PROGRAMUJEMY POZNAJĄC NASZĄ MIEJSCOWOŚĆ

W tym tygodniu uczniowie klasy I i III podczas realizacji tematu „Moja miejscowość, mój dom” kontynuowali zadania w ramach innowacji pedagogicznej „Klucz do kodowania” powstałej na bazie projektu „Uczymy Dzieci Programować”. Młodsze dzieci opowiadały o swojej rodzinnej miejscowości, a następnie kodowały drogę dla Ozobota korzystając z łatwiejszych zadań – kart pracy. Radości było co niemiara, bo robocik pięknie wykonywał nasze polecenia, a na koniec „cieszył się” razem ze wszystkimi z prawidłowo pokonanej trasy.

Starsi uczniowie dostali trudniejsze zadania. Na początek „rozruszaliśmy szare komórki” poprzez udział w matematycznej grze strategicznej. Na wirtualnej macie Edu Sense samodzielnie przygotowaliśmy planszę do gry, po czym podzieliliśmy się na dwa zespoły i rozpoczęliśmy rozgrywkę.

Mieliśmy do wyboru 2 trasy – krótszą, ale bardzo niebezpieczną (z ryzykiem powrotu na „Start” tuż przed polem „Meta”) i dłuższą, lecz pewniejszą, w dodatku sprawdzającą nasze umiejętności matematyczne. Oba zespoły zagrały zachowawczo i wybrały bardziej bezpieczne trasy.  Po drodze musieliśmy dokonać wielu matematycznych obliczeń, ale na szczęście, obie drużyny bezbłędnie podały wszystkie wyniki. Ostatecznie wygrał zespół, który miał odrobinę więcej szczęścia w rzutach kostką.  Zabawa wprawiła nas w świetny nastrój.

Potem przyszedł czas na kodowanie drogi dla robota, ale tym razem było już trudniej, bo musieliśmy spełnić określone warunki, by Ozobot przeszedł całą długość trasy, odwiedzając po drodze ważne obiekty w naszej miejscowości. Większość z nas z pomocą pani wykonała zadanie bezbłędnie, a ci, którzy się pomylili mieli sporo śmiechu, bo ich Ozobot wyczyniał „niestworzone rzeczy”.

Jak zawsze mieliśmy dużo radości. Poza tym, jesteśmy świadomi, że jeszcze sporo nauki przed nami. Ale nie ma się co przejmować, bo nauka poprzez zabawę to czysta przyjemność.

Autor: Monika C.

Gallery with ID 522 doesn't exist.

zdjęcia…

Ten wpis został opublikowany w kategorii Bez kategorii. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.