań proszę się ze mną kontaktować przez Messenger lub pisząc na e-mail: m.willow@wp.pl
WYCHOWANIE FIZYCZNE
Temat: Wieloskoki w formie zabaw i gier – indywidualne.
Cel. Przygotowanie do samodzielnych zachowań utylitarnych.
Zajęcia on-line messenger (video-rozmowa). Godzina – 11.50
JĘZYK NIEMIECKI
Temat: Praca, wymarzony zawód.
Cel lekcji: Potrafię opowiedzieć o wymarzonym zawodzie, potrafię zastosować czas przyszły
1. Tłumaczymy wypowiedzi o zawodach ze strony 127- zadanie 1 w książce.
2. Odpowiadamy na pytania w zadaniu 2 strona 127.
3. Poznajemy zasady tworzenia czasu przyszłego.
4. Stosujemy czas przyszły w zdaniach- zadanie 4 strona 126.
Praca domowa
Ćwiczenie 3 i 4 strona 94 oraz 3 i 4 strona 95 w ćwiczeniówce
Lekcja przez komunikator Messenger wtorek, kontakt przez edziennik lub Messenger
JĘZYK POLSKI
Lekcja online przez Messenger. Przygotuj podręcznik, zeszyt i długopis. Zadbaj o wygodne miejsce do pracy.
Godzina 13:20
Temat: Życie bez twarzy.
Cele lekcji:
– odczytasz fragment opowiadania Leszka Kołakowskiego „Piękna twarz”, dokonasz jego interpretacji.
Na początku lekcji porozmawiamy o roli piękna we współczesnej kulturze popularnej. Zapoznacie się z biogramem pisarza, następnie odczytacie fragment opowiadania „Piękna twarz”. Porozmawiamy o głównym bohaterze i jego zachowaniu.
Odpowiecie na pytanie „Czego nauczyła mnie historia Nino?”
W razie pytań proszę się ze mną kontaktować przez Messenger lub pisząc na e-mail: m.willow@wp.pl
ŚRODA
RELIGIA
Temat 50 – Świat dziecka i nastolatka. Dojrzałe relacje z Bogiem i ludźmi.
Cele:
– Kształtowanie bardziej dojrzałych relacji z Bogiem, drugim człowiekiem i sobą.
– Poszukiwanie dojrzalszych form spotykania się z Bogiem i innymi.
Zadanie:
Przeczytaj temat z podręcznika.
Napisz propozycje rozwoju wiary (mogą to być tradycyjne, własne i nowoczesne).
Składniki wiary: | Sprawiają, że: |
rekolekcje | zmieniamy swoje życie |
Prace proszę przesłać na maila: biedor@op.pl
CHEMIA
Temat lekcji: Sacharydy.
Cele lekcji:wprowadzenie pojęcia sacharydy; badanie składu pierwiastkowego sacharydów; zapoznanie uczniów z rodzajami sacharydów.
1. Badanie składu pierwiastkowego sacharydów.
2. Ogólny wzór sacharydów.
3. Rodzaje sacharydów.
FIZYKA
Temat: Sprawdzian wiadomości „Optyka”
Konsultacje – nie wcześniej niż 10.15
JĘZYK POLSKI
Lekcja online przez Messenger. Przygotuj podręcznik, zeszyt i długopis. Zadbaj o wygodne miejsce do pracy.
Godzina 10:30
Temat: Piękno często bywa ukryte.
Cele lekcji:
-odczytasz fragment „Wspomnień wojennych” Krystyny Lanckorońskiej i dokonasz jego analizy i interpretacji,
– udoskonalisz umiejętność argumentowania,
– ułożysz pytania do przeczytanego tekstu.
Odczytacie biogram Krystyny Lanckorońskiej następnie przeczytacie fragment jej „Wspomnień wojennych”. Dokonacie analizy i interpretacji tekstu, odpowiadając na pytania zamieszczone na stornie 269 podręcznika.
W razie pytań proszę się ze mną kontaktować przez Messenger lub pisząc na e-mail: m.willow@wp.pl
WYCHOWANIE FIZYCZNE
Temat: Wykorzystanie możliwości motorycznych.
Cel. Praca nad własna sylwetką ciała.
Zajęcia on-line messenger (video-rozmowa). Godzina – 11.40
MATEMATYKA
Temat: Kombinatoryka i prawdopodobieństwo w zadaniach. (zapisz w zeszycie)
Cel: Na tej lekcji utrwalisz umiejętność obliczania prawdopodobieństwa.
- Wspólnie wykonamy Zad. 5, 6, 7, Czy już umiem? str. 326 podręcznik.
- Praca domowa Ćw. 3, 4 str. 126, 127Zeszyt Ćwiczeń. (Zdjęcia rozwiązanych ćwiczeń 1-4 str. 126, 127 proszę wysłać na adres: edypawlik@gmail.com)
Lekcja on-line na Messengerze godz. 12.30
W razie jakichkolwiek problemów proszę o kontakt: edypawlik@gmail.com, lub przez Messenger.
KOŁO JĘZYKA ANGIELSKIEGO
CZWARTEK
WYCHOWANIE FIZYCZNE
Temat: Ćwiczenia rytmiczne w miejscu i z przemieszczeniem się w inne miejsca.
Cel. Praca nad własną sylwetką ciała.
Zajęcia on-line messenger (video-rozmowa) Godzina – 08.10
GEOGRAFIA
Lekcja on-line w czwartek o godzinie 08:50
Temat: Środowisko przyrodnicze Arktyki i Antarktyki
Cele lekcji: Określisz położenie geograficzne Arktyki i Antarktyki. Poznasz szczegółowe elementy środowiska przyrodniczego obszarów okołobiegunowych.
Proszę przeczytać temat z podręcznika ze stron 172 – 179 oraz zapoznaj się materiałami zamieszczonymi pod linkami:
- https://epodreczniki.pl/a/arktyka-i-antarktyka—srodowisko-przyrodnicze-obszarow-podbiegunowych/DNVKXvRHa
- https://epodreczniki.pl/a/film/D16TJi8Nw
- https://epodreczniki.pl/a/przyroda-wokol-biegunow/DxikGHWm5
- https://epodreczniki.pl/a/pustynia-lodowa/D1DTBgJNL
Dla głodnych wiedzy:
https://view.genial.ly/5ece4e9bf938f80dac2f44de/presentation-arktyka-i-antarktyka-kopia
Zachęcam do kontaktu przez grupę na Messengerze i mail paniwiosna606@wp.pl
HISTORIA
Temat: Omówienie i poprawa sprawdzianów.
Cel lekcji: Omówienie i poprawa sprawdzianów z rozdziału VI ,,Polska i świat w nowej epoce”.
JĘZYK POLSKI
Lekcja online przez Messenger. Przygotuj podręcznik, zeszyt i długopis. Zadbaj o wygodne miejsce do pracy.
Godzina 8:50
Temat: Czy można zachwycać się codziennością?
– odczytasz wiersz Mirona Białoszewskiego „Szare eminencje zachwytu”, dokonasz jego analizy i interpretacji.
Zapoznacie się z biogramem poety, następnie odczytacie wiersz na stronie 270. Porozmawiamy o podmiocie lirycznym i jego stosunku do zwykłych przedmiotów. Wskażecie środki stylistyczne obecne w wierszu i omówicie ich funkcję
W razie pytań proszę się ze mną kontaktować przez Messenger lub pisząc na e-mail: m.willow@wp.pl
WOS
Temat: Omówienie i poprawa sprawdzianów.
Cel lekcji: Omówienie i poprawa sprawdzianów z rozdziału VI ,,Sprawy międzynarodowe”.
JĘZYK ANGIELSKI
Lekcja on-line na Messengerze. Przygotuj podręcznik, zeszyt i długopis. Zadbaj o wygodne miejsce do pracy.
Godzina 12:30
Temat: Powtarzamy wiadomości o czasie Present Perfect Simple.
Cele lekcji:
– powtórzysz wiadomości o czasie Present Perfect Simple,
– przygotujesz się do egzaminy ósmoklasisty wykonując ćwiczenia sprawdzające twoją znajomość środków językowych.
Powtórzycie wiadomości o czasie Present Perfect Simple – przypomnicie sobie, kiedy stosować ten czas i jak tworzyć w nim zdania. Wykonacie ćwiczenia typu egzaminacyjnego.
W razie pytań proszę się ze mną kontaktować przez Messenger lub pisząc na e-mail: m.willow@wp.pl
JĘZYK NIEMIECKI
Temat: System kształcenia w Niemczech.
Cel lekcji: Znamy niemiecki system szkolnictwa
1. Oglądamy schemat w zadaniu 1 strona 128 w książce.
2. Zapisujemy w zeszycie nazwy szkół w Polsce oraz ich niemieckie odpowiedniki- zadanie 3 strona 128
3. Uzupełniamy zadanie 2 ze strony 128.
Praca domowa
Strona 96 -zadania 1, 3 i 4 w zeszycie ćwiczeń.
Lekcja przez komunikator Messenger czwartek, kontakt przez edziennik lub Messenger
PIĄTEK
WDŻ
Lekcja na platformie Taems o godz. 8.00
Kontakt z nauczycielem (email: i_modrzew@wp.pl, Messenger)
JĘZYK POLSKI
Temat: Jak napisać życiorys i CV?
Cele lekcji:
– dowiesz się, jak prawidłowo napisać życiorys i CV,
– napiszesz CV.
Zapoznaj się z informacjami o tym, jak poprawnie napisać życiorys i CV ze stron 276-278.
Wykonaj pisemnie w zeszycie ćwiczenie 4 ze strony 279 podręcznika.
W razie pytań proszę się ze mną kontaktować przez Messenger lub pisząc na e-mail: m.willow@wp.pl
MATEMATYKA
Temat: Powtórzenie wiadomości z działu „Rachunek prawdopodobieństwa”. (zapisz w zeszycie)
Cel: Na tej lekcji uporządkujesz i utrwalisz wiadomości dotyczące obliczania prawdopodobieństwa zdarzeń.
- Wspólnie wykonamy Zestaw 1, Zestaw 2 str. 327 podręcznik.
- Praca domowa Ćw. 1 – 9 str. 128 (Zdjęcia rozwiązanych ćwiczeń 1- 8 str. 128 proszę przesłać na adres edypawlik@gmail.com)
Lekcja on-line na Messengerze godz. 10.30
W razie jakichkolwiek problemów proszę o kontakt: edypawlik@gmail.com, lub przez Messenger.
WYCHOWANIE FIZYCZNE
Temat: Ćwiczenia w swobodnym leżeniu – gimnastyka podstawowa.
Cel. Praca nad własna sylwetką ciała.
Zajęcia on-line messenger (video-rozmowa) Godzina – 11.50
JĘZYK ANGIELSKI
Lekcja on-line przez aplikację Trams. Przygotuj podręcznik, zeszyt i długopis. Zadbaj o wygodne miejsce do pracy.
Godzina 12:30
Temat: Kiedy stosować czas Past Perfect Simple?
Cele lekcji:
– dowiesz się jak jest zbudowany czas Past Perfect Simple i kiedy należy go używać,
– poznasz ciekawe fakty dotyczące gór lodowych.
Na początku lekcji odczytacie przykładowe zdania zapisane w czasie Past Perfect Simple. Spróbujecie ustalić, jak zbudowany jest ten czas. Dowiecie się w jakich sytuacjach go stosować. Wykonacie ćwiczenie gramatyczne.
Przeczytacie tekst o górach lodowych na stronie 107 i uzupełnicie go właściwymi formami czasowników.
W razie pytań proszę się ze mną kontaktować przez Messenger lub pisząc na e-mail: m.willow@wp.pl
INFORMATYKA
Temat: Porządkowanie i filtrowanie danych w arkuszu kalkulacyjnym. (zapisz w zeszycie)
Cel: Na tej lekcji nauczysz się jak porządkować i filtrować dane w arkuszu kalkulacyjnym.
- Przeczytaj str. 176 – 178 podręcznik.
- Wykonaj ćw. 8 str. 176, ćw. 9 str. 178
W razie jakichkolwiek problemów proszę o kontakt: edypawlik@gmail.com, lub przez Messenger.