ZADANIA DLA KLASY VIII (6-8 KWIETNIA)

PONIEDZIAŁEK


HISTORIA

Temat: Rozpad bloku wschodniego.
Cel lekcji: poznajemy proces rozpadu ZSRS oraz zmiany sytuacji międzynarodowej w latach 80-tych XX wieku.

Wykonaj w zeszycie z podręcznika ćwiczenie 3 str. 225.

Dotyczy historii i wos-u:wykonaj zdjęcie zeszytu z zawartością wykonanych zadań i ćwiczeń np. telefonem komórkowym i prześlij na adres mailowy: sopris2000@interia.pl Zadane ćwiczenia będą podlegać ocenie.

CHEMIA

Temat lekcji: Porównanie właściwości alkoholi.
Cele lekcji: Uczeń omawia zmiany właściwości alkoholi w zależności od długości łańcucha węglowego; zapisuje równania reakcji spalania alkoholi.

Temat opracuj zgodnie z punktami:
1. Zależność między właściwościami alkoholi a liczbą atomów węgla w cząsteczce alkoholu.
2. Reakcje spalania alkoholi(pisanie równań reakcji).

Rozwiąż dołączoną kartę pracy(wybierz jedną z grup A lub B, rozwiąż zadania i wyślij na mojego maila malgorzata-cedro@wp.pl).

RELIGIA

Temat 37 – Chrystianizacja Europy.
Cele:
– Poznasz kolejność chrystianizacji poszczególnych ludów i terytoriów Europy oraz misjonarzy niosących Ewangelię.
– Ukształtujesz przekonanie o potrzebie obrony wartości chrześcijańskich, na których zbudowana jest europejska cywilizacja.

Zadanie: Przeczytaj temat z podręcznika i wpisz go do zeszytu. Napisz w punktach zarys przyjmowania chrztu przez poszczególne ludy i terytoria Europy.
Odpowiedz w zeszycie na pytanie: Jakie zagrożenia niesie życie bez Boga?

Zadanie dla Oli: Narysuj w zeszycie krzyż.
Prace proszę przesłać na maila: biedor@op.pl – zaległe też!

MATEMATYKA

Lekcja on-line na Messengerze godz. 10.00
Temat: Równania i proporcjonalność prosta – powtórzenie. (zapisz w zeszycie)
Cele: Na tej lekcji udoskonalisz umiejętność rozwiązywania równań, układania i rozwiązywania równań do treści zadania,

1. Wspólnie wykonamy Zad. 1-9 str. 241, 242 podręcznik.
2. Praca domowa Zad. 10, 11 str. 242, 243 podręcznik (zdjęcia rozwiązanych zadań prześlij na Messengera lub maila edypawlik@gmail.com )
Dla sprawdzenia swojej wiedzy wykonaj zadania na learningapps.

W razie jakichkolwiek problemów proszę o kontakt: edypawlik@gmail.com, lub przez Messenger.

FIZYKA

Temat: Sprawdzian wiadomości z działu „Drgania i fale”

Cel:
– utrwalenie sprawdzenie poziomu opanowania wiedzy z działu „Drgania i fale”

Lekcja online. Polecenia na żywo.

WOS

Temat: Organizacje międzynarodowe.
Cel lekcji: poznajemy organizacje międzynarodowe (ONZ i NATO) oraz ich zadania i kompetencje.

Wykonaj w zeszycie z podręcznika ćwiczenie 2,3,6 str. 172-173.

Dotyczy historii i wos-u:wykonaj zdjęcie zeszytu z zawartością wykonanych zadań i ćwiczeń np. telefonem komórkowym i prześlij na adres mailowy: sopris2000@interia.pl Zadane ćwiczenia będą podlegać ocenie.

EDB

Temat: Pierwsza pomoc przy utracie przytomności.
https://www.youtube.com/watch?v=IzUxodZkVz8


WTOREK


BIOLOGIA

Temat:Czym jest ekosystem?
Celem lekcji jest zapoznanie się z pojęciem, strukturą, rodzajami i funkcjonowaniem ekosystemu.

Na podstawie tekstu z podręcznika(str.116-120)odpowiedz na pytania:
1.Podaj definicję ekosystemu i przedstaw w postaci grafu z jakich elementów się składa. 2.Jak dzielimy ekosystemy? (przykłady)
3.Do czego wykorzystujemy ekosystemy?(podaj w punktach).
4.Wyjaśnij pojęcie sukcesji ekologicznej.

Narysuj graf przedstawiający podział sukcesji i podaj przykłady. Notatkę wykonaj w zeszycie oraz wyślij na maila.

Kontakt na e-mail: annafarmas21@gmail.com

MATEMATYKA

Lekcja on-line na Messengerze godz. 10.00
Temat: Figury płaskie – ćwiczenia. (zapisz w zeszycie)
Cel: na tej lekcji utrwalisz wiadomości dotyczące figur płaskich: obliczanie pól, wyznaczania poszczególnych boków figur.

1. Wspólnie wykonamy Zad. 1-9 str. 245, 246 podręcznik.
2. Praca domowa zad. 11, 12 str. 247 podręcznik (zdjęcia rozwiązanych zadań prześlij na Messengera lub maila edypawlik@gmail.com )
Dla sprawdzenia swojej wiedzy wykonaj zadania na learningapps.

W razie jakichkolwiek problemów proszę o kontakt: edypawlik@gmail.com, lub przez Messenger.

JĘZYK ANGIELSKI

Lekcja on-line na Messengerze. Przygotuj podręcznik, zeszyt i długopis. Zadbaj o wygodne miejsce do pracy.
Godzina 12:00

Temat: Kolokacje i wyrażenia przyimkowe związane z życiem rodzinnym oraz odczuciami.

Cel lekcji:
– poznasz nowe wyrażenia przyimkowe związane z życiem rodzinnym i odczuciami, nauczysz się używać ich w zdaniach

Na początku lekcji zapiszecie w zeszycie kolokacje oraz wyrażenia przyimkowe związane z życiem rodzinnym oraz odczuciami. Następnie wykonamy wspólnie ćwiczenia B i C na stronie 80 podręcznika. Każdy ułoży przynajmniej jedno zdanie z nowo poznanym wyrażeniem.

Praca domowa. Naucz się poznanych dziś na lekcji wyrażeń.

W razie pytań proszę kontaktować się, pisząc na e-mail na m.willow@wp.pl lub poprzez Messenger.

WYCHOWANIE FIZYCZNE

Temat: „Piłka siatkowa – doskonalenie zbicia piłki przez siatkę”, zaliczenie. Ćwiczenie to będzie podlegać ocenie (technika oraz poprawność wykonania ćwiczenia).

Cel – podporządkowanie się określonym regułom działania w zespole. 

Zajęcia on-line messenger (video-rozmowa).

 JĘZYK NIEMIECKI

Temat: Wielkanoc- święta z wieloma tradycjami.
Ce l- uczniowie poznają słownictwo oraz zwyczaje związane ze Świętami Wielkanocnymi

1.Zapoznaj się z prezentacją o Wielkanocy.
2. Wypisz do zeszytu wyrazy związane z Wielkanocą oraz podaj ich znaczenie.

Praca domowa
1. Uzupełnij kartę pracy.
2. Wykonaj kartkę Wielkanocną i zapisz życzenia.

JĘZYK POLSKI

Temat: Szkoła pod zaborami
Cel lekcji:
– wyszukasz w tekście potrzebne informacje,
– udoskonalisz umiejętność analizy tekstu literackiego.

Wykonaj w zeszycie ćwiczenie 3 ze strony 152 podręcznika. Ćwiczenie zostanie ocenione. Proszę o przesłanie zdjęć wykonanej tabelki poprzez aplikację Messenger.

W razie pytań proszę kontaktować się, pisząc na e-mail na m.willow@wp.pl lub poprzez Messenger.


ŚRODA


RELIGIA

Temat 60 – Wielkanoc -pusty grób
Cele:
– Poznasz tekst biblijny o zmartwychwstaniu Jezusa oraz znaczenie tego faktu.
– Dowiesz się na czym polega chrześcijańskie świętowanie Wielkanocy.

Zadanie: Przeczytaj temat z książki i wpisz go do zeszytu. Opisz jeden ze zwyczajów wielkanocnych. W zeszycie dokończ modlitwę:
Boże, Ty w dniu dzisiejszym przez Twojego Syna pokonałeś śmierć i otworzyłeś nam bramy życia wiecznego, spraw…

Zadanie dla Oli: Narysuj lub wklej jeden ze symboli wielkanocnych.
Prace proszę przesłać na maila: biedor@op.pl

CHEMIA

Temat lekcji: Szereg homologiczny kwasów karboksylowych.
Cele lekcji: Uczeń poznaje pojęcia kwasu karboksylowego i grupy karboksylowej; poznaje nazwy oraz wzory sumaryczne, strukturalne, grupowe kwasów karboksylowych; poznaje kwasy zawierające kilka grup karboksylowych- kwas szczawiowy, malonowy, bursztynowy.

Temat opracuj zgodnie z punktami:
1. Co to są kwasy karboksylowe?
2. Grupa karboksylowa(wzór sumaryczny i strukturalny).
3. Szereg homologiczny kwasów karboksylowych(wzory kwasów i ich nazwy)- tabela 13 str.158.
4. Ogólny wzór kwasów karboksylowych.
5. Kwasy karboksylowe zawierające kilka grup karboksylowych.

Podczas pracy z tym tematem skorzystaj ze strony https://epodreczniki.pl/a/kwasy-karboksylowe—budowa/DH3YxmeJx

FIZYKA

JĘZYK POLSKI

Temat: Dlaczego powieść Stefana Żeromskiego nosi tytuł „Syzyfowe prace”?
– wyszukasz w tekście potrzebne informacje,
– udoskonalisz umiejętność analizy tekstu literackiego,
– udoskonalisz umiejętność argumentowania,
– wyjaśnisz znaczenie tytułu „Syzyfowych prac”.

Przypomnij sobie mit o Syzyfie. Jak myślisz, dlaczego Stefan Żeromski zdecydował się nadać swojej powieści tytuł „Syzyfowe prace”? Napisz na ten temat notatkę w zeszycie. Pamiętaj, by w swojej pracy odwołać się do treści mitu.

Zdjęcie wykonanej pracy prześlij za pomocą aplikacji Messenger.

W razie pytań proszę kontaktować się, pisząc na e-mail na m.willow@wp.pl lub poprzez Messenger.

WYCHOWANIE FIZYCZNE

Temat: „Omówienie zasad gry oraz regulaminu w piłce ręcznej”.

Znajomość wiedzy z tego tematu będzie podlegać ocenie.

Cel – znajomość zasad gry w poszczególnych dyscyplinach sportowych. 

Zajęcia on-line messenger (video-rozmowa).

MATEMATYKA

Lekcja on-line na Messengerze godz. 14.00
Temat: Kąty i figury płaskie – ćwiczenia. (zapisz w zeszycie).
Cel: Na tej lekcji powtórzysz i uporządkujesz wiadomości związane z kątami, przystawaniem figur oraz wielokątami foremnymi i ich kątami.

1. Wspólnie rozwiążemy Zad. 1-7 str. 249 podręcznik.
3. Dla sprawdzenia swojej wiedzy wykonaj zadania na learningapps.

W razie jakichkolwiek problemów proszę o kontakt: edypawlik@gmail.com, lub przez Messenger.