Aktywności, zaproponowane w tym tygodniu w ramach ogólnopolskiego programu edukacyjnego „Uczymy Dzieci Programować”, nawiązują tematycznie do kończących się pomału zimowych zabaw. My połączyliśmy je dodatkowo z wyjaśnieniem pojęcia kodu binarnego.
Rozmawialiśmy o tym, w jaki sposób komputery porozumiewają się ze sobą i dowiedzieliśmy się, że rozróżniają one dwa stany: w jednym jest silny impuls, w drugim go nie ma. Poznaliśmy też najmniejszą jednostkę informacji używaną w odniesieniu do sprzętu komputerowego, zwanej bitem, oraz przyczynę binarnego sposobu zapisu informacji.
Po wchłonięciu sporej dawki wiedzy teoretycznej przystąpiliśmy do zabawy i okazało się, że w praktyce zapisywanie liczb w kodzie binarnym, czyli przy pomocy cyfr „0” i „1” wcale nie jest takim trudnym zadaniem.
Za pomocą omawianego kodu rozkodowaliśmy też obrazek, a na koniec z kolorowych kubeczków ułożyliśmy wieże sprawdzające nasze wiadomości matematyczne i ortografię. Bo kodowanie to świetny pomysł na zdobywanie i utrwalanie wiedzy tak naprawdę z każdej dziedziny.
Autor: Monika C.
Gallery with ID 810 doesn't exist.