UDZIAŁ UCZNIÓW W WYZWANIACH CODE WEEK W RAMACH PROGRAMU „UCZYMY DZIECI PROGRAMOWAĆ”

W ramach programu „Uczymy dzieci programować” uczniowie edukacji wczesnoszkolnej przystąpili do Europejskiego Tygodnia Kodowania (CODE WEEK). Wbrew temu, co sugeruje nazwa, trwa on nie przez jeden, a dwa tygodnie – od 5 do 20 października.

Na czym polega uczestnictwo w wyzwaniu? Otóż naszym zadaniem jest realizacja 10 tematów z zakresu kodowania i programowania według gotowych scenariuszy. Są one jednak bardzo zróżnicowane, dopuszczają różne rodzaje aktywności, w zależności od wieku i poziomu zaawansowania dzieci oraz wyposażenia placówki. Można je również modyfikować i dostosowywać do własnych potrzeb. Będą zabawy z Ozobotami, na macie zwykłej i wirtualnej, zadania na kartach pracy, szyfry, łamigłówki, matematyczne gry strategiczne, puzzle AR z rozszerzoną rzeczywistością, itp.

W pierwszym tygodniu zrealizowaliśmy pięć wyzwań, które bardzo przypadły do gustu naszym uczniom. Poznaliśmy historię Code Week, poszukiwaliśmy kodów w codziennych czynnościach, kodowaliśmy hasła za pomocą wymyślonego przez nas szyfru (to zadanie akurat do łatwych nie należało…), bawiliśmy się w zakodowaną orkiestrę i tworzyliśmy zakodowane obrazy oraz wpisywaliśmy współrzędne komórek w utworzonych obrazach. W następnym tygodniu czeka nas kolejna porcja nauki i dobrej zabawy.

Zadania są bardzo ciekawe i urozmaicone i chociaż codziennie podejmujemy nowe wyzwania, to nikomu się nie nudzi. Mało tego, ciągle mamy apetyt na więcej…

Autor: Monika C.

OBEJRZYJ RELACJĘ Z WYDARZEŃ

Ten wpis został opublikowany w kategorii Bez kategorii. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.