W sobotę rozpoczęliśmy realizację projektu matematycznego „OTOCZENI MATEMATYKĄ” dofinansowanego przez Fundację mBanku.
Wykonaliśmy plakat promujący projekt, zamieściliśmy na nim również harmonogram działań.
W podziale na dwie grupy wiekowe wzięliśmy udział w warsztatach „Matematyka w przyrodzie” i tutaj „pożegnaliśmy się” z naszą salą matematyczną i wyszliśmy na zewnątrz w poszukiwaniu matematyki. Już po chwili wszędzie zamiast cudów przyrody widzieliśmy matematykę. Dostrzegliśmy m.in. symetrię płatków koniczyny, liści i motyla – trochę ciężko było mu się przyjrzeć na żywo i zrobić zdjęcie, więc posłużyliśmy się gotowymi, wydrukowanymi rysunkami. Podziwialiśmy i nazywaliśmy kształty na ich skrzydełkach. Zamiast liści widzieliśmy różne figury: koła, trójkąty, prostokąty. Nawet pień drzewa widziany z góry wydawał się być kołem. Listki dookoła ziarenek słonecznika przypominały nam trójkąty, tak jak jego nasionka. Liczyliśmy drzewa i szacowaliśmy ilość liści.
Dowiedzieliśmy się również, że pszczoły są super matematykami, ponieważ tworzą niezwykłe plastry miodu, zbudowane z sześciokątów, a ptaki nie znając matematyki tworzą ramiona kąta, lecąc w kluczu. Nawet ananas stał się „matematyczny”. Na co dzień nie zastanawialiśmy się nad tym, że pogoda to też czysta matematyka: odczytywanie temperatury, wartości ciśnienia, średnia temperatur z kilku dni itd.
Wszędzie, gdzie tylko spojrzeliśmy widzieliśmy matematykę w przyrodzie.
Autor: Edyta S.
Gallery with ID 900 doesn't exist.